Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Er is ook een theorie waarbij eerst een onderscheid wordt gemaakt tussen je bewuste (het gene waar we nu aan denken) en onderbewuste geheugen (het gene waar we aan kunnen denken). Als dan het onderbewuste geheugen een bewust beeld 'ziet', wordt het beeld wel herkend, maar kan het niet geplaatst worden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Goede verklaring. Nou wil ik nog weten hoe ik eraf kom.
|
Verwijderd
|
Hm, ff denken hoor.
Ik heb er een po anw overgedaan tijd geleden.. euhm, er kwam uit dat een deja-vu ieder geval niets paranormaals/mystieks/goddelijks is, maar het in de hersenen zit. Het kan een storing zijn in de delen van de hersenen waar het geheugen zit. (hypocampus?) Of in de temporaalkwab. Door storingen in deze gebieden kunnen deja-vu's opgewekt worden. Hoe deze storingen precies ontstaan en wat die storingen zijn/inhouden is nog niet duidelijk, maar waarschijnlijk heeft het ook iets te maken met het elektro-magnetische veld van je hersenen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zoals jij het beschrijft, had ik het inderdaad over de blackouttheorie - ik had btw nog nooit van die term gehoord.
||
![]() |
Citaat:
Groeten, rick |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() maarehm, in dit topic wordt in de eerste post een heel lang verhaal opgehangen over déja vu's. Misschien dat je dit topic bedoelt? anders moeten de geïnteresseerden zelf maar zoeken in deze waslijst: http://forum.scholieren.com/search.p...by=&sortorder=
|
|
|