Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2004, 20:09
Verwijderd
Ik zag zojuist een documentaire op BBC2:

Citaat:
Guinea Pig Kids
Vulnerable children in some of New York's poorest districts are being forced to take part in HIV drug trials.

Regina Mousa's grandson (left) is HIV positive and in a foster home

During a nine month investigation, the BBC has uncovered the disturbing truth about the way authorities in New York City are conducting the fight against Aids.

HIV positive children - some only a few months old - are enrolled in toxic experiments without the consent of guardians or relatives.

In some cases where parents have refused to give children their medication, they have been placed in care.

The city's Administration of Children's Services (ACS) does not even require a court order to place HIV kids with foster parents or in children's homes, where they can continue to give them experimental drugs.

GUINEA PIG KIDS
Tuesday, 30th November, 2004
1930 GMT on BBC Two (UK)

Reporter Jamie Doran talks to parents and guardians who fear for the lives of their loved ones, and to a child who spent years on a drugs programme that made him and his friends ill.

Young lives

In 2002, the Incarnation Children's Center - a children's home in Harlem - was at the hub of controversy over secretive drugs trials.

Jamie speaks to a boy who spent most of his life at Incaranation. Medical records, obtained by the This World team, prove the boy had been enrolled in these trials.

"I did not want to take my medication," said the boy, "but if you want to get out of there, you have to do what they say."

He also conveys a horrifying account of what happened to the children at Incarnation who refused to obey the rules. "My friend Daniel didn't like to take his medicine and he got a tube in his stomach," he said.

Powerless

The ACS has exceptionally strong legal muscle over the city's kids

Dr David Rasnick from the University of Berkeley who has studied the effects of HIV drugs on patients - particularly children - says these drugs are "lethal".

"The young are not completely developed yet," he says. "The immune system isn't completely mature until a person's in their teens."

So why are these children targetted? Is it simply because they cannot defend themselves?

At the beginning of this investigation, the ACS said that no child was selected for trials without a long process of decision making, but declined to comment further.

For months, the BBC tried to get information from the people responsible for the trials, but none would comment.

The companies that supply drugs for the trials are among the world's largest, including Britain's own Glaxo SmithKline (GSK).

GSK responded to BBC programme makers, saying that all trials follow stringent stardards and are compliant with local laws and regulations.

Under federal rules, consent for children to take part in drug trials has to be given by their parents.

But what if that child is in the care of New York City authorities, which volunteered it for trials in the first place?

Guinea Pig Kids was broadcast on Tuesday, 30th November, 2004, at 1930 GMT on BBC Two (UK).
http://news.bbc.co.uk/1/hi/programme...ld/4035345.stm

Hmm, waar kennen we dit van...

Advertentie
Oud 30-11-2004, 20:13
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Damn! Dat is echt onmenselijk...wow.. laat die kinderen gewoon man wat is er mis met die mensen.
Oud 30-11-2004, 20:17
Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Gewoon doen. AIDS-remmende medicijnen zullen ze toch niet krijgen en zullen er vroeg of laat toch aan bezwijken.
Oud 06-12-2004, 23:49
Love & Peace
Love & Peace is offline
Amerika, we love you!!!
Oud 07-12-2004, 00:47
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Oni Shikio schreef op 30-11-2004 @ 21:17 :
Gewoon doen. AIDS-remmende medicijnen zullen ze toch niet krijgen en zullen er vroeg of laat toch aan bezwijken.
Tuurlijk. De rechten van de mens is toch onzin. Een leven wordt al bepaald met het geluk van de plaats van geboorte. Dat jij toevallig een riant leventje in Nederland hebt, betekent volledig logisch beredeneerd dat er andere kinderen een gruwelijke dood mogen sterven. Ze hebben immers AIDS; dat betekent dat God ze straft voor slecht gedrag in een vorig leven. Moge ze branden in hel. Allemaal behalve jij eigenlijk, toch?
Oud 07-12-2004, 04:53
Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 07-12-2004 @ 00:49 :
Amerika, we love you!!!
Wat een trieste domme kutreactie weer die tekenend is voor je linkserukker-schap.. Er wonen 12x zoveel mensen in dat land dus dan gebeuren er wat meer vage dingen.. En als er in Nederland weer iemand vermoord word hoor je ook hier niet roepen..

The Netherlands, we love you!! (of wij gchoudun van joellie)
Oud 07-12-2004, 05:25
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Amerika, we love you!!!
Oh doe me een lol
Oud 07-12-2004, 11:02
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 30-11-2004 @ 21:09 :

Hmm, waar kennen we dit van...

[afbeelding]
Hoewel ik de vergelijking kan begrijpen, gaat het niet helemaal op aangezien Mengele ook gewoon experimenteerde met gezonde mensen.

Triest dat mensen als proefkonijnen gebruikt worden
Oud 07-12-2004, 11:04
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 07-12-2004 @ 12:02 :
Hoewel ik de vergelijking kan begrijpen, gaat het niet helemaal op aangezien Mengele ook gewoon experimenteerde met gezonde mensen.

Triest dat mensen als proefkonijnen gebruikt worden
Ik vind het er erg aan liggen of mensen als proefkonijn gebruikt mogen worden.

Ten eerste: Wat zijn de mogelijke gevolgen van het onderzoek?

Ten tweede: Wat kan het onderzoek opleveren?

En dan misschien nog een aantal dingen
Oud 07-12-2004, 11:08
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 07-12-2004 @ 12:04 :

Het ligt er natuurlijk aan wat voor een medicijnen gebruikt worden. Als de medicijnen - bij wetens - toch niet helpen, maar ze gewoon willen kijken hoe een eiwit in het bloed van die persoon reageert op die stof, dan is dat experimenteren. Maar als het doelbewust medicijngebruik is om mensen beter te maken, dan vind ik het ook nog iets anders.

Als kind kreeg ik als ik ziek was ook allerlei medicijnen en vaccinaties in mijn lichaam gepropt en misschien wilde ik dat niet, maar ik had niks te willen
Oud 07-12-2004, 11:19
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
In some cases where parents have refused to give children their medication, they have been placed in care.

The city's Administration of Children's Services (ACS) does not even require a court order to place HIV kids with foster parents or in children's homes, where they can continue to give them experimental drugs.
Er is hier dus wel degelijk sprake van dwang. Of althans, de ACS is er toe gerechtigd.

Citaat:
"I did not want to take my medication," said the boy, "but if you want to get out of there, you have to do what they say."

He also conveys a horrifying account of what happened to the children at Incarnation who refused to obey the rules. "My friend Daniel didn't like to take his medicine and he got a tube in his stomach," he said.
Klinkt niet als pogingen tot het genezen van het kind, maar meer als een experiment die doorgaans alleen op apen wordt uitgevoerd. Dat heeft een goede reden; er zijn genoeg mensen die HIV besmet zijn, en vrijwillig deelnemen aan het testen van genezingsmethoden. Voor experimenten die niet direct de genezing aangaan van de patiënt zelf, zullen nagenoeg geen vrijwilligers voor te vinden zijn. Bedenk wel dat een HIV positief persoon een heel gezond persoon kan zijn. Het kan soms 10 jaar duren voordat een HIV-positief persoon nadelige gevolgen kent van de besmetting.

Je kunt je altijd afvragen of de getuigenverklaringen te vertrouwen zijn. Feit is wel, dat het is gebleken dat de ACS in zijn recht staat om te experimenteren op kinderen zonder enige vorm van toestemming; dat is in die context wel erg twijfelachtig.
Oud 07-12-2004, 11:47
professor2
professor2 is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 07-12-2004 @ 12:04 :

wat het kan op leveren mag er zowieso nooit in betrokken worden
Oud 07-12-2004, 11:49
Verwijderd
Citaat:
professor2 schreef op 07-12-2004 @ 12:47 :
wat het kan op leveren mag er zowieso nooit in betrokken worden
Voor de duidelijkheid, dat bedoel ik dan dus in de zin van relevantie van het onderzoeksresultaat en niet in de zin van geld he
Oud 07-12-2004, 11:53
Love & Peace
Love & Peace is offline
[QUOTE]Gornetsnoaker schreef op 07-12-2004 @ 05:53 :
Wat een trieste domme kutreactie weer QUOTE]
jouw mening.
Citaat:
die tekenend is voor je linkserukker-schap..
Wat een domme vregelijking weer, die zogenaamd grappig moet zijn
Citaat:
Er wonen 12x zoveel mensen in dat land dus dan gebeuren er wat meer vage dingen..
Eh, ja
Citaat:
En als er in Nederland weer iemand vermoord word hoor je ook hier niet roepen..
Misschien doe je jezelf en anderen tegoed aan door de Nederlandse taal wat beter te beheersen.
Citaat:
The Netherlands, we love you!! (of wij gchoudun van joellie)
Amerika is geen kontenlikkend land, ze laten ze likken. En jullie schijnen het nog lekker te vinden ook
Oud 07-12-2004, 12:01
Verwijderd
ja, amerika is slecht blabalblbablabla
Oud 07-12-2004, 12:06
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Reverend schreef op 07-12-2004 @ 13:01 :
ja, amerika is slecht blabalblbablabla
En bij Irak:
Aanvalluh!
Oud 07-12-2004, 12:10
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 07-12-2004 @ 12:49 :
Voor de duidelijkheid, dat bedoel ik dan dus in de zin van relevantie van het onderzoeksresultaat en niet in de zin van geld he
dan nog.
De onderzoeken van Mengele hebben voor de wetenschap bepaalde wetenswaardigheden opgeleverd (bv. weten hoe diep een mens kan gaan in zee).

Maar zijn daar deze experimenten voor gerechtvaardigd?
Nee.
professor2
professor2 is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 07-12-2004 @ 12:49 :
maaakt niet uit

proeven die ethisch neit kunnen kunnen niet ongeacht wat eht ook kan opleveren
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 07-12-2004 @ 13:10 :
dan nog.
De onderzoeken van Mengele hebben voor de wetenschap bepaalde wetenswaardigheden opgeleverd (bv. weten hoe diep een mens kan gaan in zee).

Nee.
tegelijk
Oud 07-12-2004, 12:14
Verwijderd
Citaat:
dan nog.

Nee.
Daarom ook punt 1 meegenomen: Wat zijn de mogelijke gevolgen? Wat mij betreft moet er een afweging gemaakt worden tussen die 2 dingen. Als er bijvoorbeeld een medicijn tegen kanker gevonden kan worden, vind ik dat er meer toegestaan is dan voor een medicijn om menstruatieklachten te verminderen.
Oud 07-12-2004, 12:18
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 07-12-2004 @ 13:14 :
Daarom ook punt 1 meegenomen: Wat zijn de mogelijke gevolgen? Wat mij betreft moet er een afweging gemaakt worden tussen die 2 dingen. Als er bijvoorbeeld een medicijn tegen kanker gevonden kan worden, vind ik dat er meer toegestaan is dan voor een medicijn om menstruatieklachten te verminderen.
en dan experimenteer je met mensen die daar helemaal geen toestemming voor hebben gegeven,.. right.

als het nu vrijwilligers betrof, ja.
Oud 07-12-2004, 12:21
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 07-12-2004 @ 13:18 :
en dan experimenteer je met mensen die daar helemaal geen toestemming voor hebben gegeven,.. right.

als het nu vrijwilligers betrof, ja.
De nadruk wordt in dat artikel eigenlijk meer gelegd op dat het zo erg is dat de ouders/opvoeders geen toestemming hebben gegeven. Volgens mij maakt dat niets uit, want het kind is het subject wat gebruikt wordt en niet de ouder. In die zin gaat het dus ook om wat het kind zelf wil.
Oud 07-12-2004, 12:23
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 07-12-2004 @ 13:21 :
De nadruk wordt in dat artikel eigenlijk meer gelegd op dat het zo erg is dat de ouders/opvoeders geen toestemming hebben gegeven. Volgens mij maakt dat niets uit, want het kind is het subject wat gebruikt wordt en niet de ouder. In die zin gaat het dus ook om wat het kind zelf wil.
ten eerste blijkt dat het nutteloos is omdat het immuunsysteem van het kind niet optimaal ontwikkeld is om erop te experimenteren voor medicijnen voor volwassenen.
ten tweede gaat het duidelijk om experimenteren (geen medicijnen in willen nemen? Dan proppen we wel een slang in je maag) en niet om het trachten beter te maken van de kids
ten derde een kind heeft sowieso in zijn/haar leven weinig te willen, en is daarmee nog kwetsbaarder en zou daarom al helemaal niet slachtoffer moeten worden van experimenten.
Oud 07-12-2004, 12:26
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 07-12-2004 @ 13:23 :
ten eerste blijkt dat het nutteloos is omdat het immuunsysteem van het kind niet optimaal ontwikkeld is om erop te experimenteren voor medicijnen voor volwassenen.
ten tweede gaat het duidelijk om experimenteren (geen medicijnen in willen nemen? Dan proppen we wel een slang in je maag) en niet om het trachten beter te maken van de kids
ten derde een kind heeft sowieso in zijn/haar leven weinig te willen, en is daarmee nog kwetsbaarder en zou daarom al helemaal niet slachtoffer moeten worden van experimenten.
Ik vind dat als het belang groot genoeg is, het een opoffering van een kind waard moet zijn.
Oud 07-12-2004, 12:38
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 07-12-2004 @ 13:26 :
Ik vind dat als het belang groot genoeg is, het een opoffering van een kind waard moet zijn.
omg

mag ik jouw kind als eerste gebruiken?
Oud 07-12-2004, 13:10
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
het belang is niet groot genoeg.
Oud 07-12-2004, 14:11
professor2
professor2 is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 07-12-2004 @ 13:21 :
ouders zijn verantwoordelijk voor eht kind dus nogal logisch
Oud 07-12-2004, 14:19
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 07-12-2004 @ 13:23 :
Dat maak jij ervan. Het immuunsysteem is nog niet volledig ontwikkeld maar kennelijk was dat geen bezwaar voor deze experimenten, als ze nutteloos waren hadden ze het namelijk niet gedaan.
Oud 07-12-2004, 15:08
RanC
RanC is offline
Ziek.
Oud 07-12-2004, 15:09
Verwijderd
Oeh, nasty!
Oud 07-12-2004, 15:26
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 07-12-2004 @ 15:19 :
Dat maak jij ervan. Het immuunsysteem is nog niet volledig ontwikkeld maar kennelijk was dat geen bezwaar voor deze experimenten, als ze nutteloos waren hadden ze het namelijk niet gedaan.
gosh, je weet toch wel dat er in de wetenschap ontzettend veel nutteloze onderzoeken gedaan worden?
Nogal naief te denken dat ieder experiment ontzettend nuttig is.

(en in dit geval was het niet nuttig voor het beoogde mogelijk doel, namelijk een vaccin of medicijn vinden)
Oud 07-12-2004, 15:27
Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
dan nog.

Dat ligt natuurlijk aan de proefpersonen

Citaat:
Tuurlijk. De rechten van de mens is toch onzin. Een leven wordt al bepaald met het geluk van de plaats van geboorte.
Is wel zo
Oud 07-12-2004, 15:27
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Oni Shikio schreef op 07-12-2004 @ 16:27 :
Dat ligt natuurlijk aan de proefpersonen
als die kinderen neo-nazis waren had ik ze graag bij wijze van experiment geroosterd gezien, ja

Oud 07-12-2004, 15:40
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 07-12-2004 @ 16:26 :
gosh, je weet toch wel dat er in de wetenschap ontzettend veel nutteloze onderzoeken gedaan worden?
Nogal naief te denken dat ieder experiment ontzettend nuttig is.
Niet ieder experiment, maar dit behoort toch wel tot de experimenten die je niet zomaar even doet zonder na te denken of je er uberhaupt iets aan hebt.

Citaat:
Gatara schreef op 07-12-2004 @ 16:26 :
(en in dit geval was het niet nuttig voor het beoogde mogelijk doel, namelijk een vaccin of medicijn vinden)
en dat kan jij dus helemaal niet weten
Oud 07-12-2004, 15:44
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 07-12-2004 @ 16:40 :
Niet ieder experiment, maar dit behoort toch wel tot de experimenten die je niet zomaar even doet zonder na te denken of je er uberhaupt iets aan hebt.

Zieke geesten bestaan overal.

Citaat:

en dat kan jij dus helemaal niet weten
dude, dat wordt toch gezegd?
het heeft geen nut omdat het immuunsysteem dermate niet ontwikkeld is.
Oud 07-12-2004, 17:33
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 07-12-2004 @ 16:44 :
dude, dat wordt toch gezegd?
het heeft geen nut omdat het immuunsysteem dermate niet ontwikkeld is.
Citaat:
"The young are not completely developed yet," he says. "The immune system isn't completely mature until a person's in their teens."

So why are these children targetted? Is it simply because they cannot defend themselves?
Hier staat alleen dat het immuunsysteem niet volledig ontwikkeld is, dat de tests daardoor (volledig) nutteloos zijn zie ik niet staan.
Oud 07-12-2004, 17:44
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Oud 07-12-2004, 18:02
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 07-12-2004 @ 18:33 :
Hier staat alleen dat het immuunsysteem niet volledig ontwikkeld is, dat de tests daardoor (volledig) nutteloos zijn zie ik niet staan.
wat heeft t voor een nut een medicijn trachten te vinden bij proefpersonenn wiens immuunsysteem niet volledig ontwikkeld is?
Oud 07-12-2004, 18:03
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 07-12-2004 @ 19:02 :
wat heeft t voor een nut een medicijn trachten te vinden bij proefpersonenn wiens immuunsysteem niet volledig ontwikkeld is?
Nu ja, de mogelijkheid dat er inderdaad een goed medicijn uit voortvloeit bestaat.

Dat neemt niet weg dat de methodiek verre van ethisch verantwoord is.
Oud 07-12-2004, 18:05
Verwijderd
Citaat:
Amerika, we love you!!!
God bless America!
Oud 07-12-2004, 19:23
0fd1ba6bef258b3
0fd1ba6bef258b3 is offline
Achja proefmensen, proefdieren. Misschien is OOS toch niet zo'n gek idee.
Oud 07-12-2004, 20:01
McCaine
McCaine is offline
shit thread

Regels voor berichten