Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2003, 14:25
Shade
Shade is offline
Nee ik geloof nog steeds niet in geesten maar ik moet toegeven dat ik er wel veel meer over na denk en het niet meer uitsluit zoals vroeger.

3 Dagen terug lag ik om 2:27 op bed en hoorde ik ineens ademhaling vlak naast me. M'n kamer is niet echt donker maar ik zag niks ook niet met licht aan. Het was heel duidelijk adem, geen wind ofzo.
Ik hoorde In ademing - en dan zo goed als meteen weer uitademing. Het begint zachtjes dan op tot op normale sterkte en dan neemt het weer af en verdwijnt. Het is niet heel luid. Maar wel zo luid als dat ik iemand anders z'n adem zou kunnen horen.

Het was echt heel duidelijk naast me. Het is 2 keer gebeurd die nacht. 1e keer dus 2:27 en 2e keer 5 minuten erna ofzo.
Ik heb toen ff m'n kamer doorzocht maar ik kon niks vinden.
M'n raam was dicht en ik weet zeker dat het niet de wind was.

Nou gebeurde het de nacht daarna weer om 1:35 (1x dit keer). En vannacht weer 1x om 3:07.
Ja ik keek steeds op de klok nadat ik het hoorde. Opzich werd ik er niet echt bang van ofzo maar ik vond het wel heel raar omdat ik dit nog nooit heb meegemaakt. Het waren ook niet m'n ouders of broertje want ik herken hun adem als ik die hoor vanuit hun kamers. Het was heeel duidelijk vlakbij m'n hoofdkussen en het leek zelfs over iets van stof heen te gaan. Mischien m'n kussen ofzo of het stukje matras erboven.

Ik heb al heel wat redenen bedacht zoals wind, m'n eigen adem, een beweging van mezelf. Maar de nacht na de 1e keer bleef ik echt heeeeel stil liggen en hield m'n adem in.

Heeft iemand enig idee wat het kan zijn wat ik nog niet op genoemd heb? Tuurlijk kan het vanalles zijn, maar ik wil weten of geesten dit doen volgens mensen die ervaringen of kennis over geesten hebben. En als het komende nacht weer gebeurd wat zal ik dan doen of wat uitproberen mischien?

Ik ben er niet echt bang voor en het is ook niet iets wat zo simpel te verklaren is en dat ik mezelf er teveel druk over maak ofzo want ik hoor wel vaker geluiden maar dit is toch wel vreemd.

Iemand tips, andere verklaringen en geesten verklaringen?

p.s: Ik geloof nog steeds niet in geesten maar sinds het laatste topic over geesten sta ik nu wel op zo'n 60% dat ik er NIET in geloof en 40% dat ik er wel in geloof.
Ik twijfel dus nogal.

Graag alleen nuttige reply's want ik ken dit soort verhalen met replys ook van anderen (En mijn replys... )

EDIT:
FF voor de duidelijkheid
Ik denk nog steeds dat dit logisch te verklaren is. Maar weet iemand dus mischien nog goeie verklaringen.
En aan geesten kenners (Zoals Mutant en AngelLena) STEL DAT.
Wat zou ik kunnen proberen om erachter te komen of het een geest is en wat zou ik et best kunnen doen?

Laatst gewijzigd op 24-08-2003 om 14:28.
Advertentie
Oud 24-08-2003, 14:48
Eurynome
Eurynome is offline
heyy!!
Volgens mij kunnen er niet veel wetenschappelijke verklaringen gegeven worden voor die 'ademhaling'. Ik zeg niet dat ik voor 100% in geesten geloof maar volgens mij had je daar wel mee te maken! Je gelooft ook niet in geesten dus waarom zou je je dat dan gaan inbeelden hé?! JIj was het niet, en niemand anders was in de kamer. Ik ben geen geesten-kenner maar volgens mij was de kans wel heel groot dat je daarmee te maken had... Laat je iets weten als je het vannacht weer hoort?
Oud 24-08-2003, 15:46
Frondish
Frondish is offline
hmm is wel erg vreemd inderdaad...ik sta in de zelfde positie als jou met geloven ik geloof ook maar voor 40% wel en 60% niet dus ik twijfel ook nogal..maar ik heb het ook weleens gehad ja...was de avond om een uur of 1 toen ik net in bed lag...en toen voelde ik ook een wind zeg maar terwijl alle ramen dicht waren ik heb het genegeerd en heb ergens anders aan gedacht (bv wat ik de volgende dag zou gaan doen) en toen viel ik wel in slaap maar..inderdaad vreemde zaken soms op deze wereld
Oud 24-08-2003, 19:36
Shade
Shade is offline
Ja ik zal het laten weten als ik vannacht weer wat hoor.
Ik zal zodra ik het hoor es m'n licht meteen aandoen. Of heeft iemand een beter idee om te doen als ik het weer hoor?

Verder voel ik geen luchtstroom zoals Synop.
Heel vreemd idd...

Ik reken nog steeds op dat het een logische verklaring is maar ik ben wel benieuwd wat de geest gelovigen hiervan denken.
Oud 24-08-2003, 19:42
Verwijderd
Ik zal eerst eens kijken of het daadwerkelijk geen wind is. Als je er zeker van bent, well...ik geloof in geesten, maar ik zal niet zo snel zeggen dat iets een geestverschijnsing is.

Als je het zeker wilt weten, zijn er wel wat manieren om uit te zoeken of het daadwerkelijk om een "entiteit" gaat. Gebruik een EMF - ik ga ervanuit dat je deze niet hebt, dan kan je dit als volgend doen: neem een kompas mee naar bed, en zoek eerst het noorden. Als de verschijning nu optreedt, pak je je kompas weer, en kijk je of de naald van het kompas een paar graden van het noorden afstaat. Let wel goed op, want elektronische apparatuur (t.v, radio, etc.) kan dit verstoren.

Kijk ook eens of de temperatuur in je kamer ietsjes daalt. Misschien voel je een aanwezigheid. Neem eens met een geluidsrecorder geluiden op in je kamer, etc.
Oud 24-08-2003, 20:00
Shade
Shade is offline
Citaat:
[AuC] schreef op 24-08-2003 @ 20:42:
Ik zal eerst eens kijken of het daadwerkelijk geen wind is. Als je er zeker van bent, well...ik geloof in geesten, maar ik zal niet zo snel zeggen dat iets een geestverschijnsing is.

Als je het zeker wilt weten, zijn er wel wat manieren om uit te zoeken of het daadwerkelijk om een "entiteit" gaat. Gebruik een EMF - ik ga ervanuit dat je deze niet hebt, dan kan je dit als volgend doen: neem een kompas mee naar bed, en zoek eerst het noorden. Als de verschijning nu optreedt, pak je je kompas weer, en kijk je of de naald van het kompas een paar graden van het noorden afstaat. Let wel goed op, want elektronische apparatuur (t.v, radio, etc.) kan dit verstoren.

Kijk ook eens of de temperatuur in je kamer ietsjes daalt. Misschien voel je een aanwezigheid. Neem eens met een geluidsrecorder geluiden op in je kamer, etc.
Ik zal het geluid idd eens opnemen goed idee
verder is het zeker weten niet de wind.
Het is namelijk IN UIT ademen en met een andere klank als wind of luchtstroming.
Ik ben trouwens bang dat het geluid te zacht is om op te nemen maar ik zal het proberen. Als dat lukt kan ik het zelfs op internet zetten dus hopelijk lukt het.
Ik merkte geen verschil in temperatuur alleen dat ik het warmer kreeg omdat ik nogal schrok
Kompas heb ik niet...
Oud 24-08-2003, 20:37
Verwijderd
Misschien is het wel iets psychisch. Misschien 'wil' je het wel horen, je zegt namelijk wel dat je er al voor 40% in gelooft. En anders moet je misschien eens beter luisteren, want misschien is het wel geen eens een ademhaling.
Oud 24-08-2003, 20:48
Shade
Shade is offline
Citaat:
Bootsman123 schreef op 24-08-2003 @ 21:37:
Misschien is het wel iets psychisch. Misschien 'wil' je het wel horen, je zegt namelijk wel dat je er al voor 40% in gelooft. En anders moet je misschien eens beter luisteren, want misschien is het wel geen eens een ademhaling.
ja dat was ook het eerste waar ik aan dacht
maar toen probeerde ik het echt te WILLEN horen en toen hoorde ik niks...
't kan best dat het geen ademhaling IS maar het klinkt wel precies zo. Hoeft niet van een mens te zijn....tis een hele regelmatige met elke haal dezelfde klank. Van stil naar zacht naar normaal naar zacht naar stil

Ik weet zeker dat het er is en dat ik het me niet indenk....
Oud 24-08-2003, 20:49
Fade of Light
Fade of Light is offline
1) je hoorde het nu ineens voor het eerst
2) je bent nu veel met het geloven in geesten bezig

1+2) je naait jezelf op...

mogelijke verklaring.
Oud 24-08-2003, 21:08
Shade
Shade is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 24-08-2003 @ 21:49:
1) je hoorde het nu ineens voor het eerst
2) je bent nu veel met het geloven in geesten bezig

1+2) je naait jezelf op...

mogelijke verklaring.
ja 3 dagen nu...
maar ik weet dat dat idd zou kunnen, maar ik ken mezelf goed en toen ik het voor het eerst hoorde ging ik meteen alle verklaringen af en die van jou zat daar ook bij. En dat is echt zeker weten niet het geval....
Oud 24-08-2003, 21:13
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 24-08-2003 @ 22:08:
En dat is echt zeker weten niet het geval....
en waarom sluit je die uit?
Oud 24-08-2003, 21:19
Eurynome
Eurynome is offline
ik denk niet dat hij zichzelf zo opfokt of zow hoor. Hij twijfelt al zijn heel lang dus waarom zou hij opeens NU ademhalingen horen. En ademhalingen? Lijkt me nogal raar als je je dàt gewoon inbeeld omdat je echtecht ervaringen met geesten wil...
Dus ik denk ook dat dit het in elk geval niet is...

Laatst gewijzigd op 24-08-2003 om 21:25.
Oud 24-08-2003, 21:36
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
lunaria schreef op 24-08-2003 @ 22:19:
ik denk niet dat hij zichzelf zo opfokt of zow hoor. Hij twijfelt al zijn heel lang dus waarom zou hij opeens NU ademhalingen horen. En ademhalingen? Lijkt me nogal raar als je je dàt gewoon inbeeld omdat je echtecht ervaringen met geesten wil...
Dus ik denk ook dat dit het in elk geval niet is...
Citaat:

ja 3 dagen nu
en die ademhalingen...sja dat kwam misschien in zijn koppie als eerste op...niks raars aan.
Oud 24-08-2003, 21:41
Shade
Shade is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 24-08-2003 @ 22:36:
en die ademhalingen...sja dat kwam misschien in zijn koppie als eerste op...niks raars aan.
als ik van te voren een 1e geest contact zou bedenken zou ik iets ff snel zien ofzo. Of geklopt horen of iets dergelijks. Maar ademhaling...

Ik zeg niet dat het een geest is....mischien hoor ik wel wat anders...
Maar het is iig niet m'n verbeelding. Ik was namelijk harstikke helder. Kheb geprobeerd het na te bootsen of door gedachte het geluid weer te horen maar het kwam juist steeds onverwacht.

ik hoop dat mutant en/of AngelLena nog ff willen reageren voordat ik ga slapen want mischien hebben jullie nog ideeen wat ik het beste kan doen als het echt een geest is. (Waar ik nog steeds niet van uit ga)
Oud 24-08-2003, 22:05
Verwijderd
ik ben er al

Hmmm... ik wil eerst het hebben over het feit dat het iets anders zou kunnen zijn. Een tijd terug heb ik niet kunnen slapen odat er 1 of andere vage klok herhalldelijk tikte, maar niet als een gewone klok, we het geluid ervan, maar op een ander ritme. Toen ben ik gaan uitzoeken wat het was omdat ik het overdag ook hoorde. Wat blijkt: een stel parelhoenders aan de overkant maakt om de zoveel tijd een nogal tikkend geluid, filter dat et raam/gordijn/luxaflex en daar is mijn klokgeluid... Het kan makkelijk.

Een andere aanwezigheid... kan heel goed. Eind vorig jaar heeft er een mij enorm lastig gevallen, altijd voor ik ging slapen of als ik was aan het slapen. En na zoveel keer wakker te zijn geworden van getik op mijn raam (nee, mijn ramen zitten niet bij bomen en niemand kan zo ver met steentjes gooien), gefluister of gewoon gestaar (niet dat ik iemand zag kijken, ik voelde het wel), heb ik vriendelijk gevraagd om te verkassen, als hij nix nodig had. Als ie iets nodig had, dan moest ie het fatsoenlijk duidelijk maken en niet me irriteren. Na nog een aantal keer dat het me stoorde, ben ik kwaad geworden, uitgevlogen en heb hem weggestuurd en gezegd dat hij pas moest terugkomen als ie duidelijk kon maken wat ie nu eiglijk wou. En toen is het verdwenen, op een sporadische keer na.
Wat zoiets kan zijn... mijn 1e idee, een geest, een aanwezigheid. Probeer er eens tegen te spreken, krijg je een antwoord (en dat hoeft geen gesproken iets te zijn, het kan zijn adem inhouden, zwaarder of juist lichter gaan ademen), kortom krijg je een reactie. Zoniet, sta dan eens op, gaat het door? zo ja, waar komt het dan vandaan. Ga op onderzoek uit, sluit alle mogelijkheden uit door je kamer door te lopen, het licht aan te doen. Kijk hoe 'het' reageert.
Oud 24-08-2003, 22:05
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 24-08-2003 @ 22:41:
<verhaal hierboven...dus niet...boven mutant's reactie>
a) onbewust kun je toch een ademhaling creeeren....ik snao niet wat daar zo onlogisch aan is? Dat het niet voor de hand ligt, wil niet zeggen dat het onlogisch is.

Dat het onverwacht kwam, was misschien omdat je je onbewustzijn niet kan sturen.

En misschien was het wel een echt geluid, maar dan zo opgefokt door jezelf dat het een ademhaling was geworden. Ook dat is niet echt uitgesloten.

Ik vind het erg erg raar dat je het door die beredenatie van je "zeker weet dat het dat niet is"
Oud 24-08-2003, 22:11
Shade
Shade is offline
Citaat:
Mutant schreef op 24-08-2003 @ 23:05:
ik ben er al

Hmmm... ik wil eerst het hebben over het feit dat het iets anders zou kunnen zijn. Een tijd terug heb ik niet kunnen slapen odat er 1 of andere vage klok herhalldelijk tikte, maar niet als een gewone klok, we het geluid ervan, maar op een ander ritme. Toen ben ik gaan uitzoeken wat het was omdat ik het overdag ook hoorde. Wat blijkt: een stel parelhoenders aan de overkant maakt om de zoveel tijd een nogal tikkend geluid, filter dat et raam/gordijn/luxaflex en daar is mijn klokgeluid... Het kan makkelijk.

Een andere aanwezigheid... kan heel goed. Eind vorig jaar heeft er een mij enorm lastig gevallen, altijd voor ik ging slapen of als ik was aan het slapen. En na zoveel keer wakker te zijn geworden van getik op mijn raam (nee, mijn ramen zitten niet bij bomen en niemand kan zo ver met steentjes gooien), gefluister of gewoon gestaar (niet dat ik iemand zag kijken, ik voelde het wel), heb ik vriendelijk gevraagd om te verkassen, als hij nix nodig had. Als ie iets nodig had, dan moest ie het fatsoenlijk duidelijk maken en niet me irriteren. Na nog een aantal keer dat het me stoorde, ben ik kwaad geworden, uitgevlogen en heb hem weggestuurd en gezegd dat hij pas moest terugkomen als ie duidelijk kon maken wat ie nu eiglijk wou. En toen is het verdwenen, op een sporadische keer na.
Wat zoiets kan zijn... mijn 1e idee, een geest, een aanwezigheid. Probeer er eens tegen te spreken, krijg je een antwoord (en dat hoeft geen gesproken iets te zijn, het kan zijn adem inhouden, zwaarder of juist lichter gaan ademen), kortom krijg je een reactie. Zoniet, sta dan eens op, gaat het door? zo ja, waar komt het dan vandaan. Ga op onderzoek uit, sluit alle mogelijkheden uit door je kamer door te lopen, het licht aan te doen. Kijk hoe 'het' reageert.
mooi net op tijd

't kan best iets verklaarbaars zijn maar ik heb geen idee wat. Ik ken geen geluiden di hierop lijken behalve dus ademhalen.
En als het dus een geest is lijkt het me zowieso doodeng als ie ineens op me reageert....als ik wat zeg ofzo. Maargoed ik zal het proberen. En hoe kan je een geest wegsturen? Gewoon zeggen/vragen? Hardop, fluisteren, denkend?
Vriendelijk, boos?

En waarom zou zo'n geest naar je luisteren? Gaat ie echt soms gewoon weg omdat je dat van hem vraagt?

En het ademen duurt meestal in totaal maar 30 seconden ofzo dus veel tijd heb ik niet. Maar als het een geest is....waarom zou die dat dan doen? Om me te irriteren? Bang te maken? Contact te krijgen? En waarom juist ik en nu....

Goed veel vragen maar ik weet er ook nog niet veel over he

Verder zal ik wel proberen wat je zei vannacht als et weer gebeurd
Oud 24-08-2003, 22:15
Shade
Shade is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 24-08-2003 @ 23:05:
a) onbewust kun je toch een ademhaling creeeren....ik snao niet wat daar zo onlogisch aan is? Dat het niet voor de hand ligt, wil niet zeggen dat het onlogisch is.

Dat het onverwacht kwam, was misschien omdat je je onbewustzijn niet kan sturen.

En misschien was het wel een echt geluid, maar dan zo opgefokt door jezelf dat het een ademhaling was geworden. Ook dat is niet echt uitgesloten.

Ik vind het erg erg raar dat je het door die beredenatie van je "zeker weet dat het dat niet is"
Nee ik lette goed op m'n adem. En vergeleek het met de andere "adem" 't leek niet op elkaar.

Goed het zou heel mischien kunnen dat m'n onderbewustzijn iets doet...maar dat is ook niet echt een logische verklaring....
Bovendien heb zoiets nog nooit eerder gehad en zoals Lunaria al zei twijfel ik al heel lang over geesten.

Ik zei al dat ik heel alert was, me concentreerde en alles wat ook een verklaring zou kunnen zijn uitsloot. Ik hield me adem in en bleef heel stil liggen. Als je dan zo duidelijk dat geluid toch hoort doorgaan weet je voor jezelf dat je het niet zelf bent. Dat kan ik helemaal niet aan je bewijzen of duidelijk maken....dat merk je gewoon zelf. Tulijk blijft er een kleine kans dat er iets met mn onderbewustzijn is dat dat doet maar dat lijkt me heel sterk....
Oud 24-08-2003, 22:22
AngelLena
AngelLena is offline
ben ik al....Ik zal je eerlijk vertellen dat ik het niet weet....Ik sluit de mogelijkheid op een entiteit niet uit, de kans daarop lijkt mij zelfs erg groot, maar ik sluit andere dingen ook niet uit....

Je zegt zelf dat wind niet mogelijk is omdat de klank verschilt en omdat er geen mogelijkheid is voor wind om je kamer binnen te dringen...

Jij geeft verder aan dat je het niet in je hoofd haalt, dus ik schat de kans zeer groot in dat je het bewijs waar je zolang naar gevraagd hebt gekregen hebt. Al kan ik dit natuurlijk niet met zekerheid zeggen, dan zou ik eerst zelf je kamer moeten inspecteren...Dus ik durf er momenteel weinig over te zeggen.

Laten we voor het gemakt stellen dat jij hier idd met een geestverschijning te maken hebt, je vroeg ook hoe je dat weet en wat je eraan doet...

Eerst moet je jezelf afvragen OF je er wat aan wilt doen of dat je eigenlijk wat meer van deze entiteit wilt weten. Bijvoorbeeld, aan wat jij vertelde is niet af te leiden of dit kwaadaardig of goedaardig is. Het is tijdsonafhankelijk, dus schat ik de kans op kwaad wat lager in. (kwaad is ook niet altijd tijdsafhankelijk, maar vaak in het beginstadium wel) Daarbij komt het op mij een beetje over alsof de geest jou aan't onderzoeken is, omdat hij meerdere malen per nacht langskomt, even bij je staat zeg maar en weer vertrekt... Hij tast jou een beetje af om het zo maar te zeggen.
Die keuze gemaakt te hebben, heb je 2 mogelijkheden:
je wilt meer weten
Je wilt niet meer weten

Bij het eerste, kan je simpelweg beginnen om zodra je het weer hoort vragen te stellen... Maar hou ze simpel en vraag niet om een verbaal antwoord. Vraag bv om een teken als het een entiteit is... Kan zijn dat het dan zwaarder begint te ademen. Dat betekent dan meestal een ja. Het beste is altijd in het beginstadium om een vraag te stellen die met ja of nee beantwoord kan worden. Vraag om een teken als het een ja is, vraag om niets als het een nee is.

Als je iets meer te weten bent gekomen, kan je bv vragen of het zich kan laten zien... Ik weet niet of je beschikt over een soort van dimlicht waarbij je net iets kan zien, maar het niet echt licht is... Licht verdoezelt vaak de vorm van de entiteit. Zo kan je steeds meer te weten komen.

Wil je nou nu al van deze entiteit af, begin simpelweg met vragen zodra je hem hoort om je met rust te laten. Begin dan niet met: rot op oid... Werkt vaak niet... Begin gewoon met iets in de zin van: Ik stel je niet echt op prijs, zou je mij met rust willen laten?

Als dit na een paar keer niet werkt, zul je andere dingen moeten gaan doen, maar die raad ik je niet aan zonder iemand met ervaring... Dus daar kom ik dan nog wel op terug mocht het niet werken...

Ik hoop dat je het eerst hiermee kan doen, als je verder nog vragen hebt oid dan weet je me te bereiken.
Oud 24-08-2003, 22:36
Shade
Shade is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 24-08-2003 @ 23:22:
ben ik al....Ik zal je eerlijk vertellen dat ik het niet weet....Ik sluit de mogelijkheid op een entiteit niet uit, de kans daarop lijkt mij zelfs erg groot, maar ik sluit andere dingen ook niet uit....

Je zegt zelf dat wind niet mogelijk is omdat de klank verschilt en omdat er geen mogelijkheid is voor wind om je kamer binnen te dringen...

Jij geeft verder aan dat je het niet in je hoofd haalt, dus ik schat de kans zeer groot in dat je het bewijs waar je zolang naar gevraagd hebt gekregen hebt. Al kan ik dit natuurlijk niet met zekerheid zeggen, dan zou ik eerst zelf je kamer moeten inspecteren...Dus ik durf er momenteel weinig over te zeggen.

Laten we voor het gemakt stellen dat jij hier idd met een geestverschijning te maken hebt, je vroeg ook hoe je dat weet en wat je eraan doet...

Eerst moet je jezelf afvragen OF je er wat aan wilt doen of dat je eigenlijk wat meer van deze entiteit wilt weten. Bijvoorbeeld, aan wat jij vertelde is niet af te leiden of dit kwaadaardig of goedaardig is. Het is tijdsonafhankelijk, dus schat ik de kans op kwaad wat lager in. (kwaad is ook niet altijd tijdsafhankelijk, maar vaak in het beginstadium wel) Daarbij komt het op mij een beetje over alsof de geest jou aan't onderzoeken is, omdat hij meerdere malen per nacht langskomt, even bij je staat zeg maar en weer vertrekt... Hij tast jou een beetje af om het zo maar te zeggen.
Die keuze gemaakt te hebben, heb je 2 mogelijkheden:
je wilt meer weten
Je wilt niet meer weten

Bij het eerste, kan je simpelweg beginnen om zodra je het weer hoort vragen te stellen... Maar hou ze simpel en vraag niet om een verbaal antwoord. Vraag bv om een teken als het een entiteit is... Kan zijn dat het dan zwaarder begint te ademen. Dat betekent dan meestal een ja. Het beste is altijd in het beginstadium om een vraag te stellen die met ja of nee beantwoord kan worden. Vraag om een teken als het een ja is, vraag om niets als het een nee is.

Als je iets meer te weten bent gekomen, kan je bv vragen of het zich kan laten zien... Ik weet niet of je beschikt over een soort van dimlicht waarbij je net iets kan zien, maar het niet echt licht is... Licht verdoezelt vaak de vorm van de entiteit. Zo kan je steeds meer te weten komen.

Wil je nou nu al van deze entiteit af, begin simpelweg met vragen zodra je hem hoort om je met rust te laten. Begin dan niet met: rot op oid... Werkt vaak niet... Begin gewoon met iets in de zin van: Ik stel je niet echt op prijs, zou je mij met rust willen laten?

Als dit na een paar keer niet werkt, zul je andere dingen moeten gaan doen, maar die raad ik je niet aan zonder iemand met ervaring... Dus daar kom ik dan nog wel op terug mocht het niet werken...

Ik hoop dat je het eerst hiermee kan doen, als je verder nog vragen hebt oid dan weet je me te bereiken.
Ik denk dat ik op dat moment erg zal twijfelen of ik er nou van af wil of contact wil. Maar op dit moment zeg ik dus dat ik mee te weten wil komen. Ik zal vannacht ALS het weer gebeurd om een teken vragen. Als het dan idd een teken geeft zal ik wel zeggen ofzo dat ik nu graag wil slapen en er over na wil denken ofzo. Ik ben echt te bang om hem te zien....ik zou me doodschrikken denk ik.
Maar ik heb geen dimlicht anyway...

't klonk erg dichtbij en dat maakt het ook eng, het idee dat er iets bij je is....
Maargoed ik zal me erover heen zetten en toch wat proberen.
Verder ga ik er helemaal niet op letten enzo, als het gebeurt hoor ik het toch wel. Ik ga er niet aan proberen te denken want dat is vast niet slim....

Maargoed mischien weet ik morgen meer
bedankt iig
Oud 24-08-2003, 22:38
Fade of Light
Fade of Light is offline
ik zag trouwens bij vorige post begon bij a) en er nooit in b) volgde, lekker handig, heb ik wel vaker

Citaat:
x2_Shade schreef op 24-08-2003 @ 23:15:
Nee ik lette goed op m'n adem. En vergeleek het met de andere "adem" 't leek niet op elkaar.
hmm, het lijkt niet op je adem, maar je weet toch dat het een adem is, en toch concludeer je dat je het niet verzonnen hebt? Ik vind het maar erg erg vreemd.

Citaat:
Goed het zou heel mischien kunnen dat m'n onderbewustzijn iets doet...maar dat is ook niet echt een logische verklaring....
Bovendien heb zoiets nog nooit eerder gehad en zoals Lunaria al zei twijfel ik al heel lang over geesten.
a) het is zekerste weten wel logisch. Maar geef jij maar eerst aan waarom het onlogisch zou zijn.
b) nu pas heb je jezelf overtuigds van de dwaasheid van zogenaamde geesten.

Citaat:
Ik zei al dat ik heel alert was, me concentreerde en alles wat ook een verklaring zou kunnen zijn uitsloot. Ik hield me adem in en bleef heel stil liggen. Als je dan zo duidelijk dat geluid toch hoort doorgaan weet je voor jezelf dat je het niet zelf bent. Dat kan ik helemaal niet aan je bewijzen of duidelijk maken....dat merk je gewoon zelf. Tulijk blijft er een kleine kans dat er iets met mn onderbewustzijn is dat dat doet maar dat lijkt me heel sterk....
the mind is a powerful tool. Je kan jezelf van alles wijsmaken. Moet je maar eens als het donker is, in een bos gaan lopen. Zorg dat het moment zo eng mogelijk is, maar dat je nog wel iets ziet (schemering ofzo). als je dan vaak genoeg op jezelf inhakt dat je iets ziet of hoort, ga je na een tijd "echt" dingen zien of horen.
Oud 24-08-2003, 22:40
Fade of Light
Fade of Light is offline
x2shade: moet je nou echt de hele lappen tekst kopieren als je toch niet stuk voor stuk erop ingaat? Het is niet echt bevorderend voor de duidelijkheid.
Oud 24-08-2003, 22:49
Shade
Shade is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 24-08-2003 @ 23:38:
[B]ik zag trouwens bij vorige post begon bij a) en er nooit in b) volgde, lekker handig, heb ik wel vaker

hmm, het lijkt niet op je adem, maar je weet toch dat het een adem is, en toch concludeer je dat je het niet verzonnen hebt? Ik vind het maar erg erg vreemd.

[b]

a) het is zekerste weten wel logisch. Maar geef jij maar eerst aan waarom het onlogisch zou zijn.
b) nu pas heb je jezelf overtuigds van de dwaasheid van zogenaamde geesten.

the mind is a powerful tool. Je kan jezelf van alles wijsmaken. Moet je maar eens als het donker is, in een bos gaan lopen. Zorg dat het moment zo eng mogelijk is, maar dat je nog wel iets ziet (schemering ofzo). als je dan vaak genoeg op jezelf inhakt dat je iets ziet of hoort, ga je na een tijd "echt" dingen zien of horen.
Lol idd

Het lijkt juist wel op adem. Maar niet op een normale.

(a: Ja dat denk jij...ik ga er ook nog vanuit. Maar ik hou er rekening mee dat het zou kunnen. Aan de hand van een aantal verhalen die ik van mensen heb gehoord (tuurlijk kan nep zijn) en overtuiging van mutant en angellena over geesten. Er zijn toch heel wat mensen die erin geloven. Tuurlijk is het niet bewezen maar dat wil niet zeggen dat het er ook niet zeker niet is. Maargoed ik zit nu dus in een enorme twijfel periode...

(b: Ja dat weet ik. Ik weet ook hoe de menselijke fantasie misleidend kan zijn en hoe je jezelf kan gaan inbeelden. Dat zei ik ook steeds tegen anderen en ik geloofde ook nergens in toen ik hier kwam. Ik denk niet dat ik me dingen ben gaan inbeelden en bedenken of dat ik mezelf overtuigt heb....
Maar ik wacht vannacht af. Als er een teken komt ga ik wel in geesten geloven. Hoewel ik dat toch nooit zal kunnenbewijzen.

Ik denk ook meestal zoals jij, maar als jij dit zoals ik zou meemaken zou je er ook anders over denken...
ik kan je niks bewijzen of duidelijk maken. Maar ik voel dat het echt is, en het lijkt in mijn geval idd heel duidelijk dat ik het mezelf in zou beelden of mezelf wijsmakn. Maar dat is echt niet zo want ik ben me van dat feit dat dat kan bewust en let erop of dat zo is. En dat is niet zo....

sorry 't valt echt moeilijk uit te leggen
Oud 24-08-2003, 22:50
Shade
Shade is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 24-08-2003 @ 23:40:
x2shade: moet je nou echt de hele lappen tekst kopieren als je toch niet stuk voor stuk erop ingaat? Het is niet echt bevorderend voor de duidelijkheid.
ik kopieer niks ik druk alleen op quote....
of wat bedoel je nou eigenlijk..?

ik reageer overal toch op?....

EDIT: Anyway ik ga nu naar bed
ik vertel morgen wel ALS er iets gebeurt is
bedankt voor IEDEREEN zn reactie (Ook van Fade )
Oud 24-08-2003, 23:05
AngelLena
AngelLena is offline
Weltrusten... Ik wacht met spanning af...
Oud 24-08-2003, 23:11
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 24-08-2003 @ 23:50:
ik kopieer niks ik druk alleen op quote....
of wat bedoel je nou eigenlijk..?

ik reageer overal toch op?....
je drukt op quote en het hele verhaal van iedereen die jij citeert komt nog een keer op beeld. Dat is lastig als het lange verhalen zijn. En ook nog eens onnodig als je niet per deel van het geciteerde stuk reageert (iets wat ik wel doe). Je kunt op quote drukken, dan de eerste zin en de laatste zin laten staan en dan (...) ertussen zetten. Maargoed dat vind ik persoonlijk handiger zo en een stuk overzichtelijker. Ik ben echter geen forumbaas.

Citaat:
EDIT: Anyway ik ga nu naar bed
ik vertel morgen wel ALS er iets gebeurt is
bedankt voor IEDEREEN zn reactie (Ook van Fade )
trusten, en graag gedaan ik probeer je alleen zoveel mogelijk informatie en denkvoer te verschaffen dat je achter je eigen werkelijkheid komt, en zo doordacht mogelijk tot een conclusie komt. Er is geen DE werkelijkheid, maargoed dat is een andere discussie.
Oud 25-08-2003, 08:13
Shade
Shade is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 25-08-2003 @ 00:11:
[B]je drukt op quote en het hele verhaal van iedereen die jij citeert komt nog een keer op beeld. Dat is lastig als het lange verhalen zijn. En ook nog eens onnodig als je niet per deel van het geciteerde stuk reageert (iets wat ik wel doe). Je kunt op quote drukken, dan de eerste zin en de laatste zin laten staan en dan (...) ertussen zetten. Maargoed dat vind ik persoonlijk handiger zo en een stuk overzichtelijker. Ik ben echter geen forumbaas.

trusten, en graag gedaan ik probeer je alleen zoveel mogelijk informatie en denkvoer te verschaffen dat je achter je eigen werkelijkheid komt, en zo doordacht mogelijk tot een conclusie komt. Er is geen DE werkelijkheid, maargoed dat is een andere discussie.
Mjah bij echt lange verhalen doe ik dat wel. Zo doe ik het ff voor gemak en reageer ik op volgorde per stuk.

Nou er is wel een werkelijkheid....ik bedoel dat er tuurlijk wel een oorzaak ik voor het geluid dat ik hoor maar ik weet niet wat....
Oud 25-08-2003, 08:14
Shade
Shade is offline
tis niet te geloven maar ik heb vannacht niks gehoord....
ik zal vanavond dan maar proberen en zo niet toch maar proberen te vergeten....

maar nu hoop ik toch wel wat te horen want nou wil ik meer weten ook...
Oud 25-08-2003, 08:16
Verwijderd
Citaat:
x2_Shade schreef op 25-08-2003 @ 09:14:
tis niet te geloven maar ik heb vannacht niks gehoord....
ik zal vanavond dan maar proberen en zo niet toch maar proberen te vergeten....
Oud 25-08-2003, 11:38
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 25-08-2003 @ 09:13:
Nou er is wel een werkelijkheid....ik bedoel dat er tuurlijk wel een oorzaak ik voor het geluid dat ik hoor maar ik weet niet wat....
Er zijn 6 miljard werkelijkheden
Oud 26-08-2003, 07:29
Shade
Shade is offline
vannacht weer....3x zelfs
kheb niks gevraagt .....
mischien vanavond...
Oud 26-08-2003, 09:36
Hyphen
Hyphen is offline
Lig je eigenlijk nog wakker wanneer je het hoort?? Of heb je daarvoor geslapen, of een btje gesuft??
Want ik heb egt heel vaak dat wanneer ik net slaap ik heel licht slaap en wanneer ik dan wat droom ben ik soms nog half wakker. Ik heb bijvoorbeeld een keer gehad dat ik droomde dat ik mijn ring kwijt was, en toen ging ik em helemaal zoeken enzo totdat ik op een gegeven moment dacht: ' waar ben ik ooit mee bzig??'
Dat kan misschien ook bij jou het geval zijn. Dat je droomt over iemand die vlakbij je ademhaalt wanneer je nog half wakker bent!!
Oud 26-08-2003, 13:23
Shade
Shade is offline
Citaat:
Hyphen schreef op 26-08-2003 @ 10:36:
Lig je eigenlijk nog wakker wanneer je het hoort?? Of heb je daarvoor geslapen, of een btje gesuft??
Want ik heb egt heel vaak dat wanneer ik net slaap ik heel licht slaap en wanneer ik dan wat droom ben ik soms nog half wakker. Ik heb bijvoorbeeld een keer gehad dat ik droomde dat ik mijn ring kwijt was, en toen ging ik em helemaal zoeken enzo totdat ik op een gegeven moment dacht: ' waar ben ik ooit mee bzig??'
Dat kan misschien ook bij jou het geval zijn. Dat je droomt over iemand die vlakbij je ademhaalt wanneer je nog half wakker bent!!
toen ik net in bed lag. Ik was eigenlijk helemaal niet moe maar kmoest. Ik was nog klaarwakker toen ik het hoorden. Ook bij de andere keren.
Vannacht dus weer, maar 1e keer was zoals anderen. En 2e en 3e waren 2x zo kort....
Ik hoorde het wel weer heel duidelijk :\
Oud 26-08-2003, 15:04
AngelLena
AngelLena is offline
*schoont topicje beetje op*

Totdat je zelf iets onderneemt shade, kan ik verder weinig voor je doen...
Oud 26-08-2003, 16:09
Shade
Shade is offline
ja vanavond vraag ik et....hopelijk
Oud 27-08-2003, 16:14
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 26-08-2003 @ 17:09:
ja vanavond vraag ik et....hopelijk
En? En? En?
Oud 27-08-2003, 17:01
Shade
Shade is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 27-08-2003 @ 17:14:
En? En? En?
Ik heb het 3x gevraagd....en nix
1e keer toen ik 10 min op bed lag daarna 2 min later en nog 2 min later. Kreeg niks, kzag niks en hoorde niks.
Rest van de nacht heb ik ook helemaal niks gehoord.

Ik krijg de indruk dat als het een geest is dat hij om de dag komt ofzo....
Vanavond als ik het weer hoor probeer ik et dus nog es.
Vannacht dus helemaal niks gehoord/gemerkt....

en toch eergister 3x....
Oud 27-08-2003, 17:12
Fade of Light
Fade of Light is offline
misschien is de geest toekomstvoorspeller en gaf die juist afgelopen dagen antwoord op de vragen van vandaag

flauw
Oud 27-08-2003, 17:30
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 27-08-2003 @ 18:01:
Ik heb het 3x gevraagd....en nix
1e keer toen ik 10 min op bed lag daarna 2 min later en nog 2 min later. Kreeg niks, kzag niks en hoorde niks.
Rest van de nacht heb ik ook helemaal niks gehoord.

Ik krijg de indruk dat als het een geest is dat hij om de dag komt ofzo....
Vanavond als ik het weer hoor probeer ik et dus nog es.
Vannacht dus helemaal niks gehoord/gemerkt....

en toch eergister 3x....
je hebt het dus gevraagd toen de aanwezigheid zich nog niet meldde als ik het goed begrepen heb. Oke, correctie, het heeft pas nut om dingen te vragen als de aanwezigheid aanwezig is...
zodra je hem hoort, en hij jou dus laat weten dat ie er is, dan kan je gaan beginnen met vragenstellen...
Helaas niet eerder want eerder is deze niet aanwezig, Ook niet zo gek dat je dan geen reactie krijgt lijkt mij...
Oud 27-08-2003, 18:18
Shade
Shade is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 27-08-2003 @ 18:30:
je hebt het dus gevraagd toen de aanwezigheid zich nog niet meldde als ik het goed begrepen heb. Oke, correctie, het heeft pas nut om dingen te vragen als de aanwezigheid aanwezig is...
zodra je hem hoort, en hij jou dus laat weten dat ie er is, dan kan je gaan beginnen met vragenstellen...
Helaas niet eerder want eerder is deze niet aanwezig, Ook niet zo gek dat je dan geen reactie krijgt lijkt mij...
ja ik wist toen nog niet dat ie er niet was...
maar idd waarschijnlijk was ie er dan niet

maareh ik vindt et ondanks alles toch moeilijk hoor...
daarom deed ik het eergister niet
wat kan ik verwachten? want stel dat het helemaal geen goede geest is...
en hoe zou ik hem ooit kunnen helpen? wat zou ie willen?....
blijft moeilijk, kzal et toch proberen

enne ik begin inmiddels idd meer te geloven dat het een geest is dan een logische verklaring

strax krijg ik nog een identiteits crisis
Oud 27-08-2003, 18:19
Shade
Shade is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 27-08-2003 @ 18:12:
misschien is de geest toekomstvoorspeller en gaf die juist afgelopen dagen antwoord op de vragen van vandaag

flauw
idd
maja ik weet et ook niet meer hoor
Oud 27-08-2003, 19:43
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 27-08-2003 @ 19:18:
ja ik wist toen nog niet dat ie er niet was...
maar idd waarschijnlijk was ie er dan niet

maareh ik vindt et ondanks alles toch moeilijk hoor...
daarom deed ik het eergister niet
wat kan ik verwachten? want stel dat het helemaal geen goede geest is...
en hoe zou ik hem ooit kunnen helpen? wat zou ie willen?....
blijft moeilijk, kzal et toch proberen

enne ik begin inmiddels idd meer te geloven dat het een geest is dan een logische verklaring

strax krijg ik nog een identiteits crisis
Als het geen goede geest is kan hij je niets maken zolang jij hem geen ingang geeft. Die heb jij niet gegeven dus kan hij in principe helemaal geen reet.

Wat je kan verwachten als je vragen gaat stellen is dat je tekenen krijgt. Zolang jij zelf geen rare dingen doet, is dit ook het enige wat je gaat krijgen. (hoogstwaarschijnlijk dan, er zijn altijd uitzonderingen op de regel)

Dus in principe hoef je niet bang te zijn om vragen te stellen...
Is nergens voor nodig.
Oud 27-08-2003, 23:11
Shade
Shade is offline
ok, ik zal het proberen als het weer gebeurd

en idd ik heb em niet opgeroepen ofzo....ik zal het bij vragen houden en daarna vragen of ie me vriendelijk met rust wil laten zodat ik kan gaan slapen (heel vriendelijk)

ik post morgen avond (hele lange schooldag....) weer
Oud 28-08-2003, 11:26
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Mijn broertje heeft vroeger ook wel eens een ademhaling gehoord toen ie in bed lag, beetje zo'n duikersadem geloof ik...
Oud 28-08-2003, 11:45
Shade
Shade is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 28-08-2003 @ 12:26:
Mijn broertje heeft vroeger ook wel eens een ademhaling gehoord toen ie in bed lag, beetje zo'n duikersadem geloof ik...
raar....niks gebeurd verder?
enne bij mij klonk het als gewone adem

vannacht trouwens weer niks gehoord....
ik snap er echt helemaal niks meer van....
Oud 28-08-2003, 18:08
Fade of Light
Fade of Light is offline
kat en muis spel...of moet ik zeggen geest en mens spel? har har
Oud 28-08-2003, 18:13
HeiNZ
HeiNZ is offline
Hmm, misschien stel ik een heel domme en/of onbeantwoordbare vraag,
en misschien moet ik een nieuwe topic openen... maar ik denk dat ik het dan wel hoor..?

Maar iig: hoe zien geesten er uit? [ervanuitgaand dat ze bestaan, en dat mensen hier niet hun fantasie de vrije loop laten..]
Zijn er tekeningen ofzo? Niet dat die dan 100% te vertrouwen zijn natuurlijk.. maja, het is beter dan niets...

Groot zal mijn dank zijn .
Oud 28-08-2003, 20:22
Shade
Shade is offline
Citaat:
HeiNZ schreef op 28-08-2003 @ 19:13:
en misschien moet ik een nieuwe topic openen... maar ik denk dat ik het dan wel hoor..?

Maar iig: hoe zien geesten er uit? [ervanuitgaand dat ze bestaan, en dat mensen hier niet hun fantasie de vrije loop laten..]
Zijn er tekeningen ofzo? Niet dat die dan 100% te vertrouwen zijn natuurlijk.. maja, het is beter dan niets...

verschillende vormen denk ik....
niet echt een duidelijk uiterlijk, vooral veel geest weinig uiterlijk
kweet er niet zoveel van..
Oud 28-08-2003, 21:06
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
HeiNZ schreef op 28-08-2003 @ 19:13:

En gast die naar zijn zeggen geregeld geesten/spoken/entiteiten ziet, ziet ze als rook wolken in de vorm van mensen zeg maar.
Oud 29-08-2003, 19:39
Hans Kazan
Hans Kazan is offline
Dr ligt een zwerver onder je bed.
Advertentie

Regels voor berichten