Advertentie | |
|
![]() |
|
Je vergeet daarbij wel even dat joop.nl eerder een PVDA propagandaspreekbuis dan een serieuze blog is. Deze cartoon is slechts de meest recente in een lange lijst twijfelachtige publicaties bedoeld om politieke tegenstanders zwart te maken. Dit is geen incident, dit soort crap is wat die mensen doen.
En je praat wel even over iets dat door de baas van die blog zelf is gepost. Dit is geen actie van één medewerker. En aangezien joop.nl met belastinggeld gefinancierd wordt is dat best schokkend. Belastinggeld dat bedoeld is voor de publieke omroep wordt misbruikt om tweespalt zaaiende propaganda te maken.
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Noch de VARA, noch de cartoonisten noemen Wilders een nazi. Tevens wordt de Holocaust niet gebagatelliseerd: juist de ernst van de Holocaust wordt gebruikt om de cartoon een licht choquerend effect te geven.
||
Citaat:
||
Citaat:
Dat is ongeveer even krom als ik die zeg dat mijn lekke band vorige week even erg was als Srebrenica. En impliceren dat een andere politicus een nieuwe holocaust zou aanrichten is bovendien bijzonder grievend. Het is dermate absurd dat het net zo min iets met meningsuiting te maken heeft als wat iemand die volkomen psychotisch is eruit gooit aan uitspraken. Het enige doel van die cartoon is demoniseren en mensen tegen elkaar opzetten.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben ook niet echt fan van die cartoon maar om volstrekt andere redenen dan T_ID. In de eerste plaats associeërt zowel Wilders als de PVV als zijn electoraat het met "de mening van de VARA". Dat werkt contraproduktief want: ze grijpen dit maar wat graag aan om in de underdog c.q. Calimero-rol te vervallen. Het gevolg is dat Wilders probably niet aanschuift voor het debat voor de PS-verkiezingen en laat juist dát nou de plaats zijn waar je zo'n schreeuwlelijk op z'n nummer hoort te zetten. Dat de huidige lichting politici daar tot op heden nog niet in geslaagd zijn is een heel ander verhaal, maar soit. Verder staat de VARA mij niet genoeg stil bij het imago dat de VARA toegedicht zal krijgen van "het plebs". Ik weet heel goed dat 't satire is, de VARA daar amper wat mee te maken heeft en zo voorts (speciaal voor jou Uice
![]() Dit soort cartoons zijn natuurlijk verder prima, ik wil ze zéker niet verboden, gecensureerd of wat dan ook hebben. Alleen vind ik het voor nu, zoals de kaarten nu liggen, een tactische misser. En natuurlijk moet Wilders gewoon z'n bek houden. Maar zo simpel ligt het volgens mij niet. |
![]() |
||
Citaat:
|
Ja, alleen zou ik het geen tactische misser van de VARA noemen, omdat dergelijke cartoons doorgaans niet zo'n reactie krijgen.
Ik ben overigens ook geen fan van de cartoon, omdat hij lelijk getekend is en het perspectief niet klopt.
|||
Citaat:
Wat mij betreft mag het, maar dan moet de VARA wel uit het publieke bestel worden gezet. Propaganda maken doen ze maar van hun eigen geld. Maar daarnaast moet je je afvragen of je dit moet willen. Hoe zou dit forum eruit zien als elke post geen argument maar alleen maar een belediging voor iemand zou bevatten? Citaat:
Waar zijn de massagraven van de miljoenen executies door de PVV precies? Dat bedoel ik dus. Die cartoon slaat nergens op, en dat wisten de makers verrekte goed. Hun doel is dan ook duidelijk mensen tegen elkaar opzetten.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Misschien willen ze de PVV kapot hebben om de andere linkse partijen meer stemmers te geven, en het CDA en de VVD zo ver gedemoniseerd dat je een soort Amerikaans model krijgt van 'niet heulen met de vijand' zodra diegene van een andere partij of overtuiging is. Behalve dat is er geen reden voor te verzinnen waarom zo zoiets onzinnigs en grievends zouden willen doen. Een doel is er in ieder geval, want ze hebben zelfs niet eens het fatsoen gehad om hun excuses aan te bieden. Citaat:
Ik zal het illustreren met twee verschillende cartoons, de ene met en de ander zonder mening: Precies zoals op joop.nl. Geen mening, wel grievend, enige doel is demoniseren. ![]() En nu, een uiting die ook als grievend werd ervaren, maar wel een mening uitdraagt in het belachelijk maken van de positie van de kerk, en hoe de kerk die misbruikt heeft: ![]()
Laatst gewijzigd op 15-02-2011 om 11:18. |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Overigens is jouw mening over de cartoon van geen belang.
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Maar ik denk dat je dat bewust negeert, terwijl zelf ook wel weet hoe wat onschuldig bot gedrag (waar GL zich net zo goed schuldig aan maakte dat debat) en gekibbel over een irrationeel religieus gebruik, verschilt van de holocaust. Citaat:
Citaat:
Afijn, 9/11, NWO, protocollen van Zion, je weet wel hoe het vanaf daar verder gaat in complotland. Daarom moeten we het ook niet serieus nemen, de VARA verder laten gaan als commerciële omroep, en joop.nl en alle andere randfiguren die de PVV zo fanatiek haten, lekker laten voor wat ze zijn. Als bonus scoort diezelfde PVV ook nog eens minder zetels, doordat het politieke klimaat minder verhard en er dus minder mensen voor de PVV gaan vanuit een idee van 'zij versus wij'.
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Een politicus daarentegen hoort integer, fatsoenlijk, rationeel, welbespraakt, intelligent en bovenal het hart op de goede plaats te hebben. Zo'n oetlul die ik eerder aanhaalde faalt op álle punten. Het is maar wat jij grievend vindt en de moeite waard vind over te discussiëren. Persoonlijk stoor ik me véél meer aan üntermenschpolitici dan aan een cartoonist. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
En het hart op de goede plaats is relatief. Elke politicus denkt dat over zichzelf en zijn overtuigingen, tot Harry 'alle Joden aan het gas!' Van Bommel aan toe. Citaat:
Citaat:
Mensen worden erdoor in het harnas gejaagd, en daarna gaan ze juist PVV stemmen. Waarom denk je dat Wilders nog nooit een rechtzaak wegens smaad heeft aangespannen, maar wel af en toe met veel bombarie verongelijkt doet? Om dat effect uit te buiten. Het ergste dat er voor de PVV kan gebeuren is dat iedereen zijn schouders ophaalt over haatzaaiende cartoonisten zoals van joop.nl, de ogen rolt over militante Moslims voor wie het nooit goed is, en collectief de middelvinger opsteekt richting linkse AFA & IS fascisten, en overgaat tot de orde van de dag.
|||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
Dat zijn privézaken die men met eigen geld hoort te doen. Citaat:
Bovendien run die site al maandenlang een lastercampagne tegen de PVV, tijdens het opvallend stil is, zelfs als SP bestuurders met de rechterhand omhoog marcherend op Youtube te zien zijn. De conclusie over de motieven van die website zijn simpel.
|||
Citaat:
Citaat:
Ten eerste: één van zijn ideeën wordt vergeleken met één van de ideeën van Hitler. Dat wil niet zeggen dat de tekenaar Soeterbroek vindt dat Wilders in alles met Hitler te vergelijken is. Ten tweede: het is een hyperbool. Het is compleet onzinnig om aan te nemen dat Soeterbroek werkelijk denkt dat Wilders een concentratiekamp zou willen laten bouwen. Als hij dat werkelijk zou denken, zou hij er geen cartoon over tekenen: in een cartoon overdrijf je je visie, soms in extreme mate. Daar hoeft geen haat mee gepaard te gaan. Veel mensen vinden dit abject: Maar het komt voort uit de humor waar 'schokkende' taal en beelden zich voor lenen, niet uit haat.
||
![]() |
Oke ik ben net nieuw op dit forum en ik heb geen idee of dit voornamelijk een pro-geert of contra-geert topic is. Zelf ben ik erg tegen de pvv dus dan weet je dat al vast
![]() Wat ik even wilde zeggen: er is een nieuwe nep-site over de pvv online, waarin allemaal dingen staan wat de pvv gezegt zou hebben. Als je het niet zo hebt op de pvv zou ik die site snel bekijken want het is echt super grappig en het wordt waarschijnlijk ook snel weer van het internet afgehaald omdat Geert Wilders zich ermee gaat bemoeien. Dit is zo'n voorbeeld van wat er op staat: Citaat:
Laatst gewijzigd op 21-02-2011 om 10:45. |
![]() |
|
![]() |
oh volgens mij is de site er al afgehaald >.<
Nou ja, je kunt alle artikels ook hier downloaden Laatst gewijzigd op 21-02-2011 om 21:55. |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Bovendien hebben we schulden die afbetaald moeten worden, en een hoop extra sinds links-christelijk Balkenende IV de huishoudboekjes maakte.
||
Citaat:
Ik vind het wel genoeg geweest, vooral als er in eigen land niet eens genoeg geld is voor de zorg van ouderen. Laat de oliesjeiks bijvoorbeeld maar wat meer doen voor hun buren. Uice, je zegt nu al een paar keer dat Wilders niet als nazi wordt afgebeeld. Het soort hek met prikkeldraad en de douche doen jou niet denken aan een WO2 concentratiekamp? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Ik weet niet of dit al genoemd is in de vorige topic, maar Wilders zei op het journaal geloof ik dat hij tijdens zijn rechtzaak over dat hele diner 'pittige vragen' ging stellen aan de betrokkenen, zoals "Wat deed u daar? En hoe haalt u het in uw hoofd?"
:')
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens vind ik het meestelijk om te zien hoe Spong door 'n achterdeurtje is verdwenen toen hij, als één van de aanstichters (!), zag hoe de zaak zich ging uitvouwen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Tevens omdat het veel mensen van zich vervreemdde. Ik zou niet met Spong gezien willen worden na zijn gedrag de afgelopen jaren. En die goodwill heeft hij meer dan ooit nodig sinds zijn kantoor uit elkaar viel, en zijn ex-compagnon voor miljoenen het schip in gaat.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
De VARA en het schrijnend gebrek aan ruggengraat:
http://www.joop.nl/media/detail/arti..._bedreigingen/ Goddamn, zeg. Ik ga er gemakshalve vanuit dat die bedreigingen waar zijn: wat een teringpaupers zijn die PVV'ertjes toch ook ![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
Black boys me.123 | 28 | 03-01-2016 19:47 | |
De Kantine |
Rhapsaaidy in Blue #1647 Verwijderd | 500 | 24-04-2012 19:53 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Proces Geert Wilders Verwijderd | 213 | 12-02-2010 14:49 | |
De Kantine |
Wie is de mol? #1.3 mollerator | 190 | 22-04-2009 11:50 | |
Liefde & Relatie |
Relatie is niet wat je er van dacht... SimplyABoy19 | 5 | 01-04-2006 04:27 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Geert Wilders presenteert partijprogramma #2 Verwijderd | 202 | 16-03-2005 12:23 |