Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Bekijk resultaten poll: Welk gedicht is het beste?
Gedicht 1: wat zou ik een slechte... 3 10.34%
Gedicht 2: Spulletjes voor de thee 2 6.90%
Gedicht 3: 5878-729464 7 24.14%
Gedicht 4: 1828, cellar door 2 6.90%
Gedicht 5: DEUREN 2 6.90%
Gedicht 6: Malice and Misery 3 10.34%
Gedicht 7: Vannacht is er iemand... 6 20.69%
Gedicht 8: Samendrang 4 13.79%
Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2007, 11:44
Porcelain
Porcelain is offline
Het aantal inzendingen ten opzichte van de vorige wedstrijd is met 71% gedaald. Gelukkig! We hoeven ons nu maar te buigen over acht gedichten en als de kwantiteit tegenvalt moet de kwaliteit wel geweldig zijn.
Wacht even met stemmen tot morgen, dan kunnen eventuele overdraagfouten nog uit het topic worden gezeefd (pm me dus als je een foutje ontdekt). Wanneer je stemt, vermeld dan in het topic waarop je hebt gestemd anders telt-ie niet. Uitgebreide kritiek is leuk en leerzaam, discussie is tot op zekere hoogte ook zeer gewenst, maar geen van beide is verplicht. Voor nu: enjoy!

Oh ja, ook belangrijk: ik beslis bij deze heel democratisch dat jullie mogen stemmen tot woensdag 4 april.

Bij Animals on Wheels - Just Saying

Gedicht 1

Wat zou ik een slechte moeder zijn.
Ik zou mijn verdiende liefde van ze kopen
met de geadopteerde caravan en de camping
en vergeten hoe ze ook al weer heetten.

Ik houd wel van ze want ze zijn zo leuk
-als ik met vrienden op de bank kijk
naar vakantiefoto’s uit Frankrijk.

Ik zou drinken, zoveel drinken en
limonade met wijn in schoolbekers
schenken en geen kusjes maar klusjes
geven. Ik zou me elke dag laten opvoeden.

Ze leren me zelfstandig lopen,
na het praten en als ik oud genoeg ben
zetten ze me het huis uit.

Gedicht 2

Spulletjes voor de thee

Gister woonde zij nog in een hutje van een huisje
zij regelde de kleuren van de bloemetjes van het kleed
zij zorgde voor de taartjes en het water in het fluitje
ze had de mensen lief en dat was wat ze deed

's ochtends liep ze met een omweg naar het dorpje
daar haalde ze dan de kaarsjes en de spulletjes voor de thee
dan kwam ze meestal onderweg nog langs het hondje van de slager
die stond dan voor het raam al klaar, want die mocht met haar mee

nu staat ze al een halve dag te snikken bij de balie
een boze man had kwaadbewust en stilletjes in de nacht
haar huis beroofd, kapot gemaakt en alles meegenomen
en wat haar nu te doen stond, was moeilijker dan ze dacht

in deze wereld waren er geen bloemetjes en geen hondjes
haar naam, haar klacht en enkel dat, was wat de dame vroeg
en op de muren hadden ze hier geen ruitjes meer, maar rondjes
gezelligheid dat had je hier alleen maar in de kroeg

"mijn naam is nogmaals Greet", zei Greet "en ik woon daar bij het meertje
dat is daar bij het park naar rechts, ik heb geen telefoon
oh alstublieft, wat wilt u? zal ik een appeltaart voor u bakken?
U zegt het maar mevrouw, maar och, help me toch gewoon"

Gedicht 3

5878-729464

Tu dum tu dum tu dum
Als u Nederlands spreekt, toets één.
If you speak English, press two.
Türkçe konuşuyorsanız, üçe basın.
Si vous parlez français, poussez la quatre.

Ting tingeling ting tingepling
Pling pling pling

Welkom bij het huis van de verloren melodieën,
waarmee kan ik u van dienst zijn?

Ploing ploing ploing
U wordt nu doorverbonden.

Tingetingetangtang
Doeng doeng doeng
Tingetinge teng

Bedankt voor het bellen en tot ziens.
Wij hopen dat u hebt genoten van de muziek.

Tuut tuut, tuut tuut, tuut tuut.

Bij Philip Glass - The Poet Acts

Gedicht 4

1828, cellar door

hij wou een ruiter zijn zoals zijn vader was (het was toen
pinksteren) en liep als een dronkenman en inderdaad –
de ontnuchtering moest nog komen. zachte zolen
had hij en stijve vingers, soms viel hij neer en na
een maand begon hij te dromen.

(misschien over het zachte wrede stro, een waterkruik,
zijn verloren speelgoedpaard, misschien vaag gezang
van een moeder naar haar kind)

als pas geboren was hij, zestien, kon scherp zien
in het duister, maar zag geen verschil tussen natuur
en kunst, mens en dier: wijs was hij of onnozel.

kaspar hauser, kon hij schrijven, kon hij schreeuwen
in de tuin (het mes, het mes) – een onbekende
door een onbekende, en niks anders kon men
over hem vertellen dan: we weten het niet
of hij loog.

later in een koud kasteel te pilsach, duitsland
ontdekte men een kleine kamer, daarin
een uit hout gesneden paardje.

Gedicht 5

DEUREN

Met mijn nepneus en stro-pruik
herken ik zelfs mezelf niet meer.
De donkere paarden-lijken te schreeuwen:
“Vlucht, vlucht, vlucht”
Maar vluchten vermoeit, dus ik
vecht als een wolf tegen de woorden.
M’n armen voelen als stenen en uiteindelijk
is het het water dat de waanzin wegdrijft.
Het is hoog tijd om nog een brief te schrijven.
Want wat moeten we anders doen
in de uren na het feest.

Gedicht 6

Malice and Misery

Het verkeer koppeltjeduikelt in
mijn kop achter mijn ogen langs.
Het is vicieuze razernij die bonst
en draalt, dreunt en maalt.

Ik weet, één sprong en ’t is voorbij
de stroom zal mij zeker grijpen
en terwijl ik hersenvaten voel contraheren
lijken mijn slapen mee te willen knijpen.

wát wil het toch uitpersen / er is geen bloed

Op de achtergrond beklaagt een vriend mijn lot,
hij heeft zich naar deze plek gespoed en plots
is er een tinteling in mijn benen. Ik moet, ik moet!

Nooit was er meer warmte voor mijn leven
en voor jou dan die keren dat ik uit alle macht
naar je toe wilde rennen maar struikelde.
Nooit gedacht dat ik hier zou willen vallen.

Gedicht 7

Vannacht is er iemand gestorven. Misschien ben ik het.
Ik heb wat gesputterd door een gat in mijn keel,
en niets gezegd.

Laatst knipte ik mijn nagels bij de vensterbank.
Even dutte ik in, en droomde mijn verdrinken
in de snavel van de pelikaan. Hij overviel me van achter,
ik heb hem nooit meer zien gaan.

Alle straten zijn als de rue de Jeanne d'Arc;
zelfs zij was maar alleen. Ik sla mijn oog op naar de bergen,
en daarvandaan komt geen hulp.

Bij Philip Glass - The Poet Acts én Animals on Wheels - Just Saying

Gedicht 8

Samendrang

Ik ruimde de kopjes je nee toch dat nee het kan echt niet dat jij me net zo met je hand op mijn billen het schaamrood trekt op ja dat klopt van geen kant dat je mij zo brutaal en dat ík me geneer god wat heb jij voor ego van hier wel tot aan de verenigde rot-emiraten ik zou je toch even een mep hooo ik moet met de emmer het vuilnis opruimen nog even de lepeltjes even de lepels ik zou je een mep moeten geven het kan niet o wacht eens ik heb daar nog niet om het hoekje gekeken zal ik dat nu nee daar kijkt straks toch weer niemand dat doe ik wel later wat glimlach ik nou vuile teef die ik ben getver voel me gevleid door zijn groffe geflirt groffe klinkt niet zijn grove geflirt soms zijn woorden echt oerinstinctief

Het is een kwestie van cohesie
of je dat kunst noemt of vermicelli

Daar zit ze dan en zegt
‘alles is niet echt’ kijk dan
die dubbele bezinning van haar.
En ik denk alleen maar –
wat een flirteloos kutwijf,
geen woorden na daden.
Het is teringwarm, ik zeg
‘het is warm’ de wind zucht
niet maar zij wel
ja ze gaat me zelfs
met een lepel te lijf
zegt ze stoer en ze zwaait
en raakt bijna mijn wang.
Maar ik vang haar hand in de lucht

en er is samenhang.

Laatst gewijzigd op 24-03-2007 om 23:53.
Advertentie
Oud 21-03-2007, 11:56
gezweetwel
gezweetwel is offline
8 gedichten maar? Nu ja... minder bespreekwerk. Proficiat met je eerste poll, Porce
Oud 21-03-2007, 12:00
Porcelain
Porcelain is offline
dank je.

Beetje jammer wel he, acht maar. Maar misschien kunnen we ze wat uitgebreider bekijken nu.
Oud 21-03-2007, 12:04
Sketch
Sketch is offline
5878-729464

...

...

...

Er wordt niet opgenomen
Oud 21-03-2007, 12:05
gezweetwel
gezweetwel is offline
Mijn eerste gedachten:

gokjes: gedicht 1 van Vogelvrij, gedicht 7 van Mutant, gedicht 8 van Reynaert. gedicht 6 en misschien ook 5 over The Hours.

Voorlopige appreciatie en bewondering voor gedichten 1, 4, 6, 7 en ook wel 8 (meer dan de helft dus; dit gaat niet goed)

Laatst gewijzigd op 21-03-2007 om 12:23.
Oud 21-03-2007, 12:12
Sketch
Sketch is offline
Oooh, 5878-729464
is natuurlijk Just-Saying

wtf waar belde ik dan naartoe
Oud 21-03-2007, 12:29
Verwijderd
Gedicht 4 is van gezweetwel denk ik gebrek aan hoofdletters maar wel gebruik van punten is typisch : p
gedicht 2 is denk ik van wilookmeepraten.

ik neig nu naar 4, 7 of 8 maar ik weet het nog niet zeker
Oud 21-03-2007, 13:02
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Vier van gezweetwel, ja.

Het ziet er allemaal wel veelbelovend uit Fijn juist, een keer wat minder gedichten.
Oud 21-03-2007, 13:02
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
8 . kun je eindelijk eens écht weloverwogen gaan stemmen.

WANNEER is de einddatum? *belangrijk.
Oud 21-03-2007, 14:00
Halogeen
Halogeen is offline
ik vind eigenlijk alleen gedicht 1 goed. Van gedicht 7 is de eerste strofe leuk, maar verder niet. Gedicht 8 heeft ook wel wat, maar daar ben ik nog niet uit. Ergens is het heel makkelijk en goedkoop, maar door de samenhang van de twee stukken heeft het ook wel weer wat. Misschien reageer ik later nog wat uitgebreider.
Oud 21-03-2007, 14:05
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
O, als we mogen stemmen, zal ik ze allemaal bespreken, bij acht gedichten kan dat wel
Oud 21-03-2007, 14:17
Verwijderd
O leuk leuk leuk. Ik ga ze nu allemaal doorlezen en morgen stemmen.
Oud 22-03-2007, 00:10
Porcelain
Porcelain is offline
Ik heb ze ook gelezen . Ik heb me ingehouden tot de poll er stond.
Oud 22-03-2007, 12:52
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Nou, ik begin maar eens met de eerste twee te beoordelen

Gedicht 1
Ja. Op het eerste gezicht vond ik er niet zoveel aan, toen ik beter keek zag ik dat er een aantal leuke dingen inzitten qua rijm en dat er toch wel een coherente inhoud is. Ik vind het best een aardig gedicht, maar denk niet dat het mijn stem gaat krijgen.

Gedicht 2

Lang! Ja, lang en daardoor alleen al gewaagd. Het is heel erg verhalend, maar de clou ontgaat me geloof ik een beetje. En het gedicht is niet helemaal consistent met hoofdletters, dat is wel jammer. Ik geloof dat ik dit gedicht voornamelijk lang vindt
Oud 22-03-2007, 14:40
CSN
CSN is offline
Citaat:
gezweetwel schreef op 21-03-2007 @ 13:05 :
Mijn eerste gedachten:

gokjes: gedicht 1 van Vogelvrij, gedicht 7 van Mutant, gedicht 8 van Reynaert. gedicht 6 en misschien ook 5 over The Hours.

Ohhja, nu je het zegt, gedicht 5 gaat absoluut over the hours .. tenminste? De stenen armen / water - Virginia Woolf die zelfmoord pleegt door met bakstenen in haar armen een rivier in te lopen? Het feest van Mrs. Dalloway en 'de uren' ? Bij gedicht 6 zie ik het niet zo ..
Oud 22-03-2007, 14:50
gezweetwel
gezweetwel is offline
Citaat:
CSN schreef op 22-03-2007 @ 15:40 :
Bij gedicht 6 zie ik het niet zo ..
Citaat:
Ik weet, één sprong en ’t is voorbij
de stroom zal mij zeker grijpen
en terwijl ik hersenvaten voel contraheren
lijken mijn slapen mee te willen knijpen.
(ze dacht toch gek te worden, virginia?)
Oud 22-03-2007, 16:57
Halogeen
Halogeen is offline
Zelf had ik veel meer met the poet acts dan met animal on wheels. Waarschijnlijk de schrijvers die hebben ingezonden ook. Het is ook leuk om te lezen hoe iets instrumentaals in woorden wordt geïnterpreteerd. En hoe woorden in andere woorden worden geïnterpreteerd.

Gedicht 1: op het eerste gezicht deed dit gedicht me ook weinig. Maar bij beter kijken inderdaad is het toch wel een aardig gedichtje. De dingen als kusjes – klusjes, en hoe het omgekeerd is vind ik leuk. Maar de link met het liedje zie ik eigenlijk niet, dat vind ik het grootste minpunt.

Gedicht 2: Te lang, te saai, te verhalend. Er is geen doorkomen aan, en van het stijltje krijg ik de kriebels.

Gedicht 3: Ik heb eerst nog gegoogled naar de titel, domdomdom, maar Sketch heeft de puzzel al opgelost. Zo moeilijk was die nu ook weer niet . Ik vind het gedicht te direct overgenomen van het liedje en mist humor.

Gedicht 4: Googlen naar Kasper Hauser: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kaspar_Hauser. Dan vind ik het te letterlijk overgenomen. Voor zo’n mysterie had ik een mysterieuzer gedicht verwacht. Ik vind teveel dat de feitjes achter elkaar worden gesommeerd, zonder dat er over iets na te denken valt, of te fantaseren.

Gedicht 5: waanzin begint een DoPwoord te worden . Het is opvallend dat het ook weer over stro en paarden gaat. Ik vind dat dit gedicht er beter in is geslaagd de emotie van the poet acts weer te geven, maar als geheel vind ik het toch minder goed dan 4. Dat komt omdat het te onsamenhangend is en ik er niet echt een goed beeld bij krijg. Bovendien verpesten de laatste drie zinnen het een beetje voor mij. De brief, waar komt die ineens vandaan? En wat betekent uren na het feest? Ik snap het niet zo goed en het blijft te vaag om mij te raken.

Gedicht 6: Wederom googlen levert iets vreemds op: http://en.wikipedia.org/wiki/Malice_Mizer “what is human? Nothing but a being of malice and misery”. Op zich wel van toepassing op het gedicht, maar ik vraag me af of de dichter dit wist. Vage muziek trouwens . Ik vind het gedicht wat ongeïnspireerd overkomen. Het mist een poëtisch karakter. Bij the poet acts had ik zelf meer een wanhopig romantisch beeld. Iets vol van liefde dat je heel graag wilt tonen. Dat komt niet zo goed over; het is vooral wanhopig zelfdestructief en depressief. Wel leuk hoe het ritmische in de muziek terugkomt als het dreunen van het verkeer. En wordt de vriend in het stuk vertegenwoordigd door de cello?

Gedicht 7: Ik had het al genoemd, maar de eerste strofe vind ik echt heel goed. De rest zegt me niet zo veel en haalt dat niveau ook niet. De laatste regel is afgeleid van een psalm als ik me niet vergis:

‘k sla mijn ogen op en zie de hoge bergen aan,
waar komt mijn hulp vandaan?
Mijn hulp is van mijn Here, die dit alles heeft geschapen.
Mijn herder zal niet slapen.

