Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2002, 16:28
Verwijderd
De laatste dagen ben ik redelijk verslaafd aan CounterStrike, en aangezien ik andere online spellen ook erg leuk vind, zou het wel handig zijn als dat ook echt werkte. Het probleem is: ik lag de hele tijd omdat mijn ping veel te hoog is. Vanmiddag bijvoorbeeld 4095 op een XS4ALL server.
Tot nu toe is het allemaal softwarematig, maar mijn vraag is: hoe kan ik zorgen dat dat vervelende laggen ophoudt? Is de oplossing RAM bijkopen (nu 64 MB SDRAM), een betere videokaart (nu 8 MB Matrox Millenniumpje), ....?
Het ligt niet aan mijn internetverbinding, want ADSL lijkt me goed genoeg.
(en verplaats dit maar naar Software als het hier niet hoort.)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-10-2002, 16:55
Verwijderd
Heb je toevallig KaZaA aanstaan, of een ander prog wat bezig is met downloaden?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 17:03
Koen
Koen is offline
Citaat:
henri schreef:
Heb je toevallig KaZaA aanstaan, of een ander prog wat bezig is met downloaden?
Met name uploaden. Downstream is er meestal wel genoeg, een tekort aan upstream kan je ping ernstig verslechteren.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 14:40
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef:
Met name uploaden. Downstream is er meestal wel genoeg, een tekort aan upstream kan je ping ernstig verslechteren.
Nee, ik sluit zoveel mogelijk programma's af, dus daar kan het niet aan liggen.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 15:26
de postbode
de postbode is offline
hmm, als je een hoge ping hebt dan ligt dat toch wel aan je internetverbinding/ netwerkkaart/ netwerkkabel en niet aan je videokaart of ramgeheugen. heb je geen broertjes die aan het downloaden zijn?

-de postbode-
Oud 31-10-2002, 16:18
gna
gna is offline
Weet je zeker dat je een hoge ping hebt en niet een lage fps?
Oud 02-11-2002, 19:19
Verwijderd
Citaat:
de postbode schreef:
hmm, als je een hoge ping hebt dan ligt dat toch wel aan je internetverbinding/ netwerkkaart/ netwerkkabel en niet aan je videokaart of ramgeheugen. heb je geen broertjes die aan het downloaden zijn?

-de postbode-
Nee hoor, maar 1 computer in dit huis. En geen netwerkjes ofzo. Maar het laggen zou wel aan videokaart/geheugen kunnen liggen?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 09:58
Verwijderd
Ik zit sowieso te denken aan RAM en videokaart upgraden, aangezien ik nu bijna geen games kan spelen. RAM: ik denk 128 of 256 bijkopen (wat vreselijk duur is door mijn pci100 )
Maar wat zou een goede videokaart zijn waar ik zeker een aantal spellen op kan draaien?
Laten we het op max. 130 euro houden.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 10:27
S
S is offline
Citaat:
wouszer schreef:
Ik zit sowieso te denken aan RAM en videokaart upgraden, aangezien ik nu bijna geen games kan spelen. RAM: ik denk 128 of 256 bijkopen (wat vreselijk duur is door mijn pci100 )
Maar wat zou een goede videokaart zijn waar ik zeker een aantal spellen op kan draaien?
Voor 130 euro...

GeForce 4 MX denk ik...
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 10:40
Verwijderd
Ping staat kompleet LOS van FPS.

Je verbinding zuigt gewoon.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 11:57
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:
Ping staat kompleet LOS van FPS.

Je verbinding zuigt gewoon.
Ik heb ADSL
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 12:05
Verwijderd
Citaat:
wouszer schreef:
Ik heb ADSL
Je hebt ADSL met 256kbit/s down en 64kbit/s up en je hebt ADSL met 8mbps down en 512kbit/s up. (Bron: www.xs4all.nl).

Intelligente rolleye hoor!
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 13:33
Verwijderd
Citaat:
wouszer schreef:
Je kan gewoon PC133 geheugen gebruiken ipv PC100. PC133 is backwards compatible en kost geen drol meer tegenwoordig.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 14:18
Verwijderd
Citaat:
PIE schreef:
Je kan gewoon PC133 geheugen gebruiken ipv PC100. PC133 is backwards compatible en kost geen drol meer tegenwoordig.
Maar werken die dan ook op oudere moederborden?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 14:23
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:
Je hebt ADSL met 256kbit/s down en 64kbit/s up en je hebt ADSL met 8mbps down en 512kbit/s up. (Bron: www.xs4all.nl).

Intelligente rolleye hoor!
Ik heb 512 kbit/s down en 128 kbit/s up. (Bron: www.planet.nl).
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 14:54
Verwijderd
Citaat:
wouszer schreef:
Ik heb 512 kbit/s down en 128 kbit/s up. (Bron: www.planet.nl).
Weer zo'n quasi-intelligente opmerking. Als je nou gewoon meteen zegt dat het vermelden van ADSL an sich niet voldoende informatie is, ben je er ook.

Evengoed is 128kbit/s niet veel. In theorie zou 't genoeg moeten zijn, maar theorie is nog geen praktijk. Maar weet je wat; doe jij lekker een nieuwe videokaart kopen. Zul je alsnog zien dat 't i.i.g. dát niet is.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 14:55
Verwijderd
Citaat:
wouszer schreef:
Maar werken die dan ook op oudere moederborden?
Ja. DIMM is DIMM.

Let wel op combinaties van singlesided en doublesided. Sommige moederborden houden daar niet zo van.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 15:53
de postbode
de postbode is offline
hmm, even terug komend op het probleem. zoasl al eerder is gezegt weet je zeker dat het aan je ping ligt? in dat geval zal het met een nieuwe videokaart en geheugen ook niet zo veel beter worden.
wat je kan proberen is een andere netwerk kabel tussen je modem en je pc te hangen. misschien is die kabel niet helemaal lekker. probeer in command eens ''ping www.scholieren.com'' en kijk of je ping dan ook hoog is.
als het laggen aan komt omdat je een lage fps hebt dan moet je gewoon je computertje een beetje upgraden. reepje ram erbij (kost echt niet meer tegen woordig) en een video kaart bijv een 4mx

-de postbode-
Oud 03-11-2002, 23:03
Verwijderd
Eh...voor een nieuw spel als Unreal Tournament 2k3 is een upstream van 64kbit/s echt wel voldoende...

Je moet niet vergeten dat vooral in Amerika meer dan 80% van de mensen nog gewoon met een analoog modem of ISDN zit, aangezien lokale telefoongesprekken daar gratis zijn. De multiplayer-enige van zo'n spel is dus geoptimaliseerd voor de groep gebruikers waarin ze verwachten dat de meeste kopers zitten...ISDN gebruikers dus. Vrijwel alle FPS'en kun je online prima spelen met een upload van 64kbit/s. De reden dat het met ISDN vaak nog bagger gaat, is dat je daarmee een redelijk hoge ping hebt. Als je een ADSL-verbinding met 64kbit/s upstream hebt moet je vrijwel alle spellen goed online kunnen spelen, mits je inderdaad geen zooi hebt draaien zoals KaZaA of andere programma's die upstream vreten.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 15:26
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
het is wel een asociaal hoge ping. met m'n 56K modem heb ik gemiddeld 200 tot 300...
Oud 05-11-2002, 19:32
Marcade
Marcade is offline
@wouszer Het kan wel degelijk aan je performance liggen (CPU/Geheugen). Als counterstrike moeizaam draait en al je CPU/geheugen opvreet, kan counterstrike soms niet tijdig reageren op binnenkomend netwerkverkeer; daardoor kan je dus gewoon laggen. Als je counterstrike sneller laat draaien, zal de CPU minder belast worden, en heeft die veel makkelijker en sneller tijd om het netwerkverkeer af te handelen. Een betere videokaart en geheugen kan je daarmee helpen.

Om te kijken of het echt niet aan je verbinding ligt, kan je gewoon even een willekeurige (counterstrike) server pingen in een dosbox. Als de pingtime lekker laag ligt, weet je zeker dat het aan het bovenstaande is. Als je pingtime hoog is, of als veel packets kwijt raken, ligt het wel degelijk aan je verbinding.

Normaliter is ADSL perfect voor online gaming. (Mits je idd. niks op de achtergrond heb draaien, want uploaden beinvloed downloaden en andersom). Zelfs het langzaamste abbo van KPN is er goed genoeg voor.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 22:46
gna
gna is offline
wat heb je eigenlijk voor processor? die videokaart is iig prut, in combinatie met een trage processor < 300 mhz zal dat de oorzaak wel zijn
Oud 06-11-2002, 07:59
darthraver
darthraver is offline
Had ik ook, maar dan met hccnet adsl, ging van ping rond de 400 naar ping rond de 40. Je moet je modem tweaken, dan gaat het weer goed. Tenminste ik neem aan dat je een alcatel speedtouch home hebt, want dan gaat windows xp alles controleren op virussen wat binnen komt en naar buiten gaat. Want hij vewacht dat de VPN virussen stuurt. Als je je modem tweakt dan verzorgt de modem zelf de VPN dus dan hoeft windows xp niet alles meer te controleren . (modem tweak site weet ik niet zeker of dat hier mag...)
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 18:58
Droyd
Droyd is offline
Citaat:
darthraver schreef:
(modem tweak site weet ik niet zeker of dat hier mag...)
Vast wel...lukt dit ook met een alcatel speedtouch usb?
Mijn ping is overigens wel behoorlijk...
Oud 06-11-2002, 23:15
Boer_kameeL
Boer_kameeL is offline
Citaat:
wouszer schreef:
Enige reden dat dit îng kan veroorzaken : als je processor te belast is door video-data dat hij 't netwerkgedeelte ff "naar achter schuift", maar dat merk je dan direct aan je FPS (frames per sec, er is een commando in de console om dit te laten zien - "fps 1" ofzo, of "r_fps 1").

Wat zeker helpt : msn & icq enzo af, geen explorer-vensters openlaten, zien dat alle spyware weg is "lavasoft ad-aware", google & kazaa lite ipv gewona kazaa).

En ook, cs is soms een laggy game. Kijk eens of het prob zo is op alle maps, en of het hetzelfde blijft in HalfLife of TFC.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-11-2002, 22:57
ChuCky16_:-)
ChuCky16_:-) is offline
wat een toeval ik vroeg mij het zelfde ook af een weekje trug...

ik speel dus ook counterstrike maar niet op die server omdat die bagger is... voor mij dan....ik heb i-net via de rendo
het modem is wel redelijk snel...maar de service van rendo is gewoon enorm klote...als ik goed ga zit ik rond een ping van 150 170..... maar in de hoogtij uurtjes(7-10) krijg ik regelmatig enorme laggs...met ook 4095 ping
ja ach ik ben het nu wel gewend dus ik kan er wel om lachuh...

daarom speel ik ook vanaf 6 tot 7 en van 10 tot wanneer ik naar bed ga...

ik speel op deze servers
[NL]NEVERSTRIKE[ACTION]130.89.160.58:27015
[NL]NEVERSTRIKE[SSX]130.89.160.48:27015
[NL]NEVERSTRIKE[lamors@network)130.89.160.57:27015
en nog wat andere maar had geen zin meer in type
Oud 09-11-2002, 08:33
Verwijderd
Citaat:
gna schreef:
wat heb je eigenlijk voor processor? die videokaart is iig prut, in combinatie met een trage processor < 300 mhz zal dat de oorzaak wel zijn
Intel P3, 500 Mhz.
En die videokaart, dat weet ik, zelfs Driver moet een 3D-kaart hebben. Misschien wel Hercules gF 2 GTS kopen.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 08:34
Verwijderd
Citaat:
darthraver schreef:
Had ik ook, maar dan met hccnet adsl, ging van ping rond de 400 naar ping rond de 40. Je moet je modem tweaken, dan gaat het weer goed. Tenminste ik neem aan dat je een alcatel speedtouch home hebt, want dan gaat windows xp alles controleren op virussen wat binnen komt en naar buiten gaat. Want hij vewacht dat de VPN virussen stuurt. Als je je modem tweakt dan verzorgt de modem zelf de VPN dus dan hoeft windows xp niet alles meer te controleren . (modem tweak site weet ik niet zeker of dat hier mag...)
Tja, ik heb geen XP maar 98, maar wel Alcatel Speedtouch.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten