Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2003, 17:04
sweetchrissiej
sweetchrissiej is offline
Het onderwerp zegt het al.
Ik ben heel erg geinteresseerd in dit onderwerp.
Ik geloof hier ook heel erg in maar ik vind het wel scary.
Als je er niet ingeloofd ga dan geen flauwe opmerkingen maken!

Als je het eens hebt opgeroepen wat gebeurde er toen precies?
Heg je nog last van die geest gehad ofzo?

Ik ken een vriendin die dat wel eens op een slaapfeest had gedaan en toen erg vaak last had gehad van de geest.
Het was een ouwe zeurderige oma!
Ik geloof het echt!
Dus als jij er ook in geloofd laat an wat horen!
Oud 16-05-2003, 18:03
Verwijderd
Ook ik ben jong geweest en ook ik heb stoer willen zijn. Natuurlijk was een deel ervan giechelige onzin, maar een ander deel is minder leuk. Er gebeurde al vrij snel iets waardoor ik er meteen genoeg van had en dus bedacht dat het niet ok kan zijn.
Eigenlijk wou ik de hele uitleg niet doen, maar hij komt toch. Persoonlijk geloof ik (nu dan he, niet toen ik jong en onbesuisd was ) dat geesten bestaan en dat ze naar je toe komen wanneer ze merken dat jij ze echt nodig hebt, niet wanneer jij denkt dat je ze nodig hebt. En dit doen ze dan niet dmv ouijaborden of andere spullen, maar via visoenen, dromen, gevoelens.
Ook zijn er geesten die hun vorige leven niet kunnen loslaten en dus blijven 'spoken', zij kunnen je het leven erg moeilijk maken, want doordat zij jou niet loslaten, kun jij hen niet loslaten. Als je zoiets tegenkomt, moet je proberen de geest te begeleiden naar de 'andere kant' zodat ze opnieuw kunnen geboren worden of kunnen overgaan naar een hoger niveau (maar dit is mijn persoonlijke mening van het leven na de dood).
Wat je tijdens het geesten oproepen teweegbrengt, is onbetrouwbaar en gevaarlijk. Ik denk dat je het voor een aantal geesten alleen maar moeilijker maakt om de overgang te maken en dat je een aantal negatieve energie losmaakt. Geesten die hier niet meer weg willen/kunnen en die via jou een nieuw leven proberen te krijgen door bij je te hangen of zelfs over te nemen roep je op, denk ik.
Dus ik raad iedereen ten sterkste af zich daarmee bezig te houden en of mijn theorie nu klopt of niet, dat maakt me geen bal uit, ik weet wel zeker dat het niks goeds inhoudt. Hoop dat ik dit een beetje duidelijk verwoord heb .
Oud 16-05-2003, 19:17
Verwijderd
dr zijn al genoeg topics over geweest....
kijk toch eerst es een keer rond voordat je meteen een topic opent
*en dat is niet alleen voor jou, maar voor alle mensen die zomaar topics openen zonder te kijken of er misschien al topics over zijn*
je ken bij de zoekfunctie van alles vinden.
Oud 16-05-2003, 19:56
sweetchrissiej
OOhw flikker toch lekker op ik doe het zo dus nie janke.
Ik ga echt nie alles afzoeke hoor en dit ik mijn vraag!
Ga lekker de andere topics afzeiken en niet hier je onzin uitkramen!!!!!!!!!!!!!!
Oud 16-05-2003, 20:00
sweetchrissiej
En voor die eerste gast:
Ik zou nooit van me leve zon geest oproepen ookal geloof ik er wel in.
Ik geloof niet in een volgend leven.
Ik geloof niet dat het leven in een keer opkan houden en dan weeer opnieuw begint.
Ik denk dat het leve doorgaat.
Want anders zou iedereen kunnnen denken: maakt nie uit wat ik doe ik krijg toch wel een andere leven dat is het vast beter ofzo.
Dus een terrorist die dood een paar mense en denkt dat het toch nie uitmaakt omdat hij een beter leve zal krijge nou zo zal da bij iedereen kunnen.
Tjaah das mijn mening.
Oud 16-05-2003, 20:12
Verwijderd
Nee, ik heb er nog nooit eentje opgeroepen. Maar jouw positieve karma is waarschijnlijk door je leeftijd onvoldoende om kwade geesten te weerstaan.

Geloof het zelf...
Oud 16-05-2003, 20:14
Poepvlek
Poepvlek is offline
don't do it! Het zal eerst leuk lijken maar volgens mij is het scary!
Oud 16-05-2003, 20:17
Veenbes
Veenbes is offline
Citaat:
Bootsman123 schreef op 16-05-2003 @ 21:12:
Nee, ik heb er nog nooit eentje opgeroepen. Maar jouw positieve karma is waarschijnlijk door je leeftijd onvoldoende om kwade geesten te weerstaan.

Geloof het zelf...
Misschien behoort het wel tot haar persoonlijke dharma, geesten oproepen...
Oud 16-05-2003, 20:26
sweetchrissiej
Ik zou het nooit van me leven doen!
Oud 16-05-2003, 20:29
sweetchrissiej
wat is karma ???
Oud 16-05-2003, 23:04
Verwijderd
Citaat:
sweetchrissiej schreef op 16-05-2003 @ 21:29:
wat is karma ???
Karma is het 'goede' in de mens volgens het Hindoeïsme.
Oud 16-05-2003, 23:07
Verwijderd
Citaat:
sweetchrissiej schreef op 16-05-2003 @ 21:00:
En voor die eerste gast:
Ik zou nooit van me leve zon geest oproepen ookal geloof ik er wel in.
Ik geloof niet in een volgend leven.
Ik geloof niet dat het leven in een keer opkan houden en dan weeer opnieuw begint.
Ik denk dat het leve doorgaat.
Want anders zou iedereen kunnnen denken: maakt nie uit wat ik doe ik krijg toch wel een andere leven dat is het vast beter ofzo.
Dus een terrorist die dood een paar mense en denkt dat het toch nie uitmaakt omdat hij een beter leve zal krijge nou zo zal da bij iedereen kunnen.
Tjaah das mijn mening.
Ik zeg niet dat het leven ophoudt en opnieuw begint, ik geloof dat de geest altijd verderleeft, maar die komt telkens in een nieuw lichaam. Ik geloof dat men net zo lang opnieuw in het leven komt te staan tot men absoluut tevreden is over het leven dat geleefd is. Hierna kan de geest overgaan en of dat naar een nieuw stadium van het leerproces is of het 'hiernamaals' dat weet ik niet.
Oud 16-05-2003, 23:32
Shade
Shade is offline
Gewoon doen
Dan weet je tenminste of het echt dus
(Niet dus....)
Oud 17-05-2003, 10:05
pe51
pe51 is offline
Ik heb verhalen gelezen van mensen in forums die geesten hadden proberen op te roepen. Daarna voelden ze soms een soort koude wind langs zich heen gaan, waren bang om alleen te zijn, konden niet slapen, voelden een aanwezigheid bij zich. Zulke dingen. Ook verhalen dat ze zich wezenloos schrokken omdat er opeens lichten uitgingen, een harde knal en zo. Of dat ze scary dromen kregen over geesten waar ze nog de halve dag bang van waren.

En een helderziende schrijft in een boek dat er mensen in psyschiatrische inrichtingen komen door kontakt met geesten.

Ik geloof dat de normale plaats voor een geest is: in het bovenaardse, ver weg van onze aarde. En dat de geesten die je met oproepen krijgt, probleemgeesten zijn, die nog zijn blijven hangen. Net zoals Mutant hierboven schrijft. Goede geesten komen vanzelf als t nodig is.

Bij mensen heb je ook mensen waar je nooit last van hebt en mensen die problemen geven. En probleem mensen daar blijf je ook vandaan. Alleen, bij geesten zie je dat niet van tevoren, het kan heel erg interessant lijken. Maar een beetje nadenken kan wel helpen.

Dus mij zal je ook geen geesten zien oproepen, ik blijf liever gezond.
Oud 17-05-2003, 10:47
sweetchrissiej
Ik heb ook veel verhalen gehoord.

Een meisje vertelde wat er gebeurd was met een jongen uit haar klas. Hij ging een geest oproepen en had daar een papiertje met dingen erop en een glas gebruikt.
Hij was alleeen thuis en durfde niet meer dus hij verbrande het papierje en zette het glas terug in de kast en toen ging hij naar de wc toen hij weer trug kwam lag daar het glas en het papier weer op dezelfde plaats op de tafel.....................
Nou heel errug scary!
Oud 17-05-2003, 11:36
Shade
Shade is offline
lol
geloven jullie al die verhalen nou echt!?
Dat zijn gewoon mensen die aandacht willen en dus verhalen gaan verzinnen

Als zoiets wat pe51 zei echt zou gebeuren zou alles worden afgezet en de hele plaats onderzocht worden.
M'n neefje doet dat ook altijd op school, en dan als ik hem weer es zie gaat ie lachend vertellen dat iedereen em geloofde enzo
Oud 17-05-2003, 13:27
pe51
pe51 is offline
Dat kan je op 2 manieren bekijken, sweetchrissiej.

* het papier en glas gingen 'vanzelf' of door een geest terug

of

* hij weet niet meer wat hij in zijn fantasie of in het echt gedaan heeff. (het glas terugzetten en papier verbranden kan hij zich voorgesteld en ingeleefd hebben).

Maar in beide gevallen blijft t scary.

x2_shade, ik heb dat in een forum gelezen van mensen die volgens mij niet zomaar liegen. Die knal kan in hun eigen hoofd geweest zijn, en niet voor de buren te horen. ik geloof niet alle verhalen. maar die over poltergeisten bijv. zie je ook op discovery af en toe.

Alleen in films wordt van alles overdreven en aangedikt, mensen willen een mooi verhaal.
Oud 17-05-2003, 14:26
Shade
Shade is offline
waarom is er dan nog NOOIT zoiets bewezen?
je gelooft toch ook niet al die ufo verhalen? Waarvan bij elk (ongeveer 98%) onderzoek wordt aangeduid dat het nep was of iets heel anders. (Bij die andere 2% is het ook nep alleen niet bewezen)

Er zijn zoveel mensen die gewoon op tv willen, aandacht willen, iets te vertellen willen hebben, stoer willen zijn, gek zijn. Ik geloof echt geen enkel verhaal meer.

M'n neefje zei ook vaak tegen vriendjes dat ie een ufo had gezien, dat ie een geest had opgeroepen en tegen mij vertelde hij lachend dat ze hem geloofden enzo

ik vind al die paranormale, geestige, "mystieke" dingen onzin.....
Allemaal nep of hallucinaties of aandacht willend.....
Oud 17-05-2003, 16:07
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
sweetchrissiej schreef op 16-05-2003 @ 20:56:
Ga lekker de andere topics afzeiken en niet hier je onzin uitkramen!!!!!!!!!!!!!!
OOhw ze flikker niet op, en ze jankt ook niet ze geeft alleen inlichtingen. zoek vervolgens maar wel wat af zodat wij niet opgezadelt zitten met de zoveelde geesten oproep topics. want dat is gewoon 2 keer dezelfde vraag stellen....

en fiepje heeft groot gelijk, zulke topics zijn er al meer dan genoeg en het is onderhande om van te kotsen dat er telkens weer iemand zo'n topic opent, voordat hij/zij nog niet ff goed heeft rondgekeken ofdat er al zulke topics bestonden.
en als je me hierna ook lekker gaat liggen afkraken, ga je gang, maar verwacht niet teveel reacties hierop.

toen ik 12 was kon ik me nog een beetje slim voordoen
Oud 17-05-2003, 16:08
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
sweetchrissiej schreef op 16-05-2003 @ 21:29:
wat is karma ???
ga eens een boekje lezen over zulke dingen?

je doet je wel voor alsof je enorm wijs bent enzow, maar geloof, kom uit die waan en doe als een normale 12 jarige
Oud 17-05-2003, 16:54
Upke
Upke is offline
Citaat:
Dark Tish schreef op 17-05-2003 @ 17:08:

je doet je wel voor alsof je enorm wijs bent enzow, maar geloof, kom uit die waan en doe als een normale 12 jarige
Wat ben jij ook ongelooflijk dom en puberaal. Je vind niet elke dag een boek over Karma ja? Shit man als ik jou ooit een keer tegenkom......
Oud 17-05-2003, 16:59
sweetchrissiej
Nou als je het toch niet gelooft dan hoef je hier ook geen domme kut opmerkingen te maken.
Ik gedraag me juist als een 12 jarige en niet als zon oma!!!
Ik geloof het dus wel ik weet best dat sommige dingen ook niet waaar zijn maar wat mijn vriendin heeft verteld geloof ik.
Ze heeft er vaak last van gehad.

Dus lekker oprottuh
Oud 17-05-2003, 18:17
Verwijderd
Citaat:
sweetchrissiej schreef op 16-05-2003 @ 20:56:
jezus doe aub ff wat rustig aan....
damn ik zeik helemaal nix af, ik zeg alleen waar t op staat... deze topics zijn er al genoeg gweest... dan mag jij dat misschien niet weten, maar mensen die hier wel es komen en elke keer weer zo'n topics tegen komen zullen dr ook ziek van worden.
daarom zeg ik je ff dat je ook ken zoeken bij de zoekfunctie, daar heb je veel meer aan als hier een topic openen, want die gaan na een tijdje toch helemaal offtopic.
*zucht*
Oud 17-05-2003, 18:20
Verwijderd
Citaat:
Rawsteel schreef op 17-05-2003 @ 17:54:
Wat ben jij ook ongelooflijk dom en puberaal. Je vind niet elke dag een boek over Karma ja? Shit man als ik jou ooit een keer tegenkom......
als je nix beters weet en nix ontopics heb te vertellen, zeg dan nix
Oud 17-05-2003, 19:47
sweetchrissiej
0ke dan zeik je niet (ik vind van wel mja)
Als het je nie interesseert rot dan gewoon ff op dan hebbe we geen last van je.
Er komen dageijkt genoeg nieuwe mensen die het nog nie geleze hebbe en die gaa ook vast nie alles afzoeke.
Oud 17-05-2003, 19:54
Verwijderd
Citaat:
Dark Tish schreef op 17-05-2003 @ 17:08:

Zegt de 13-jarige (neeee ga je niet aangevallen voelen, ik vond het gewoon grappig ).

x2_Shade, ja er is veel aandachttrekkerij en onzin bij. Probleem is dat je zoiets moeilijk kunt geloven als je er zelf niet bent bijgeweest. Ben nu bijna 21 en heb al veel gezien en veel meegemaakt en niet dat ik denk dat ik nu de wijsheid in pacht heb ofzo maar ik weet wel dat je sommige dingen niet zomaar moet afdoen als onzin. En ja, je moet het maar gewoon van mij aannemen en ik kan het je niet bewijzen, maar daarom is het ook mystiek, bovennatuurlijk en paranormaal.
En hecht niet teveel waarde aan de wetenschap van nu, want die verbetert nog steeds. Zo dacht men ook eerst dat het atoom het kleinste deeltje was, en dan komt men erachter dat er nog kleinere delen inzitten, zo kan het ook gaan met dit, misschien staat men over een x aantal jaren zo ver dat het makkelijk te bewijzen is. (ik vind het idee van materie die uit trillende deeltjes bestaat trouwens moeilijker te vatten dan dat de ziel doorleeft ).
Oud 17-05-2003, 20:55
Verwijderd
Ik wist ook niet wat karma was totdat we 3 weken terug bij levensbeschouwing begonnen met het onderwerp: Hindoeïsme.
Oud 18-05-2003, 00:25
Shade
Shade is offline
Citaat:
toen ik 12 was kon ik me nog een beetje slim voordoen
Nu niet meer?

Laatst gewijzigd op 18-05-2003 om 00:30.
Oud 18-05-2003, 00:27
Verwijderd
Citaat:
x2_Shade schreef op 18-05-2003 @ 01:25:
Nu niet meer?
lol
Oud 18-05-2003, 00:30
Shade
Shade is offline
Citaat:
Mutant schreef op 17-05-2003 @ 20:54:
Zegt de 13-jarige (neeee ga je niet aangevallen voelen, ik vond het gewoon grappig ).

x2_Shade, ja er is veel aandachttrekkerij en onzin bij. Probleem is dat je zoiets moeilijk kunt geloven als je er zelf niet bent bijgeweest. Ben nu bijna 21 en heb al veel gezien en veel meegemaakt en niet dat ik denk dat ik nu de wijsheid in pacht heb ofzo maar ik weet wel dat je sommige dingen niet zomaar moet afdoen als onzin. En ja, je moet het maar gewoon van mij aannemen en ik kan het je niet bewijzen, maar daarom is het ook mystiek, bovennatuurlijk en paranormaal.
En hecht niet teveel waarde aan de wetenschap van nu, want die verbetert nog steeds. Zo dacht men ook eerst dat het atoom het kleinste deeltje was, en dan komt men erachter dat er nog kleinere delen inzitten, zo kan het ook gaan met dit, misschien staat men over een x aantal jaren zo ver dat het makkelijk te bewijzen is. (ik vind het idee van materie die uit trillende deeltjes bestaat trouwens moeilijker te vatten dan dat de ziel doorleeft ).
Zozo, je hebt me bijna bekeerd....lol
Ok ik zal wat meer erover nadenken......maar ik geloof het nog steeds niet
Ik geloof bijna nooit mensen die zeggen dat ze paranormaal zijn fzo...veel te veel FAKERS....
Maar idd, wie weet vinden ze ooit nog eens iets nieuws uit aan het menselijk lichaam
Zoland er geen bewijs is zal ik et ook nooit geloven.
Oud 18-05-2003, 00:34
Shade
Shade is offline
Citaat:
Wat is er mis met puberaal?
Jij hebt niet eens je leeftijd bij je naam staan....
En meteen agressief....
Stel je komt em een keer tegen.....en dan sla je hem in elkaar omdat hij iemand dom vind!?

Ik wist BTW pas op m'n 15e wat karma was hoor.....
Oud 18-05-2003, 00:43
Verwijderd
Citaat:
x2_Shade schreef op 18-05-2003 @ 01:30:
Zozo, je hebt me bijna bekeerd....lol
Ok ik zal wat meer erover nadenken......maar ik geloof het nog steeds niet
Ik geloof bijna nooit mensen die zeggen dat ze paranormaal zijn fzo...veel te veel FAKERS....
Maar idd, wie weet vinden ze ooit nog eens iets nieuws uit aan het menselijk lichaam
Zoland er geen bewijs is zal ik et ook nooit geloven.
Er zijn fakers... zoveel dat de serieuzen onder ons niet meer geloofd worden... triest eigenlijk.
Maar ik kan wel iets dat je misschien zou doen nadenken over tenminste energieën sturen en dat kunnen eigenlijk best veel mensen. Veel dingen hebben ook gewoon te maken met concentratie.
Waar over na te denken is: we gebruiken maar een fractie van onze hersenen, stel dat we de volle capaciteit zouden benutten, wie weet wat we allemaal zouden kunnen (is ook ooit een hele mooie reclame over geweest ). Maar het is zeker niet mijn doel jou te bekeren ofzo, als je er al eens stil bij staat dat er meer is dan je ziet en voelt, vind ik het allang best .
Oud 18-05-2003, 00:47
Shade
Shade is offline
nou ik vind eigenlijk wel dat je gelijk hebt....vooral dat over de hersenen, wist ik namelijk niet. Wordt de rest niet voor geheugen gebruikt ofzo?

Als het idd voor niks gebruikt wordt....wie weet kunnen we dan idd wel meer met ons oh zo beperkte lichaam

Maar ik zie zoveel fakers dat ik bijna niemand geloof.....zeker niet zonder goeie argumenten enzo
Oud 18-05-2003, 00:50
Verwijderd
Citaat:
x2_Shade schreef op 18-05-2003 @ 01:47:
nou ik vind eigenlijk wel dat je gelijk hebt....vooral dat over de hersenen, wist ik namelijk niet. Wordt de rest niet voor geheugen gebruikt ofzo?

Als het idd voor niks gebruikt wordt....wie weet kunnen we dan idd wel meer met ons oh zo beperkte lichaam

Maar ik zie zoveel fakers dat ik bijna niemand geloof.....zeker niet zonder goeie argumenten enzo
Nee, het wordt gewoon niet gebruikt... over verspilling gesproken .

Maar voor een ongelovige, breng jij wel veel tijd door op mystiek en eigenlijk weerleg je niet eens zoveel en sta je best open... volgens mij sta je meer open ervoor dan je zelf denkt
Oud 18-05-2003, 00:57
Shade
Shade is offline
Ja ik zag het eerst bij 10 nieuwste topicsvan dat "Ik ben paranormaal". Toen dacht : "Hahahaha, YEAH RIGHT!" Dus ging ik ff kijken en reageren en toen zag ik dat er best veel mensen in dit soort dingen geloofden.
Dus ik ging verder kijken en proberen anderen te laten inzien, of iig laten zien dat ik het onzin vond. Want 98% is ook onzin....helaas

Nou geloof ik dat paranormaal zeker niet maar dat deel over de hersenen is toch wel vreemd dan. Wie weet
Oud 18-05-2003, 01:08
Verwijderd
Citaat:
x2_Shade schreef op 18-05-2003 @ 01:57:
Ja ik zag het eerst bij 10 nieuwste topicsvan dat "Ik ben paranormaal". Toen dacht : "Hahahaha, YEAH RIGHT!" Dus ging ik ff kijken en reageren en toen zag ik dat er best veel mensen in dit soort dingen geloofden.
Dus ik ging verder kijken en proberen anderen te laten inzien, of iig laten zien dat ik het onzin vond. Want 98% is ook onzin....helaas

Nou geloof ik dat paranormaal zeker niet maar dat deel over de hersenen is toch wel vreemd dan. Wie weet
Het lukt niet echt he Maar het levert wel interessante discussies op
En ik moet ff zeggen, buiten die ene reactie dan waarop ik reageerde dat het geen stomme vraag was, je niet zo vervelend loopt te doen als anderen die niet geloven. Mijn bewondering daarvoor
Maar nu zijn we een beetje offtopic bezig.
Oud 18-05-2003, 01:14
Shade
Shade is offline
beetje
Maar wel bedankt
Oud 18-05-2003, 05:44
pe51
pe51 is offline
Rawsteel schreef:
Citaat:
je hebt t tegen een meisje van 13, hoor
Oud 18-05-2003, 14:24
Allome
Allome is offline
*ff Ontopic* Uh, een keertje, ofzow..
met paar vrienden, weet-wel, bij iemand thuis, feestje, gebeurde niks, iedereen teleurgesteld..
Oud 18-05-2003, 18:01
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
puberaal? ja gek he, rond mijn leeftijd begint de puberteit aah gossie kind! had je dat nog niet eens door? ach natuurlijk, ik snap het al, je hebt geeneens een leeftijd bij je naam staan, uit angst dat ik je daarop terugpak, nou geeft niet hoor ik kan je op genoeg andere manieren terug pakken hoor, dus doe maar niet zo aangebrand hoor.

en je vind wel degelijk elke dag een boek over Karma ja? als je eens wat beter rondkijkt overal vind je er zelf meerdere op een dag! waaauuuw.

ja en wat dan, als je me ooit tegekomt? ooh wacht! is het nu de bedoeling dat ik heel hard moet schreeuwen en hysterisch rond moet rennen?

over dom gesproken
Oud 18-05-2003, 21:06
AngelLena
AngelLena is offline
Ik heb ze nooit van m'n leven opgeroepen. Hoeft niet, ik zie ze zo ook wel (degenen die gezien willen worden dan). Ik ga niet meer op alle details in, maar zal korte samenvatting geven:

Toen ik 6 was waren we op vakantie, ik zou op bed, er staat en man. Wist ik veel, misschien horde hij er wel, maar die kwam mij haarfijn vertellen dat hij dood was maar niet overkon naar de andere kant, hij zat gevangen tussen leven en dood. De preciese reden daarvan weet ik al niet meer, is te lang geleden en deed het toen af als een waanidee.

Sinds mijn 11e is mijn kamer op zolder. Ieder vriendje of vriendinnetje dat bij mij thuis kwam was altijd bang voor de zolder om een reden die ze niet konden uitleggen, maar ze wouden er nooit heen. De eerste nacht dat ik er sliep ontdekte ik waarom. Stipt om 2 uur 's nachts komt er een rode kater zonder staart naar binnen wandelen. Kijkt je aan, springt op de vensterbank, gaat uit het raam kijken en als ie het zat is, komt ie bij me op bed liggen. Vond ik de eerste paar keren doodeng, daarna wou ik toch weten hoe het kon en probeerde hem aan te raken, maar ging dwars door hem heen. Later kwam ie zelf naar me toe toen ik em al wat meer gewend was en snuffelde hij aan mijn hand, ik voelde een koud en nat neusje en mijn hand was ok echt nat. Laten we het erop houden, dat ik em aan kan halen als hij dat zelf wil, anders niet.

Mijn beste vriendin had een paar jaar geleden een beste vriend en die heeft zelfmoord gepleegd, heeft zichzelf onder een trein gegooid. Niet fijn. Elk jaar op zijn sterfdag gaat die vriendin van mij naar een meertje in de buurt waar hij graag zat om na te denken. Ik ben traditioneel heks en ik wist hoe ik eventueel nog een laatste boodschap van haar naar hem kon zenden. Dat eenmaal gedaan, barste mijn vriendin in tranen uit en toen ik opkeek zag ik haar overleden vriend naast haar zitten en proberen een arm om haar heen te slaan wat niet lukte. Zij zag hem ook niet. Vanaf dat moment was ik 10 minuten contactpersoon tussen die 2. Ik heb hem nooit opgeroepen, hij heeft haar bericht ontvangen en is zelf gekomen om haar nog wat door te geven.

Mijn vriend zijn ouders zijn in november gescheiden. Zijn moeder is samen met de kids naar een ander huis gegaan. Leuk huis, alleen na een tijdje zag mijn lieve schoonmoeder een aantal dingen die er niet hoorden... Ik had al lang gemerkt dat er meer in dat huis aanwezig was dan wij, maar ik heb niks gezegd omdat het niet kwaadaardig was en mijn schoonmoeder zo dolgelukkig was met haar nieuwe huis. Zij heeft vervolgens het huis 'gereinigd' en mijn vriend had een vermoeden dat het niet helemaal gelukt was en schakelde mij in om te kijken. Zijn kamer was compleet vrij, dat wist ik al, dus ik heb hem daarheen gestuurd en ben zelf in de kamer in het donker gaan zitten. Na een paar minuten begon de zooi al. Het enige wat nodig was was zeggen dat de eigenaren van het huis haar eng vonden (was een jonge vrouw) en voila, die liet zich niet meer zien.

Advies wat ik je meegeef: roep ze niet op. Kan je alleen maar problemen mee krijgen, zij laten zich wel aan jou zien als jij er klaar voor bent en zij graag willen dat je ze ziet. Niet eerder, niet later. Met oproepen kunnen er alleen maar nare dingen gebeuren.
En mocht je ooit iets meemaken waar je vanaf wilt en je krijgt van iemand de volgende spreuk: Alles wat mij toegezonden wordt, stuur ik terug met liefde.
Begin er maar niet aan, werkt niet. Kan je beter iemand met ervaring inschakelen of zelf confronteren en van te voren de nodige beschermingsmaatregelen uitvoeren.
Oud 18-05-2003, 21:27
Shade
Shade is offline
mag ik hier geen WOORD van geloven?....

Je maakt wel erg veel mee...
Leuke verhalen voor een fantasie of griezel boek hoor maar klinkt totaal nep....

Alsof je je dat van je 6e nog zou herinneren
Mijn herinneringen gaan niet verder als dat ik 8 jaar was ofzo
ja mischien een paar dingetjes.

Als je echt zo iemand had ontmoet op die leeftijd was je gillend weggerent en je zou je zowieso niet herrineren.
Als geest zou ik trouwens ook nooit tegen een kind van 6 gaan praten hoor...nutteloos
Oud 18-05-2003, 21:49
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 18-05-2003 @ 22:27:

Leuke verhalen voor een fantasie of griezel boek hoor maar klinkt totaal nep....

Als je echt zo iemand had ontmoet op die leeftijd was je gillend weggerent en je zou je zowieso niet herrineren.
Als geest zou ik trouwens ook nooit tegen een kind van 6 gaan praten hoor...nutteloos
Dat mag. Als jij het niet gelooft, dan geloof je het niet. Kan je alleen dit vertellen: mijn herinneringen gaan terug naar vanaf mijn 4e levensjaar, en op je 6e ben je (tenminste ik wel) nog zo naief dat je niet eens weet dat die man daar niet hoort. Wie weet was het een schoonmaker ofzow... En waar geesten tegenaan kletsen is niet aan ons om te bepalen.
Oud 18-05-2003, 22:00
Shade
Shade is offline
-ik heb nog nooit enig bewijs van geesten gezien
-Heeeeeeleboel verhalen gehoord die overduidelijk nep waren
-Ik ken veel mensen die zelf die verhalen verzinnen en dat ook toegeven
-Ik zie soms op tv ook dat soort programma's waarin je ook hoort dat het allemaal nep was
-Ik heb nog nooit ook maar iets meegemaakt dat onverklaarbaar was of op een geest leek ofzo

Genoeg reden om het niet te geloven voor mij....
Ik zeg niet dat je liegt maar ik kan het gewoon niet geloven..
Oud 18-05-2003, 22:37
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 18-05-2003 @ 23:00:
-ik heb nog nooit enig bewijs van geesten gezien
-Heeeeeeleboel verhalen gehoord die overduidelijk nep waren
-Ik ken veel mensen die zelf die verhalen verzinnen en dat ook toegeven
-Ik zie soms op tv ook dat soort programma's waarin je ook hoort dat het allemaal nep was
-Ik heb nog nooit ook maar iets meegemaakt dat onverklaarbaar was of op een geest leek ofzo

Genoeg reden om het niet te geloven voor mij....
Ik zeg niet dat je liegt maar ik kan het gewoon niet geloven..
En dat is jouw keuze. En hoor je mij verder niet over. Je hebt mensen die geloven alles, je hebt mensen die geloven een deel en je hebt mensen die alleen feiten geloven. Als jij tot die laatste categorie behoort, ga ik je echt niet lopen overtuigen hoor. Punt 1 heeft het geen zin, punt 2 waarom zou ik? Ik laat mensen veel liever in hun eigen waarde. Als jij mij maar laat geloven in wat ik zelf geloof. Als men mij dar niet op afkat, heb ik totaal geen probleem met hen die niet geloven wat ik zeg.
Oud 19-05-2003, 00:19
Verwijderd
Citaat:
x2_Shade schreef op 18-05-2003 @ 22:27:

Zolang ieder maar in zijn waarde gelaten wordt .

Maar over die herinneringen, ik heb herinneringen die teruggaan tot mijn 2 jaar, iig toen ik begon te praten (ben pas laat begonnen met praten, had vroeg een woordje gezegd en heb daarna lange tijd gezwegen , liep daarentegen al wel heel vroeg rond ). Het zijn er niet veel en meer wat indrukken en beelden, maar ze zijn er wel.
Toen ik 16 was, was het zelfs nog erger, ik kon tot in detail herinneren wat ik had gedaan op mijn 4e enzo, echt niet normaal hoeveel dingen er in mijn geheugen zaten geprent, dat is op een gegeven moment dus wel beginnen op te spelen. Heb ook veel moeite met dingen in het heden te onthouden, maar gelukkig is het nu een beetje aan het stabiliseren . Maar het is perfect mogelijk om zo ver terug te gaan met je herinneringen.

En misschien had die geest wel iemand nodig die hem kon zien en horen. Stel je even voor, je hoeft niet in geesten te geloven, dat je tussen blinden zou zitten die een andere taal spreken... zou je dan niet ontzettend blij zijn als er een ziende op je af kwam die jouw taal sprak, al was het een kind van 6 jaar of zou je die persoon niet bezoeken als je wist dat die daar was?
Oud 19-05-2003, 09:37
Shade
Shade is offline
mjah.....maar toch geloof ik et niet....
Die energieen....mischien
Die meditaties.....mischien
Maar geesten....nee....
Oud 19-05-2003, 10:26
Verwijderd
Citaat:
x2_Shade schreef op 19-05-2003 @ 10:37:
mjah.....maar toch geloof ik et niet....
Die energieen....mischien
Die meditaties.....mischien
Maar geesten....nee....
Wat denk jij dan dat na je dood gebeurt? (Of zullen we daar een nieuw topic over openen... ach we zien wel )
Denk je dat het gewoon finito is en dat er nix meer komt?
Oud 19-05-2003, 17:10
bonsai
bonsai is offline
Citaat:
pe51 schreef op 17-05-2003 @ 14:27:
Dat kan je op 2 manieren bekijken, sweetchrissiej.

* het papier en glas gingen 'vanzelf' of door een geest terug

of

* hij weet niet meer wat hij in zijn fantasie of in het echt gedaan heeff. (het glas terugzetten en papier verbranden kan hij zich voorgesteld en ingeleefd hebben).

Maar in beide gevallen blijft t scary.

x2_shade, ik heb dat in een forum gelezen van mensen die volgens mij niet zomaar liegen. Die knal kan in hun eigen hoofd geweest zijn, en niet voor de buren te horen. ik geloof niet alle verhalen. maar die over poltergeisten bijv. zie je ook op discovery af en toe.

Alleen in films wordt van alles overdreven en aangedikt, mensen willen een mooi verhaal.
of....
hij was bang door de hele sfeer van het glaasje draaien enzo, en om dat gevoel ook over te brengen aan degene die er niet bij waren gaat ie overdrijven en fantaseren, voor hem voelt het dan niet of hij liegt ofzo, maar hij probeert gewoon, tsja, andere mensen ook de angst te laten voelen. (zelf geleerd van mijn levensbeschouwing leraar)
Oud 19-05-2003, 17:18
bonsai
bonsai is offline
Citaat:
Mutant schreef op 18-05-2003 @ 01:50:
Nee, het wordt gewoon niet gebruikt... over verspilling gesproken .

Maar voor een ongelovige, breng jij wel veel tijd door op mystiek en eigenlijk weerleg je niet eens zoveel en sta je best open... volgens mij sta je meer open ervoor dan je zelf denkt
ik had dat over die hersens ook een keer gepost, maar ik kreeg als antwoord dat er maar 10% van je hersenen TEGELIJK wordt gebruikt, dus dat wel alles wordt gebruikt maar dan omstebeurt. ik heb geen idee wat nou waar is eigenlijk

Regels voor berichten