Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-07-2004, 23:58
lucy48
lucy48 is offline
Binnekort ga ik een weekendje naar Antwerpen en ik vraag mij daarom af of iemand nog tips heeft.
Waar moet ik absoluut heen? Waar kun je goedkoop eten?
Dat soort dingen.
Alvast bedankt.
Oud 08-07-2004, 07:31
Miracle
Miracle is offline
Europa.
Oud 08-07-2004, 19:39
Suziewafel
Suziewafel is offline
Als ik jou was, zou ik eens kijken op de site: www.visitantwerpen.be. Daar vindt je een heleboel informatie en je kunt er veel ideeën opdoen. Zelf kom ik voornamelijk in Antwerpen om te winkelen Kijk, je hebt er bijvoorbeeld een heleboel mooie kerken en oude gebouwen staan, maar daar moet je gewoon van houden. Wat ik wel heel leuk vond was het ModeMuseum, dan moet je alleen wel even kijken of de tentoonstelling die ze houden je een beetje aanspreekt. Veel plezier in ieder geval.
Oud 11-07-2004, 14:51
Dzjes
Dzjes is offline
Hmmm.. ik vind dat je vast en zeker de Meir moet doen
Verder vind ik dat je erg lekker kan eten op de Groenplaats (daar staat het Hiltonhotel, erg makkelijk te vinden, en van daar kan je ook beginnen shoppen)
Op de groenplaats zijn er een paar Italiaanse restaurantjes, ik vind Da Giovanni dan weer erg lekker en gezellig (en goedkoop, 10 of 20% studentenkorting )
Er zijn ook wel wat gezellige caféetjes daar allemaal in de buurt, Antwerpen is er vol van.

Ook kan je er naar de zoo gaan, bioscoop, de kathedraal bezoeken, die dingen . (op de grote markt zijn er wel gezellige restaurants, maar ik vind ze nogal duur)
Oud 11-07-2004, 18:10
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Naar de dierentuin van Antwerpen. Verder mja... weet niet. Bobbejaanland ligt wel dacht ik in de buurt, maar das meer voor personen tot 16 jaar over het algemeen vind ik eigenlijk.
Oud 11-07-2004, 19:55
Pierreke
Pierreke is offline
Bobbyjaanland ligt niet echt in de directe omgeving van Antwerpen...
maar verder zijn er leuke dingen aldaar! Cathedraal zeker even bekijken dacht ik zo, leuke museaen gezellige markt met veel terrasjes! veel plezier!
Oud 12-07-2004, 17:24
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Pierreke schreef op 11-07-2004 @ 20:55 :
Bobbyjaanland ligt niet echt in de directe omgeving van Antwerpen...
Neu, maar wel ongeveer in de buurt daarvan d8 ik...
Oud 12-07-2004, 18:10
Dzjes
Dzjes is offline
Toch wel een ferm eindje hoor Oizo

nujah, als ze echt iets willen gaan doen dan is de zoo toch een leuke optie? Of winkelen, of de bioscoop, of iets gaan drinken, of uitgaan, of naar musea, of..
Oud 15-07-2004, 13:51
Miep#1
Miep#1 is offline
Shoppen in de Kammenstraat en omgeving voor aparte kleding enz.
Ook (window-shoppen) bij Dries van Noten in de Nationalestraat is leuk. Verder bijvoorbeeld de joodse wijk, heel veel juweliers...
Je kunt ook nog naar de bioscoop gaan, ligt buiten het centrum vlakbij de afrit van de snelweg, enorm complex met bioscoop en allerlei restaurantjes.
Oud 15-07-2004, 16:04
Dzjes
Dzjes is offline
Citaat:
Miep#1 schreef op 15-07-2004 @ 14:51 :
Shoppen in de Kammenstraat en omgeving voor aparte kleding enz.
Ook (window-shoppen) bij Dries van Noten in de Nationalestraat is leuk. Verder bijvoorbeeld de joodse wijk, heel veel juweliers...
Je kunt ook nog naar de bioscoop gaan, ligt buiten het centrum vlakbij de afrit van de snelweg, enorm complex met bioscoop en allerlei restaurantjes.
Of gewoon naar de UGC ligt op verlengde van de meir, op de keyserlei, dicht bij de mediamarkt . (mss makkelijker om te bereiken?)
Oud 18-07-2004, 19:29
Verwijderd
best een leuke stad om naar toe te gaan
die grote bioscoop is ook leuk.
Oud 21-07-2004, 21:23
Miep#1
Miep#1 is offline
Citaat:
Dzjes schreef op 15-07-2004 @ 17:04 :
Of gewoon naar de UGC ligt op verlengde van de meir, op de keyserlei, dicht bij de mediamarkt . (mss makkelijker om te bereiken?)
Ja zal makkelijker te vinden zijn maar de Kammenstraat en Nationalestraat zijn echt de moeite van het zoeken waard!

Er is een stadsmagazine van Antwerpen hierin staan vaak leuke tips en bezienswaardigheden. Ook de actuele tentoonstellingen enz. staan er in. Dit kan ook handig zijn!
Oud 22-07-2004, 16:07
Dzjes
Dzjes is offline
Citaat:
Miep#1 schreef op 21-07-2004 @ 22:23 :
Ja zal makkelijker te vinden zijn maar de Kammenstraat en Nationalestraat zijn echt de moeite van het zoeken waard!
Hoe kom je op de Kammenstraat?

Je stapt af met tram op groenplaats, links van je staat het hiltonhotel, recht voor je staat de KDGhogeschool, je gaat de straat in aan de rechterkant van de KDG (nationalestraat geloof ik?), 1e of 2e straat rechts is de Kammenstraat

Dan weet je toch ongeveer waar te zoeken
Advertentie

Regels voor berichten