Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2005, 18:38
Risce
Risce is offline
Het lijkt de nieuwe drugs hype van het moment: Explosion.

Ik heb op D&A er al veel goede verhalen over gehoord maar ik heb nog wat vragen en mede daarom een algemeen ervaringen en tips over Explosion.

Het schijnt dus best duur te zijn: hoe duur?
Hoeveel heb je nodig, en is dat dus hetzelfde als 1 'portie'?
Wat is de werkzame stof?
Waar kun je het spul het beste gebruiken? Thuis, dansfeestje?
Word je er spraakzaam van, sociaal? Is het psychedelisch, visueel?
Wordt het binnenkort verboden? (heb ik gehoord)
Waar is het mee te vergelijken?

danku.
Oud 27-02-2005, 18:41
Verwijderd
Citaat:
Risce schreef op 27-02-2005 @ 19:38 :
Het lijkt de nieuwe drugs hype van het moment: Explosion.

Ik heb op D&A er al veel goede verhalen over gehoord maar ik heb nog wat vragen en mede daarom een algemeen ervaringen en tips over Explosion.

Het schijnt dus best duur te zijn: hoe duur?
Hoeveel heb je nodig, en is dat dus hetzelfde als 1 'portie'?
Wat is de werkzame stof?
Waar kun je het spul het beste gebruiken? Thuis, dansfeestje?
Word je er spraakzaam van, sociaal? Is het psychedelisch, visueel?
Wordt het binnenkort verboden? (heb ik gehoord)
Waar is het mee te vergelijken?

danku.
-10 tot 12 euro
-1 buisje voor 1 avond
-geen idee staat op erowid
-ik denk beide, maar niet als je alleen bent
-geen idee
-ja denk het wel, want het wordt verkocht als ruimte verfrisser en het kan dus niet legaal zijn. Het is ook gewoon chemisch en ng in zijn research fase dus niet betrouwbaar.
-men zegt met mdma en speed. Het begint met een mdma achtig gevoel en eindigd met speed (volgens mij is het het meeste het speed gevoel)

maar ik heb er geen ervaring mee en ik hoef het ook niet zo nodig
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 18:45
wann
wann is offline
Citaat:
Risce schreef op 27-02-2005 @ 19:38 :
Wat is de werkzame stof?
Methylone geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 18:58
Verwijderd
Citaat:
Chandis schreef op 27-02-2005 @ 19:51 :
Word je er niet supermisselijk van? Volgens mij kan zo'n chemisch goedje niet goed smaken.
het gaat ook niet om de smaak?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 19:47
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
ik heb het nog niet gebruikt maar tlijkt me ook echt niet zo geweldig..
bovendien: van 10 tot 12 euro kan je ook een gram pep en een paar pillen halen
Oud 27-02-2005, 19:51
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Qua werking komt het dus ongeveer overeen met spul uit dezelfde prijsklasse.
Is het effect zo significant interessanter dat ik het in plaats van speeds of mdma zou willen gebruiken?

Mdma is tenminste uitsluitend bedoel voor (terecht danwel onterecht) medicinaal gebruik (as far as ik weet).
Ik voel me daarom ook niet erg aangetrokken tot het gebruik van een luchtverfrisser....
Oud 27-02-2005, 19:52
aansteker
aansteker is offline
Ik heb het gister genomen toen ik ging stappen. Het was een zeer leuke avond !

1. Het schijnt dus best duur te zijn: hoe duur?
12 euro. http://www.room-odoriser.com ( is betrouwbaar )

2. Hoeveel heb je nodig, en is dat dus hetzelfde als 1 'portie'?
1 flesje voor een leuke avond.

3. Wat is de werkzame stof?
Men zegt methylone maar het kan ook een amphetaminesoor zijn. Zal binnenkort wel helemaal bekend worden.

4. Waar kun je het spul het beste gebruiken? Thuis, dansfeestje?
Ik zou het voornamelijk gebruiken voor het uitgaan en leuke feesten, thuis is er denk ik weinig aan omdat het voornamelijk een "speedy" effect geeft en dan wil je bewegen en dansen

5. Word je er spraakzaam van, sociaal? Is het psychedelisch, visueel?
Ik werd zeer spraakzaak, en had behoefte aan lichamelijk contact

6. Wordt het binnenkort verboden? (heb ik gehoord)
De kans zit erin, hopen dat het niet negatief in de media komt.

7. Waar is het mee te vergelijken?
Een lichte pil, maar ik heb nog nooit x geslikt.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 20:02
Verwijderd
het kan goed zijn dat het net zo verslavend is als pep ofzo, misschien ook wel even schadelijk. Het verschil is dat het in de smart te krijgen is en dat daarom mensen denken dat het onschuldig is. Er zit in iedergeval een amfetamine structuut in de chemische samenstelling. Ik denk dat als het illegaal was geweest, dat mensen het dan niet namen. Terwijl het waarschijnlijk hetzelfde gaat met 2-cb en GHB enzo
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 21:09
aansteker
aansteker is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 27-02-2005 @ 21:02 :
het kan goed zijn dat het net zo verslavend is als pep ofzo, misschien ook wel even schadelijk. Het verschil is dat het in de smart te krijgen is en dat daarom mensen denken dat het onschuldig is. Er zit in iedergeval een amfetamine structuut in de chemische samenstelling. Ik denk dat als het illegaal was geweest, dat mensen het dan niet namen. Terwijl het waarschijnlijk hetzelfde gaat met 2-cb en GHB enzo
Heb op vrij veel verschillende forums over dit product gelezen maar het product werd door menig gebruiker niet als verslavend ervaren. Ik heb nog een paar buisjes maar dat zal pas weer ingezet worden bij een vet concert.

Verslaving ontstaat door de mens, niet door de drug.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 21:10
Risce
Risce is offline
Citaat:
aansteker schreef op 27-02-2005 @ 20:52 :

1. Het schijnt dus best duur te zijn: hoe duur?
12 euro. http://www.room-odoriser.com ( is betrouwbaar )

Dus het is een soort ambi-pur dat je opdrinkt?

En wat is precies een 'speed/speedy' effect? Stijve kaken en heel energiek, of nog iets anders?
Oud 27-02-2005, 21:39
Luna
Luna is offline
kun je toch net zo goed een pilletje slikken
Oud 27-02-2005, 22:24
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
Citaat:
Luna schreef op 27-02-2005 @ 22:39 :
ja vind ik dus ook.. alleen hierbij schijn je geen "kater"te krijgen..
nja boejuhnd
Oud 28-02-2005, 00:15
Verwijderd
Hmm ik ga toch liever voor de gevestigde drugs, dan weet je in ieder geval dat je over een jaar geen hersenbeschadiging hebt..
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 09:34
Verwijderd
Citaat:
Chandis schreef op 27-02-2005 @ 21:24 :
is 2-cb en GHB dan niet illegaal?
jawel, maar eerst niet en door dezelfde redenen zal het wel weer illegaal worden. Er is te weinig controle op
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 11:35
Luna
Luna is offline
Citaat:
Zero-Zero schreef op 27-02-2005 @ 23:24 :
ja vind ik dus ook.. alleen hierbij schijn je geen "kater"te krijgen..
nja boejuhnd
opzich wel een voordeel, dat was me dus nog niet echt duidelijk vandaar de vraag.
maar idd, is het duidelijk of het gevolgen op lange termijn heeft? Dat vind ik wel wat belangrijker dan een kater.
Oud 28-02-2005, 12:56
aansteker
aansteker is offline
Citaat:
********** schreef op 28-02-2005 @ 01:15 :
Hmm ik ga toch liever voor de gevestigde drugs, dan weet je in ieder geval dat je over een jaar geen hersenbeschadiging hebt..

Bekijk maar eens een hersen scan van iemand die een tijd xtc heeft gebruikt, het wordt zeker zwaar aangetast hoor. Maar ik geef je gelijk dat deze drug gewoon onbekend is en je dus een risico neemt.

Ik wandel maar 1 keer over deze wereld.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 12:59
aansteker
aansteker is offline
Citaat:
Luna schreef op 27-02-2005 @ 22:39 :
Hierbij heb je totaal geen last van een kater. Helaas had ik de volgende dag wel last van me kaken

Onder "speedy" effect versta ik een (on)gezonde hoeveelheid energie, stijve kaken en grote puppilen en een praatkick.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 14:07
-Will-
-Will- is offline
Je kan wel degelijk een kater oplopen - het werkt namelijk net zo hard op je dopamine als XTC, alleen maar éénderde zo sterk op je serotonine. Als je coke gebruikt ervóór of erna, of méér dan twee buisjes Explosion gebruikt, voel je 'm echt wel zitten de dagen erna.
Oud 28-02-2005, 14:24
aansteker
aansteker is offline
Citaat:
-Will- schreef op 28-02-2005 @ 15:07 :
Je kan wel degelijk een kater oplopen - het werkt namelijk net zo hard op je dopamine als XTC, alleen maar éénderde zo sterk op je serotonine. Als je coke gebruikt ervóór of erna, of méér dan twee buisjes Explosion gebruikt, voel je 'm echt wel zitten de dagen erna.
\

Ja, maar ik sprak ook over 1 buisje en niet over meerdere.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 16:15
Verwijderd
Citaat:
Chandis schreef op 28-02-2005 @ 12:57 :
Wat dom om te zeggen, van alle drugs krijg je (tijdelijk of niet tijdelijk) hersenbeschadiging.
Het is helemaal niet per definitie zo dat je van elke drug een hersenbeschadiging krijgt. Neem LSD, ondanks alle verhalen fysiek absoluut niet schadelijk. Voor iemand die psychologie studeert ga je wel erg kort door de bocht.

Edit: Oja en bovendien had ik het over 1 jaar. Van vele drugs is inderdaad de uitkomst nog niet helemaal duidelijk op extreem lange termijn maar in ieder geval zijn er genoeg mensen die er geen last van hebben na vele jaren.

Laatst gewijzigd op 28-02-2005 om 16:17.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 16:16
Verwijderd
Citaat:
aansteker schreef op 28-02-2005 @ 13:56 :
Bekijk maar eens een hersen scan van iemand die een tijd xtc heeft gebruikt, het wordt zeker zwaar aangetast hoor. Maar ik geef je gelijk dat deze drug gewoon onbekend is en je dus een risico neemt.

Ik wandel maar 1 keer over deze wereld.
Geef me maar eens zo'n scan dan.
Bovendien (en dat heb ik hier al vaak zat gezegd) kan je bij XTC de schade beperken door antioxidanten te slikken.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 17:03
aansteker
aansteker is offline
Citaat:
********** schreef op 28-02-2005 @ 17:16 :
Bovendien (en dat heb ik hier al vaak zat gezegd) kan je bij XTC de schade beperken door antioxidanten te slikken.
Ik voel niet de drang om mijn commentaar te bewijzen, maar het is wel zo of je me gelooft of niet. Of de schade beperkt wordt door antioxidanten te slikken weet ik niet.

Maar ( zoals ik al vaker heb gezegt ) ik geloof niet dat de meeste drugs veel schade kunnen veroorzaken binnen je lichaam als je het met mate gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 17:11
-Will-
-Will- is offline
Citaat:
aansteker schreef op 28-02-2005 @ 18:03 :
Ik voel niet de drang om mijn commentaar te bewijzen, maar het is wel zo of je me gelooft of niet. Of de schade beperkt wordt door antioxidanten te slikken weet ik niet.

Maar ( zoals ik al vaker heb gezegt ) ik geloof niet dat de meeste drugs veel schade kunnen veroorzaken binnen je lichaam als je het met mate gebruikt.
Dat heeft niks met geloven te maken, dat is zo of het is niet zo. Je kan niet in feiten geloven.

Als je met spul zoals LSD of angel dust gaat spelen kunnen drugs wel degelijk grote gevaren opleveren - LSD kan in één keer een psychose triggeren in mensen die daarvoor aanleg hebben en PCP is één van de meest neurotoxische drugs die er zijn.

Ik heb me laten vertellen dat de hersens op een bepaalde manier werken: er kan héél veel schade gedaan worden en alles werkt nog redelijk, maar als je dan iets verder gaat vallen opeens allerlei verbindingen weg en dan ga je supersnel achteruit.
Oud 28-02-2005, 17:14
-Will-
-Will- is offline
Citaat:
********** schreef op 28-02-2005 @ 17:16 :
Hmja. Anti-oxidanten - vitamine C, L-tyrosine en L-tryptofaan om je dopamine en je serotonine te herstellen; 5htp helpt ook mee. Deze stoffen bewerkstelligen een sneller herstel (moet je alleen niet daarna meteen weer aan de pillen, dan ontregel je de chemische balans van je hersenen). L-tyrosine, L-tryptofaan en 5htp kan je in de meeste smartshops kopen.

Een prozac slikken tegelijk met je pillen en ééntje zes uur na inname beperkt de meeste van de door de pillen gedane schade.
Oud 28-02-2005, 17:23
aansteker
aansteker is offline
Citaat:
-Will- schreef op 28-02-2005 @ 18:11 :
Dat heeft niks met geloven te maken, dat is zo of het is niet zo. Je kan niet in feiten geloven.

Als je met spul zoals LSD of angel dust gaat spelen kunnen drugs wel degelijk grote gevaren opleveren - LSD kan in één keer een psychose triggeren in mensen die daarvoor aanleg hebben en PCP is één van de meest neurotoxische drugs die er zijn.

Ik heb me laten vertellen dat de hersens op een bepaalde manier werken: er kan héél veel schade gedaan worden en alles werkt nog redelijk, maar als je dan iets verder gaat vallen opeens allerlei verbindingen weg en dan ga je supersnel achteruit.
Ja, maar ik sprak ook niet over de zware drugs, meer over soft en smart drugs. De meeste mensen weten wel dat crack en heroine en sommige andere drugs nooit goed voor je kunnen zijn.

Van sommige drugs ken ik de feiten en weet ik wat ze kunnen veroorzaken binnen mijn lichaam. Helaas gaat dit voor Explosion niet op omdat de inhoud relatief onbekend is, ik geloof ( hoop..) dat explosion geen grote schade aanricht binnen mijn lichaam, maar zekerheid heb ik helaas niet bij deze drugs.

Maar ik denk niet dat het zoveel schade kan aanrichten als je het incidenteel gebruikt. Nogmaals, zekerheid heb ik bij explosion helaas niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-02-2005, 17:53
-Will-
-Will- is offline
Citaat:
aansteker schreef op 28-02-2005 @ 18:23 :
Ja, maar ik sprak ook niet over de zware drugs, meer over soft en smart drugs. De meeste mensen weten wel dat crack en heroine en sommige andere drugs nooit goed voor je kunnen zijn.

Van sommige drugs ken ik de feiten en weet ik wat ze kunnen veroorzaken binnen mijn lichaam. Helaas gaat dit voor Explosion niet op omdat de inhoud relatief onbekend is, ik geloof ( hoop..) dat explosion geen grote schade aanricht binnen mijn lichaam, maar zekerheid heb ik helaas niet bij deze drugs.

Maar ik denk niet dat het zoveel schade kan aanrichten als je het incidenteel gebruikt. Nogmaals, zekerheid heb ik bij explosion helaas niet.
Heroïne richt alleen lichte schade aan de lever aan. Maar omdat het zo ontzettend verslavend is, verwaarlozen junks hun lichaam en takelen ze zo af. Crack richt ook schade aan bij de dopaminereceptoren, maar die kan het lichaam herstellen, hoewel dat na langdurig gebruik jaren kan duren.

Wat men denkt over de werking van Explosion is dat het minder schade aanricht dan XTC, omdat de serotoninereceptoren minder actief zijn en ze dus minder dopamine opnemen (dat is hoogstwaarschijnlijk de oorzaak van de schade die MDMA aanricht).
Oud 28-02-2005, 18:16
Augustus
Augustus is offline
Het schijnt dus best duur te zijn: 10 euro voor 1 portie

Hoeveel heb je nodig, en is dat dus hetzelfde als 1 'portie'? Ja

Wat is de werkzame stof? Amfetamine

Waar kun je het spul het beste gebruiken? Dansfeestje of thuis, zodra ik muziek hoorde wou ik dansen als een malle, maar kon me tevens rustig houden en goed concentreren

Word je er spraakzaam van, sociaal? Is het psychedelisch, visueel? Ja zeer spraakzaam, ik ervaarde de aanwezigheid van kleuren in lampen, meubulair etc. anders maar geen echte trip

Wordt het binnenkort verboden? Geen idee

Waar is het mee te vergelijken? Mijn eerste pil

@ Oma: Het smaakt als euhm, levertraan, ongelooflijk smerig dus, maar misselijk wordt je er niet van nee. Gewoon wegspoelen met water of cola.

edit: Ik kreeg bij mijn smartshop in Alkmaar een blaadje mee met de chemische samenstelling en alles, maar nu ben ik die helaas kwijtgeraakt.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 18:19
-Will-
-Will- is offline
Citaat:
Augustus schreef op 28-02-2005 @ 19:16 :

Wat is de werkzame stof? Amfetamine
MDMA is ook een amfetamine... dit zegt dus niet zoveel.
Oud 28-02-2005, 18:22
Augustus
Augustus is offline
Citaat:
-Will- schreef op 28-02-2005 @ 19:19 :
True, maar zoals ik al zei ben ik de volledige chemische samenstelling kwijt, maar die zal ik gelijk posten als ik morgen of overmorgen mijn tweede dosis ga halen .
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 18:53
Verwijderd
Citaat:
-Will- schreef op 28-02-2005 @ 19:19 :
dat is wel een andere amfetamine maar hoe of wat weet ik zo niet, het heeft met het effect te maken
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 19:32
mind
mind is offline
amfetamine (of in het engels: amphetamine) is speed.
methylone, mdma (xtc) behoren tot de klasse phenethylamines. Daar behoort amphetamine ook toe.
Wel is het zo dat amphetamine-structuur terug te vinden is in mdma en methylone.

hierboven een plaatje van methylone molecuul
Het enige verschil met mdma (xtc) is het rood getekende gedeelte. Als je dus het rode gedeelte weg zou laten had je mdma (xtc).
Het rood getekende gedeelte is een dubbele binding met de oxygen, een ketone dus

Voor de gein nog een plaatje van amphetamine (speed):

zoek de verschillen...

Laatst gewijzigd op 28-02-2005 om 19:41.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 23:59
-Will-
-Will- is offline
Citaat:
********** schreef op 28-02-2005 @ 17:15 :
Het is helemaal niet per definitie zo dat je van elke drug een hersenbeschadiging krijgt. Neem LSD, ondanks alle verhalen fysiek absoluut niet schadelijk. Voor iemand die psychologie studeert ga je wel erg kort door de bocht.
LSD brengt wel degelijk schade aan aan het centrale zenuwstelsel. Dat is onderzocht; kijk maar op de LSD-hoofdpagina van erowid bij de research articles. Het blijkt dat mensen die gedurende lange tijd LSD gebruikt hebben, bepaalde gezichtsspieren niet goed meer kunnen aansturen waardoor een 'hangende' gezichtsuitdrukking ontstaat. Ook hebben ze een lagere reactiesnelheid en een verminderd vermogen tot logisch nadenken.
Oud 01-03-2005, 00:35
Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
-Will- schreef op 01-03-2005 @ 00:59 :
LSD brengt wel degelijk schade aan aan het centrale zenuwstelsel. Dat is onderzocht; kijk maar op de LSD-hoofdpagina van erowid bij de research articles. Het blijkt dat mensen die gedurende lange tijd LSD gebruikt hebben, bepaalde gezichtsspieren niet goed meer kunnen aansturen waardoor een 'hangende' gezichtsuitdrukking ontstaat. Ook hebben ze een lagere reactiesnelheid en een verminderd vermogen tot logisch nadenken.
Kun je een direkte link geven? Ik kan dat artikel namenlijk niet vinden op die pagina..
Oud 01-03-2005, 00:39
JCG
JCG is offline
ik gok dat het dit artikel is. Ik heb hem nog niet helemaal doorgelezen dus kan er naast zitten.
Oud 01-03-2005, 01:01
-Will-
-Will- is offline
Citaat:
JCG schreef op 01-03-2005 @ 01:39 :
ik gok dat het dit artikel is. Ik heb hem nog niet helemaal doorgelezen dus kan er naast zitten.
Je hebt gelijk, dat was hem. Thank you very much.
Oud 01-03-2005, 08:20
coopergirl
coopergirl is offline
Overmorgen maar eens even een bezoek brengen aan de smart! Klinkt wel lekker, op zich.. Alleen jammerlijk dat het idd nogal prijzig is in verhouding tot andere (soortgelijke) drugs.
Oud 01-03-2005, 12:16
mind
mind is offline
2 quote's uit het journal:

Citaat:
Our findings are inconclusive regarding the question whether LSD ingestion produces known forms of CNS damage.
Citaat:
We studied 21 subjects, each of whom had ingested LSD an average of 65 times. This group was found to be different from nondrug groups on several EEG measures. Using a computer analysis of their EEGs we found an increased abundance of delta, theta, alpha, and beta activity. Such findings could be related to the presence of the drug within their systems, to central nervous system dysfunction, personality factors, or to the subjects' attitudes during the EEG recording sessions. There was no increase in the expected number of clinically abnormal EEG records in these subjects. When the records were read using usual clinical criteria, several records were judged to be poorly organized and showed increased fast and slow activity of the type that may be related to the effects of drugs but is also frequently found in other individuals in this age group.
ook kan het zo zijn dat de "subjects" andere drugs gebruikt hadden, dus lysergleen-zuur kan niet als schuldige worden aangetoond (Wat ze zelf al toegeven)
Oud 01-03-2005, 12:35
-Will-
-Will- is offline
Maar er is ook niet bewezen dat het níet zo is.
Oud 01-03-2005, 12:55
mind
mind is offline
innocent until proven guilty.
Oud 01-03-2005, 21:57
JCG
JCG is offline
Citaat:
-Will- schreef op 01-03-2005 @ 13:35 :
Maar er is ook niet bewezen dat het níet zo is.
Ga jij maar eens wetenschappelijk bewijzen dat er geen paarse vliegende olifante bestaan. Dus een wetenschappen raport die zegt dat er 100% zeker geen vliegende paarse olifanten bestaan.
Oud 01-03-2005, 23:26
Verwijderd
Citaat:
Chandis schreef op 28-02-2005 @ 22:54 :
eerstejaars he . Maar ik vind het juist kort door de bocht om te zeggen dat je voor de gevestigde drugs gaat, omdat je daar geen hersenschade van zou krijgen. Weet best genoeg van hersenschade om te weten dat methylone niet de enige drug is waarvan je hersenschade krijgt.
Ik zeg ook niet dat dat de enige drug is waar je hersenschade van krijgt. En natuurlijk zijn er veel wel schadelijke drugs. Maar het gaat ook om de mate waarin het schadelijk is, en bij xtc zijn er inmiddels al jarenlange gebruikers die gewoon normaal kunnen functioneren. Bij explosions is er dat soort data nog niet. Dus je weet nooit wat het doet op termijn. Daarom zeg ik dat je met gevestigde drugs minder risico loopt.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 00:21
-Will-
-Will- is offline
Citaat:
mind schreef op 01-03-2005 @ 13:55 :
innocent until proven guilty.
Dit is geen rechtszaal, en drugs hebben geen mensenrechten.

Sorry.
Oud 02-03-2005, 00:53
mind
mind is offline
hehe, dat was niet echt serieus bedoeld..

geloof ook wel dat sommige drugs neurotoxic (of in een andere weg slecht) zijn als is dat nog niet echt "harde" evidence voor (bv mdma).
Maar ik denk dat je met verstandig en moderate gebruik amper tot geen schade hebt van drugsgebruik. Dit zal waarschijnlijk ook gelden voor explosion (ook al is het nog niet bekend wat het precies doet bij excessief gebruik en op langere termijn).
Oud 02-03-2005, 18:29
Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
********** schreef op 02-03-2005 @ 00:26 :
Ik zeg ook niet dat dat de enige drug is waar je hersenschade van krijgt. En natuurlijk zijn er veel wel schadelijke drugs. Maar het gaat ook om de mate waarin het schadelijk is, en bij xtc zijn er inmiddels al jarenlange gebruikers die gewoon normaal kunnen functioneren.
Mjah, ze lopen nog rond ja....
Oud 02-03-2005, 20:50
JCG
JCG is offline
Citaat:
Mafheid schreef op 02-03-2005 @ 19:29 :
Mjah, ze lopen nog rond ja....
Ze waren meestal niet bepaalt de slimste voordat ze aan de xtc gingen
Oud 11-03-2005, 18:48
Verwijderd
mmm de reden waarom het zo vies smaakt is waarschijnlijk expres gedaan zodat het niet in andermans drankje gegooit kan worden, zonder dat de eigenaar van het drankje het door heeft.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 19:30
-Will-
-Will- is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 11-03-2005 @ 19:48 :
mmm de reden waarom het zo vies smaakt is waarschijnlijk expres gedaan zodat het niet in andermans drankje gegooit kan worden, zonder dat de eigenaar van het drankje het door heeft.
Yup.
Reageren

Regels voor berichten