Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
mentor/huisarts/vertrouwenspersoon/enz gaan, zodat je misschien kan worden doorverwezen oid. Als je er iets aan wil doen, zijn er vrijwel altijd mogelijkheden. ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Hoe kijk je daar tegen aan? Groetje, Mariamne
|
![]() |
Toch begrijp ik zo'n faalangsttraining niet echt..
ik ben er dan ook nooit bij geweest ![]() maar zou iemand dta miss uit kunnen leggen.. Want gaan ze je dan vertellen dat je wel oké bent etc?? dat je elke dag voor de spiegel moet gaan staan en tegen jezelf zeggen: ik ben mooi oid?? Hoe kan zo'n training ervoor zorgen dat je daadwerkelijk meer zelfvertrouwen hebt? sorry dat ik een nieuwe vraag stel in jouw topic... en jah.. hoe kom je er vanaf? geen idee
||
Citaat:
![]() ![]() Ik weet niet hoor misschien zit ik nu uít m'n nek te praten ofzo....Is er hier misschien iemand die wat meer kan vertellen omtrent zo'n consult ( of hoe heet zoiets )
||
Citaat:
Het zal bij elke training weer wat verschillen, maar hierdoor krijg je misschien een beetje een idee: http://www.amsterdamslyceum.nl/faalangsttraining.htm Ps: Via het Riagg een faalangsttraining volgen is zeker niet overdreven(vind ik), waarom zou het overdreven zijn?. Overigens kan je altijd informeren/uitproberen, lijkt/vind je het niets, dan merk je dat vanzelf (en kan je alsnog stoppen).De persoon waarmee je een intake krijgt zal kijken of je die training nodig hebt, of wellicht iets anders
||
Citaat:
|
![]() |
naar aanleiding van dat stukje denk ik dat ik er niet beter van zou worden
het is gewoon een beeetje rationeel nadenken en ergens is dat hartstikke logisch.. maar dit lijkt me erg onderwijsgericht dat zijn toch niet alle faalangsttrainnigen?? Ik weet niet of dit het soort faalangst van de topicstartes is zegmaar.. maar zoniet.. wat dan? het lijkt me vaker toch gewoon een zelfvertrouwenkwestie.. en dat zie ik hier niet terugkomen maar ik kan ook heel slecht gelezen hebben natuurlijk ![]()
|
![]() |
ik zelf heb ook last van faalangst. ik heb dat mijn mentrix verteld en zij is voor mij naar een vertrouwenspersoon gestapt, die me daar mee kon helpen. die man was een totaal vreemde voor mij, dus het was nogal lastig om zomaar van alles te vertellen, maar hij heeft me heel erg op mn gemak gesteld en nu ga ik elke donderdag met plezier naar hem toe
![]() ik raad jou ook aan om naar zo iemand toe te gaan. succes ermee!!
|
Ik heb ook faalangst. Nu wel wat minder dan eerst. Ik heb een cursus gehad, maar dat was echt zo van: "Loop over die lijn heen en zeg dat je een leuk en knap meisje bent." Schoot niet op. Ik moest ook elke ochtend tegen mezelf zeggen dat ik er goed uit zag.
Ik heb er wel iets aan over gehouden dat me wel helpt, nl. een cd met ontspanningsoefeningen en rustgevende muziek. Ik oefen er nog steeds in, telkens als er iets spannends gaat gebeuren, (bij mij bv. mondelinge enz.) denk ik aan de plaats (bij mij dus de zee) waar ik aan denk als ik naar die muziek luister. Ik heb mezelf er dus in getraind. Zo blijf ik rustig. Wat anderen tegen me zeggen vat ik niet echt op, behalve als het negatief is, maar dat zul je waarschijnlijk wel herkennen. Ik bedoel, ze kunnen 100 x tegen me zeggen dat ik een mooi meisje ben, dat boeit me dan gewoon niet. Maar als ze zeggen dat ik een stom wijf ben (ik zeg maar iets) dan kan ik daar nachten van wakker liggen. Dus, rustige muziek opzetten, op een stoel gaan zitten, ogen dicht, en aan een rustgevende plek denken. Zo kun je jezelf erin trainen, en als er dan iets spannends gaat gebeuren, kun je terugdenken aan die plek. Het helpt niet meteen snap je wel, maar je zult zien dat het na een tijd gaat werken. Gewoon jezelf trainen. Succes!
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Faalangst enquête Floortje-1996_ | 1 | 07-05-2014 15:51 | |
Psychologie |
Gratis coaching voor faalangstige gevoelens Petra000 | 6 | 07-03-2011 15:50 | |
Psychologie |
Faalangst Dott | 46 | 03-11-2010 22:12 | |
Psychologie |