![]() |
|
![]() |
Tegen de jeuk moet je antihistaminica nemen, zoals bvb. Claritine. Als je het aan je huisarts vraagt, zal hij het vast wel weten, er zijn veel meer merken ... antihistaminica zijn medicijnen die de irritatie verminderen, het wordt naast bij jeuk ook tijdens hooikoortsperiodes voorgeschreven. Zijn inderdaad ook homeopatische versies, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Wat het probleem met cortizonzalf en hormoonzalven over het algemeen is, is dat je de plek waar het op gebruikt wordt niet mag bedekken (staat oa ook in de gebruiksaanwijzing), en dat kan natuurlijk moeilijk als je het op je voet hebt zitten. Ik verbaas me alleen over het feit dat je huisarts je dit soort dingen niet verteld heeft en je uberhaupt geen antihistaminica heeft voorgeschreven en juist wel een zalf voorschreef dat op voeten niet gebruikt kan worden ![]() ![]()
||
Citaat:
Het is idd wel verstandig om even langs je huisarts te gaan of eens naar de dermatoloog. Helaas gaat eczeem nooit over. ![]()
|
![]() |
vroeger had ik eczeem maar na een vakantie gardameer is t weggegaan en nooit meer terug gekomen.. allerlei zalfjes geprobeert en ga zo maar door.. niks hielp.. 1 vakantietje daar en al bijna 8 jaar geen last meer van eczeem...
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
bedankt voor de tips, het problem met al die k*t zalfjes is dat het vocht inbrengend is, daarvan zwelt alles op, en gaat het zo teering jeuken dat het echt onmogelijk is niet te krabben, maar ik denk inderdaad dat ik maareens bij een dermatoloog ga
|
|