Gedicht 8: Van dit gedicht had ik al even kort gezegd wat ik ervan vond. Het tweede deel spreekt me meer aan dan het eerste. Alhoewel het eerste deel wel leuk is geschreven komt dat toch wat makkelijk over. Het taalgebruik zo grof, houd ik ook niet echt van. Nee, het knappe van dit gedicht is hoe de schrijfster (daar mogen we toch wel vanuit gaan?) de twee liedjes kloppend heeft weten te maken in 1 gedicht, hoe ze een overlap heeft weten te vinden en die goed beschreven heeft. Zoals de titel en de slotzin al een beetje doen vermoeden. Hoe ze door samendrang een samenhang heeft weten te vinden.

Mijn keuze wordt echt moeilijk, aangezien ik van geen een gedicht echt overtuigd ben. Daar ga ik nog even over denken. Ik twijfel tussen 1,6 en 8.
Oud 22-03-2007, 18:23
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Gedicht 3
Leuke titel Op zich vind ik dit eigenlijk best een leuk, origineel gedicht, maar het is iets te makkelijk, iets te letterlijk naar het liedje geschreven en dat is jammer.

Gedicht 4
Kaspar, hij staat nog in mijn taalwetenschapboek. Boeiend onderwerp wel, al vind ik het altijd jammer als je moet googelen om een gedicht echt te kunnen begrijpen. Of wacht, nu ik het gedicht lees met deze nieuwe informatie, vind ik het eigenlijk te letterlijk. Hij was mysterieuzer toen ik hem eerst las. Maar toch, een goed gedicht

Gedicht 5
Het doet me niet zoveel, er mist iets. Ik volg het gedicht niet helemaal, het verhaal erachter. Op zich past het wel bij het liedje, dat vind ik dan wel weer leuk.

(en hm, ik zeg allemaal dezelfde dingen als Halogeen, merk ik)
Oud 22-03-2007, 18:27
elysea
elysea is offline
gedicht 1! oh
ja,
daar zie ik het dus wel. want die stem gaat zo van what is your name what is your address als je een kind kwijtraakt vragen ze dat ook aan een kind en dat vragen ze dus ook aan die vrouw dan zie je?
er zit wel een heel verdwaald streepje in. dat is vast een allusie naar kindertekeningen! maar in de pied de poule wedstrijd was er ook een gedicht met een verdwaald streepje dus daar leid ik uit af dat het door diezelfde persoon (mij?) is geschreven ( ). het allitereert af en toe wel lekker en de titel is even briljant als die van gedicht zeven. af en toe worden er wel rare dingen gezegd zoals limonade schenken met wijn maar dat kan toch niet want limonade schenk je uit eh een fles of kan ofzo. nee maar ik bedoel dus dat het soms wel raar loopt.

straks meer!
Oud 22-03-2007, 18:29
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 22-03-2007 @ 19:23 :
[bla]
al vind ik het altijd jammer als je moet googelen om een gedicht echt te kunnen begrijpen.
[bla]
Ja, dat ligt toch echt aan jou hoor. Ik had op de basisschool al over Kaspar gelezen.
Oud 22-03-2007, 18:33
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Sketch schreef op 22-03-2007 @ 19:29 :
Ja, dat ligt toch echt aan jou hoor. Ik had op de basisschool al over Kaspar gelezen.
Wat bedoel je nu? Want ik kende het verhaal dus al wél, ik onthoud gewoon niet precies die namen en zo.

Gedicht 6
Ja, fijn gedicht Soms vind ik dat er iets te moeilijk gemaakte dingen inzitten, zoals contraheren. Al moet ik dan wel weer aan contrabas denken, hehe. Deze maakt wel kans op mijn stem
Oud 22-03-2007, 18:39
elysea
elysea is offline
gedicht drie dan nu.
wat heeft venezuela ingodesnaam met het liedje te maken? die señora aan de telefoon snapte het ook niet. maargoed, als de schrijver naar het liedje luisterde, naar venezuela belde én dichtte, is dat een legitieme samenhang uh drang hang. wel een beetje raar dat het er in het turks staat en niet in het venezuelaans.
misschien ga ik er wel op stemmen. het is een hemels ongecompliceerd gedicht. ik kan ook niet zeggen dat ik het slecht vind. maar ook niet heel interessant. leuk.
Oud 22-03-2007, 18:39
Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Sketch schreef op 22-03-2007 @ 19:29 :
nou ja, ik ben ook niet zo geletterd als de meeste van jullie, sorry

maar ik wilde alleen laten zien dat er wel heel letterlijk dingen zijn overgenomen.
Oud 22-03-2007, 19:49
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik ben ook niet zo geletterd

Gedicht 7
Die eerste strofe is reden genoeg om dit tot kanshebber gemaakt. Maar dan gaat het ineens over nagels knippen. Gatver, ik weet niet, smerig beeld. En dan ook nog in de vensterbank. Ik voel dat er meer in dit gedicht zit dan ik begrijp, lastig.

Gedicht 8
Het ziet er indrukwekkend uit. Een hoop tekst. Moet die eerste "je" geen "ja" zijn? De laatste zin is mooi. Verder vind ik het iets te... Ja, te grof inderdaad. Wel leuk dat je de twee liedjes hebt gecombineerd
Oud 22-03-2007, 21:11
Sketch
Sketch is offline
WTF WIE HEEFT ER OP MIJ GESTEMd ?!

Laatst gewijzigd op 23-03-2007 om 06:31.
Advertentie
Oud 23-03-2007, 08:20
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Oké, ik heb alles even laten bezinken, nu nog even alles kort bekijken en dan stemmen

1: Leuk, grappig
3: Speels, bureaucratie
4: Speelgoedpaardje, tragiek
6: Druk, moeilijk, mooi
7: Die eerste zin, die vierde zin

Toch maar zes dan
Oud 23-03-2007, 18:06
flyaway
flyaway is offline
Gedicht één en twee doen me niet zoveel.
Gedicht drie vind ik deze zin heel geweldig van:
Citaat:
Welkom bij het huis van de verloren melodieën,
waarmee kan ik u van dienst zijn?
Gedicht vier kan ik niet zoveel mee.
Gedicht vijf klinkt heel lekker als je het zo leest.
Gedicht zes vind ik alleen globaal gezien wel leuk, maar niet als je de zinnen allemaal leest.
Gedicht zeven doet me niet heel veel.
Gedicht acht heeft iets heel geniaals in zich:
Citaat:
ja ze gaat me zelfs
met een lepel te lijf
Maar ik stem nog niet.
Oud 23-03-2007, 18:08
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
8, omdat ik het er niet omheen vind draaien, het spreekt me ontzettend aan. Ik vind dat de 'scheldwoorden' er leuk in verwerkt zijn en dat er een goede timing in het gedicht zit, dat alles op zijn plekje valt. En het eerste stuk is minstens zo tof als het tweede.

Ik wilde eerst op 3 stemmen, maar ik vind 8 toch beter. En de laatste zin van 5 is ook geweldig, maar dat heeft meer betrekking op mijn persoonlijke zelf dan op de regel zelf.
Oud 24-03-2007, 13:58
Porcelain
Porcelain is offline
Gedicht 1
Deze vind ik tof. Ik vind dat de mafheid van het nummer bij de mafheid van de moeder past, dus naast het 'what is your name'-gedoe kan ik hem daarom ook wel plaatsen bij het nummer. De limonade met wijn in schoolbekers is gewoon echt goed . Ik vind het wel een Joke van Leeuwen-achtig beeld dat je schept.

Gedicht 2
Ik vind het te langdradig en het punt niet zo interessant uitgewerkt. De papierhandel die alles moeilijker maakt dan het is is een goed idee bij het nummer, en het past ook best bij de versjesvorm. Maar het mist humor, dat zei iemand voor me geloof ik ook al, bovendien loopt het niet zo lekker.

Gedicht 3
Hm, niet leuk. De enige concrete zin die erin zit (over het huis van verloren melodiën) vond ik best veelbelovend, maar er wordt vervolgens naar mijn idee weinig mee gedaan. Het gedicht past bij de muziek, ja, maar het doet me wat te makkelijk aan. Wel leuk dat je die verschillende talen hebt gebruikt in het begin.
Oud 24-03-2007, 18:44
Sketch
Sketch is offline
Het zou op zich wel leuk zijn als mensen die stemmen ook even posten dat ze stemmen en eventueel een motivatie.
Oud 24-03-2007, 18:47
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Sketch schreef op 24-03-2007 @ 19:44 :
Het zou op zich wel leuk zijn als mensen die stemmen ook even posten dat ze stemmen en eventueel een motivatie.
Inderdaad
Oud 24-03-2007, 18:55
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Wat grappig dat gedicht 3 al zoveel stemmen heeft .
Oud 24-03-2007, 19:00
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
LiefsvanHier schreef op 24-03-2007 @ 19:55 :
Wat grappig dat gedicht 3 al zoveel stemmen heeft .
Die is zeker van jou?
Oud 24-03-2007, 23:52
Porcelain
Porcelain is offline
Citaat:
Wanneer je stemt, vermeld dan in het topic waarop je hebt gestemd
Niet vergeten he jongens, want anders tellen ze niet. Of moet ik dat er nog even expliciet bijzetten?
Oud 25-03-2007, 10:02
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
Sketch schreef op 24-03-2007 @ 20:00 :
Die is zeker van jou?
Nee .
Oud 25-03-2007, 11:06
Verwijderd
Ik heb even een top 3 gemaakt waar ik nader op in wil gaan.

Gedicht 3
Ik heb het gedicht graag gelezen. Alhoewel er misschien té veel herhaling in zat, paste het er ook wel weer bij.
"Welkom bij het huis van de verloren melodieën,
waarmee kan ik u van dienst zijn?" vind ik echt heel erg gaaf.

Gedicht 7
Gedicht 7 vind ik mooi. Maar het einde, de laatste zin, valt me steeds als ik het gedicht lees weer tegen. Maar daar tegenover staat dat de eerste strofe geweldig is, echt geweldig.

Gedicht 8
Het gedicht ziet er al indrukwekkend uit. Het was ook indrukwekkend. Ik vind het tweede deel beter dan het eerste deel. Het eerste deel vond ik té warrig. Maar dat tweede deel maakte zoveel goed. Ik vind de scheldwoorden heerlijk en vooral heerlijk erin verwerkt.

Nu ga ik eens een dagje hard nadenken.
Oud 25-03-2007, 14:04
Porcelain
Porcelain is offline
Lief DoPvolk,

Ik ga even offtopic. Ik wilde een afscheidsgedicht posten, maar natuurlijk is dat niet op tijd afgekomen (ik heb nu like nog twee minuten) en misschien moet ik er ook pas de laatste hand aan leggen als ik vertrokken ben, nu is het allemaal toch onwerkelijk. Ik ga voor drie maanden de wereld over (2 maanden Nieuw Zeeland en een maand Thailand, voor de geinteresseerden), dus ik zal hier wat minder aanwezig zijn. Sorry daarvoor, ik zal jullie missen, maar ik kom hopelijk terug vol mooie dingen!

Liefs,
Porcelain

p.s. ik bekritiseer en stem nog wel, hoor.
Oud 25-03-2007, 14:32
gezweetwel
gezweetwel is offline
(offtopic dus) Amai, Porcelain, respect! Veel plezier!
Oud 25-03-2007, 16:15
Verwijderd
Offtopic: Wat gaaf, Porcelain. Heel veel plezier daar, maak er wat moois van!
Oud 25-03-2007, 18:11
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Heel erg veel plezier Porcelain!
Oud 26-03-2007, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Porcelain schreef op 25-03-2007 @ 00:52 :
Niet vergeten he jongens, want anders tellen ze niet. Of moet ik dat er nog even expliciet bijzetten?
Waarom niet? Als het gaat omdat je de stemmen op hun 'echtheid' wilt controleren om te voorkomen dat mensen dertig keer op zichzelf stemmen met verschillende accounts: je kunt ook een plus vragen te kijken wie waarop gestemd heeft.

Anyway: ik heb gestemd op nummer 3.
Oud 26-03-2007, 20:47
Verwijderd
Ik stem op gedicht 7 !
Oud 27-03-2007, 10:27
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-03-2007 @ 21:40 :
Waarom niet? Als het gaat omdat je de stemmen op hun 'echtheid' wilt controleren om te voorkomen dat mensen dertig keer op zichzelf stemmen met verschillende accounts: je kunt ook een plus vragen te kijken wie waarop gestemd heeft.

Anyway: ik heb gestemd op nummer 3.
Ten eerste omdat het fijn is om te weten wie waarom op jou heeft gestemd. Ten tweede omdat dat toch weer meer werk kost, dan als je dat gewoon in het topic kan zien. Lijkt me zo
Oud 27-03-2007, 12:37
flyaway
flyaway is offline
Het rare is dat ik de rest van de gedichten nu juist leuker vind
Citaat:
flyaway schreef op 23-03-2007 @ 19:06 :

Maar ik stem nog niet.
Oud 27-03-2007, 13:00
Elfe
Elfe is offline
Ik stem op gedicht 7, omdat ik de eerst regel fantastisch vind.
Oud 27-03-2007, 20:48
Perikles
Perikles is offline
Ik stem ook op gedicht 7. Niet om de beginzin, maar om het hele geheel van strofes en de virtuoze stijl waarin het geschreven is. CSN gok ik.
Oud 27-03-2007, 21:10
Verwijderd
Citaat:
Vogelvrij schreef op 27-03-2007 @ 11:27 :
Ten eerste omdat het fijn is om te weten wie waarom op jou heeft gestemd. Ten tweede omdat dat toch weer meer werk kost, dan als je dat gewoon in het topic kan zien. Lijkt me zo
Het eerste: oké, maar dat lijkt me niet de reden waarom ze anders niet mee zouden tellen?

Het tweede: Dat lijkt mij niet. Nu moet een fb het hele topic uitpluizen om te ontdekken wie waarop gestemd heeft, als een plus het opzoekt is het misschien een paar muisklikken meer werk, maar dan heb je wel een overzicht, wat dus veel duidelijker is en het bekijken wie waarop gestemd heeft kost dan veel minder tijd.
Oud 27-03-2007, 22:09
Sporadica
Sporadica is offline
Ik heb op gedicht 1 gestemd. Het is leuk hoe de hilarische situatie word geschetst, alhoewel je ergens ook wel medelijden krijgt met de ik-figuur.
'Limonade met wijn in schoolbekers' doet mij denken aan hoe het clubje studenten in 'The secret history' altijd sterke drank in theepotten hadden.

Gedicht vier is mijn tweede favoriet, dankzij het goed gebruik maken van bijvoegelijke naamwoorden.
'over hem vertellen dan: we weten het niet
of hij loog.'

oh, en van één gedicht weet ik met zekerheid te zeggen van wie die is.
Oud 28-03-2007, 05:10
Porcelain
Porcelain is offline
Vanuit een internetcafe in Auckland (het is hier nu kwart voor vier overdag en het regent -_-' ) :

Leonoor, we hebben dat de vorige keer ook zo gedaan. Ik weet niet meer wat de echte reden nou was eigenlijk, ik vind het in ieder geval wel prettig dat ik nu gewoon kan zien hoeveel stemmen elk gedicht heeft.

Gedicht 5
The hours ja, maar het lijkt me een combinatie. Ik vind het gedicht dus wel een goede wederhelft van de muziek omdat ik het er (volgens mij dus) op meerdere manieren in kan terugvinden. Het idee van het gedicht vind ik wat voor de hand liggend, maar misschien komt dat alleen omdat ik toen ik een gedicht probeerde te schrijven voor de wedstrijd ook een beetje zo'n gedachtengang had (alleen leidde dat nergens heen).
In het gedicht lijken sommige dingen ook wat makkelijk, maar over het algemeen vind ik het wel een mooi gedicht, de verwijzingen ook wel leuk.

Laatst gewijzigd op 28-03-2007 om 05:14.
Oud 28-03-2007, 08:38
Sketch
Sketch is offline
Volgens mij was dat omdat er iemand toen ontzettend vals had gespeeld. Zulke dingen merk je dan achteraf, waardoor blijkt dat het hele stemverloop, wat ontzettend spannend en leuk is om te volgen helemaal niet zo ging als je dacht dat het ging, en ja, dat is natuurlijk jammer.

Even de werkelijke tussenstand:

1| i
3| i
6| i
7| iii
8| i

Of mis er nu een paar?

We hebben trouwens nog maar een week om te stemmen en zo

Laatst gewijzigd op 28-03-2007 om 17:33.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten