Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2002, 12:56
stella
stella is offline
ik heb van mezelf dus donkebruin haar en wil me haar blonderen.
maar echt heel blond, shakira blond zegmaar.
wie van jullie heeft dat ook gedaan en in hoeverre beschadig je je haar daarmee?
ik vind het niet erg als me haar dr wat droger van wordt en ik het meer en beter moet gaan verzorgen maar wil ook niet met een bos stro op me hoofd rondlopen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-08-2002, 13:00
Verwijderd
nou als je dat doet word het meestal vies blond.. zo wit weetjewel.. is lelijk... moet je dus niet doen.. vraag het bij de kapper eens... zorg wel dat je goeie mooie kleur hebt die goed pakt... dat je niet ineens een rare kleur haar krijgt

en je kan beter kleurspoeling neme.. die is er na een aantal keren wassen uit... bij verven krijg je uitgroei.. en das helemaal lelijk...
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 15:13
Chelsea
Chelsea is offline
ik heb dat ooit gedaan, maar dan lichter nie doen, je haar word stro
Oud 24-08-2002, 16:51
Q_GIRLY
Q_GIRLY is offline
Je zou het dan eerst moeten bleken, en dan die kleur erover heendoen die je wilt, dan krijg je precies die kleur.. tenminste.. als het goed is..
Gaat namelijk niet altijd zo.
Maar zoals er al werd gezegt, vraag het aan de kapper
Oud 24-08-2002, 18:20
feline
feline is offline
Waterstofperioxide ( ), het stofje dat ervoor zorgt dat je haar lichter wordt, is natuurlijk niet goed voor je haar. Dat je haar droger wordt is duidelijk. Maar of je echt met stro wordt, hangt af van de conditie van je haar nu. Heb je je haar vaker geverfd? Heb je een permanentje? Heb je erg droog haar? Als dat zo is, zou ik blonderen afraden. En als je graag wil dat je haar precies de kleur wordt die jij uitzoekt, zou ik toch echt naar de kapper gaan. De kans op mislukken is dan duidelijk kleiner.
Oud 24-08-2002, 22:18
stella
stella is offline
ja ik denk dat het ook niet zo'n goed idee is maar ik wil het zo graag!
zelfs shakira met dr donkere haar kan het, beyonce met dr nóg donkere haren, britney spears ( om maar ff wat mensen te noemen, niet dat ik op hun wil lijken ofzo) en hun haar ziet er after all ook niet uit als stro.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 22:24
Verwijderd
jah maar bij hun is de helft met comp. mooier gemaakt (in de clips) en hun hebbe vast wel de beste mense daarvoor dus zal ook lekker veel centjes gekost hebben

nu komt de tip van de dag, zorg dat je beroemt word! want dan kost 't niets meer
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 22:36
Verwijderd
van verven beschadig je je haar altijd, je kunt t laten ontkleuren en dan een kleur erin doen zeg maar, of waterstofperoxide maar vaak als je donker haar hebt wordt dat eerder groen dan blond.

Laatst gewijzigd op 25-08-2002 om 11:03.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 00:14
Vice
Vice is offline
Ik zou het laten verven. Dat is minder slecht dan bleken.
Spoelingen werken alleen als je je haar donkerder wil maken.

Maar ik zou het wel bij de kapper doen. Die weten precies welke kleur het beste is. Bij het hoesje van het potje verf weet je niet of het figuurtje de zelfde kleur haar als jij had en dan kan het bij jou dus iets anders eruitzien.
Oud 25-08-2002, 09:18
yvonnaah
yvonnaah is offline
Citaat:
stella schreef:
shakira blond zegmaar.
WHAHAHAHAHAHA SHAKIRA BLOND?? WHAHAHAH!!!

MAAR DA DOET KEIIIIIIII ZEEEEEEEEEER!!!

(ps solly voor de capslock!! )
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 10:00
maantje tuurt
maantje tuurt is offline
ik heb wel eens kleine plukjes geblondeerd, maar ik heb donkerblond/lichtbruin haar dus het was niet echt erg ofzo, m'n haar bleef gewoon hetzelfde.
Oud 25-08-2002, 12:02
UnUsual
UnUsual is offline
ik zou eerst ff kijken of het bij jou kan en past, want niet iedere brunette ziet er nog goed uit met blond haar .. (kijk naar mezelf//)
Oud 25-08-2002, 15:42
georgie
georgie is offline
ik liet mn haar altijd blonderen bij de kapper. ik weet niet meer hoet het heet, maar het gaf een natuurlijker effect dan gewoon blonderen en mn haar werd geen stro!! misschien dat je es kunt vragen bij je kapper, bij mij geloofde niemand dat het niet mn eigen kleur was (als ik geen uitgroei had dan ) en dat bereik je met gewoon blonderen niet zo snel
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 18:38
stella
stella is offline
Citaat:
georgie schreef:
ik liet mn haar altijd blonderen bij de kapper. ik weet niet meer hoet het heet, maar het gaf een natuurlijker effect dan gewoon blonderen en mn haar werd geen stro!! misschien dat je es kunt vragen bij je kapper, bij mij geloofde niemand dat het niet mn eigen kleur was (als ik geen uitgroei had dan ) en dat bereik je met gewoon blonderen niet zo snel
ik denk dat ik wel weet wat je bedoeld, maar dat is bij mij niet mogelijk omdat ik zo en zo altijd eerst de pigment uit mijn haar moet verwijderen met peroxide en daar zit het m juist, dat goedje is echt hel voor je haar.
op zich heb ik het er voor over maar ik weet dus niet in hoeverre het je haar verpest.
een vriendin van mijn had donkerbruin haar, had dr haar geblondeert en ok het is droger geworden, maar wel handelbaar en heel mooi.
maar een andere vriendin daarentegen heeft dr haar echt helemaal verpest!
en daar ben ik bang voor.

kan ik trouwens niet gewoon een plukje ( afgeknipt) laten blonderen en kijken wat het daarmee doet?
of is dat te kleinschalig, dat het effect met het hele bos haar anders kan worden?

en trowuens, het hoeft er niet heel echt uit te zien bij mij want dat zal het nooit doen.
mensen geloven niet eens dat ik nederlands ben dus blond haar zal bij mij ten alle tijde een beetje fake staan zegmaar. maar dat vind ik juist leuk
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 18:47
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
ik ben normaal blond, maar er is echt 1 ding dat ik zou willen met mijn haar: HOOG BLOND
Zeg maar, het haar dat denen en noren hebben. Niet zomaar blond, maar ECHT wit.
Dat kan alleen met een waterstofperoxide oplossing, maar toen ik het ging gebruiken prikte het ontzettend aan mijn hoofd, dus toen heb ik gelijk mijn kop onder de douche gehangen.

Nah, ik ga het anders volgend weekend weer eens proberen..
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 22:00
georgie
georgie is offline
Citaat:
stella schreef:

ik denk dat ik wel weet wat je bedoeld, maar dat is bij mij niet mogelijk omdat ik zo en zo altijd eerst de pigment uit mijn haar moet verwijderen met peroxide en daar zit het m juist, dat goedje is echt hel voor je haar.
op zich heb ik het er voor over maar ik weet dus niet in hoeverre het je haar verpest.
een vriendin van mijn had donkerbruin haar, had dr haar geblondeert en ok het is droger geworden, maar wel handelbaar en heel mooi.
maar een andere vriendin daarentegen heeft dr haar echt helemaal verpest!
en daar ben ik bang voor.

kan ik trouwens niet gewoon een plukje ( afgeknipt) laten blonderen en kijken wat het daarmee doet?
of is dat te kleinschalig, dat het effect met het hele bos haar anders kan worden?

en trowuens, het hoeft er niet heel echt uit te zien bij mij want dat zal het nooit doen.
mensen geloven niet eens dat ik nederlands ben dus blond haar zal bij mij ten alle tijde een beetje fake staan zegmaar. maar dat vind ik juist leuk
bij mij werd het ook behoorlijk blonder hoor, maar het is een andere manier van blonderen, heet geeft zo'n nep-wit/geel effect. ik zal de volgende keer wel es aan de kapper vragen hoe het heet, wil het nu weten ook
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 01:13
Eva*
Eva* is offline
Ik heb een keer een paar plukjes haar geblondeert en die plukjes werden droog en pluizig.
Misschien had ik een slecht merk gebruikt, maar bij de meesten wordt het haar na blonderen er niet mooier op.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 16:21
stella
stella is offline
Citaat:
georgie schreef:

ik heb het aan drie kappers maar geen van alle wist waar ik het over had
ze zeiden allemaal dat er maar 1 manier van blonderen bestond.
wel dan er na het blonderen verschillende manieren voor kleuren bestond.
maar hoe heet het dan? en wat is er dan anders aan?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 16:23
Verwijderd
ik zou het echt niet doen
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 19:12
peperenzout
peperenzout is offline
nee joh niet doen niet blonderen vaak hebben brunettes hele donkere wenkbrauwen ik vind het dan echt geen porem dat hele lichte daarbij! maar goed ik heb dus heel lang licht blond maar ik ga juist het ietsje donkerder doen omdat het zo winter is en om dan met een heel licht tintje rond te lopen is niet mooi.
Maar luister als je wilt blonderen doe het dan is stapjes steeds als je naar de kapper gaat 2 tintjes
niet in 1 keer dat wordt een ramp.
Oud 29-08-2002, 20:03
stella
stella is offline
thnx voor jullie reacties, maar ik heb besloten dat ik het tóch ga doen.
ik heb volgende week zaterdag een afspraak bij de kapper.
ik zet daarna wel een voor en na foto neer
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 16:55
phoebe4000
phoebe4000 is offline
ik heb van mezelf donkerbruin haar, en ik heb het ook geblondeerd... mijn eigen haarkleur is er wel een beetje doorheen gekomen... nu is het weer een stukkie donkerder..

voordat ik het ging laten blonderen, was ik heel bang dat het droog en touwerig zou worden, maar dat is helemaal niet gebeurd... gelukkig!!
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 16:59
Mysterons
Mysterons is offline
je kan het misschien beter een keer highliten ( ) dat kan met speciaal spul bij de drogist (staat bij de haarverf in zon spuitbusje ofzo) of met citroensap en dan in de zon gaan zitten. dan krijg je blondere plukjes en licht het dus op, kan je ff kijken of het staat. het blonderen zou ik bij de kapper doen, geblondeert haar wordt een beetje oranje achtig of echt superwit, en je hebt geluk als het de kleur wordt die je wilt. tis ook niet zo heel goed voor je haar maar daar heb ik verder geen verstand van (van derest ook niet trouwens)
Oud 31-08-2002, 16:59
Roos
Roos is offline
Het zal er niet uit zien, maar laat het dan in godsnaam wel bij de kapper doen.
Oud 31-08-2002, 17:04
georgie
georgie is offline
Citaat:
stella schreef:

ik heb het aan drie kappers maar geen van alle wist waar ik het over had
ze zeiden allemaal dat er maar 1 manier van blonderen bestond.
wel dan er na het blonderen verschillende manieren voor kleuren bestond.
maar hoe heet het dan? en wat is er dan anders aan?
Weet het nog steed niet, ben nog niet bij de kapper geweest, maar ze zeiden tegen mij dat het effect natuurlijker is. Of misschien lulden ze maar wat om mij meer te laten betalen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2002, 17:04
Black Sugar
Black Sugar is offline
Het is niet goed voor je haar, maar mischien heb jij wel gewoon sterk haar ofzow
In ieder geval zou ik het als ik jou was in stappen blonderen. Helaas zul je dan eerst een weekje met oranje achtig haar moeten lopen, maar het is wel beter voor je haar. Dan geef je het namelijk even de tijd iets te herstellen voordat je voor de tweede keer gaat blonderen. (ps, in een keer blonderen lukt namelijk toch niet)
Oud 31-08-2002, 17:15
Roxy
Roxy is offline
blonderen is nooit goed voor je haar, als je het al doet dan zouk het bij de kapper laten doen... en uh reken dr op dat het vaak niet mooi staat bij mensen met donker haar, donkere wenkbrauwen, net wat donkerder gezicht...
Oud 01-09-2002, 18:09
stella
stella is offline
uhm ok, ten eerste: tuurlijk laat ik het bij de kapper doen als ik er zelf aan ga beginnen wprdt het paars ofzo dus das geen goed idee.
ten tweede is het zo dat je je haar wél in 1 keer kan blonderen maar als je zulk donker haar als ik hebt zit je dr wel een uurtje of 5. maar idd het is beter op het in stapjes te doen.
en ten derde vind ik het juist mooi als iemand donkere ogen heeft en lichte haren.
wat mijn huid bereft maakt het nix uit want die is gewoon licht en me wenkbrouwn verf ik 1 tintje lichter ( dus niet dat je van die fake wenkbrouwen krijgt).
ik denk dat je dan een beetje een shakira-achtig effect krijgt, alleen ik heb een lichtere huid en ben ik een stuk lelijker dan haar
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 20:27
Roxy
Roxy is offline
ik wil wel een before en after foto maar pas op ik ben wel eerlijk
Oud 01-09-2002, 21:34
stella
stella is offline
ja die ga ik er ook opzetten.
en ik kan wel tegen een beetje kritiek hoor
ik denk eerlijk gezegd dat veel mensen het niet mooi zullen vinden omdat ik niet gewoon blond ga worden, maar echt hoog blond.
maar ik vind ut wel mooi....hoop ik...
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 17:57
Cellophane Star
Cellophane Star is offline
Ik heb mijn haar witblond geverfd en ik krijg ook steeds van mijn kapper te horen dat het niet goed is... so what... als ik iets in mijn hoofd heb komt het er niet meer uit en doe ik het gewoon.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 17:59
Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
Citaat:
Cellophane Star schreef:
Ik heb mijn haar witblond geverfd en ik krijg ook steeds van mijn kapper te horen dat het niet goed is... so what... als ik iets in mijn hoofd heb komt het er niet meer uit en doe ik het gewoon.
Als je de verf er uit laat groeien of je knipt het af, komt er gewoon weer gezond haar voor in de plaats.
Kappers zegen tegen mij ook altijd dat ik het te veel verf.
Ze moeten niet zo zeuren.
Oud 04-09-2002, 18:00
Avelon
Avelon is offline
Citaat:
Cellophane Star schreef:
en gelukkig maar
wat het witblonde haar is geweldig
Reageren

Regels voor berichten