Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2003, 15:30
Tuinhuisje
Tuinhuisje is offline
Tegen acne gebruik ik benzoylperoxide, maar mijn huid wordt hier echt ongelooflijk droog van.
Nou ben ik dus op zoek naar een creme voor de droge huid, maar ik ben bang dat veel van dat soort cremes mijn acne alleen maar erger maken.
Weet iemand welke creme ik zou kunnen gebruiken?

groetjes en bedankt alvast!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 15:42
Destrøyer
Destrøyer is offline
uhm

probeer eens huidolie ofzo
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 15:54
Quiana
Quiana is offline
Denk dat dat een beetje uitproberen is..
Nivea Soft is bij mij,
babyolie ook wel..
Oud 01-02-2003, 18:13
Balance
Balance is offline
anders eens kijken hoe het gaat als je stopt met dat spul, want het is juist bedoelt om je huid uit te drogen. In plaats daarvan kan je je gezicht extra goed schoonmaken met andere producten.
Oud 01-02-2003, 18:24
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
linda85 schreef:
anders eens kijken hoe het gaat als je stopt met dat spul, want het is juist bedoelt om je huid uit te drogen. In plaats daarvan kan je je gezicht extra goed schoonmaken met andere producten.
het punt van die medicijnen is dat de andere producten dus niet werken... Soort van laatste redmiddel

Uhm een klasgenoot van mij gebruikt dat spul ook, ik heb alleen geen idee wat ze gebruikt om de huid vet te houden...
Oud 01-02-2003, 19:08
koelkastje
koelkastje is offline
ik gebruik dat spul ook en mijn huid wordt ook erg droog hierdoor, ik smeer daarna er Vaseline Intensive Care (lotion) op, mijn huid is daarna minder droger, nu ik benzoylperoxide wat langer gebruik is de droogheid ook iets minder geworden. Maar zolang mijn huid zo droogt blijft, smeer ik er Vaseline op (mijn huid trok echt verschikkelijk, echt een rot gevoel)
Oud 01-02-2003, 19:13
Kevertje!
Kevertje! is offline
het is natuurlijk ook wel een goed teken als je huid droog wordt! je acne droogt uit...
ik heb zelf namelijk via de huidarts pillen geslikt ertegen, toen werd mijn huid ook erg droog, maar als ik er wat vettigs opdeed kwamen er weer puistjes opgang...
ik raad je dus aan om ff door te bijten, de cremes tegen een droge huid bevorderen toch je acne!!!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 19:53
Miracle
Miracle is offline
hebben jullie ook last van schilverige droge huid??
dat heeft een meisje in m'n klas namelijk,
ze heeft er erg veel last van,
en gewone dagcreme's helpen niet ertegen

weet iemand van jullie wat... ze zit er erg mee

de acne is bij haar wel sterk vermindert,
maar dit vind ze ook niet geweldig,
gaat het over of blijft het zo schilverig als ze het blijft gebruiken ???
Oud 01-02-2003, 21:15
Verwijderd
Ja eigenlijk is het best wel rot spul dat benzoylperoxide. Ik zou er even een tijdje mee ophouden/ minderen (heeel dun erop smeren), want je huis gaat er heel erg van trekken(tenminste bij mij zo). Verder creme wat je tegen schale huid kan gebruiken die ik heb is biodermal, maar das best duur. Waarschijnlijk kan je alle dagcreme (voor de onzuivere huid) gebruikten. Met olie zou ik oppassen als ik jou was, want daar krijg je weer puistjes van...
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 10:10
Verwijderd
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=356052 tralala fiedeldie
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 13:12
Marshall
Marshall is offline
tja.. je moet sowieso die van 5% gebruiken.. 10% is te gebruiken voor bijvoorbeeld je rug maar is te sterk voor je gezicht. Als je make up gebruikt moet je daar maar mee proberen te stoppen of zo min mogelijk zodat je huid weer een beetje kan ademen.

Met cremes is t maar proberen, smeer sowieso maar zo min mogelijk benzoylperoxide op je huid, t effect laat wat langer op zich w8en maar het is gewoon beter voor je huid.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 13:51
lake bodom
lake bodom is offline
hm dat hak eerst ook ja... maar nu gebruik ik ook de diana 35 pil erbij.. al bijna een jaar.. en hek bijna geen puistjes meer.. maar sochtends gebruik ik dus heeeel weinig dagcreme.. maar t is nog steeds wel een beetje droog soms.. soms ook vet... heb beetje rare huid.. ene keer droog andere keer vet naja.. als je dagcreme op doet moet je gewoon een heel klein beetje op doen denk ik
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 13:54
SuprSoulFighter
SuprSoulFighter is offline
'K heb precies hetzelfde probleem gehad: mijn huid werd echt vreselijk en acne zelfs nog iets erger

Nu gebruik ik Calendula(goudsbloem) en helpt erg goed! Tegen de droge huid én ook acne. Het klinkt gek maar het werkt .

Info: Calendulan Zalf 30 gram,VSM ,+/- 4 euro . Er is ook de 80 gram , die kost dan weer 8 euro. Vergrijgbaar bij drogist(Etos, DA, Kruivat e.a) en de apotheek.

Zijn er nog anderen die dit gebruiken, die hun huid ook zagen en voelde verbeteren?

In ieder geval...Succes!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 19:48
the tourist
the tourist is offline
Pure vaseline helpt misschien ook wel, daar zit niks doorheen.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 20:59
Verwijderd
Citaat:
MoonMonkey schreef:
Pure vaseline helpt misschien ook wel, daar zit niks doorheen.
Ik denk het niet, aangezien je daar een hele vette huid van krijgt, en daar weer puisten van krijgt...
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten