Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2002, 21:11
'n klein vlindertje
'n klein vlindertje is offline
Over paar weken gala van m'n school. In een heel mooi kasteel, zal vast geweldig worden. Kheb al een hele mooie jurk, schoenen en eigenlijk alles..maaaaaaaar IK WEET NIET WAT IK MET M'N HAREN MOET DOEN!! Het is best lang, een stuk over mn schouders en ik wil het in ieder geval opsteken maar dat kan werkelijk op 100 verschillende manieren. Ik ga zowieso naar de kapper om het te laten doen.

Heeft iemand ideetjes, tips of misschien fotootjes?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-04-2002, 21:12
Dorus
Dorus is offline
Gewoon tegen de kapper zeggen dat ie er iets moois van moet maken denk ik...
Oud 05-04-2002, 21:44
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
laat de onderste helft scheren, en doew staartjes in de bovenste helft.. vind ik wel leuk
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 21:47
Dorus
Dorus is offline
Citaat:
wallflower schreef:
laat de onderste helft scheren, en doew staartjes in de bovenste helft.. vind ik wel leuk
is dat niet een beetje radicaal voor een gala?
Oud 05-04-2002, 21:51
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
Dorus schreef:
is dat niet een beetje radicaal voor een gala?
mjah... mesgien wel, juah
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 22:01
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
-je kan er wat vlechtjes tussen maken en dan opsteken,is wel een leuk effect.
-of aan de voorkant invlechten en de rest opsteken

Als je zoekt naar galajurken kom je meestal ook wel koele kapsels tegen,of gewoon bij kapper-sites kijken
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 06:10
maar
maar is offline
Als je toch naar de kapper gaat; hij/zij heeft daarvoor geleerd en die kan jouw gezicht zien en zien wat daar het beste bij past.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 08:58
rodina
rodina is offline
laat bij de kapper een Grace Kelly rol in je haar zetten, dan krijg je zo'n soort van worst op je hoofd, maar het staat super chique.

Of kijk eens op inet bij bruidsjurken die vrouwen zijn vaak heel mooi opgemaakt, en hun haar zit vaak prachtig, printen en naar de kapper, klaar
Oud 06-04-2002, 10:34
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Waarschijnlijk ga ik naar het gala met een hanekam, misschien ook iets voor jou
Oud 06-04-2002, 12:03
'n klein vlindertje
Citaat:
~*Mad^Athlete*~ schreef:
Waarschijnlijk ga ik naar het gala met een hanekam, misschien ook iets voor jou
Als ik van mijn haar een hanekam ga maken dan pas ik niemeer onder de deur door
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 12:13
Roos
Roos is offline
Woei, ik heb vanavond ook een gala

Als je lang haar hebt, is het soms best moeilijk om het stevig op te steken.
Hoe ik het altijd doe (ik heb veel haar, tis ook best lang):
  • - Je haar wassen, uitkammen en eventjes aan de lucht laten drogen
  • - Een handje mousse erin smeren (eentje die niet zo hard wordt, mijn lievenings is Euroshopper, die is tevens zéér goedkoop)
  • - Wat volume/krullen erin kneden, evt. nog wat mousse gebruiken

Je krullebol even laten drogen aan de lucht, af en toe nog even goed kneden. Daarna steek ik het altijd heel simpel op met schuifspeldjes. Als je het moeilijk vindt, kan je ook eerst een staart maken, en dan daarna de losse plukken vastzetten.

Daarna wat haarlak eroverheen.

Hopelijk heb je hier iets aan

Je haar moet in ieder geval stevig zitten. Schud je hoofd een paar keer wild heen en weer. De plukken die dan losvallen, moet je steviger vastzetten.

>>edit: Stevig betekent natuurlijk niet dat je een soort strakke balletknot moet maken, losse plukken zoals expl. boy beschreef zijn juist mooi

Laatst gewijzigd op 06-04-2002 om 14:22.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 13:30
Verwijderd
mijn zus is kapster en ik moest een keer mee als model, en toen had ze een matje vanvoren in mijn haar gelegd en na een aantal rijtjes had ze krulle gemaakt met van die krulspelden, van die hele grove en had ze heel mooi opgestoken.....

zoiets is echt heel mooi, of allemaal vlechten (onderhands, zodat het er op ligt) en dan van achteren allemaal krullen en dan opsteken....

of gewoon op laten steken met plukken los

of gewoon opsteken met grove krullen en dan (bijv.) aan de linkerkant van je hoofd al je haar naar de rechterkant kammen. en achter je oor vastklemmen....ik hoop dat je weet wat ik bedoel...is beetje lastig uitleggen maar ja.....

ik moe over poosje ook mee met m'n vriend naar een gala, maar mijn zus is daar dan niet dus ik heb geen idee hoe ik mijn haar moet gaan doen want zelf kan ik het niet lastig hoor...zo 'n vriend in limburg
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 22:06
'n klein vlindertje
Citaat:
StefanLovertje schreef:
ik moe over poosje ook mee met m'n vriend naar een gala, maar mijn zus is daar dan niet dus ik heb geen idee hoe ik mijn haar moet gaan doen want zelf kan ik het niet lastig hoor...zo 'n vriend in limburg
Is dat gala toevallig in Kasteel Hoensbroek?

En jah, ik weet wel wat ik mooi vind maar ik weet niet goed hoe ik dat het beste aan de kapster uit kan leggen. Njah misschien moet ik gewoon vertrouwen in haar hebben.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 22:55
Verwijderd
Citaat:
'n klein vlindertje schreef:

Is dat gala toevallig in Kasteel Hoensbroek?

En jah, ik weet wel wat ik mooi vind maar ik weet niet goed hoe ik dat het beste aan de kapster uit kan leggen. Njah misschien moet ik gewoon vertrouwen in haar hebben.
ik heb geeeeeeeeen idee waar het is maar weet wel dat me vriend op school zit op joanne d'arc college (ofzoiets) zit jij daar ook op ofzo ? zou wel leuk zijn, je dan te zien op dat gala
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 01:59
Sleep 2 Dream
Sleep 2 Dream is offline
Naar de kapper of krullen erin en opsteken (met een paar krullen eruit)...

Succes
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 18:19
'n klein vlindertje
Citaat:
StefanLovertje schreef:

ik heb geeeeeeeeen idee waar het is maar weet wel dat me vriend op school zit op joanne d'arc college (ofzoiets) zit jij daar ook op ofzo ? zou wel leuk zijn, je dan te zien op dat gala
Ik ben bang dat dat toch niet gaat gebeuren, want ik zit op 'n andere school. Njah, in ieder geval heeeeel veel plezier dan!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 20:03
Verwijderd
ja zal wel lukke jij ook natuurlijk veel plezier
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 20:16
Verwijderd
Ik heb ook een gala binnenkort.. voor mn kapsel ga ik gewoon naar de kapper.. ik ga ervan uit dat zij wel iets kunnen maken dat bij me past..

Maar ik vroeg me af, hoe lang zullen ze er bij de kapper ongeveer over doen om mn haar op te steken?? Als het te lang duurt moet ik namelijk ff terug om mn afspraak een beetje vroeger te zetten..
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 20:45
Verwijderd
ligt aan het kapsel....langer dan een uur zal het in ieder geval niet worden.... een half uurtje drie kwartier ofzo....(als er nog krullen in moete worde gezet)
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 20:47
Esmée
Esmée is offline
Hangt bij mij altijd af van de jurk...bij de een jurk past een wat nonchalanter kapsel beter, bij de ander juist een heel strak kapsel, enz. Eerst bepalen wat voor stijl/effect je wil bereiken zeg maar... en als je toch naar de kapper gaat, laat die het lekker bepalen en neem een plaatje van de jurk mee...
Oud 09-04-2002, 22:36
eztah
eztah is offline
Hanekam
Touperen, haarlak en fohnen en het blijft perfect zitten een hele avond
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 12:19
Alet
Alet is offline
Ghehe, ik had dit topic altijd overgeslagen omdat de naam me niet aansprak: galaka-spel? wtf!?

Ik hou niet zo van plukkerige kapsels, trekt imo de aandacht van de jurk af (hangt ook net van de jurk af of dat erg is natuurlijk )

Zoiets vind ik erg mooi
[/B][/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 12:28
Roos
Roos is offline
Citaat:
Pebbles schreef:
Maar ik vroeg me af, hoe lang zullen ze er bij de kapper ongeveer over doen om mn haar op te steken?? Als het te lang duurt moet ik namelijk ff terug om mn afspraak een beetje vroeger te zetten..
Nou, in drie kwartier zijn ze wel klaar hoor.
Oud 12-04-2002, 19:10
Black Sugar
Black Sugar is offline
Op mijn vorige gala had ik het getoupeerd, maar ik ging gothic dus tsja....
Je moet er denk ik gewoon op vertrouwen dat de kapper er wel verstand van heefd en er wat moois van maakt als je uitlegt waar het voor is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten