Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
maar toen probeerde ik het echt te WILLEN horen en toen hoorde ik niks... 't kan best dat het geen ademhaling IS maar het klinkt wel precies zo. Hoeft niet van een mens te zijn....tis een hele regelmatige met elke haal dezelfde klank. Van stil naar zacht naar normaal naar zacht naar stil Ik weet zeker dat het er is en dat ik het me niet indenk....
||
Citaat:
maar ik weet dat dat idd zou kunnen, maar ik ken mezelf goed en toen ik het voor het eerst hoorde ging ik meteen alle verklaringen af en die van jou zat daar ook bij. En dat is echt zeker weten niet het geval....
|
![]() |
ik denk niet dat hij zichzelf zo opfokt of zow hoor. Hij twijfelt al zijn heel lang dus waarom zou hij opeens NU ademhalingen horen. En ademhalingen? Lijkt me nogal raar als je je dàt gewoon inbeeld omdat je echtecht ervaringen met geesten wil...
Dus ik denk ook dat dit het in elk geval niet is... ![]() Laatst gewijzigd op 24-08-2003 om 21:25. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik zeg niet dat het een geest is....mischien hoor ik wel wat anders... Maar het is iig niet m'n verbeelding. Ik was namelijk harstikke helder. Kheb geprobeerd het na te bootsen of door gedachte het geluid weer te horen maar het kwam juist steeds onverwacht. ik hoop dat mutant en/of AngelLena nog ff willen reageren voordat ik ga slapen want mischien hebben jullie nog ideeen wat ik het beste kan doen als het echt een geest is. (Waar ik nog steeds niet van uit ga)
|
Verwijderd
|
ik ben er al
![]() Hmmm... ik wil eerst het hebben over het feit dat het iets anders zou kunnen zijn. Een tijd terug heb ik niet kunnen slapen odat er 1 of andere vage klok herhalldelijk tikte, maar niet als een gewone klok, we het geluid ervan, maar op een ander ritme. Toen ben ik gaan uitzoeken wat het was omdat ik het overdag ook hoorde. Wat blijkt: een stel parelhoenders aan de overkant maakt om de zoveel tijd een nogal tikkend geluid, filter dat et raam/gordijn/luxaflex en daar is mijn klokgeluid... Het kan makkelijk. Een andere aanwezigheid... kan heel goed. Eind vorig jaar heeft er een mij enorm lastig gevallen, altijd voor ik ging slapen of als ik was aan het slapen. En na zoveel keer wakker te zijn geworden van getik op mijn raam (nee, mijn ramen zitten niet bij bomen en niemand kan zo ver met steentjes gooien), gefluister of gewoon gestaar (niet dat ik iemand zag kijken, ik voelde het wel), heb ik vriendelijk gevraagd om te verkassen, als hij nix nodig had. Als ie iets nodig had, dan moest ie het fatsoenlijk duidelijk maken en niet me irriteren. Na nog een aantal keer dat het me stoorde, ben ik kwaad geworden, uitgevlogen en heb hem weggestuurd en gezegd dat hij pas moest terugkomen als ie duidelijk kon maken wat ie nu eiglijk wou. En toen is het verdwenen, op een sporadische keer na. Wat zoiets kan zijn... mijn 1e idee, een geest, een aanwezigheid. Probeer er eens tegen te spreken, krijg je een antwoord (en dat hoeft geen gesproken iets te zijn, het kan zijn adem inhouden, zwaarder of juist lichter gaan ademen), kortom krijg je een reactie. Zoniet, sta dan eens op, gaat het door? zo ja, waar komt het dan vandaan. Ga op onderzoek uit, sluit alle mogelijkheden uit door je kamer door te lopen, het licht aan te doen. Kijk hoe 'het' reageert. |
![]() |
||
Citaat:
Dat het onverwacht kwam, was misschien omdat je je onbewustzijn niet kan sturen. En misschien was het wel een echt geluid, maar dan zo opgefokt door jezelf dat het een ademhaling was geworden. Ook dat is niet echt uitgesloten. Ik vind het erg erg raar dat je het door die beredenatie van je "zeker weet dat het dat niet is" |
![]() |
||
Citaat:
![]() 't kan best iets verklaarbaars zijn maar ik heb geen idee wat. Ik ken geen geluiden di hierop lijken behalve dus ademhalen. En als het dus een geest is lijkt het me zowieso doodeng als ie ineens op me reageert....als ik wat zeg ofzo. Maargoed ik zal het proberen. En hoe kan je een geest wegsturen? Gewoon zeggen/vragen? Hardop, fluisteren, denkend? Vriendelijk, boos? En waarom zou zo'n geest naar je luisteren? Gaat ie echt soms gewoon weg omdat je dat van hem vraagt? En het ademen duurt meestal in totaal maar 30 seconden ofzo dus veel tijd heb ik niet. Maar als het een geest is....waarom zou die dat dan doen? Om me te irriteren? Bang te maken? Contact te krijgen? En waarom juist ik en nu.... Goed veel vragen maar ik weet er ook nog niet veel over he ![]() Verder zal ik wel proberen wat je zei vannacht als et weer gebeurd
||
Citaat:
Goed het zou heel mischien kunnen dat m'n onderbewustzijn iets doet...maar dat is ook niet echt een logische verklaring.... Bovendien heb zoiets nog nooit eerder gehad en zoals Lunaria al zei twijfel ik al heel lang over geesten. Ik zei al dat ik heel alert was, me concentreerde en alles wat ook een verklaring zou kunnen zijn uitsloot. Ik hield me adem in en bleef heel stil liggen. Als je dan zo duidelijk dat geluid toch hoort doorgaan weet je voor jezelf dat je het niet zelf bent. Dat kan ik helemaal niet aan je bewijzen of duidelijk maken....dat merk je gewoon zelf. Tulijk blijft er een kleine kans dat er iets met mn onderbewustzijn is dat dat doet maar dat lijkt me heel sterk....
|
ben ik al....Ik zal je eerlijk vertellen dat ik het niet weet....Ik sluit de mogelijkheid op een entiteit niet uit, de kans daarop lijkt mij zelfs erg groot, maar ik sluit andere dingen ook niet uit....
Je zegt zelf dat wind niet mogelijk is omdat de klank verschilt en omdat er geen mogelijkheid is voor wind om je kamer binnen te dringen... Jij geeft verder aan dat je het niet in je hoofd haalt, dus ik schat de kans zeer groot in dat je het bewijs waar je zolang naar gevraagd hebt gekregen hebt. Al kan ik dit natuurlijk niet met zekerheid zeggen, dan zou ik eerst zelf je kamer moeten inspecteren...Dus ik durf er momenteel weinig over te zeggen. Laten we voor het gemakt stellen dat jij hier idd met een geestverschijning te maken hebt, je vroeg ook hoe je dat weet en wat je eraan doet... Eerst moet je jezelf afvragen OF je er wat aan wilt doen of dat je eigenlijk wat meer van deze entiteit wilt weten. Bijvoorbeeld, aan wat jij vertelde is niet af te leiden of dit kwaadaardig of goedaardig is. Het is tijdsonafhankelijk, dus schat ik de kans op kwaad wat lager in. (kwaad is ook niet altijd tijdsafhankelijk, maar vaak in het beginstadium wel) Daarbij komt het op mij een beetje over alsof de geest jou aan't onderzoeken is, omdat hij meerdere malen per nacht langskomt, even bij je staat zeg maar en weer vertrekt... Hij tast jou een beetje af om het zo maar te zeggen. Die keuze gemaakt te hebben, heb je 2 mogelijkheden: je wilt meer weten Je wilt niet meer weten Bij het eerste, kan je simpelweg beginnen om zodra je het weer hoort vragen te stellen... Maar hou ze simpel en vraag niet om een verbaal antwoord. Vraag bv om een teken als het een entiteit is... Kan zijn dat het dan zwaarder begint te ademen. Dat betekent dan meestal een ja. Het beste is altijd in het beginstadium om een vraag te stellen die met ja of nee beantwoord kan worden. Vraag om een teken als het een ja is, vraag om niets als het een nee is. Als je iets meer te weten bent gekomen, kan je bv vragen of het zich kan laten zien... Ik weet niet of je beschikt over een soort van dimlicht waarbij je net iets kan zien, maar het niet echt licht is... Licht verdoezelt vaak de vorm van de entiteit. Zo kan je steeds meer te weten komen. Wil je nou nu al van deze entiteit af, begin simpelweg met vragen zodra je hem hoort om je met rust te laten. Begin dan niet met: rot op oid... Werkt vaak niet... Begin gewoon met iets in de zin van: Ik stel je niet echt op prijs, zou je mij met rust willen laten? Als dit na een paar keer niet werkt, zul je andere dingen moeten gaan doen, maar die raad ik je niet aan zonder iemand met ervaring... Dus daar kom ik dan nog wel op terug mocht het niet werken... Ik hoop dat je het eerst hiermee kan doen, als je verder nog vragen hebt oid dan weet je me te bereiken.
||
Citaat:
Maar ik heb geen dimlicht anyway... 't klonk erg dichtbij en dat maakt het ook eng, het idee dat er iets bij je is.... Maargoed ik zal me erover heen zetten en toch wat proberen. Verder ga ik er helemaal niet op letten enzo, als het gebeurt hoor ik het toch wel. Ik ga er niet aan proberen te denken want dat is vast niet slim.... Maargoed mischien weet ik morgen meer bedankt iig
||||
ik zag trouwens bij vorige post begon bij a) en er nooit in b) volgde, lekker handig, heb ik wel vaker
![]() Citaat:
Citaat:
b) nu pas heb je jezelf overtuigds van de dwaasheid van zogenaamde geesten. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Het lijkt juist wel op adem. Maar niet op een normale. (a: Ja dat denk jij...ik ga er ook nog vanuit. Maar ik hou er rekening mee dat het zou kunnen. Aan de hand van een aantal verhalen die ik van mensen heb gehoord (tuurlijk kan nep zijn) en overtuiging van mutant en angellena over geesten. Er zijn toch heel wat mensen die erin geloven. Tuurlijk is het niet bewezen maar dat wil niet zeggen dat het er ook niet zeker niet is. Maargoed ik zit nu dus in een enorme twijfel periode... ![]() (b: Ja dat weet ik. Ik weet ook hoe de menselijke fantasie misleidend kan zijn en hoe je jezelf kan gaan inbeelden. Dat zei ik ook steeds tegen anderen en ik geloofde ook nergens in toen ik hier kwam. Ik denk niet dat ik me dingen ben gaan inbeelden en bedenken of dat ik mezelf overtuigt heb.... Maar ik wacht vannacht af. Als er een teken komt ga ik wel in geesten geloven. Hoewel ik dat toch nooit zal kunnenbewijzen. ![]() Ik denk ook meestal zoals jij, maar als jij dit zoals ik zou meemaken zou je er ook anders over denken... ik kan je niks bewijzen of duidelijk maken. Maar ik voel dat het echt is, en het lijkt in mijn geval idd heel duidelijk dat ik het mezelf in zou beelden of mezelf wijsmakn. Maar dat is echt niet zo want ik ben me van dat feit dat dat kan bewust en let erop of dat zo is. En dat is niet zo.... sorry 't valt echt moeilijk uit te leggen
||
Citaat:
of wat bedoel je nou eigenlijk..? ik reageer overal toch op?.... EDIT: Anyway ik ga nu naar bed ik vertel morgen wel ALS er iets gebeurt is bedankt voor IEDEREEN zn reactie (Ook van Fade ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Nou er is wel een werkelijkheid....ik bedoel dat er tuurlijk wel een oorzaak ik voor het geluid dat ik hoor maar ik weet niet wat....
|
tis niet te geloven maar ik heb vannacht niks gehoord....
ik zal vanavond dan maar proberen en zo niet toch maar proberen te vergeten.... maar nu hoop ik toch wel wat te horen want nou wil ik meer weten ook... ![]()
|
Lig je eigenlijk nog wakker wanneer je het hoort?? Of heb je daarvoor geslapen, of een btje gesuft??
