Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2002, 20:55
Shibby
Shibby is offline
Heey allemaal.

Ik heb een vraagje...is er iemand hier die weet wat voor een HBO opleiding er is waarmee je na je propadeuse door kunt stromen op de Universiteit diergeneeskunde. Ik heb al overal zitten zoeken en overal sturen ze je van het kastje naar de muur. Uiteindelijk weet niemand iets....

Ik heb uiteindelijk 1 opleiding gevonden....dier- en veehouderij dan kan ik de propadeuse halen en dan moet ik daarna nog een jaartje Na en SK op vwo niveau doen....heel omslachtig

Graag hoor ik wat jullie weten
Oud 21-11-2002, 21:13
skatefamke
skatefamke is offline
Ik heb geen specifiek antwoord op je vraag eigenlijk , maar heb je al geinformeerd naar HBO opleidingen op het Van Hall instituut in Leeuwarden? Daar zitten veel groene opleidingen en ook een aantal met dieren.

Kan je niet een jaar spoed vwo doen, of desnoods twee jaar gewoon vwo? Als je eerst je P op het HBO moet halen en dan nog natuurkunde en scheikunde op vwo-niveau, dan ben je volgens mij net zo veel (zo niet meer) tijd kwijt...
Oud 21-11-2002, 21:18
Shibby
Shibby is offline
Leeuwarden is beetje ver....aangezien ik bij Eindhoven woon
Ik wil nog niet op kamers.... maar ik ben nog wel aant zoeken hoor maar misschien zijn er mensen die die opleiding die ik zoek nu volgen

(hoop ik)
Oud 22-11-2002, 08:13
Lindansje
Lindansje is offline
Ik ben naar de open dag van de faculteit Diergeneeskunde in Utrecht geweest en daar is mij verteld dat er geen andere mogelijkheid is. Er is geen hbo-studie die zonder dat bijspijkeren van je natuur- en scheikunde toegang geeft tot Diergeneeskunde. Als ik jou was, zou ik 5&6 vwo in 1 jaar doen bij het DaVinci-college.
Oud 22-11-2002, 08:28
20marianne12
20marianne12 is offline
Citaat:
Lindansje schreef:
Ik ben naar de open dag van de faculteit Diergeneeskunde in Utrecht geweest en daar is mij verteld dat er geen andere mogelijkheid is. Er is geen hbo-studie die zonder dat bijspijkeren van je natuur- en scheikunde toegang geeft tot Diergeneeskunde. Als ik jou was, zou ik 5&6 vwo in 1 jaar doen bij het DaVinci-college.
Volgens mij zijn er idd ook geen hbo-opledingen waar je zo, zonder iets bij te spijkeren kan doorstromen. Ik heb jarenlang diergeneeskunde willen studeren en ben daarom ook heel bewust vwo gaandoen, omdat het met havo gewoon niet zo lukken (nou ja kon toen ook makkelijk naar het vwo hoor). Nu aan het eind van mijn vwo wil ik geen diergeneeskunde meer doen, maar ach...
Misschien is de beste oplossing idd wel je VWO-diploma halen, misschien bij volwassenen onderwijs?!
Oud 22-11-2002, 15:37
Ertensoep
Ertensoep is offline
Volgens mij moet je toch echt vwo hebben gedaan om diergeneeskunde te mogen studeren, het is gewoon niet anders.

Van dat dier&veehouderij en dan nog een jaar na en sk op vwo niveau heb ik nog nooit gehoort, maar het zou wel kunnen. Maar er zijn (volgens mij) gewoon geen hbo opleidingen die helemaal aansluiten op diergeneeskunde.
Oud 22-11-2002, 17:56
Shibby
Shibby is offline
ja dat heb ik gevraagd bij de HAS...van die dier- en veehouderij maar dat vind ik ook bullshit want daar leer je varkentjes verzorgen ofzo

wat is het daVinci college? zeker ook ergens in het noorden van het land? Heeft er iemand ervaring met ROC? 1 jaar 5 & 6 Vwo...maar ja die hebben dan allemaal oude stijl gehad...zou ik volgend jaar 2e fase moeten doen...nou ja misschien moet ik nog maar 2 jaar op die stinkschool blijven om vwo te gaan doen
Oud 23-11-2002, 01:10
Verwijderd
Lijkt me verstandig. Het is een bekend feit dat mensen die via de HBO-route op de universiteit komen, het veel slechter doen. Zo haakt van de eerstejaars 'VWO-studenten' gemiddeld 12% af na een jaar studeren, terwijl van de 'HBO-studenten' ruim 43% het na één jaar voor gezien houdt. Ook ligt het percentage studenten wat na twee jaar hun propedeuse nog niet heeft, bij HBO-ers ruim viermaal hoger dan bij VWO-ers. Het zijn gewoon verschillende soorten mensen.

Helemaal bij de wat moeilijker, beta-georienteerde en geneeskundige studies is het zeer aan te raden om er echt met VWO heen te gaan.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 14:54
Shibby
Shibby is offline
Wat ben jij een nare man! bedankt voor deze informatie allemaal ik heb er wel iets aan bij het maken van mijn toekomst keuze.

Zijn er hier op het forum eigenlijk mensen die diergeneeskunde studeren?
Oud 23-11-2002, 17:09
Ertensoep
Ertensoep is offline
Citaat:
Shibby schreef:
Wat ben jij een nare man! bedankt voor deze informatie allemaal ik heb er wel iets aan bij het maken van mijn toekomst keuze.

Zijn er hier op het forum eigenlijk mensen die diergeneeskunde studeren?
mjah, ik wil het wel gaan doen, maar ik moet ook eerst nog vwo gaan halen.
ennuh... op de has verzorg je volgens mij niet alleen varkentjes hoor...
Oud 24-11-2002, 15:39
Shibby
Shibby is offline
Ik zat maar te spotten hoor Ik zal dat varkentje eens fftjes wassen
Reageren

Regels voor berichten