Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2004, 15:06
Verwijderd
Softcup is geen tampon of maandverband, Softcup is een zacht flexibel cupje dat je inwendig draagt. Softcup is echt uniek omdat het cupje je menstruatie vloeiing opvangt.

Softcup is gemaakt van een irritatievrij, niet absorberend thermoplastisch materiaal dat zacht wordt door je lichaamstemperatuur. Hierdoor zal Softcup zich schikken naar je inwendige bouw en ontstaat een persoonlijke pasvorm wat lekkage en geurtjes helpt voorkomen.

Softcup is echt onzichtbaar en werkt zeker 2x langer dan tampons en maandverband tot wel een maximum van 12 uur.

Softcup breng je in je vagina door de rand plat samen te knijpen. Softcup glijdt dan op de juiste plek open, namelijk achter je baarmoedermond en schaambeen. (Denk aan het pessarium principe.)

Softcup is gemaakt van speciaal kunststof wat ook wordt gebruikt voor katheters en baby fopspenen. Softcup bevat geen latex of rubber en veroorzaakt geen allergische reactie.

http://www.softcup.nl/

Ik vroeg me af of er al meisjes zijn die dit geprobeert hebben. Ik vind/vond het een frikkin eng idee maar het het uitgeprobeerd en het is echt IDEAAL.
Oud 04-01-2004, 15:10
Quiana
Quiana is offline
Is dat niet lastig met het eruithalen? (*krijgt omgevallen
tomatensoepkom idee* )
Oud 04-01-2004, 15:10
ekki
ekki is offline
zie ook http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=520683 en http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=266849
Oud 04-01-2004, 15:11
Verwijderd
oh hmm er bestaat al een topic, sowwy, slotje?
Oud 04-01-2004, 15:14
ekki
ekki is offline
Citaat:
Roxane schreef op 04-01-2004 @ 16:11:
oh hmm er bestaat al een topic, sowwy, slotje?
Nee, hoor, die zijn al best wel lang geleden, van mij mag ie blijven staan. Ben wel benieuwd wat mensen er ondertussen van vinden en of ze het ondertussen al hebben uitgeprobeerd.
Oud 04-01-2004, 15:19
Maarten
Maarten is offline
Het ziet er niet fijn uit iig
Oud 04-01-2004, 15:23
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Quiana schreef op 04-01-2004 @ 16:10:
Is dat niet lastig met het eruithalen? (*krijgt omgevallen
tomatensoepkom idee* )
Of dattie halverwege klem blijft zeggen en je zet wat kracht en dat hij eruit plopt en zijn inhoud op de muur/vloer/mat/plee/gordijn/badkuip/wastafel/tandenborstels achterlaat?

Euhm, het lijkt me niets eigenlijk Het zuigt niets op als een tampon, dus als je morst met het verwijderen van dat ding dan zit meteen alles onder, zij het je vingers, je onderbroek, je vagina. Hij lijkt me verder ook errug groot, gaat dat rimpelen? Naar mijn weten is een vagina niet zo..... enorm (niet als je niet opgewonden bent of halverwege een bevalling).
En wanneer is hij vol? Als je gaat "lekken"? Dát wordt pas een hel met het verwijderen. Soort soepkom tot de rand gevuld (om Quiana d'r worden maar te gebruiken). Ik ben namelijk niet zo "regelmatig", dus een vaste tijd om tampons erin te laten heb ik niet, laat staan z'n ding.

Nee, laat maar!

Laatst gewijzigd op 04-01-2004 om 15:25.
Oud 04-01-2004, 15:36
Heleeeeen
Heleeeeen is offline
Ik ken iemand die het geprobeerd heeft. ze was er heel ontevreden over. Het kan lekken en je voelt hem de heletijd zitten, vooral als je zit. als je hem eruit haalt zitten je handen helemaal onder en ze zeggen dat je hem een paar keer kunt gebruiken maar het is nogal een goor idee volgens haar om hem schoon te maken.
Oud 04-01-2004, 15:43
Verwijderd
Citaat:
Heleentju! schreef op 04-01-2004 @ 16:36:
Ik ken iemand die het geprobeerd heeft. ze was er heel ontevreden over. Het kan lekken en je voelt hem de heletijd zitten, vooral als je zit. als je hem eruit haalt zitten je handen helemaal onder en ze zeggen dat je hem een paar keer kunt gebruiken maar het is nogal een goor idee volgens haar om hem schoon te maken.
'k Heb hem nu 1 keer geprobeerd en voelde hem ook zitten, zoals een tampon wanneer hij niet helemaal goed zit. Ik ben wat gaan schuiven met het ding, en daarna zat hij prima, ook als ik zat. Hij heeft niet gelekt verder..
Alleen idd het uitdoen is een rot gedoen, je bent echt flink aan het worstelen en mja, een tampon is toch makkelijker en minder vies met uitdoen.

Leuk bedacht, maar voor mij geen succes, het in doen is al gefrutsel en het uitdoen helemaal.
Oud 04-01-2004, 15:44
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 04-01-2004 @ 16:23:
Of dattie halverwege klem blijft zeggen en je zet wat kracht en dat hij eruit plopt en zijn inhoud op de muur/vloer/mat/plee/gordijn/badkuip/wastafel/tandenborstels achterlaat?

Euhm, het lijkt me niets eigenlijk Het zuigt niets op als een tampon, dus als je morst met het verwijderen van dat ding dan zit meteen alles onder, zij het je vingers, je onderbroek, je vagina. Hij lijkt me verder ook errug groot, gaat dat rimpelen? Naar mijn weten is een vagina niet zo..... enorm (niet als je niet opgewonden bent of halverwege een bevalling).
En wanneer is hij vol? Als je gaat "lekken"? Dát wordt pas een hel met het verwijderen. Soort soepkom tot de rand gevuld (om Quiana d'r worden maar te gebruiken). Ik ben namelijk niet zo "regelmatig", dus een vaste tijd om tampons erin te laten heb ik niet, laat staan z'n ding.

Nee, laat maar!
De binnenkant van je vagina is echt wel groot genoeg hoor. Ik bedoel..je hebt toch ook gewoon sex? En het is denk ik net zoals een tampon in doen. Als je je vorige tampon er te vroeg uit trek, terwijl hij nog droog is, is het ook moeilijker om er weer 1 in te stoppen. Die cup is volgensmij nooit helemaal vol want alles bij elkaar wat er tijdens je ongestelheid uit komt schijnt niet meer te zijn dan een halve eierdop (de inhoud van die cup is wel meer, en je hebt hem max 12 uur in, dus hij zal echt niet 'tot de rand gevuld zijn').

Ik ben namelijk niet zo "regelmatig", dus een vaste tijd om tampons erin te laten heb ik niet,

bedoel je dat je tijdens je ongestelheid een dag kan bloeden, daarna een dag niet, en daarna een dag weer wel. Of doe jij altijd tamponsin tijdens de periode dat je denk dat je ongesteld gaat worden? ;s
Oud 04-01-2004, 15:46
Verwijderd
Citaat:
Heleentju! schreef op 04-01-2004 @ 16:36:
dan heeft ze m waarschijnlijk niet helemaal tot de baarmoeder geduwt, want je voelt er werkelijk niets van.
overigens, wie heeft er in het begin dan niet geworsteld met tampons?
Oud 04-01-2004, 15:51
Briseďs
Briseďs is offline
Citaat:
Roxane schreef op 04-01-2004 @ 16:46:
Ja, dat is natuurlijk waar.

Het lijkt me eerlijk gezegd ook onwijs handig, maar toch blijf ik liever nog ff bij tampons. Dat gaat ook goed.
Oud 04-01-2004, 16:35
Luna
Luna is offline
Ik had eerlijk gezegd nog nooit van die softcup gehoord.
T lijkt me wel wat om n keer uit te proberen, maar ik zie dan wel op tegen het eruit halen...
Oud 04-01-2004, 16:48
Roos
Roos is offline
Lijkt me echt niets..

Sowieso als je op school bent ofzo, vaak heb je dan alleen in het 'halletje' wasbakken, dus hoe wil je dat gaan doen?
Softcup eruit halen, doodleuk naar die wasbakken lopen met dat volle ding (wat iedereen kan zien?) omspoelen en weer terug het toilet in?
Ehm...., nee!
Oud 04-01-2004, 16:54
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 04-01-2004 @ 17:48:
Lijkt me echt niets..

Sowieso als je op school bent ofzo, vaak heb je dan alleen in het 'halletje' wasbakken, dus hoe wil je dat gaan doen?
Softcup eruit halen, doodleuk naar die wasbakken lopen met dat volle ding (wat iedereen kan zien?) omspoelen en weer terug het toilet in?
Ehm...., nee!
je stopt er wc papier in en gooit het in de maanverband afval bak? Zover ik weet is het niet de bedoeling dat je ze herbruikt? niet gelezen iig.
Oud 04-01-2004, 16:58
Verwijderd
Ik heb dit eens doorgelezen en het lijkt me echt 10 keer niets.
Ik heb ook een beetje het '' omgevallen-tomaten-soepkom-idee" hierover. *bibber* Volgens mij geeft dat echt enorm veel troep enzo en het is heel prettig met verwisselen lijkt me *schudt met hoofd van nee*
Het zal vast even wennen zijn, maar nee, het lijkt me helemaal niets..
Oud 04-01-2004, 16:59
Verwijderd
Citaat:
Roxane schreef op 04-01-2004 @ 17:54:
je stopt er wc papier in en gooit het in de maanverband afval bak? Zover ik weet is het niet de bedoeling dat je ze herbruikt? niet gelezen iig.
Realiseer jij je wel even wat voor een troep dat is dan, als je er wc papier in stopt *huivert*
En nog even wat, probeer je iedereen over te halen dat te gebruiken ofzo? Want zo kom je een beetje over
Oud 04-01-2004, 17:05
Roos
Roos is offline
Citaat:
Roxane schreef op 04-01-2004 @ 17:54:
Oh nee dat dacht ik omdat ze best duur zijn..
Oud 04-01-2004, 17:11
Verwijderd
Citaat:
Mushu schreef op 04-01-2004 @ 17:59:
Realiseer jij je wel even wat voor een troep dat is dan, als je er wc papier in stopt *huivert*
En nog even wat, probeer je iedereen over te halen dat te gebruiken ofzo? Want zo kom je een beetje over
realiseer jij je wel, *kippenvel*, my gosh je bent mn moeder niet *schudt met hoofd nee* Ik probeer niemand over te halen, ik weerleg alleen argumenten. Vervelend alleen, vind ik gewoon in het algemeen, dat mensen pessimistisch beginnen te bleren over dingen waar ze, in dit geval, geen ervaring mee hebben. *bibber, huivert*
Oud 04-01-2004, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 04-01-2004 @ 18:05:
Oh nee dat dacht ik omdat ze best duur zijn..
hmm, ja, klinkt wel logisch inderdaad. Misschien dat je het dan wel thuis zou spoelen en herbruiken? Maar lijkt me niet echt hygienisch om het dan weer in je lichaam te stoppen.
Oud 04-01-2004, 17:18
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Roxane schreef op 04-01-2004 @ 16:44:
De binnenkant van je vagina is echt wel groot genoeg hoor. Ik bedoel..je hebt toch ook gewoon sex?

Ja, maar als je opgewonden raakt, dan verwijdt je vagina zich.

Citaat:
bedoel je dat je tijdens je ongestelheid een dag kan bloeden, daarna een dag niet, en daarna een dag weer wel. Of doe jij altijd tamponsin tijdens de periode dat je denk dat je ongesteld gaat worden? ;s
Nee, dan weer dag 1 heel veel, dan weer heel weinig.

En ja, dat doe ik (als ik thuis ben niet trouwens), kheb wel eens gehad dat gewoon de sluizen open gingen. Dan ben je blij toch iets in te hebben hoor
Oud 04-01-2004, 17:20
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Roxane schreef op 04-01-2004 @ 16:46:

ikke
Oud 04-01-2004, 17:46
kimberley
kimberley is offline
Ja ik heb ze ook een keertje gebruikt...
Het indoen was echt geen probleem, hij "kantelde" alleen niet, mn vinger is daar te kort voor ofzo om m er goed in te douwen
Gevolg was dat ik er naast lekte.
Je schijnt er ook seks mee te kunnen hebben, ik heb het geprobeerd maar mijn vriend voelde gewoon de hele tijd dat randje van de softcup...

Tnx, but no tnx, ze zijn trouwens ook iets te duur.
Oud 04-01-2004, 18:02
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 04-01-2004 @ 18:18:

Ja, maar als je opgewonden raakt, dan verwijdt je vagina zich.

[/B]
huh nu snap ik niet wat je bedoelde. bedoelde je dat dat grote ding 'echt niet in je vagina past als je niet opgewonden bent'. Of dat als je sex gaat hebben met dat ding in, dat je vagina verwijdt en die cup er misschien uit zou gaan?
Oud 04-01-2004, 18:20
laura1984
laura1984 is offline
geprobeerd, op zich ging alles goed, ik voelde hem niet zitten en had hem er zo weer uit alleen al het bloed was er langs gelopen, nou was dit de eerste dag dus nog niet zo erg maar zo halverwege heb ik geen zin in lekken....
Oud 04-01-2004, 18:28
Fade of Light
Fade of Light is offline
ook een goede vervanger voor de stoma? Sorry kon het niet laten
Oud 04-01-2004, 18:55
Verwijderd
maar dat "zakje"van die softcup is toch heel zacht neem ik aan? of niet?
hoe krijg je dat nou ooit goed in je vagina.. een tampon kun vanonderen vastpakken en verderduwen via de onderkant tot de goeie plek. hoe doe je dat met dit ding dan? want alleen het bovenste randje is een beetje hard neem ik aan? dan kun je em er toch niet in duwen???

en hoe haal je die eruit?? je kan toch niet met 2 vingers in je vagina dat ding gaan pakken??

of moet het er niet zo ver in als bij een tampon?
Oud 04-01-2004, 20:39
Verwijderd
Citaat:
StefanLovertje schreef op 04-01-2004 @ 19:55:
maar dat "zakje"van die softcup is toch heel zacht neem ik aan? of niet?
hoe krijg je dat nou ooit goed in je vagina.. een tampon kun vanonderen vastpakken en verderduwen via de onderkant tot de goeie plek. hoe doe je dat met dit ding dan? want alleen het bovenste randje is een beetje hard neem ik aan? dan kun je em er toch niet in duwen???

en hoe haal je die eruit?? je kan toch niet met 2 vingers in je vagina dat ding gaan pakken??

of moet het er niet zo ver in als bij een tampon?
je kan hem gewoon tegen de rand aan verder duwen, hij moet zelfs verder zitten dan een tampon, Er uit halen gaat ook gewoon door je vinger achter de rand te haken en er weer uit te trekken.
Oud 04-01-2004, 21:09
Verwijderd
ik heb ze ook geprobeerd... de eerste vond ik heel erg fijn, maar de 2e dat eruit halen deed echt zoooo ontzettend pijn, net alsof t vast zag gezogen zo'n gevoel... dus ik blijf bij tampons...
Oud 05-01-2004, 07:35
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Roxane schreef op 04-01-2004 @ 19:02:
huh nu snap ik niet wat je bedoelde. bedoelde je dat dat grote ding 'echt niet in je vagina past als je niet opgewonden bent'. Of dat als je sex gaat hebben met dat ding in, dat je vagina verwijdt en die cup er misschien uit zou gaan?
Het lijkt me idd voor veel meiden moeilijk om dat ding erin te krijgen omdat hij behoorlijk groot lijkt.

En ik bedacht me ineens vanmorgen onder de douche (wat een tijd om na te denken....) dat je idd een half eierdopje BLOED verliest. De rest is slijm, weefsel en vocht. Dat is écht geen half eierdopje (en ook geen theekopje, zoals ik in het andere topic las).
Oud 05-01-2004, 07:36
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 04-01-2004 @ 19:28:
Nee, want vrouwen delen geen gaatjes...
Oud 05-01-2004, 10:44
Verwijderd
Ik vraag me ook af, áls je het dan al voor elkaar krijgt om zo'n volle softcup er zonder kliederen uit te krijgen, waar laat je dat ding dan? Een tampon of maandverbandje kun je in wc-papier wikkelen of in zo'n zakje stoppen, maar met zo'n softcup gaat dat niet echt...
Oud 05-01-2004, 11:03
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 05-01-2004 @ 11:44:
Ik vraag me ook af, áls je het dan al voor elkaar krijgt om zo'n volle softcup er zonder kliederen uit te krijgen, waar laat je dat ding dan? Een tampon of maandverbandje kun je in wc-papier wikkelen of in zo'n zakje stoppen, maar met zo'n softcup gaat dat niet echt...
Bij mij ging het uithalen niet super, de helft liep in de wc, dus 't was geen totale ramp. Ik heb de andere helft opgedept met wat papier, dat heb ik gewoon in de wc gegooid. Vervolgend de softcup in papier gewikkeld, en hij pas ook best in zo'n zakje, dus dat was geen probleem
Oud 05-01-2004, 13:33
Briseďs
Briseďs is offline
Maar het was toch de bedoeling dat je m meerdere keren gebruikte?
Oud 05-01-2004, 13:45
Verwijderd
Citaat:
Briseďs schreef op 05-01-2004 @ 14:33:
Maar het was toch de bedoeling dat je m meerdere keren gebruikte?
Nee, de Softcup niet, die moet je gewoon weggooien. Je hebt ook een 'Keeper' lijkt wel op de softcup, die moet je gewoon uitspoelen en kan je dan weer in doen...
Oud 05-01-2004, 13:47
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 04-01-2004 @ 19:28:
Nooit een vagina van dichtbij gezien zeker.
Oud 05-01-2004, 13:47
Briseďs
Briseďs is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 05-01-2004 @ 14:45:
Nee, de Softcup niet, die moet je gewoon weggooien. Je hebt ook een 'Keeper' lijkt wel op de softcup, die moet je gewoon uitspoelen en kan je dan weer in doen...
A-ha.
Oud 05-01-2004, 14:32
pitje
pitje is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 05-01-2004 @ 14:45:
Ik zie het al helemaal voor me: sta je op het toilet in een discotheek je handen te wassen, staat je buurvrouw d'r 'Keeper' uit te wassen....
Oud 05-01-2004, 21:20
Jules
Jules is offline
Ik had er ook al van gehoord ja, zo'n ding lijkt me echt doodeng en ik heb ook totaal geen probleem met tampons eigenlijk, dus ik hoef er niet zo nodig aan.
Oud 02-05-2005, 13:26
Verwijderd
Citaat:
Quiana schreef op 04-01-2004 @ 16:10 :
Krijgt omgevallen
tomatensoepkom idee*
Same here. Ik vind ze ook behoorlijk duur, dus ik ga ze ook niet proberen...
Oud 02-05-2005, 15:42
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
lady-kebiss schreef op 02-05-2005 @ 14:26 :
Same here. Ik vind ze ook behoorlijk duur, dus ik ga ze ook niet proberen...
Jezus, wat een up! Indien je nu een nuttige toevoeging had

Regels voor berichten