Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2003, 16:55
gna
gna is offline
Ik kan niet vaak genoeg waarschuwen daarom doe ik het hier maar weer eens.
Er zijn nog steeds maar weinig mensen die ervan weten, maar de zoetstof Aspartaam wordt in het lichaam omgezet in een zenuwgif

Mijn vader is chemisch/biologisch onderzoeker dus via hem heb ik het als eerste gehoord.

Het spul zit in bijna alle light-producten en dranken/zuivel waar op staat: geen suiker toegevoegd.

Wil je meer weten over slachtoffers, symptonen e.d. : www.aspartaam.nl
Oud 09-02-2003, 17:00
Qimm
Qimm is offline
waarom komt het dan op de markt als het zo gevaarlijk is?
Oud 09-02-2003, 17:01
Nanaki
Nanaki is offline
Tegenwoordig is bijna alles kankerverwekkend en gevaarlijk Ik drink al bijna mijn hele leven Coca cola light en volgens mij functioneer ik nog helemaal normaal. Maar goed, het kan geen kwaad om eens 60 dagen niet van die chemische troep te drinken
Oud 09-02-2003, 17:02
Nanaki
Nanaki is offline
Citaat:
Qimm schreef:
waarom komt het dan op de markt als het zo gevaarlijk is?
Omdat er eerst iets moet gebeuren voor fabrikanten zulk soort dingen van de markt halen: al die light drankjes leveren miljarden op

Kijk voor de grap maar eens op dit forum naar het aantal "dieet" en "ik voel me te dik"-topics
Oud 09-02-2003, 17:06
Verwijderd
Dat weet ik allang...maar niet genoeg mensen weten het idd. Maar tis wel zo, dat zo veel dingen tegenwoordig ongezond zijn...tis alleen wel zo dat het vaak pas zo is als je er teveel van gebruikt, maar das met alles zo, ook met water ed. Ik moet wel zoetstoffen gebruiken als ik al iets gebruik, van suiker word ik nog zieker...aspartaam daarna en daarna andere zoetstoffen.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 17:14
Cat
Cat is offline
Citaat:
Nanaki schreef:
Tegenwoordig is bijna alles kankerverwekkend en gevaarlijk Ik drink al bijna mijn hele leven Coca cola light en volgens mij functioneer ik nog helemaal normaal.
Je bent dan ook nog maar 19 jaar hé .
Aspartaam is inderdaad kankerverwekkend bij een t° vanaf 60°C. Voor Cola Light weet ik het dus niet zeker maar de zoetstoftabletjes voor in thee en koffie wel als je ze er meteen in doet.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 17:17
duifeltje
duifeltje is offline
zou dat spul in stimorol suikervrije kauwgom zitten want daar ben ik verslaafd aan.
Oud 09-02-2003, 17:19
Verwijderd
Citaat:
duifeltje schreef:
zou dat spul in stimorol suikervrije kauwgom zitten want daar ben ik verslaafd aan.
Daar zit het iig in (in alle (suikervrije) kauwgom, voor zo ver ik weet).
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 17:40
Qamra
Qamra is offline
Ik kan niet tegen aspartaam, dus ik neem het überhaupt al niet

Maar alles is giftig, zelfs water. En die piepkleine beetje aspartaam die je binnen krijgt worden binnen no-time door je lever afgebroken (daar istie voor!!). Tis slechter om voor elk glas cola light een borrel te nemen...
Oud 09-02-2003, 18:02
Verwijderd
alles is tegenwoordig kankerverwekkend. zelfs brood is kankerverwekkend, als je echt geen risico wil lopen kan je t beste helemaal niet meer eten maar dat gaat zo moeilijk he

en zelfs als t echt een zenuwgif als je gewoon met mate light producten drinkt is er meestal niks aan de hand..
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 19:41
gna
gna is offline
klopt, maar mensen die.. zeg 3 a 4 glazen per dag drinken zitten toch echt wel in de gevarenzone. Er zijn daardoor mensen overleden aan dit spul.
Oud 09-02-2003, 19:48
Psychopath
Psychopath is offline
Citaat:
gna schreef:
Er zijn nog steeds maar weinig mensen die ervan weten, maar de zoetstof Aspartaam wordt in het lichaam omgezet in een zenuwgif

Mijn vader is chemisch/biologisch onderzoeker dus via hem heb ik het als eerste gehoord.

Het spul zit in bijna alle light-producten en dranken/zuivel waar op staat: geen suiker toegevoegd.

het spul wat dat doet heet felalynine (ofzo) daar mag je 0.007mg per kg lichaams gewicht van hebben. Het spul zit trouwens niet in pepsi max (ook een light-produckt). Ik heb hier een briefje over gekregen van mijn dieetiste uit het zieken huis. Ik mag namelijk geen gewone cola of suiker ivm suikerziekte.
Oud 09-02-2003, 19:49
Psychopath
Psychopath is offline
ow en ik met mijn 65kg mag o.75L cola dus ga maar rekenen hoeveel jij mag
Oud 10-02-2003, 01:09
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Dat weet ik allang...maar niet genoeg mensen weten het idd. Maar tis wel zo, dat zo veel dingen tegenwoordig ongezond zijn...tis alleen wel zo dat het vaak pas zo is als je er teveel van gebruikt, maar das met alles zo, ook met water ed. Ik moet wel zoetstoffen gebruiken als ik al iets gebruik, van suiker word ik nog zieker...aspartaam daarna en daarna andere zoetstoffen.
Ik weet 't ook al jaren, maar blijf toch cola light drinken... Waarom weet ik niet goed, maja...
Oud 10-02-2003, 10:52
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik drink nooit frisdrank (nou ja, wel eens fristi als ik in een restaurant zit), maar altijd thee. En dan drink ik:
1/2 beker thee
1/2 beker melk
twee zoetjes

Ik drink op deze manier zeker twee tot drie thermoskannen per dag (reken maar uit hoeveel zoetjes ik dus gebruik). Ik kreeg het zelfs als baby uit de fles! (gewone melk spuugde ik altijd uit dus m'n ouders moesten bijna geweld gebruiken om me te laten drinken, maar m'n oma deed eens een keertje een héél klein beetje thee bij de melk en een beetje zoetstof poeder, en toen lustte ik het opeens wel!). En nou, bijna 17 jaar verder ben ik nog steeds in (ahum) topconditie! trouwens, alles schijnt tegenwoordig wel kanker, hartziektes of diarree te veroorzaken. het leven is veel te kort om je over dat soort kleinig heden druk te maken! (dit geld natuurlijk niet voor roken, alcohol, e.d.)
Oud 10-02-2003, 11:46
gna
gna is offline
Citaat:
Dark-Sugar schreef:
het spul wat dat doet heet felalynine (ofzo) daar mag je 0.007mg per kg lichaams gewicht van hebben. Het spul zit trouwens niet in pepsi max (ook een light-produckt). Ik heb hier een briefje over gekregen van mijn dieetiste uit het zieken huis. Ik mag namelijk geen gewone cola of suiker ivm suikerziekte.
nope, dat is niet waar ik het over heb.
Formaldehyde heet het gif wat ik bedoel.

http://www.google.nl/search?q=formal...TF-8&hl=nl&lr=
Oud 10-02-2003, 14:21
Fiek
Fiek is offline
net zoals die verhaaltjes dat je van teveel melk kanker kan krijgen!als je het mij vraagt heb je dan met al het eten etc verhoogde kans tot kanker enz.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 15:07
Balance
Balance is offline
- gewone frisdrank is slecht voor je
- light frisdrank is slecht voor je
- melk is slecht voor je
- koffie is slecht voor je
- alcoholhoudende drank is slecht voor je

d'r zijn zó veel dingen slecht voor je, maar als je het gematigd drinkt dan valt het met de meeste dingen wel mee.
Ik ga niet heel m'n leven op een speciaal dieet met alleen maar dingen die goed voor je zijn. Dan liever een iets korter leven, maar wel een fijn leven!
Oud 10-02-2003, 15:54
Big Brother
Big Brother is offline
Citaat:
gna schreef:
klopt, maar mensen die.. zeg 3 a 4 glazen per dag drinken zitten toch echt wel in de gevarenzone. Er zijn daardoor mensen overleden aan dit spul.
er zijn ook mensen overleden omdat iemand ze per ongeluk heeft overreden, doe je ook niets aan :/

zout is ook gevaarlijk, zelfs gewone suiker, maar toch wordt er niets over vermeld
pas na grote hoeveelheden (meer dan 5 liter per dag ofzo ) wordt het echt gevaarlijk
ik drink alleen maar rivella light en heb altijd zoetjes in mijn thee, maar nergens last van
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 17:28
Verwijderd
zucht...begint er weer zo'n discussie.

ALLE stoffen zijn GIFTIG. Het hangt er alleen vanaf hoeveel je inneemt, voordat het daadwerkelijk gevolgen heeft. Zout kan giftig zijn, water ook. De lethale dosis van zout is alleen vele malen lager dan die van water.

Aspartaam is een veilige zoetstof. Je moet alleen geen 5 liter cola per dag drinken, of minder in combinatie met andere aspartaambevattende voedingsmiddelen.

De site die aan het begin van deze topic gegeven is, is opgezet door personen die tegen het gebruik van aspartaam zijn. Er zijn echter geen onafhankelijke onderzoeken geweest die aantonen dat aspartaam giftig dan wel niet giftig is.
De personen die tegen het gebruik van aspartaam zijn zorgen ervor dat ze de resultaten van hun onderzoek zo interpreteren dat de conclusie van het onderzoek is dat aspartaam giftig is. De personen die voor zijn, interpreteren deze zodanig dat de conclusie is dat aspartaam niet giftig is.
De waarheid ligt in het midden, aspartaam is veilig, mits gebruikt in normale hoeveelheid.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 20:53
Dashja
Dashja is offline
Citaat:
Methuselah schreef:
Ik weet 't ook al jaren, maar blijf toch cola light drinken... Waarom weet ik niet goed, maja...
Tis net zoiets als roken... We weten hoe slecht het voor ons is, dat we er aan dood kunnen gaan, maar ondertussen....
Oud 12-02-2003, 21:03
Verwijderd
Citaat:
Ik schreef:
Aspartaam is een veilige zoetstof. Je moet alleen geen 5 liter cola per dag drinken, of minder in combinatie met andere aspartaambevattende voedingsmiddelen.
'k weenie meer aan de hand waarvan...maar mijn vriend en ik hadden een keer uitgerekend dat een volwassen persoon niet meer dan 1 liter light frisdrank per dag mocht drinken... 5 liter lijkt me al behoorlijk veel... Of zit ik nu te mierenneuken?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 09:25
Verwijderd
mja het is voor ons (daarmee bedoel ik "de gewone mens, die er geen verstand van heeft ) heel moeilijk om te beoordelen wat nou wel of niet gevaarlijk is.

De ene keer is er uit een onderzoek gebleken dat iets gevaarlijk is, de andere keer wordt dat weer tegengesproken en is het juist gezond, of andersom. En zo gaat het maar door.

Conclusie: er zullen in bepaalde voedingsmiddelen best wel stoffen zitten die slecht voor ons zijn, of giftig zijn.
Tsja...wat doe je eraan? M'n moeder koopt altijd light dranken en begint al te piepen als m'n broertje in een restaurant een gewone cola bestelt..."ja, dat is veel te veel suiker, blabla".

En dat is natuurlijk ook zo. We moeten uit al die slechte rotzooi gewoon het minst slechte kiezen ofzo..

Ik word wel een beetje moe van die uitspraken als "ach, alles is giftig, zout is giftig, zelfs water is giftig".
Het gaat hier om de werking van een bepaalde stof op je lichaam. Ons lichaam bestaat gewoon al uit water, ik zie niet in hoe dat nou schadelijk kan zijn (en ga dan niet zeggen van "jamaar je gaat dood als je 15 liter water achter elkaar drinkt"). Ik vind het gewoon geen vergelijking.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 09:26
Verwijderd
Citaat:
Ik schreef:
Er zijn echter geen onafhankelijke onderzoeken geweest die aantonen dat aspartaam giftig dan wel niet giftig is.
als die onderzoeken er niet geweest zijn, hoe kun je dit dan zeggen:
Citaat:

aspartaam is veilig, mits gebruikt in normale hoeveelheid.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 18:04
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
'k weenie meer aan de hand waarvan...maar mijn vriend en ik hadden een keer uitgerekend dat een volwassen persoon niet meer dan 1 liter light frisdrank per dag mocht drinken... 5 liter lijkt me al behoorlijk veel... Of zit ik nu te mierenneuken?
Dit heb je berekend aan de hand van de hoeveelheid aspartaazuur? Mjah, er is geen maximum hoeveelheid vastgesteld, dus dan kan het nogal verschillen inderdaad.

5 liter lijtk je al veel? Nou, 1 liter vind ik al veel. Gemiddeld kom ik op hooguit 1,5 glas frisdrank per dag. Er zijn natuurlijk mensen die veel meer drinken, maar dan heeft niet alleen het aspartaamzuur een negatief effect op het lichaam.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 18:13
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
mja het is voor ons (daarmee bedoel ik "de gewone mens, die er geen verstand van heeft ) heel moeilijk om te beoordelen wat nou wel of niet gevaarlijk is.
klopt, maar daarom zijn daarvoor mensen opgeleid. Die houden dit soort dingen enigzins in de gaten. Zoeits is echter zo moeilijk. Er is al een heleboel bekend over voeding, maar relatief gezien is er eigenlijk nog maar heel weinig bekend.

Citaat:
En dat is natuurlijk ook zo. We moeten uit al die slechte rotzooi gewoon het minst slechte kiezen ofzo..
Hoe denk je dat dat vroeger ging? Toen at de mens ook maar dingen waarvan men dacht dat ze goed waren. Vroeger, van heel veel vroeger tot enkele jaren geleden, werden er allerlei ongezonde dingen gegeten die nu bekend zijn als ongezond. Nu eten wij ook ongezonde dingen, die in de toekomst bekend staan als ongezond.
Je moet gewoon eten men enigzins gezond verstand. Als je klachten hebt naar de dokter gaan en misschien dietiste. Veel meer kan je niet doen. Ik ook niet, alhoewel ik enigzins ietsjes meer over voeding weet door mijn studie.[/B][/QUOTE]

Citaat:
Ik word wel een beetje moe van die uitspraken als "ach, alles is giftig, zout is giftig, zelfs water is giftig".
Het gaat hier om de werking van een bepaalde stof op je lichaam. Ons lichaam bestaat gewoon al uit water, ik zie niet in hoe dat nou schadelijk kan zijn (en ga dan niet zeggen van "jamaar je gaat dood als je 15 liter water achter elkaar drinkt"). Ik vind het gewoon geen vergelijking.
Natuurlijk is het een beetje overdreven dat water giftig is, maar in feite is het wel waar.
Veel zouten zijn trouwens erg giftig. Ik raad je dan ook niet aan om zomaar een zout uit het lab op te eten
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 18:17
Verwijderd
Citaat:
als die onderzoeken er niet geweest zijn, hoe kun je dit dan zeggen:
Aangezien dit met een heleboel stoffen zo is. Het lichaam kan een bepaalde hoeveelheid van een stof hebben zonder daar negatieve invloed van te ondervinden. Indien je echter boven een bepaalde grens komt kan je lichaam de verwerking en of afvoer van deze stof niet meer aan waardoor deze negatieve invloed op je lichaam zal hebben.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 18:19
Verwijderd
Citaat:
Ik schreef:
Veel zouten zijn trouwens erg giftig. Ik raad je dan ook niet aan om zomaar een zout uit het lab op te eten
pfff je snapt best wat ik bedoel
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 18:19
LoeLoe
LoeLoe is offline
Nah weet je als je bij al die producten die je eet je af gaat vragen wat voor concequenties het heeft voor de rest van je leven kan je maar beter niet meer eten en drinken denk ik...en dan leef je dus helemaal niet.

Overigens wist ik niet dat het zo erg is en ik drink ook voornamelijk light-producten.

Maar weet je awt het is..de laatste tijd hoor je eigenlijk alleen maar dat mensen doodgaan aan kanker, een hersenbloeding of een hartaanval of iets dergelijks en er word nu wel gesproken over allemaal enge dingen die in je eten/drinken zit..maar wat denk je wat daar boven in de lucht allemaal hangt
Oud 13-02-2003, 18:21
Verwijderd
Citaat:
Ik schreef:
Aangezien dit met een heleboel stoffen zo is. Het lichaam kan een bepaalde hoeveelheid van een stof hebben zonder daar negatieve invloed van te ondervinden. Indien je echter boven een bepaalde grens komt kan je lichaam de verwerking en of afvoer van deze stof niet meer aan waardoor deze negatieve invloed op je lichaam zal hebben.
Maar als die onderzoeken er niet geweest zijn, weet je ook niet waar de grens zit. Dus is het gevaarlijk om zomaar aan te nemen dat een paar glazen cola drinken geen negatief effect heeft.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 19:35
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Of zit ik nu te mierenneuken?
Kun jij dat zittend dan?
*Sorry, kon het niet laten...*
Oud 13-02-2003, 19:43
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef:
Kun jij dat zittend dan?
Ik wel. Jaloers?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 20:06
Verwijderd
Citaat:
pfff je snapt best wat ik bedoel
NaCl?

Citaat:
Maar als die onderzoeken er niet geweest zijn, weet je ook niet waar de grens zit. Dus is het gevaarlijk om zomaar aan te nemen dat een paar glazen cola drinken geen negatief effect heeft.
Maar als de mensheid niet was geworden tot wat deze nu is, dan zouden veel van zulke onderzoeken niet nodig zijn geweest. We produceren allerlei voedingsmiddelen die erg ver we staan van de oorspronkelijke voedingsmiddelen die men vroeger at.
Als je iets toevoegt aan een product is het niet meer dan normaal om in bepaalde mate na te gaan of het al dan niet giftig is.

Had de oermens cola?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Ik schreef:
Maar als de mensheid niet was geworden tot wat deze nu is, dan zouden veel van zulke onderzoeken niet nodig zijn geweest. We produceren allerlei voedingsmiddelen die erg ver we staan van de oorspronkelijke voedingsmiddelen die men vroeger at.
Als je iets toevoegt aan een product is het niet meer dan normaal om in bepaalde mate na te gaan of het al dan niet giftig is.

Had de oermens cola?
Wat wil je nou met die reply zeggen
Die eerste regel: ja, is wel logisch.

-jij zegt: "ach aspartaam is niet slecht, als je het maar met mate gebruikt"
-ook zeg je "er is geen onderzoek naar de giftigheid geweest" (of dat klopt weet ik niet, maar daar gaat het nu niet om).

dus ik zeg: dan lijkt het mij gevaarlijk om zomaar aan te nemen dat een paar glazen wel kan.

Vervolgens kom jij met 1 of ander verhaal over wat we vroeger aten

Ja, het lijkt me ook niet meer dan normaal om na te gaan of het giftig is. Maar jij zegt dat het niet is nagegaan en dat je het toch wel kunt eten, met mate.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 17:19
Verwijderd
spinazie is heel gezond denkt men maar er zit heel veel nitraat in. dat wordt in je lichaam omgezet in nitriet en in combi met stoffen uit je lichaam ontstaan er kankerverwekkende stoffen dus geen spinazie meer eten!!!

als je zo idd gaat denken kun je niks meer eten en drinken

dus eet en drink gewoon van alles en nog wat maar doe het met mate!!!!!
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 18:47
Verwijderd
Citaat:
Wat wil je nou met die reply zeggen
Die eerste regel: ja, is wel logisch.

-jij zegt: "ach aspartaam is niet slecht, als je het maar met mate gebruikt"
-ook zeg je "er is geen onderzoek naar de giftigheid geweest" (of dat klopt weet ik niet, maar daar gaat het nu niet om).

dus ik zeg: dan lijkt het mij gevaarlijk om zomaar aan te nemen dat een paar glazen wel kan.

Vervolgens kom jij met 1 of ander verhaal over wat we vroeger aten

Ja, het lijkt me ook niet meer dan normaal om na te gaan of het giftig is. Maar jij zegt dat het niet is nagegaan en dat je het toch wel kunt eten, met mate.
Je haalt mijn zinnen uit zijn verband. Er is wel degelijk onderzoek geweest, er is echter niet voldoende onafhankelijk onderzoek geweest om goede conclusies te trekken.

Het is inderdaad gevaarlijk om aan te nemen dat een aantal glazen zomaar kan, maar er is zoals ik al zei onderzoek naar geweest. Als je al die onderzoeken, zowel de afhankelijke, die baat hebben bij het gebruik van aspartaam en die er geen belang bij hebben, als de onafhankelijke, dan kan je daaruit concluderen dat je aspartaam bevattende producten veilig kan eten, tenzij in beperkte mate.
Het is nooit helemaal uit te sluiten dat een stof veilig is, simpelweg omdat we zo weinig weten over alles. Maar daarom is het nog wel aanvaardbaar om de conclusie te trekken dat gebruik van aspartaam veilig is, mits in mate gebruikt.

Het verhaal over vroeger had ik aangehaald om het enigzins te verduidelijken. Toen aten we ook allerlei voedingsmiddelen die stoffen bezaten die nu giftig blijken te zijn. Zoiets zal je nooit uit kunnen sluiten met de huidige kennis.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 20:17
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Ik wel. Jaloers?
Nee hoor, ik heb alleen wel ontzettend medelijden met die arme beestjes...
Oud 15-02-2003, 11:07
Verwijderd
Citaat:
Ik schreef:
Je haalt mijn zinnen uit zijn verband. Er is wel degelijk onderzoek geweest, er is echter niet voldoende onafhankelijk onderzoek geweest om goede conclusies te trekken.
Dus klopt het als ik zeg dat het gevaarlijk kan zijn om aan te nemen dat het "wel kan" of om zelf ff een maximale dosis te gaan bedenken.
Citaat:

Het is inderdaad gevaarlijk om aan te nemen dat een aantal glazen zomaar kan, maar er is zoals ik al zei onderzoek naar geweest. Als je al die onderzoeken, zowel de afhankelijke, die baat hebben bij het gebruik van aspartaam en die er geen belang bij hebben, als de onafhankelijke, dan kan je daaruit concluderen dat je aspartaam bevattende producten veilig kan eten, tenzij in beperkte mate.
Die laatste zin klopt niet. En de rest klopt wel, maar je zei dat er geen onafhankelijk onderzoek geweest was, dus gaat dat niet op.
Citaat:

Het is nooit helemaal uit te sluiten dat een stof veilig is, simpelweg omdat we zo weinig weten over alles. Maar daarom is het nog wel aanvaardbaar om de conclusie te trekken dat gebruik van aspartaam veilig is, mits in mate gebruikt.
Als dat onafhankelijke onderzoek er niet geweest is, vind ik dat niet aanvaardbaar. En je weet ook niet wat "met mate" zou moeten betekenen in dit geval.
Citaat:

Het verhaal over vroeger had ik aangehaald om het enigzins te verduidelijken. Toen aten we ook allerlei voedingsmiddelen die stoffen bezaten die nu giftig blijken te zijn. Zoiets zal je nooit uit kunnen sluiten met de huidige kennis.
Ja, dat snap ik. Maar daar ging het nu niet om. Het ging over dat we op basis van de huidige kennis wel dingen uit kunnen sluiten, dus moet dat ook gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 15:34
Verwijderd
Citaat:
Dus klopt het als ik zeg dat het gevaarlijk kan zijn om aan te nemen dat het "wel kan" of om zelf ff een maximale dosis te gaan bedenken.
Om zelf een maximale dosis te verzinnen, is niet zo verstandig aangezien je geen kennis van deze zaken hebt. Maar een matig gebruik van voedingsmiddelen met dit ingredient kan geen kwaad. Hier valt echter geen duidelijke lijn te trekken over wat toelaatbaar is en niet, simpelweg omdat er zo weinig bekend is.
Er zullen trouwens wel mensen zijn die voergevoelig zijn voor deze stof, maar dan hebben we het over allergieen, dit valt hier verder buiten.

Citaat:
Die laatste zin klopt niet. En de rest klopt wel, maar je zei dat er geen onafhankelijk onderzoek geweest was, dus gaat dat niet op.
Ik zei dat er niet voldoende onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek is geweest voor een duidelijke conclusie. Maar indien je al de onderzoeken bij elkaar neemt valt er wel een redeljik aanvaardbare grens te stellen waarbij het waarschijnlijk is dat deze stof geen kwaad doet.
Het gaat dus wel op.

Citaat:
Als dat onafhankelijke onderzoek er niet geweest is, vind ik dat niet aanvaardbaar. En je weet ook niet wat "met mate" zou moeten betekenen in dit geval.
Er is wel onafhankelijk onderzoek geweest, maar niet voldoende. Zie ook hierboven.
Geen hele fles aspartaamhoudende cola drinken op een dag. Ik wil niet zeggen DAT het gevaarlijk is, maar het KAN gevaarlijk zijn. Het verschilt ook weer van persoon tot persoon en van soort voedingsmiddel, blabla. Geen duidelijke grens dus zoals ik al zei.

Citaat:
Ja, dat snap ik. Maar daar ging het nu niet om. Het ging over dat we op basis van de huidige kennis wel dingen uit kunnen sluiten, dus moet dat ook gebeuren.
Zeg ik dan dat dat niet moet gebeuren? Je kan een heleboel dingen niet uitsluiten, meer dan we wel kunnen uisluiten.
Ik snap jouw punt nu even niet, wil jij nou zeggen dat we geen aspartaambevattende producten dienen te eten omdat dit mogelijk eventueel schadelijk zou kunnen zijn? Als je zo gaat redeneren dan kan je net zo goed gelijk niets meer eten.

De mens heeft ook nog zoiets van het vermogen tot het afbreken van schadelijke stoffen zodat het lichaam er geen negatieve invloed van ondervindt.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 15:47
Verwijderd
Citaat:
Ik schreef:
Er zijn echter geen onafhankelijke onderzoeken geweest die aantonen dat aspartaam giftig dan wel niet giftig is.
Je zei geen

En ik zei niet dat niemand meer cola light mocht drinken, ik merkte alleen op dat het behoorlijk gevaarlijk kán zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 16:02
Verwijderd
Citaat:
Je zei geen

En ik zei niet dat niemand meer cola light mocht drinken, ik merkte alleen op dat het behoorlijk gevaarlijk kán zijn.
Ik zei dat er geen onafhankelijk onderzoek is geweest dat aantoond dat aspartaam giftig dan wel niet giftig is. Ik heb niet gezegd dat er geen onafhaneklijk onderzoek is geweest.

Het zou eventueel gevaarlijk kunnen zijn. Maar dat is met al het eten wat je eet, er kan zoveel inzitten wat eventueel gevaarlijk kan zijn. Maar daarom stop je nog niet met eten.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 16:12
Verwijderd
Citaat:
Ik schreef:
Ik zei dat er geen onafhankelijk onderzoek is geweest dat aantoond dat aspartaam giftig dan wel niet giftig is. Ik heb niet gezegd dat er geen onafhaneklijk onderzoek is geweest.
Een onderzoek waar totaal nix uitkomt...er moeten vastwel een paar standaard testen uitgevoerd zijn, waar tenminste een bepaalde veiligheid uit moet zijn gekomen.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 19:41
ESCO
ESCO is offline
Citaat:

Joh als ik jou ging vertellen wat allemaal slecht voor je is, zou je noot meer nootjes eten,nooit meer barbecuen,nooit mee chips eten,nooit meer banketletters eten.
Je moet je niet zo laten opjutten over zulke dingen.
Oud 15-02-2003, 21:22
Verwijderd
Citaat:
Een onderzoek waar totaal nix uitkomt...er moeten vastwel een paar standaard testen uitgevoerd zijn, waar tenminste een bepaalde veiligheid uit moet zijn gekomen.
Er zullen vast wle bepaalde conclusies getrokken zijn, maar er is geen conclusie getrokken die zodanig luid dat men eruit kan opmaken dat de stof bij een al dan niet bepaalde concentratie giftig dan wel niet giftig is.

Citaat:
ESCO schreef:
Joh als ik jou ging vertellen wat allemaal slecht voor je is, zou je noot meer nootjes eten,nooit meer barbecuen,nooit mee chips eten,nooit meer banketletters eten.
Je moet je niet zo laten opjutten over zulke dingen.
Joh, als ik jou nou eens ging vertellen dat je beter eerst de topic door kan lezen zodat je ziet dat deze post geheel overbodig is voor de kwaliteit van deze topic.
hm...mijnes ook, maargoed, kon deze opmerking niet laten, sorry
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 23:30
Verwijderd
Citaat:
Ik schreef:
Er zullen vast wle bepaalde conclusies getrokken zijn, maar er is geen conclusie getrokken die zodanig luid dat men eruit kan opmaken dat de stof bij een al dan niet bepaalde concentratie giftig dan wel niet giftig is.
Toch lijkt het me belangrijk om te weten welke conclusies dan WEL getrokken zijn. Zo zwart-wit als giftig of niet giftig hoeft het natuurlijk niet te zijn.

(ik wil het laatste woord hebben!! )
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 09:54
Verwijderd
Citaat:
Toch lijkt het me belangrijk om te weten welke conclusies dan WEL getrokken zijn. Zo zwart-wit als giftig of niet giftig hoeft het natuurlijk niet te zijn.

(ik wil het laatste woord hebben!! )
Er is niet duidelijk uit gekomen welke concentratie op de gevarengrens ligt. Als je het zo belangrijk vind om te weten, dan ga je die onderzoeken toch eens opzoeken.
Heb je tenminste nog iets anders te doen dan forummen.

Wat denk je van mij? Ennuh, je wint het toch niet! :arrogantie:
> Doet me denken aan 8 Mile (...) <
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten