Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2003, 19:03
punk mae
punk mae is offline
even voor de gene die niet weten wie dit zijn:
fantasten zijn mensen die verstikken in hun eigen leugens, ze liegen over van alles, om aandacht of gewoon weg omdat ze niet meer weten dat ze liegen(zoiets).
in ieder geval zoek ik mensen die dit hebben, kunnen zij er hier iets over vertellen, wat ze denken, wat ze zeggen?. het is voor een werkstuk en ik wil er graag eigen ervaringen in verwerken.
alvast bedankt.
Oud 05-04-2003, 19:21
joopie
joopie is offline
fan·´tast (de ~ (m.))

1 iem. met een abnormaal sterke fantasie

fan·ta·´sie (de ~ (v.))

1 [g.mv.] verbeeldingskracht
2 [g.mv.] verbeelding
3 product van de verbeelding => droombeeld, hersenschim
4 [muz.] compositie waarin bestaande thema's worden gevarieerd => improvisatie

Ik snap niet waarom dat betrekking zou moeten hebben op leugens...
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 19:33
Evito
Evito is offline
Dat is in het dagelijks taalgebruik wel meestal zo, geloof ik, Joopie.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 20:03
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
ik ken iemand die dat doet. alles aan elkaar liegen, gewoon voor de aandacht. maar ik ga geen namen noemen, aangezien diegene hier op het forum zit..

ze heeft dus een hele wereld in dr hoofd zitten die niet bestaat en ze heeft altijd van die spannende verhalen over mensen die ze "kent", maar die niemand van de rest van haar vriendenkring ooit heeft gezien door toevalligheden. dus ik geloof haar niet meer, maar ik ga tegenwoordig niet al teveel meer met haar om, dus ik kan me er verder niet druk om maken. veel mensen weten dat ze liegt, maar niemand zegt er iets van. zou misschien wel moeten, maar ik heb geen zin me daar allemaal mee te bemoeien. vroeg of laat komt ze er zelf wel achter dat het niet werkt als je je hele leven aan elkaar liegt en ik heb opzich wel medelijden met dr.. volgens mij moet ze zich erg eenzaam voelen.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 20:56
lennartmouris
lennartmouris is offline
spannende verhalen over mensen die ze kent,

en wat zeg jij. je kent iemand maar je gaat de naam niet vertellen want die zit op dit forum. heel verdacht
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 22:06
Verwijderd
Er zit 'n meisje bij mij op school die dat ook doet. Ze verzint enorm veel dingen om aandacht te trekken idd, over tv-shows waar ze in gaat spelen en beroemde mensen die ze kent enzo.. Toen Di-rect net opkwam zei ze dat ze iets had met hun drummer Jamie (?), bijvoorbeeld. Met Idols deelde ze mee dat zij degene was die aan het concept had meegewerkt en dat ze een van de belangrijkste mensen achter de schermen is. Met elke bekende en onbekende film die gespeeld wordt, doet ze volgens haar woorden wel mee - ze wordt er alleen net op het laatste moment 'uitgeknipt'. En het maakt niet uit naar wat voor concert/festival/bingoavond/watdanook ik of iemand anders uit 'ons' groepje gaat, ze is er naar haar woorden altijd bij. Met de filmcrew, of met een van de optredende bandleden die ze dan toevallig kent, of met haar vader die enorm veel geld had verdiend aan een nieuw idee voor een film en haar graag een plezier wil doen. Uiteraard is er niemand die haar daar ziet. Meestal zegt ze dat ze ziek is geweest of dat ze de hele tijd backstage was. Ook in zo ongeveer elke musical doet ze mee - of ze doet er op z'n minst audotie voor en wordt in de laatste ronde net niet uitgekozen.

Yeah, right.

Volgens mij komt het doordat ze'n hersentrauma heeft gehad. Ik weet niet hoe dat precies zit, want toen kende ik haar zo goed als niet, maar het schijnt dus dat ze een autoongeluk heeft gehad. Daarvoor was het 'n heel normaal meisje, erna begon ze met de meest wilde verhalen.

Overigens ken ik ook nog iemand die verhalen ophangt die niet waar zijn, ook een meisje van mijn school. Maar met haar zit het anders, ze wil er gewoon bijhoren en dus verzint ze dat ze elke week een nieuw vriendje heeft. Met details en al. Op zich is het redelijk doorzichtig en onaansluitend, maar de mensen bij wie ze zo graag wil horen zijn niet bepaald snugger, dus die hebben het schijnbaar niet door. Het is best zonde, als ze weer een tijdje met 'ons' omgaat dan doet ze zo goed als normaal. Ze heeft die verzinsels helemaal niet nodig om als een leuk meisje over te komen, integendeel zelfs.

Laatst gewijzigd op 05-04-2003 om 22:09.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 22:08
Verwijderd
Citaat:
lennartmouris schreef op 05-04-2003 @ 21:56:
spannende verhalen over mensen die ze kent,

en wat zeg jij. je kent iemand maar je gaat de naam niet vertellen want die zit op dit forum. heel verdacht
Doe 's niet zo achterdochtig. Het is heel logisch dat Muurbloempje geen namen wil noemen, zou ik ook niet doen.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 22:25
Crimson Death
Crimson Death is offline
Allebij mn exen. vooral mn 2e, die die van alles liegt over snijden en problemen thuis om aandacht van jongens te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 11:06
Caelis
Caelis is offline
Ik ken wel iemand die misschien wel zou willen helpen, mail maar

Kan alleen helemaal niets garanderen

Edit: In plaats van dat ik er mijn mailadres bijzet Nou ja, voor het geval dat: wizzey_d@ hotmail.com

Laatst gewijzigd op 06-04-2003 om 17:12.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 11:14
Anne
Anne is offline
Hier gaat een boek over komen...

Door mij ja. Liep al een hele tijd met het idee rond, ga het nu ook maar eens waarmaken en met deze info kan ik weer verder met creeëren...
Oud 06-04-2003, 11:19
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Anneee schreef op 06-04-2003 @ 12:14:

Door mij ja. Liep al een hele tijd met het idee rond, ga het nu ook maar eens waarmaken en met deze info kan ik weer verder met creeëren...
Serieus? Jeetje, ..
Wanneer?
Oud 06-04-2003, 11:22
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Crimson Death schreef op 05-04-2003 @ 23:25:
Allebij mn exen. vooral mn 2e, die die van alles liegt over snijden en problemen thuis om aandacht van jongens te krijgen.
liegen over snijden, hij snijdt niet en zegt dat hij het wel doet, of andersom? Neem aan het eerste?!! mm, ik vind snijden niet iets om trots op te zijn....
Oud 06-04-2003, 12:56
Anne
Anne is offline
Citaat:
Betamethason schreef op 06-04-2003 @ 12:19:
Serieus? Jeetje, ..
Wanneer?
Ik moet nog beginnen met schrijven, wat ik in mijn hoofd heb is nu nog te ingewikkeld om op papier te zetten, ik wil het eerst verder uitwerken.
Oud 06-04-2003, 13:18
WijfMan
WijfMan is offline
Ikzelf ben iemand die mensen dingen laat geloven die niet waar zijn.
Ik wil dus dat sommige mensen mij op een bepaalde manier zien, ookal ben ik niet zo.
Hierdoor ben ik eigenlijk ook de waarheid uit het oog verloren.
Ik weet dus niet meer of ik uit m'n nek lul of dat ik de waarheid spreek...

Of is dat iets anders als de "fantast" waar het hier over gaat?
Oud 06-04-2003, 13:38
karamba
karamba is offline
Ik heb mezelf vastgeluld. Ik had iemand gevraagd en ze wou niet. Op een gegeven moment ging ze me negeren. Ik ging moeilijke verhalen vertellen en ze leefde mee. Op een gegeven moment had ik niet meer waargebeurde prive verhalen dus ging ik ze verzinnen om de aandacht van haar te trekken. Nou ja... Eigenlijk onzin... over prive problemen lullen bij een meisje die ik leuk VOND. Op een gegeven moment kende het geen grenzen meer en steeds als ik bij haar in de buurt kwam verzinde ik onzin ging ik liegen en gebruikte mijn fantasie. Ach... ze werd boos en geloofde maar de helft. Toen heb ik gezegd dat het leugens waren. Dus toen vroeg ze of ik bedoelde dat ik had gehoord dat zij had gezegd dat ik liegde, maar dat was dus niet zo. Ik probeerde weer normaal te praten over realistische dingen, maar heb inmiddels helemaal geen gevoelens meer voor dit meisje en heb haar dus ook niks bijzonders te vertellen. Maar wel een wijze les geleerd: Blijf altijd eerlijk tegen degene waarvoor je iets voelt. Nu trek ik alleen nog haar aandacht op een negatieve manier. En daar voel ik me prettig bij. Dat zij mij haat. Klinkt misschien raar. Maar het is waargebeurd. Zij denkt dat het me vaker is gebeurd maar het is me nooit eerder gebeurd en heb sinds ik haar niet meer voor zit te liegen weer het idee dat ik mezelf ben. Op zich ben ik iemand die snel medelijden heeft en heel eerlijk meestal probeert te zijn... Dus nu ben ik weer mezelf en doe het ook zo. En probeer weer een gewoon leven te lijden door te zorgen dat ik geen 'normale' contacten meer met haar heb.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 13:45
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Anneee schreef op 06-04-2003 @ 12:14:

cool..... vertel het ff wanneer die is uitgekomen
wil ik cker lezen!!
Reageren

Regels voor berichten