![]() |
|
Ik kan niet vaak genoeg waarschuwen daarom doe ik het hier maar weer eens.
Er zijn nog steeds maar weinig mensen die ervan weten, maar de zoetstof Aspartaam wordt in het lichaam omgezet in een zenuwgif Mijn vader is chemisch/biologisch onderzoeker dus via hem heb ik het als eerste gehoord. Het spul zit in bijna alle light-producten en dranken/zuivel waar op staat: geen suiker toegevoegd. Wil je meer weten over slachtoffers, symptonen e.d. : www.aspartaam.nl
|
Verwijderd
|
Dat weet ik allang...maar niet genoeg mensen weten het idd. Maar tis wel zo, dat zo veel dingen tegenwoordig ongezond zijn...tis alleen wel zo dat het vaak pas zo is als je er teveel van gebruikt, maar das met alles zo, ook met water ed. Ik moet wel zoetstoffen gebruiken als ik al iets gebruik, van suiker word ik nog zieker...aspartaam daarna en daarna andere zoetstoffen.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Aspartaam is inderdaad kankerverwekkend bij een t° vanaf 60°C. Voor Cola Light weet ik het dus niet zeker maar de zoetstoftabletjes voor in thee en koffie wel als je ze er meteen in doet. |
![]() |
|
Ik kan niet tegen aspartaam, dus ik neem het überhaupt al niet
![]() Maar alles is giftig, zelfs water. En die piepkleine beetje aspartaam die je binnen krijgt worden binnen no-time door je lever afgebroken (daar istie voor!!). Tis slechter om voor elk glas cola light een borrel te nemen...
|
Verwijderd
|
alles is tegenwoordig kankerverwekkend. zelfs brood is kankerverwekkend, als je echt geen risico wil lopen kan je t beste helemaal niet meer eten maar dat gaat zo moeilijk he
en zelfs als t echt een zenuwgif als je gewoon met mate light producten drinkt is er meestal niks aan de hand.. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
Ik drink nooit frisdrank (nou ja, wel eens fristi als ik in een restaurant zit), maar altijd thee. En dan drink ik:
1/2 beker thee 1/2 beker melk twee zoetjes Ik drink op deze manier zeker twee tot drie thermoskannen per dag (reken maar uit hoeveel zoetjes ik dus gebruik). Ik kreeg het zelfs als baby uit de fles! (gewone melk spuugde ik altijd uit dus m'n ouders moesten bijna geweld gebruiken om me te laten drinken, maar m'n oma deed eens een keertje een héél klein beetje thee bij de melk en een beetje zoetstof poeder, en toen lustte ik het opeens wel!). En nou, bijna 17 jaar verder ben ik nog steeds in (ahum) topconditie! trouwens, alles schijnt tegenwoordig wel kanker, hartziektes of diarree te veroorzaken. het leven is veel te kort om je over dat soort kleinig heden druk te maken! (dit geld natuurlijk niet voor roken, alcohol, e.d.)
||
Citaat:
Formaldehyde heet het gif wat ik bedoel. http://www.google.nl/search?q=formal...TF-8&hl=nl&lr=
|
- gewone frisdrank is slecht voor je
- light frisdrank is slecht voor je - melk is slecht voor je - koffie is slecht voor je - alcoholhoudende drank is slecht voor je d'r zijn zó veel dingen slecht voor je, maar als je het gematigd drinkt dan valt het met de meeste dingen wel mee. Ik ga niet heel m'n leven op een speciaal dieet met alleen maar dingen die goed voor je zijn. Dan liever een iets korter leven, maar wel een fijn leven!
||
Citaat:
zout is ook gevaarlijk, zelfs gewone suiker, maar toch wordt er niets over vermeld pas na grote hoeveelheden (meer dan 5 liter per dag ofzo ![]() ik drink alleen maar rivella light en heb altijd zoetjes in mijn thee, maar nergens last van |
![]() |
|
Verwijderd
|
zucht...begint er weer zo'n discussie.
![]() ALLE stoffen zijn GIFTIG. Het hangt er alleen vanaf hoeveel je inneemt, voordat het daadwerkelijk gevolgen heeft. Zout kan giftig zijn, water ook. De lethale dosis van zout is alleen vele malen lager dan die van water. Aspartaam is een veilige zoetstof. Je moet alleen geen 5 liter cola per dag drinken, of minder in combinatie met andere aspartaambevattende voedingsmiddelen. De site die aan het begin van deze topic gegeven is, is opgezet door personen die tegen het gebruik van aspartaam zijn. Er zijn echter geen onafhankelijke onderzoeken geweest die aantonen dat aspartaam giftig dan wel niet giftig is. De personen die tegen het gebruik van aspartaam zijn zorgen ervor dat ze de resultaten van hun onderzoek zo interpreteren dat de conclusie van het onderzoek is dat aspartaam giftig is. De personen die voor zijn, interpreteren deze zodanig dat de conclusie is dat aspartaam niet giftig is. De waarheid ligt in het midden, aspartaam is veilig, mits gebruikt in normale hoeveelheid. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
mja het is voor ons (daarmee bedoel ik "de gewone mens, die er geen verstand van heeft
![]() De ene keer is er uit een onderzoek gebleken dat iets gevaarlijk is, de andere keer wordt dat weer tegengesproken en is het juist gezond, of andersom. En zo gaat het maar door. Conclusie: er zullen in bepaalde voedingsmiddelen best wel stoffen zitten die slecht voor ons zijn, of giftig zijn. Tsja...wat doe je eraan? M'n moeder koopt altijd light dranken en begint al te piepen als m'n broertje in een restaurant een gewone cola bestelt..."ja, dat is veel te veel suiker, blabla". En dat is natuurlijk ook zo. We moeten uit al die slechte rotzooi gewoon het minst slechte kiezen ofzo.. ![]() Ik word wel een beetje moe van die uitspraken als "ach, alles is giftig, zout is giftig, zelfs water is giftig". Het gaat hier om de werking van een bepaalde stof op je lichaam. Ons lichaam bestaat gewoon al uit water, ik zie niet in hoe dat nou schadelijk kan zijn (en ga dan niet zeggen van "jamaar je gaat dood als je 15 liter water achter elkaar drinkt"). Ik vind het gewoon geen vergelijking. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
5 liter lijtk je al veel? Nou, 1 liter vind ik al veel. Gemiddeld kom ik op hooguit 1,5 glas frisdrank per dag. Er zijn natuurlijk mensen die veel meer drinken, maar dan heeft niet alleen het aspartaamzuur een negatief effect op het lichaam. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Je moet gewoon eten men enigzins gezond verstand. Als je klachten hebt naar de dokter gaan en misschien dietiste. Veel meer kan je niet doen. Ik ook niet, alhoewel ik enigzins ietsjes meer over voeding weet door mijn studie.[/B][/QUOTE] Citaat:
Veel zouten zijn trouwens erg giftig. Ik raad je dan ook niet aan om zomaar een zout uit het lab op te eten ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Nah weet je als je bij al die producten die je eet je af gaat vragen wat voor concequenties het heeft voor de rest van je leven kan je maar beter niet meer eten en drinken denk ik...en dan leef je dus helemaal niet.
Overigens wist ik niet dat het zo erg is en ik drink ook voornamelijk light-producten. Maar weet je awt het is..de laatste tijd hoor je eigenlijk alleen maar dat mensen doodgaan aan kanker, een hersenbloeding of een hartaanval of iets dergelijks en er word nu wel gesproken over allemaal enge dingen die in je eten/drinken zit..maar wat denk je wat daar boven in de lucht allemaal hangt ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Als je iets toevoegt aan een product is het niet meer dan normaal om in bepaalde mate na te gaan of het al dan niet giftig is. Had de oermens cola? ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Die eerste regel: ja, is wel logisch. -jij zegt: "ach aspartaam is niet slecht, als je het maar met mate gebruikt" -ook zeg je "er is geen onderzoek naar de giftigheid geweest" (of dat klopt weet ik niet, maar daar gaat het nu niet om). dus ik zeg: dan lijkt het mij gevaarlijk om zomaar aan te nemen dat een paar glazen wel kan. Vervolgens kom jij met 1 of ander verhaal over wat we vroeger aten ![]() Ja, het lijkt me ook niet meer dan normaal om na te gaan of het giftig is. Maar jij zegt dat het niet is nagegaan en dat je het toch wel kunt eten, met mate. |
![]() |
|
Verwijderd
|
spinazie is heel gezond denkt men maar er zit heel veel nitraat in. dat wordt in je lichaam omgezet in nitriet en in combi met stoffen uit je lichaam ontstaan er kankerverwekkende stoffen dus geen spinazie meer eten!!!
als je zo idd gaat denken kun je niks meer eten en drinken dus eet en drink gewoon van alles en nog wat maar doe het met mate!!!!! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is inderdaad gevaarlijk om aan te nemen dat een aantal glazen zomaar kan, maar er is zoals ik al zei onderzoek naar geweest. Als je al die onderzoeken, zowel de afhankelijke, die baat hebben bij het gebruik van aspartaam en die er geen belang bij hebben, als de onafhankelijke, dan kan je daaruit concluderen dat je aspartaam bevattende producten veilig kan eten, tenzij in beperkte mate. Het is nooit helemaal uit te sluiten dat een stof veilig is, simpelweg omdat we zo weinig weten over alles. Maar daarom is het nog wel aanvaardbaar om de conclusie te trekken dat gebruik van aspartaam veilig is, mits in mate gebruikt. Het verhaal over vroeger had ik aangehaald om het enigzins te verduidelijken. Toen aten we ook allerlei voedingsmiddelen die stoffen bezaten die nu giftig blijken te zijn. Zoiets zal je nooit uit kunnen sluiten met de huidige kennis. |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Er zullen trouwens wel mensen zijn die voergevoelig zijn voor deze stof, maar dan hebben we het over allergieen, dit valt hier verder buiten. Citaat:
Het gaat dus wel op. Citaat:
Geen hele fles aspartaamhoudende cola drinken op een dag. Ik wil niet zeggen DAT het gevaarlijk is, maar het KAN gevaarlijk zijn. Het verschilt ook weer van persoon tot persoon en van soort voedingsmiddel, blabla. Geen duidelijke grens dus zoals ik al zei. Citaat:
Ik snap jouw punt nu even niet, wil jij nou zeggen dat we geen aspartaambevattende producten dienen te eten omdat dit mogelijk eventueel schadelijk zou kunnen zijn? Als je zo gaat redeneren dan kan je net zo goed gelijk niets meer eten. De mens heeft ook nog zoiets van het vermogen tot het afbreken van schadelijke stoffen zodat het lichaam er geen negatieve invloed van ondervindt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Het zou eventueel gevaarlijk kunnen zijn. Maar dat is met al het eten wat je eet, er kan zoveel inzitten wat eventueel gevaarlijk kan zijn. Maar daarom stop je nog niet met eten. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Je moet je niet zo laten opjutten over zulke dingen.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() hm...mijnes ook, maargoed, kon deze opmerking niet laten, sorry ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
(ik wil het laatste woord hebben!! ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Heb je tenminste nog iets anders te doen dan forummen. ![]() Wat denk je van mij? Ennuh, je wint het toch niet! :arrogantie: > Doet me denken aan 8 Mile (...) < |
![]() |
|
|