Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Daarnaast vind ik ook dat de film er een stuk mooier uitziet en en een betere score heeft.
||
Citaat:
The Believer heb ik nog niet helemaal gezien. Ik heb wel stukjes voorbij zien komen op Canal+, maar ik moet er nog steeds een keertje goed voor gaan zitten. ![]()
||
Citaat:
Jammer, maar helaas..
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Als iemand mijn vraag zou kunnen beantwoorden want mijn topic is weer dichtgegooid
![]() http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=938584 |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Spoiler
|
![]() |
||
Citaat:
American History X blijft één van mijn favoriete films! Echt een topper. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
maakt dat de nazi's minder slecht dan? Citaat:
het is een combinatie van zijn gevangeniservaring en het schoolhoofd. het is te lang geleden dat ik de film gezien heb, kan het niet precies verklaren. Citaat:
ehm, ik snap die zin niet helemaal. snap jij hem wel? Citaat:
ik krijg de indruk dat je neigt sympathie te hebben voor de nazi's in deze film. (ik kan het fout hebben). misschien moet je de film nog maar eens kijken. |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je zei ook iets over een zwarte man die hij in de gevangenis tegenkomt en dat hij door hem ook tot inkeer is gekomen omdat hij oneerlijk berecht is. Voor mij voelt dat aan alsof ze toch enige vorm van "injustice" in de film moesten plaatsen anders hadden de zwarte in de films de enige boosdoeners geweest en de blanken degene die voor hunzelf opkwamen. Als je globaal naar de film kijkt zie je ze of een auto slopen, een blanke in elkaar slaan of aggressief basketballen. Met name jammer want dit is een stigmatiserend beeld van bevolkingsgroep die juist hierdoor weer voor sommige minder intellectuelen bevestigt wordt. Daarbij komt ook nog kijken dat het moment dat de broers hun haat laten varen en vrede willen sluiten er 1 van de 2 afgeschoten wordt. Erg merkwaardig als je juist in je film wil laten blijken dat racisme slecht is. Citaat:
Maar vooral door die moord op dat broertje op het eind en het open eind krijg ik het idee dat de oudere broer weer terug op het slechte pad gaat omdat juist wat hij dacht dat fout was toch wel weer lichtelijk waar bleek te zijn. Dit naar aanleiding van zijn vader die ook door bendes om het leven kwam. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
de film is ook in mijn ogen zeker niet perfect, maar voor elke film geldt dat als je elk detail tot in de oneindigheid gaat analyseren, je de boodschap van de film onrecht aandoet. en juist de boodschap, de moraal in deze film is erg sterk. haat zaait haat, er komt geen einde aan en er vallen altijd onnodige slachtoffers. *blaat* PS het zou wel een erg Disney-einde zijn als zwarten en nazi's vriendjes werden en nog lang en gelukkig leefden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Maarja ik zal wel te serieus op deze film ingegaan zijn. Het is alleen dat ik hoge verwachtingen had van deze film en ik het eigelijk dus maar een bagger film vind qua moraal want ik had echt gehoopt dat je duidelijk het gevolg zag van rassenhaat. In dat opzicht vond ik Malcolm X toch een tikkeltje beter. Neemt niet weg dat ik Edward Norton geweldig zijn rol vertolkt. Hij zit voor mij bij de toppers als die Commander uit Full Metal Jacket die zn recruits afblaft ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Je DVD-collectie Freshh~ | 234 | 08-03-2005 15:33 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
filmverslag American history x gewoon_me | 4 | 05-05-2004 07:48 | |
Films, TV & Radio |
American History X Verwijderd | 108 | 12-03-2004 16:19 | |
Films, TV & Radio |
einde american history x Verwijderd | 11 | 04-02-2004 21:54 | |
Films, TV & Radio |
:film: american history x thisisfun | 52 | 07-07-2003 16:23 | |
ARTistiek |
b-tje lang sorry... (stukje tekst naar aanleiding van American History X) Saartje_Pluis | 3 | 10-05-2002 19:20 |