Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2002, 19:46
Verwijderd
Mijn moeder kan een soort straling om personen zien, waarvan ze vermoed dat het aura's zijn. Nu ziet mijn moeder dat mijn zus een heel paarse rand om haar heen heeft en ik heb volgens haar een gouden rand om me. Ze is niet gek of raar ofzo, ze zegt het soms zo ineens, dus ik geloof haar zeker... Weet iemand misschien wat een paarse aura en een gouden aura betekend? Ben erg benieuwd namelijk....
Advertentie
Oud 16-09-2002, 20:39
Nefiâth
Nefiâth is offline
Paars is geloof ik als je veel aanleg hebt voor spirituele dingen.... Maar zal het zo eens op zoeken.

Goud? Geen idee....
Oud 17-09-2002, 03:31
pe
pe is offline
Als je op t internet gaat kijken, en je vindt 10 plekken waar lijstjes staan met de betekenis van aurakleuren, dan zul je denk ik wel zeker 5 verschillende lijstjes vinden. Er zijn er heel veel, iedereen heeft zijn eigen systeem om kleuren uit te leggen. Ik heb ook zo'n lijstje, gebruik ik voor dromen en visioenen uit te leggen. Ik denk dat de betekenis van kleuren in het paranormale overal dezelfde is. Of het nou dromen of aura's zijn. Voor mijn persoonlijke systeem gaan kleuren ook samen met sterrenbeelden. Je vindt mijn lijstje op http://www.geocities.com/pe100nl/kleuren_in_dromen.html

Wat mensen (bij dromen die ik uitleg) paars noemen is vaak blauw (9 = boogschutter), violet-blauw (11= waterman), of de tussenkleur tussen deze twee (10=steenbok). Grootste kans dat het violetblauw is. In dat geval is de betekenis inderdaad dat ze een spiritueel bewustzijn heeft (op het moment dat die kleur er is). Dat ze geinteresseerd is in bovenaardse vibraties. Ze hoeft niet bewust in paranormale dingen geinteresseerd te zijn, maar dat kan wel.

Goud en zilver zijn mannelijk en vrouwelijk. Omdat goud en zilver edelmetalen zijn, staat het volgens mij voor het idee van 'nobele geest' waar je in gelooft. Ik kan het niet zo goed uitleggen, kijk maar op de link. Goud is de aardse manier van goed zijn voor mensen en zilver is weer het spirituele. Goud is de kleur van de sterren en zilver van de maan.

O ja, en zelf zie ik geen aura's, ik geloof alleen dat kleuren in dromen hetzelfde uitgelegd moeten worden als kleuren in aura's. Maar dit is alleen maar mijn lijstje, er zijn er nog veel meer. Het zou het beste zijn als de betekenis van de kleuren van aura's door haar gevoeld kan worden.
Oud 20-09-2002, 12:15
legatus
legatus is offline
Er zijn geen universele regels die zeggen welke kleur welke uitspraak oorlooft. Vandaar dat de wetenschap ook nog (gedeeltelijk) wegdeinst voor het gebruik van aurafotografie (kirlian). Daarnaast is kirlianfotografie iets geheel anders dan de kunst van het 'zien' van aura's door begaafden.
Oud 20-09-2002, 22:57
pe
pe is offline
Maar ik schreef er toch bij dat dit (het idee van universele kleuren) alleen maar mijn idee was van wat kleuren betekenen? Anderen vinden weer dat er geen universele kleuren zijn, dat kleuren in aura's iets anders betekenen dan die in dromen.

Kleuren met betekenissen dat is iets wat gevoeld wordt. Dan is er geen discussie mogelijk, de een voelt het zus, de ander zo aan.

Toch heeft de psychologie ook iets gedaan met kleuren en hun werking. Daarom worden muren van isoleercellen in inrichtingen bijv. nooit rood, maar groen geschilderd. Bij mijn weten wordt hier dus én door de alternatieve, paranormale kringen serieus mee omgegaan, én door de wetenschap. Al is het allebei op de eigen manier.
Oud 21-09-2002, 00:28
NoLimitz
NoLimitz is offline
dit is lastig uitteleggen maar voor mij geldt blauw/groen als mensen die goed in hun vel zitten of aardige mensen en rood voor mensen waarmee ik beter geen contact kan hebben. er zijn zoveel verschillende kleuren en een aura is naar mijn ervaring nooit maar 1 kleur dus het is allemaal erg ingewikkeld.
Oud 21-09-2002, 08:59
Hardcore
Hardcore is offline
De kleuren verschillen voor iedereen van elkaar, maar ééééén ding staat vast! Donkere kleuren staan altijd voor het negatieve, en lichte kleuren voor het positieve. En de rest van de kleuren worden weer door ieder mens weer anders gevoelt, die staan niet allemaal keurig netjes op een lijstje geschreven wat het betekend, nee dat is aangepast aan de emoties van een bepaald mens.
Oud 21-09-2002, 10:02
vinyl
vinyl is offline
Citaat:
De kleuren verschillen voor iedereen van elkaar, maar ééééén ding staat vast! Donkere kleuren staan altijd voor het negatieve, en lichte kleuren voor het positieve. En de rest van de kleuren worden weer door ieder mens weer anders gevoelt, die staan niet allemaal keurig netjes op een lijstje geschreven wat het betekend, nee dat is aangepast aan de emoties van een bepaald mens.
idd!! vind ik ook!
maar blauw en groen (donkere kleuren) vind ik zelf niet zo negatief... dus dat verschilt ook weer bij iedereen, geloof ik
Oud 21-09-2002, 10:21
Saraï_h
Saraï_h is offline
een vriendin van me kan ook aura lezen, ze heeft er nu wat afstand van gedaan omdat ze er teveel in op ging. En ze zag is een witte rand om me heen en dan moest ze ineens huilen. Maar ik denk dat het ook beter is om je je er niet door op te laten slokken.

Ik heb een aurafoto laten maken, en hij was knalrood. Een soort bescherming denk ik. Een goeie vriend van me heeft er laatst ook 1 laten maken, en we zeiden al dat ie rood zou zijn. En het was ook zo.

maarja
Oud 21-09-2002, 10:29
pe
pe is offline
Op een paranormale beurs hebben we een keer geexperimenteerd. De kleuren van de foto waren somber, dus nog een foto laten maken, en dan aan leuke en lieve dingen denken. Toen werd ie mooi lichtgeel. Ik denk dat die aura op de foto maar een heel klein deel van je aura is, alleen de buitenste laag of zo.
Oud 21-09-2002, 15:27
Hardcore
Hardcore is offline
Citaat:
pe schreef:
Op een paranormale beurs hebben we een keer geexperimenteerd. De kleuren van de foto waren somber, dus nog een foto laten maken, en dan aan leuke en lieve dingen denken. Toen werd ie mooi lichtgeel. Ik denk dat die aura op de foto maar een heel klein deel van je aura is, alleen de buitenste laag of zo.
Ja de buitenste laag. Een aura heeft volgens mij 7 of 8 lagen. Ik dacht 7. Want een aura is eigelijk energie die afgestoot word door de chakra. Zo heeft elke chakra zijn eigen "aura" met z'n eigen reikverten, en eigen kleur.
Oud 24-09-2002, 13:59
nickyikke
nickyikke is offline
wisten jullie ook dat je ook aan de hand van je chaklra, een soort van leugen detector test kan doen, echt heel geinig, k heb dat een keer op tv gezien. Ik weet er niet meer van af, maar dat heeft ook met je aura te maken
Oud 24-09-2002, 15:03
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
nickyikke schreef:
wisten jullie ook dat je ook aan de hand van je chaklra, een soort van leugen detector test kan doen, echt heel geinig, k heb dat een keer op tv gezien. Ik weet er niet meer van af, maar dat heeft ook met je aura te maken
Ik wist het niet, maar hoe doen ze die test dan? Want ik denk wel dat een ik klein ideetje heb hoe ze het doen...
Oud 25-09-2002, 19:12
mystic girl
mystic girl is offline
ik zou het echt niet weten, wie wil bij me kijken?
Oud 26-09-2002, 16:11
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
mystic girl schreef:
ik zou het echt niet weten, wie wil bij me kijken?
Als je vertelt wat je sterrebeeld en je gewoontes en gevoelens zijn, en wat voor soort mens je bent. Dan kan ik mischien wel een passende kleur voor je zoeken, het betekend dan niet dat dat dan ook de kleur van je aura is, maar het zit er dan wel het dichtste bij.
Oud 26-09-2002, 16:56
Mysticus
Mysticus is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Ik wist het niet, maar hoe doen ze die test dan? Want ik denk wel dat een ik klein ideetje heb hoe ze het doen...
Ik weet niet of het dit is; maar deze manier kan ook.
Je doet je hand open, en dan je duim en wijsvinger tegen elkaar aan. dan zeg je: Ik ben...(je naam)..
Dan krijgt iemand anders je vingers niet opengetrokken.

maar als je dan zegt: ik ben joep van hiernaast (je moet toch iets verzinnen) dan krijgt de persoon die aan je vingers trekt je vingers wel heel makkelijk open.

Heeft iets te maken met 2 hersenhelften die het niet met elkaar eens zijn als je een leugen verteld, en waardoor je een spierverslapping krijgt.
Oud 26-09-2002, 18:58
mystic girl
mystic girl is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Als je vertelt wat je sterrebeeld en je gewoontes en gevoelens zijn, en wat voor soort mens je bent. Dan kan ik mischien wel een passende kleur voor je zoeken, het betekend dan niet dat dat dan ook de kleur van je aura is, maar het zit er dan wel het dichtste bij.
uh ja, ik heb zoveel gewoontes en op het moment ook veels te veel gevoelens, die zijn gewoon niet op te noemen.

Regels voor berichten