![]() |
|
![]() |
![]() Een online spel waar je via de aanschaf van infrastructuur, technologie, land en voorzieningen kan uitgroeien tot een machtig land. Verder is het van belang dat je de beste handelsrelaties aangaat (of misschien is dat wel het belangrijkste). Je kan oorlog voeren met andere landen of je bij een alliantie voegen (waarbij verschillende allianties om de zoveel tijd een soort van 'wereldoorlog' voeren). Dit hoeft echter niet, je kan er ook voor kiezen dat je een vreedzaam land wilt zijn en op die manier kan je niet aangevallen worden (maar je kan ook niet aanvallen). Neemt wel een uitdaging van het spel weg, als je in een oorlog verliest kun je namelijk in een anarchie gegooid worden, wat je bijvoorbeeld een maand aan investeringen kan kosten. Je kan ook je eigen bestuursvorm en nationale religie kiezen, maar het volk geeft aan of ze een andere staatsvorm of religie willen. Je hoeft daar niet op in te gaan, maar het is wel van belang, aangezien het meetelt in het welzijn (blije burgers werken harder). De mensen willen wel om de zoveel tijd een nieuwe bestuursvorm. Zo is het dat eerst mijn volk een democratie nastreefde, nu willen ze een totalitaire dictatuur (geen grappen). Je land kun je dus niet helemaal naar je eigen wil schapen, toch is het erg vermakelijk. Het spel kost je ongeveer 5 minuten per dag (en 10 min. om je land aan te maken). Alliantie Er zijn tientallen allianties actief op Cybernations. Ik zit zelf bij de FOK-Alliance. FOK is de grootste Nederlandse alliantie op CN. Users van verschillende NL fora's hebben zich verenigd en aangesloten bij FOK, en ik hoop dat jullie ook mee willen doen ![]() HOE DOE IK MEE? 1) Wil je meedoen? Creëer je land HIER. NOTE: Je moet voor de teamkleur ORANJE kiezen. 2) Aanmelden bij de alliantie doe je zo: Edit my nation -> Alliance affiliation -> Specify other -> FOK 3) Registreer je op het FOK! Alliance forum. (voor hulp & subsidie = $1.000.000) |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb eerder een spel gespeeld dat hierop leek..
Heette volgens mij wel anders.. maar daar kon je inderdaad ook alles van groot tot kleinr egelen in je land.. Uiteindelijk ben ik ook overgegaan tot dictatuur, was toch allemaal wat makkelijker te regelen.. Ik zal er eens naar kijken.. maar is het zo'n spel waar je perse 3x per dag moet inloggen om je land te onderhouden, omdat je anders onderaan de lijst beland? Dat heb ik bij andere mmog wel gehad namelijk, dat is de eerste paar weken wel leuk, maar daarna valt het tegen, en als je 2dagen niet inlogt ben je ineens van geen enkel belang meer.. |
![]() |
|
Verwijderd
|
een miljoen aan subsidie? damn, ja ik ga me aanmelden
![]() ik heb al wat mails gehad van andere alliances die me ookw illen hebben(GUN en nog eentje), maar die bieden dat in ieder geval niet ![]() Ik zat inderdaad al krap bij kas, heb niet erg hoge taxes ingesteld(15%) en had net genoeg om mn infra met 0.5 te verhogen en mn land met 1mile uit te breiden.. ik heb wel al 7militairen ![]() ![]() Ik moet natuurlijk aangeven door wie ik gerecruit ben. Jou opgeven? en hoe heet je daar? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() bezoek het "Min. van Economische Zaken", en vraag in het subsidieforum in het "MarShawn plan-topic" $1.000.000 subsidie aan ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb het forum een beetje doorgespit, net zoals dat ik die akte heb ondertekend..
Maar in hoeverre maakt dat wat uit voor het spel zelf? Het lijkt meer op veel gepraat(no pun intended) terwijl dat voor het resultaat verder weinig uitmaakt. Of is er op diplomatiek gebied echt nog veel te halen in dat spel? |
![]() |
||
Citaat:
![]() Verder is er heus wel wat te halen in diplomatiek opzich. Zo kun worden er bijvoorbeeld verdragen gesloten tussen allianties. BV we verdedigen elkaar wanneer je wordt aangevallen. Of we verdedigen je en helpen je met aanvallen. etc... Maja kijk gewoon eens rond en je begint het wel te begrijpen ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
haha okeej, nou ja, zo ver was ik al wel ja, dat je niet zomaar oorlog moet beginnen. dat is iets dat logisch is als je samen in een alliance zit.
Maar mag je totaal met niemand oorlog voeren? of wel met iemand die niet in een alliance zit?(dat kan je toch zien bij de info?) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Techraid aanvraag topic Have fun! ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
hahaha, ik kan haast niet wachten
![]() Ik heb iets terug ook wel al geld verdient door een trade met iemand af te sluiten, toen kreeg ik 150.000 erbij, was best fijn, kon ik toch alvast even mijn land uitbreiden en een beetje military force opbouwen.. en dat op dag 2 ![]() Het gaat nu redelijk, maar die stomme burgers van me willen een revolutionare regering.. fuckers.. daar zit ik niet op te wachten.. maar we zullen ze maar hun zin geven he? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Moet je dit topic maar ff checken:
http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?t=2319
|
ik heb het eens gezien, niet egt mijn style om het bij te houden
![]() hier nog 1e wat ongeveer het zelfde is alleen anders ![]() www.knightsdivine.nl (is nl, en vlaams) |
![]() |
||
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
|
Ik heb het meeste zelf wel uitgevogeld, hier de simpele to do thingies:
1. Als je oorlog mogelijk hebt zorg dan voor genoeg soldaten, anders krijg je minder tax omdat je mensen je niet top vinden 2. Is je land genoeg? 15 personen per mile is goed ![]() 3. Zorg dat je infrastructure upgrade voordat je je land doet, infrastructure equals people! 4. Kijk naar de beste trades die jou spelen het beste liggen. Dat verschilt natuurlijk per persoon en speel style
|
|