|
|
Bekijk resultaten poll: Stel jij je organen beschikbaar? | |||
Ja, donor codecil is al opgestuurd |
![]() ![]() ![]() ![]() |
41 | 46.07% |
Ja, moet nog codecil opsturen |
20 | 22.47% |
Nee, ze moeten van mij afblijven |
11 | 12.36% |
Nee, omdat .... |
5 | 5.62% |
Ik weet nog niet |
12 | 13.48% |
Aantal stemmers: 89. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bij zoiets denk ik toch dat jij de beslissing moet nemen, en niet je ouders. Verder vind ik het systeem van Belgie heel goed. Voglens mij vergeten veel mensen in Nederland gewoon zo'n ding in te vullen, terwijl wanneer ze erbij na gaan denken misschien best donor willen zijn. Ik heb gestemt: Ja, en ook al opgestuurd |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb de mijne dezelfde dag nog opgestuurd en kreeg afgelopen week een bewijsje thuis dat ik ingeschreven ben vanaf 6-6-'04, gek eigenlijk.. als ik morgen dood ga, wil ik ook wel donor zijn hoor... Maar goed, iedereen die dicht bij me staat (ouders, zus en vriend) weet het, dus het is wel duidelijk ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hmm.. wel moeilijk punt... Ik zou wel willen dat mijn organen in een goed persoon komen, en dat zou mijn familie ook willen.. maar het blijft moeilijk.. [edit]met goed persoon bedoel ik dus geen moordenaar ofzo[/edit] Laatst gewijzigd op 18-05-2004 om 17:06. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben vorig jaar 18 geworden en heb een aantal weken geleden het formulier gekregen. Ik heb aangegeven dat ik mijn organen beschikbaar stel.
@Fleet als je graag al eerder kenbaar wilt maken wat je wensen zijn, kun je ook op Internet een formulier invullen, volgens mij op http://www.donorcodicil.nl |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je krijgt dat formulier in februari of maart van het jaar waarin je 19 wordt. |
![]() |
||
Citaat:
Ik wil best donor zijn, maar ik heb nog geen papieren gehad. Blijkbaar is het niet zo belangrijk, anders zouden ze er wel mee opschieten.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
De principe achter de belgisch systeem is, dat je al een keuze minder maakt voor de mens. Ik wil ben nu nog geen donor, omdat ik er niet over wil nadenken. Maar als we het belgisch systeem gaan hanteren zal ik geen bezwaar indienen, het is allemaal heel krom.... |
![]() |
||
Citaat:
NL: veel mensen nemen niet de moeite om het formulier op te sturen en worden dus geen donor.. (hoewel ze misschien wel willen) BE: Iedereen is automatisch donor en mensen denken er niet meer echt over na of ze het wel of niet willen.. Ze nemen niet de moeite om het bezwaar in te dienen.. (Hoewel ze misschien bij nader inzien toch liever geen donor zouden zijn.) Ik vind het persoonlijk belangrijk dat ik er goed over heb kunnen nadenken, dat ik meerdere keuzemogelijkheden heb (dus niet alleen ja of nee, maar dat ik ook kan kiezen welke dingen ik NIET wil afstaan en dat ik ook kan kiezen om mijn ouders of iemand anders te laten beslissen hierover).. Mensen moeten er wel op geattendeert worden dat ze die keuze moeten overwegen.. (als ik geen formulier had ontvangen had ik er ook niet zo over nagedacht en was ik ook niet zo snel donor geworden waarschijnlijk.)
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
ik vergeet het steeds ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Enquête: Donor zijn Goudviss | 58 | 12-06-2012 11:24 | |
Algemene schoolzaken |
Enquete: zou jij donor willen zijn? floor&annemarth | 45 | 18-07-2010 13:56 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Stelling: Wie geen donor wil zijn krijgt ook geen donor van een ander..? steef157 | 40 | 04-03-2007 00:36 | |
Lichaam & Gezondheid |
Donor worden? Registreer nu! Bloem | 150 | 15-05-2005 12:46 | |
De Kantine |
Donor blaatje0000 | 50 | 23-01-2003 15:14 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Erfelijke ziekte bij donor van sperma... PrackaH | 10 | 27-02-2002 21:30 |