Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2003, 07:32
b-z
b-z is offline
ik heb al bijna een jaar een (niet lezen als je een zwakke maag hebt) exeempje op mijn voet. hij is in een jaar zo'n 10 bij 10 cm geworden. een talkpoeser uitdraag behandeling werkte niet. van een cortizonzalf (standaard ati exeem middel) op huisartsvoorschrift werd hij alleen maar groter, omdat dat tegelijk vochtig is dus de exeem daarvan extreem gaat jeuken. na een week constand jeuk word je dan hlemaal gek en....
heeft iemand dit probleem ook (gehad) en weet iemand de oplossing...

thanx (alvast)
Oud 26-05-2003, 09:14
Ieke
Ieke is offline
Ik heb er ook vrij veel last van en niet alleen op mijn voeten. Het gaat met vlagen. Echt goede zalfjes zijn er niet voor, ik heb er 1 die wel werkt maar die zal je nergens vinden. (het is een vreemde combinatie van een zalf met een neusspray)
Als je huisarts er niet uitkomt kan je eens naar de dermatoloog gaan, misschien dat hij (of zij) wat weet. Een zalf gebruiken die na een tijd nog niets doet heeft absoluut geen zin, dus dan kan je beter stoppen. (Let wel, sommige zalven werken pas na langere tijd, dus wel iig wel die tijd volhouden)
Oud 26-05-2003, 10:30
ekki
ekki is offline
m'n schoonzusje heeft basiscrème, is op recept. geloof dat het wel hormonaal is, maar dat weet ik niet zeker, maar het werkt goed zegt ze.
Oud 26-05-2003, 15:08
Verwijderd
zoveel mogelijk op blote voeten (of als het besmettelijk is???? op katoenen sokken) lopen zodat het niet gaat broeien in je schoen en indroogt?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 21:27
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
ekki schreef op 26-05-2003 @ 11:30:
m'n schoonzusje heeft basiscrème, is op recept. geloof dat het wel hormonaal is, maar dat weet ik niet zeker, maar het werkt goed zegt ze.
Die hormoonzalven gaan vaak op den duur veel minder werken.
Oud 26-05-2003, 21:30
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Ik heb er zelf geen last van maar me moeder had het een keer, zinkzalf werkt goed en ze had eenofandere spray waar ik de naam niet meer van weet
Oud 27-05-2003, 11:38
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Tegen de jeuk moet je antihistaminica nemen, zoals bvb. Claritine. Als je het aan je huisarts vraagt, zal hij het vast wel weten, er zijn veel meer merken ... antihistaminica zijn medicijnen die de irritatie verminderen, het wordt naast bij jeuk ook tijdens hooikoortsperiodes voorgeschreven. Zijn inderdaad ook homeopatische versies, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Wat het probleem met cortizonzalf en hormoonzalven over het algemeen is, is dat je de plek waar het op gebruikt wordt niet mag bedekken (staat oa ook in de gebruiksaanwijzing), en dat kan natuurlijk moeilijk als je het op je voet hebt zitten.

Ik verbaas me alleen over het feit dat je huisarts je dit soort dingen niet verteld heeft en je uberhaupt geen antihistaminica heeft voorgeschreven en juist wel een zalf voorschreef dat op voeten niet gebruikt kan worden ?
Oud 27-05-2003, 11:53
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 27-05-2003 @ 12:38:
Tegen de jeuk moet je antihistaminica nemen, zoals bvb. Claritine. Als je het aan je huisarts vraagt, zal hij het vast wel weten, er zijn veel meer merken ... antihistaminica zijn medicijnen die de irritatie verminderen, het wordt naast bij jeuk ook tijdens hooikoortsperiodes voorgeschreven. Zijn inderdaad ook homeopatische versies, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Wat het probleem met cortizonzalf en hormoonzalven over het algemeen is, is dat je de plek waar het op gebruikt wordt niet mag bedekken (staat oa ook in de gebruiksaanwijzing), en dat kan natuurlijk moeilijk als je het op je voet hebt zitten.

Ik verbaas me alleen over het feit dat je huisarts je dit soort dingen niet verteld heeft en je uberhaupt geen antihistaminica heeft voorgeschreven en juist wel een zalf voorschreef dat op voeten niet gebruikt kan worden ?
Die allergiemiddelen voor eczeem? Nooit van gehoort, werkt dat? Iig heeft het dan bij mij niet veel gedaan, ik slik af en toe xyzal.
Het is idd wel verstandig om even langs je huisarts te gaan of eens naar de dermatoloog. Helaas gaat eczeem nooit over.
Oud 27-05-2003, 11:58
marij
marij is offline
vroeger had ik eczeem maar na een vakantie gardameer is t weggegaan en nooit meer terug gekomen.. allerlei zalfjes geprobeert en ga zo maar door.. niks hielp.. 1 vakantietje daar en al bijna 8 jaar geen last meer van eczeem...
Oud 27-05-2003, 12:54
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Citaat:
Ieke schreef op 27-05-2003 @ 12:53:
Die allergiemiddelen voor eczeem? Nooit van gehoort, werkt dat? Iig heeft het dan bij mij niet veel gedaan, ik slik af en toe xyzal.
Het is idd wel verstandig om even langs je huisarts te gaan of eens naar de dermatoloog. Helaas gaat eczeem nooit over.
Dat is niet om de ECZEEM te behandelen, maar om die JEUK te verhelpen volgens de filosofie als het niet jeukt, ga je niet krabben, als je niet krabt, wordt het niet erger
Oud 27-05-2003, 18:27
ekki
ekki is offline
Citaat:
Ieke schreef op 26-05-2003 @ 22:27:
Die hormoonzalven gaan vaak op den duur veel minder werken.
ik weet alleen niet zeker of het echt hormoonzalf is of niet. maar als het echt goed was had je huisarts 't vast wel voorgeschreven.
Oud 30-05-2003, 14:01
b-z
b-z is offline
bedankt voor de tips, het problem met al die k*t zalfjes is dat het vocht inbrengend is, daarvan zwelt alles op, en gaat het zo teering jeuken dat het echt onmogelijk is niet te krabben, maar ik denk inderdaad dat ik maareens bij een dermatoloog ga

Regels voor berichten