Want ik heb egt heel vaak dat wanneer ik net slaap ik heel licht slaap en wanneer ik dan wat droom ben ik soms nog half wakker. Ik heb bijvoorbeeld een keer gehad dat ik droomde dat ik mijn ring kwijt was, en toen ging ik em helemaal zoeken enzo totdat ik op een gegeven moment dacht: ' waar ben ik ooit mee bzig??' Dat kan misschien ook bij jou het geval zijn. Dat je droomt over iemand die vlakbij je ademhaalt wanneer je nog half wakker bent!!
||
Citaat:
Vannacht dus weer, maar 1e keer was zoals anderen. En 2e en 3e waren 2x zo kort.... Ik hoorde het wel weer heel duidelijk :\
||
Citaat:
1e keer toen ik 10 min op bed lag daarna 2 min later en nog 2 min later. Kreeg niks, kzag niks en hoorde niks. Rest van de nacht heb ik ook helemaal niks gehoord. Ik krijg de indruk dat als het een geest is dat hij om de dag komt ofzo.... Vanavond als ik het weer hoor probeer ik et dus nog es. Vannacht dus helemaal niks gehoord/gemerkt.... en toch eergister 3x.... ![]()
||
Citaat:
zodra je hem hoort, en hij jou dus laat weten dat ie er is, dan kan je gaan beginnen met vragenstellen... Helaas niet eerder want eerder is deze niet aanwezig, Ook niet zo gek dat je dan geen reactie krijgt lijkt mij...
||
Citaat:
maar idd waarschijnlijk was ie er dan niet maareh ik vindt et ondanks alles toch moeilijk hoor... daarom deed ik het eergister niet ![]() wat kan ik verwachten? want stel dat het helemaal geen goede geest is... en hoe zou ik hem ooit kunnen helpen? wat zou ie willen?.... blijft moeilijk, kzal et toch proberen enne ik begin inmiddels idd meer te geloven dat het een geest is dan een logische verklaring ![]() ![]() ![]() ![]() strax krijg ik nog een identiteits crisis ![]()
||
Citaat:
![]() maja ik weet et ook niet meer hoor ![]()
||
Citaat:
Wat je kan verwachten als je vragen gaat stellen is dat je tekenen krijgt. Zolang jij zelf geen rare dingen doet, is dit ook het enige wat je gaat krijgen. (hoogstwaarschijnlijk dan, er zijn altijd uitzonderingen op de regel) Dus in principe hoef je niet bang te zijn om vragen te stellen... Is nergens voor nodig.
|
ok, ik zal het proberen als het weer gebeurd
en idd ik heb em niet opgeroepen ofzo....ik zal het bij vragen houden en daarna vragen of ie me vriendelijk met rust wil laten zodat ik kan gaan slapen (heel vriendelijk) ik post morgen avond (hele lange schooldag....) weer
||
Citaat:
enne bij mij klonk het als gewone adem vannacht trouwens weer niks gehoord.... ik snap er echt helemaal niks meer van.... ![]()
|
Hmm, misschien stel ik een heel domme en/of onbeantwoordbare vraag,
en misschien moet ik een nieuwe topic openen... maar ik denk dat ik het dan wel hoor..? Maar iig: hoe zien geesten er uit? [ervanuitgaand dat ze bestaan, en dat mensen hier niet hun fantasie de vrije loop laten..] Zijn er tekeningen ofzo? Niet dat die dan 100% te vertrouwen zijn natuurlijk.. maja, het is beter dan niets... Groot zal mijn dank zijn ![]()
||
Citaat:
niet echt een duidelijk uiterlijk, vooral veel geest weinig uiterlijk ![]() kweet er niet zoveel van..
||
Citaat:
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Psychologie |
nachtmerries: ANGST Fantôme | 27 | 07-10-2003 17:35 | |
Nieuw 'politiek' systeem,wereldorde, levensbeschouwing. Cooperatieve Anarchie. Isa | 28 | 13-06-2003 20:47 | |
kerstofobie: IK HAAT KERST! frankzinnig | 71 | 30-03-2003 07:46 | |
Flora & Fauna |
50 eenden, kippen ganzen en ander gevogelte gedood Kupu | 87 | 13-10-2002 08:48 | |
Bijna-dood-ervaringen (noorderlicht) Isa | 19 | 21-04-2002 14:08 |