Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2003, 22:17
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Hoe kan ik in win2k mappen beveiligen met een wachtwoord? zodat er helemaal niemand in komt. Ik bedoel daarmee dat als je de map wilt openen dat je dan persé een wachtwoord moet invullen.

alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-05-2003, 05:27
Enlightenment
Enlightenment is offline
Kan niet. Microsoft is niet gericht op security.

Er zijn wel third party utilities die beveiligde mappen simuleren, wat in feite bestanden zijn met encrypted data. Hoe ze werken weet ik niet.

Is een UNIX Samba fileserver niks voor je? Die gebruikt ook authenticatie.
Oud 11-05-2003, 13:02
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
mwah ik weet niet. het is zo dat dit mijn eigen pc is maar soms zitten hier ook andere mensen aan en in bepaalde mappen hebben ze eigenlijk niks te zoeken, dus het zou wel makkelijk zijn als ik die kon beveiligen. maar op zich is dat niet erg hard nodig want het is niet vaak dat er andere mensen aanzitten. maar toch bedankt
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 13:12
Spacey
Spacey is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 11-05-2003 @ 06:27:

Er zijn wel third party utilities die beveiligde mappen simuleren, wat in feite bestanden zijn met encrypted data. Hoe ze werken weet ik niet.

die windows netwerkomgeving shit kan je ook wel wachtwoorden erop zetten. verder geen idee, gebruik geen windos
Oud 11-05-2003, 17:20
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
folder gaurd pro downloaden, kun je bepaalde mappen onzichtbaar (maar dan ook echt onzichtbaar) maken. Of de inhoud onzichtbaar maken.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 20:39
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 11-05-2003 @ 06:27:

hoe bedoel je niet gericht op security?? de security van windows is juist veel en veel uitgebreider dan die van unix omgevingen gewoon met NTFS kan je toch bestanden beveiligen? ook encrypted... je kunt er alleen niet een password aan toekennen ofzo, maar ik kan me niet echt voorstellen dat dat handig zou zijn.. geef gewoon de gebruikers rechten die je rechten wilt geven en klaar
Oud 11-05-2003, 20:49
unpopular
unpopular is offline
zoals aaimeisje al zei : Microsoft is niet gericht op security.

Voorbeeldje : users van linux/unix kunnen niet bij elkaar in de folder komen
users bij windows kunnen via bijv. explorer zi bij mekaar in de map kijken.

NTFS is gewoon te bereiken voor iedereen anders zijn er makkelijke utils om er zo binnen te wandelen bijv. via dos.
Je zegt zelf al je kunt er geen paswoord toekennen, maar als dat niet kan wat is dan de beveiliging?

NU is het natuurlijk niet de bedoeling dat ik een gehele topic change oproep maar wou het wel ff kwijt.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 21:25
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
unpopular schreef op 11-05-2003 @ 21:49:
Voorbeeldje : users van linux/unix kunnen niet bij elkaar in de folder komen
users bij windows kunnen via bijv. explorer zi bij mekaar in de map kijken.
een kwestie van de juiste rechten instellen.. bij slackware worden de homedirs ook default zichtbaar voor iedereen dacht ik?

Citaat:

NTFS is gewoon te bereiken voor iedereen anders zijn er makkelijke utils om er zo binnen te wandelen bijv. via dos.
niet als het geencrypt is dus

Citaat:

Je zegt zelf al je kunt er geen paswoord toekennen, maar als dat niet kan wat is dan de beveiliging?
niet een password rechtstreeks aan een bestand (kan dat bij unix wel dan? ) maar wel aan de users en groepen die het bestand mogen lezen
Oud 11-05-2003, 21:48
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
McMotion schreef op 11-05-2003 @ 22:25:
een kwestie van de juiste rechten instellen.. bij slackware worden de homedirs ook default zichtbaar voor iedereen dacht ik?
maar je kunt het zo instellen dat de rechten aangepast worden.
Hiernaast is het zo dat de mogelijkheid er in zit bij windows moet je het via 3de doen

Citaat:
niet als het geencrypt is dus
Maar de encryptie is goed en makkeijk te kraken. En als de mogelijkheid tot binnen treden via een password word gewijgerd zul een decryptie ook niet meer zo makkelijk zijn.
dus dan weer een prog door derde.

Citaat:
niet een password rechtstreeks aan een bestand (kan dat bij unix wel dan? ) maar wel aan de users en groepen die het bestand mogen lezen
nope dit kan dus niet via linux hooguit idd de eigenschappen instellen/restricties maar het gaat dus wel tot en met bestands type.
Maar ik doelde met het password ook op de encryptie als je geen paswoord op je encrytie filesystem gooit kun je toch nog niet spreken van een beveiliging.

Das het zelfde als dat een bank zijn kluis open laat staan en dan zeggen maar we hebben wel een kluis en dus hebben we beveiliging.

Hoop niet dat ik nu te vaag wordt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten