Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2003, 20:07
YesMe
YesMe is offline
Hey iedereen!

Afgelopen woensdag heb ik in me eentje (=DOM) een geest opgeroepen... Ik heb met hem een soort van gesprekje gehad door middel van "een ketting".Hij blijkt dus een broer te zijn van één van de bewoners die hierover in dit huis hebben gewoond. Ik weet niet wat hij van mij wilt...ik weet alleen dat hij wilt dat ik hem moet helpen.

Ik weet dat dat niet zo slim is...maar ben ik dus btje laat achter gekomen. Afgelopen nacht voelde ik een hand over mijn lichaam gaan en hoor ik rare geluiden in mijn kamer....Ik durf straks echt niet meer te gaan slapen, ben veel te bang dat er nog zoiets dergelijks gebeurd of nog iets engers. Hoe kan ik van die (kwade) geest afkomen? Misschien geloof je wel niet in geesten...maar ik raad het je echt af om het bijvoorbeeld een keer een geest opteroepen voor "de gein". Want zoiets wil je echt niet meemaken...Heeft iemand tips voor mij? En is er hier iemand anders die ook zoiets heeft meegemaakt? XxX
Oud 20-06-2003, 20:07
Verwijderd
Dit past beter op Mystiek

Psych ------> Mystiek
Oud 20-06-2003, 20:12
Riconoscente
Riconoscente is offline
Ik heb dit nog nooit meegemaakt, maar je moet dus hiermee oppassen, ik weet zelf niet goed wat je kunt doen om het ongedaan te maken maar volgens mij zitten hier wel mensen die dat wel weten.
Oud 20-06-2003, 20:27
Ik > Jij
Ik > Jij is offline
Pm...
Oud 20-06-2003, 21:07
Verwijderd
ik denk dat er niet veel aan de hand is, maar dat je je t verbeeld omdat je bang ben ofzo...

maar als je zekerheid wil hebben, dan kan je een paragnost of een medium ofzo opzoeken, dat zou misschien wel kunnen helpen
Oud 20-06-2003, 21:52
ranonkel
ranonkel is offline
Het is echt heel gevaarlijk om in contact te komen met geesten omdat je contact maakt met het lagere astrale deel van de overledene.Dat deel hangt erg aan het leven.

Dit is echt heel vervelend voor jou! Het enige wat je kan doen is veel kaarsen en wierook branden en bidden. Ik hoop dat het dan overgaat.

Waarschuw al je vrienden en kennissen dat ze niet beginnen aan geesten oproepen!

Laatst gewijzigd op 20-06-2003 om 23:05.
Oud 21-06-2003, 11:35
Ed De Pijpslet
Ed De Pijpslet is offline
Het zit allemaal tussen de oren!
Oud 22-06-2003, 18:33
AngelLena
AngelLena is offline
Er is hier al zo vaak gezegd dat je NOOIT geesten op moet roepen, al helemaal niet zonder de benodigde voorzorgsmaatregelen en kennis.
Nu heb je het al gedaan en zit je met de consequenties. En als ik jou was zou ik iemand vragen met ervaring en gruwelijk veel kennis die in de buurt woont en die nog een keer contact met de geest op laten nemen zonder dat jij erbij bent en vragen wat die gast nou eigenlijk wil.
Oud 22-06-2003, 18:45
lady of the dark
lady of the dark is offline
Denk je er wel bij na dat het misschien toch allemaal verbeelding is? Niet dat ik je niet geloof, maar soms kun je jezelf aardig opfokken terwijl er niets aan de hand is. Raak niet in paniek, hoe rustiger je bent, hoe minder last je van zo'n geest hebt.
Houden de verschijnselen aan, zoek dan inderdaad een paragnost op. succes!
Oud 22-06-2003, 20:34
posthuman
posthuman is offline
Om een of andere reden vind ik dit niet geloofwaardig overkomen. Maar dat zal wel aan mij liggen, dus ik verwijder me maar uit dit topic.
Oud 22-06-2003, 20:38
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
posthuman schreef op 22-06-2003 @ 21:34:
Om een of andere reden vind ik dit niet geloofwaardig overkomen. Maar dat zal wel aan mij liggen, dus ik verwijder me maar uit dit topic.
Nee, waarom zou ik? Als jij het niet gelooft is dat toch gewoon jou mening? Meningsuititng staat vrij hier, als men de mening maar niet op gaat dringen en dat de boel hier niet te veel offtopic loopt door een discussie te beginnen over het wel of niet bestaan van geesten. Die discussies zijn al geweest en draaien op 1 ding uit: je kan niet bewijzen dat ze er wel zijn, je kan ook niet bewijzen dat ze er niet zijn. Met anere woorden, die discussie loopt dood. Maar een mening uiten mag altijd.
Oud 23-06-2003, 07:52
YesMe
YesMe is offline
Citaat:
posthuman schreef op 22-06-2003 @ 21:34:
Als jij t niet gelooft..moet je zelf maar eens een geest oproepen.
(hoewel ik dit je sterk af raad!!!!!) (anders met professionele hulp) Dan praat je (waarschijnlijk) wel anders..
Maar goed als jou mening is dat jij het niet geloofwaardig vindt, leg ik mij daarbij neer, want ieder zijn eigen mening..!
Oud 23-06-2003, 09:17
Verwijderd
Citaat:
LilGurL schreef op 23-06-2003 @ 08:52:
Als jij t niet gelooft..moet je zelf maar eens een geest oproepen.
(hoewel ik dit je sterk af raad!!!!!) (anders met professionele hulp) Dan praat je (waarschijnlijk) wel anders..
Maar goed als jou mening is dat jij het niet geloofwaardig vindt, leg ik mij daarbij neer, want ieder zijn eigen mening..!
Geesten horen niet opgeroepen te worden en dat moet je dus ook niet tegen andere personen gaan verkondigen om te bewijzen dat het wel echt is gebeurd.
En het ongeloofwaardige gaat denk ik niet over geesten, maar over jouw verhaal gewoon. Je vertelt het ook niet bepaald duidelijk, wel? En er zijn hier al vaker van die 'sterke' verhalen opgedoken en persoonlijk ken ik ook genoeg jongeren die er vaak mee opscheppen dus vandaar de sceptici.
Oud 23-06-2003, 15:43
WinterQueen
WinterQueen is offline
als je eerst gewoon Nederlands leert, misschien gaat het dan een stuk beter allemaal.
Oud 23-06-2003, 19:33
ne0
ne0 is offline
ik vind het je eigen domme schuld.. jij doet iets stoms, je zit met de gevolgen, nu moet je er ook maar zelf weer uitkomen.... (vind ik dan..)
Oud 24-06-2003, 12:34
Gaz
Gaz is offline
Nou nou, ze weet toch zelf dat ze een fout heeft gemaakt, dan hoef je het niet nog ff erger te maken voor haar...
Oud 24-06-2003, 13:34
killertje
killertje is offline
bid tot God en vraag of Hij de geest wil weg nemen.
Oud 26-06-2003, 18:12
01-LoPeZsTyLe
01-LoPeZsTyLe is offline
Citaat:
Muse_rulez schreef op 24-06-2003 @ 14:34:
bid tot God en vraag of Hij de geest wil weg nemen.
Mee eens
Oud 27-06-2003, 01:40
Agnès
Agnès is offline
Oh god help me van die nare geest af! hij hoort je toch niet.
het is je eigen schuld en ik heb geen medelijden met je.
Waarom ga je dan ook een geest oproepen... kansloos! en zal ik je nog wat vertellen? je maakt jezelf bang.. het zit allemaal tussen je oren..
Oud 27-06-2003, 08:55
Yohst
Yohst is offline
Hoe heb je m dan opgeroepen? Met "een ketting"?
Oud 02-07-2003, 17:54
Marloes_temp2
Marloes_temp2 is offline
Heb verder weinig verstand van dit soort zaken, wel de nodige verhalen gehoord over geesten oproepen maar zou het zelf nooit doen.

Op zich kan ik er best wel in geloven, maar omdat ik zelf nooit zoiets heb meegemaakt, klinkt het een beetje vreemd.

Er is een ding want ik niet snap; op alle topics waar ik hier dus voor het eerst kom en mensen een probleem hebben met geesten oproepen, of met vervloekingen en zo, hebben anderen als tip "Bid tot God om dit op te lossen." Waarom in hemelsnaam?
Niet iedereen gelooft toch in een God, en mensen, geesten zijn toch niet 100% gerelateerd aan God of zoiets? Waarom is het bidden tot God zo goed als je zo'n probleem hebt, en heeft iemand er wel eens effect van gemerkt? Ik kan deze 2 dingen niet met elkaar in verband brengen, maar misschien wil iemand het uitleggen....?
Oud 02-07-2003, 18:10
Verwijderd
Citaat:
Marloes17V schreef op 02-07-2003 @ 18:54:
Heb verder weinig verstand van dit soort zaken, wel de nodige verhalen gehoord over geesten oproepen maar zou het zelf nooit doen.

Op zich kan ik er best wel in geloven, maar omdat ik zelf nooit zoiets heb meegemaakt, klinkt het een beetje vreemd.

Er is een ding want ik niet snap; op alle topics waar ik hier dus voor het eerst kom en mensen een probleem hebben met geesten oproepen, of met vervloekingen en zo, hebben anderen als tip "Bid tot God om dit op te lossen." Waarom in hemelsnaam?
Niet iedereen gelooft toch in een God, en mensen, geesten zijn toch niet 100% gerelateerd aan God of zoiets? Waarom is het bidden tot God zo goed als je zo'n probleem hebt, en heeft iemand er wel eens effect van gemerkt? Ik kan deze 2 dingen niet met elkaar in verband brengen, maar misschien wil iemand het uitleggen....?
Ik zou zeggen, niet op letten, je struikelt hier gewoon over de christenen . Dat is voor hun voor alles de oplossing en meer hebben ze vaak ook niet te melden. Niet dat ze niet mogen geloven, maar zelf ken ik toch wel betere oplossingen .
Oud 06-07-2003, 11:56
Elister
Elister is offline
Citaat:
Mutant schreef op 02-07-2003 @ 19:10:
Ik zou zeggen, niet op letten, je struikelt hier gewoon over de christenen . Dat is voor hun voor alles de oplossing en meer hebben ze vaak ook niet te melden. Niet dat ze niet mogen geloven, maar zelf ken ik toch wel betere oplossingen .
Hmm, alle christenen over een kam scheren is natuurlijk ook weer een hobby apart

Maar goed, daar gaat het verder niet over dus ik hou me afzijdig.
Oud 06-07-2003, 12:00
Repsaj
Repsaj is offline
ik denk ook dat het tusse je oren zit. Maar ikzelf geloof niet zo in geesten oproepen.

En mutant: wat een loze opmerking toch weer.
Oud 06-07-2003, 17:00
telluriet
telluriet is offline
Citaat:
LilGurL schreef op 20-06-2003 @ 21:07:
blaat
ik zou maar gauw verhuizen, want dadelijk komt het boze spook met een mes om je te vermoorden
Oud 06-07-2003, 19:31
Shade
Shade is offline
Citaat:
Repsaj schreef op 06-07-2003 @ 13:00:
ik denk ook dat het tusse je oren zit. Maar ikzelf geloof niet zo in geesten oproepen.

Nee hoor gewoon de waarheid....
Het stikt hier van de Christenen....niks mis mee maar ik begin me mateloos te irriteren aan dat: BID TOT GOD!

Je weet dat diegene geen christen is of al tot god gebeden heeft. Het eerste wat bij een Christen namelijk opkomt als ie een probleem heeft is god om hulp vragen. En ongelovigen zeggen tot god te bidden heeft tulijk helemaal geen nut.

Als god es iets wil doen laat ie dan belangerijke dingen gaan doen zoals de 3e wereld helpen en onschuldig lijdende mensen helpen. Niet zoiets onzinnigs als het laten sneeuwen 1 mens van de dood redden of een geest wegjagen!
Oud 06-07-2003, 19:32
Shade
Shade is offline
wat een OUD topic trouwens....
Oud 06-07-2003, 23:24
Verwijderd
Citaat:
Sinnerella schreef op 06-07-2003 @ 12:56:
Hmm, alle christenen over een kam scheren is natuurlijk ook weer een hobby apart

Maar goed, daar gaat het verder niet over dus ik hou me afzijdig.
Hmmm... kan best zijn, over 1 kam scheren, maar diegenen die hier van zich laten horen, hebben wel meestal hetzelfde verhaal bij. Sorry voor de rest dan.

Citaat:
excuseer? Ik ben hier FB en ik doe altijd de moeite om fatsoenlijk antwoord te vinden en oplossingen te zoeken en als ik dan een keertje iets offtopic zeg, maak ik TOCH WEER een loze opmerking???
Oud 07-07-2003, 15:39
fil
fil is offline
Wake up the dying, don't wake up the dead.
-Mr E-
Oud 07-07-2003, 16:44
Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
Ed De Pijpslet schreef op 21-06-2003 @ 12:35:
Wat doe je hier dan op dit forum?? En lil Gurl, ik zou inderdaad naar een paragnost gaan en als je daar de mogelijkheid niet voor hebt probeer er dan achter te komen wat ie van je wilt.
Oud 09-07-2003, 11:42
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Ga naar de bieb, misschien dat ze daar in een boek een methode hebben staan om kwade geesten weg te jagen nadat je ze hebt opgeroepen. Ik weet dat die er wel moeten zijn!
En anders paragnost bellen, check tel. nrs in van die spirituele blaadjes als de paravisie of speigelbeeld ofzo...of n email sturen naar ze.
Oud 10-07-2003, 16:44
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
Heeft iemand tips voor mij? En is er hier iemand anders die ook zoiets heeft meegemaakt? XxX
Nee ik heb geen tips voor je.
Oud 10-07-2003, 18:05
lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
Inderdaad
Gewoon niet meer aan denken
Wat kan een geest, als hij al bestaat, jou nou maken?
Oud 11-07-2003, 12:42
Verwijderd
Citaat:
lucy48 schreef op 10-07-2003 @ 19:05:
Inderdaad
Gewoon niet meer aan denken
Wat kan een geest, als hij al bestaat, jou nou maken?
Best veel eigenlijk. Stel even dat ze bestaan (zelf geloof ik dat wel), dan kunnen ze je gek maken, of gek maken in de ogen van de rest van de wereld, want niemand gelooft je, ze kunnen je psychische en fysieke schade toebrengen,...
Oud 16-07-2003, 18:57
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Ga eens naar de bieb, schrijf wat schrijvers op van boeken over dergelijke dingen en probeer ze te contacteren, zoek een regressietherapeut of iets dergelijks, of iemand die contact kan maken met zijn gids en/of geesten, en vraag ze naar je huis te komen om je te helpen.
Oud 16-07-2003, 18:58
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Nee hoor. Het zit overal.
Oud 16-07-2003, 19:00
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
En er zijn ook van die methodes om nare invloeden uit je kamer weg te weren door hem te 'reinigen' door er met wierook enzo door heen te lopen maar daar weet ik de details niet van. Is ook op te zoeken in de bieb.
Oud 24-07-2003, 15:11
Murderdoll
Murderdoll is offline
heej... ik heb wel eens gelezen dat je geesten kunt helpen naar de 'hemel' of waar zielen naartoe gaan te komen, ik weet niet of het werkt, ik heb t nog nooit geprobeerd, maar zo gaat het: als je merkt dat de geest weer bij je is, stel je een mooie poort voor met allerlei mooie dingen, zo mooi dat het nergens op aarde voorkomt, en overtuig je de geest dat het beter is daar, en dat hij of zij alleen maar door de poort hoeft te stappen, en hij is er. Je moet wel heel erg je best doen, ik heb dit van een paragnost, die zelf ook veel geesten zo heeft geholpen, je kunt het altijd proberen dus.. doe je best
Oud 29-07-2003, 21:43
Elvin
Elvin is offline
Ik zou hem vriendelijk vragen:1 of hij weg wil gaan, of 2 duidelijker te maken waarmee je hem moet helpen.
Ik wens je heel veel sterkte.
Oud 29-07-2003, 21:54
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Citaat:
Hey iedereen!

Afgelopen woensdag heb ik in me eentje (=DOM) een geest opgeroepen... Ik heb met hem een soort van gesprekje gehad door middel van "een ketting".Hij blijkt dus een broer te zijn van één van de bewoners die hierover in dit huis hebben gewoond. Ik weet niet wat hij van mij wilt...ik weet alleen dat hij wilt dat ik hem moet helpen.
Je hebt een GEEST opgeroepen... waaruit concludeer je dat?

woehoe... - en de geest wil jouw hulp nog wel...

gefeliciteerd met je nieuwe baan dan...
Oud 29-07-2003, 22:11
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef op 29-07-2003 @ 22:54:
Je hebt een GEEST opgeroepen... waaruit concludeer je dat?

woehoe... - en de geest wil jouw hulp nog wel...

gefeliciteerd met je nieuwe baan dan...
Je neemt dit duidelijk niet serieus. Hou je even in dan en reageer normaal of helemaal niet. ik hoop dat het niet tot een waarschuwing voor jou hoeft te komen...
Oud 31-07-2003, 20:55
sterre
sterre is offline
eerst even reageren op de inhoud van dit topic: dit topic gaat niet over het al dan niet bestaan van geesten, en mensen die er niet in geloven moeten zich dan ook niet in deze discussie werpen, doe dat opeen ander topic. dit meisje wil duidelijk hulp en is niet op dit forum gekomen om zich belachelijk te laten maken.

ontopic: meisje, ik zou zelf niet goed weten wat je kan doen. zoals ze al eerder vermelden op het forum: zoek hulp in de bib, bij een para-dinges, met een medium, ... weet ik veel!!! maar als je er blijft van last hebben zou ik je echt aanraden (professionele) hulp te zoeken. en weet je wel zeker dat het om een kwaadaardige geest gaat? hij doét je toch niet echt iets. mss is het niet zijn bedoeling je bang te maken, indien hij geluiden maakt op je kamer. mss wil hij je hulp wel en is hij helemaal niet kwaadaardig. ik wens je veel succes....
Oud 10-08-2003, 18:08
p0m
p0m is offline
heb je hem na het oproepen ook weggestuurd..??
anders zou je kunnen proberen hem terug te vragen, en dan weg te sturen. Als je dan klaar bent leg je je kettinkje in je hand en sla er dan een paar keer op...

of het lukt weet ik niet zeker, dus je kan beter eerst even navraag doen, maar zoiets staat me bij
Oud 11-08-2003, 23:13
Frondish
Frondish is offline
man..kap gewoon met dat maffe gedoe en negeer die geest als je het zo erg gelooft ga tv kijken savonds met licht aan ofzo en als je moe word doe je je tv uit en licht ook en voel en hoor je die geest dan nog laat hem...gewoon negeren ik heb het zelf ook wel eens maar soms dan ga je er zo over nadenken dan ga je het zelf zien denk je maar ik moet het ook niet flikken om op scholieren.com een topic over geesten te gaan lezen om 2 uur snachts ofzo want dan ga ik ook met angst slapen...om de een of andere reden word je daar gewoon bang van
Oud 15-08-2003, 12:12
Repsaj
Repsaj is offline
Kan iemand mij vertellen hoe de mens erachter is gekomen dat je door middel van glaasje draaien enzo geesten kunt oproepen.

Is dat gebeurd door toeval of is het verteld???
Oud 15-08-2003, 12:18
Frondish
Frondish is offline
ik denk dat er gewoon ooit 1 of andere gek dat ff heb verzonnen en dat het bij veel mensen met toeval nog echt zo was ook en daardoor zijn we gaan geloven denk ik
Oud 15-08-2003, 12:27
Repsaj
Repsaj is offline
Citaat:
SynoP schreef op 15-08-2003 @ 13:18:
ik denk dat er gewoon ooit 1 of andere gek dat ff heb verzonnen en dat het bij veel mensen met toeval nog echt zo was ook en daardoor zijn we gaan geloven denk ik
kijk en dat denk ik ook!!!!!!!!
Tis gewoon onzin (denk ik/is mijn mening)
Oud 15-08-2003, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Repsaj schreef op 15-08-2003 @ 13:12:
Kan iemand mij vertellen hoe de mens erachter is gekomen dat je door middel van glaasje draaien enzo geesten kunt oproepen.

Is dat gebeurd door toeval of is het verteld???
Persoonlijk denk ik dat er idd geesten kunnen worden opgeroepen (niet via glaasje draaien), maar dat de traditie in de jaren is veranderd, verbasterd en dat de mensen er hun eigen draai aan hebben gegeven. Of dat de mensen daadwerkelijk geloofden dat ze de dingen die ze opriepen via het ouijabord (waarvan het glaasjedraaien is afgeleid) geesten waren.
Oud 17-08-2003, 22:41
Bijoux
Bijoux is offline
Geesten oproepen is zo gevaarlijk. Wat ga je tegen iets doen waar je zelf niet tegen kunt vechten. Je roept zoiets op, het komt uit een andere wereld, maar je roept zoiets, dus het zal bij je blijven.
Oud 17-08-2003, 23:36
Rieno
Rieno is offline
Ik kom hier dan misschien niet vaak, maar is niemand benieuwd of het al opgelost is?
Advertentie

Regels voor berichten