Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2003, 11:18
Mystically
Mystically is offline
Er loopt als sinds een poosje een hond achter me aan, een witte herdershond. Ze heeft een soort van ketting om, met witte stenen. Ik heb ook weleens het gevoel alsof ze tegen me praat, via m'n hoofd.

Als ik thuis zit, zit de hond meestal voor de deur en anders ergens in de tuin. Het probleem is alleen dat niemand anders haar kan zien Weet een van jullie misschien wat ze komt doen? Of waar ze vandaan komt ofzo?

Laatst gewijzigd op 01-07-2003 om 12:10.
Advertentie
Oud 01-07-2003, 12:23
Verwijderd
Een witte herdershond? Albino of mutatie of gewoon wit?
Ach ja, maakt eigenlijk niet zoveel uit.
Wat zegt ze je, wat voor gevoel geeft ze je, wanneer is ze voor eerst verschenen.
Op dit moment denk ik aan een gids, maar ik heb wel meer info nodig.
Oud 01-07-2003, 12:28
Mystically
Mystically is offline
Het is gewoon een witte hond met bruine ogen en ze geeft me zo'n gevoel alsof er niks slechts kan gebeuren (als in ongelukken enzo). en ze is iets van 3 weken geleden verschenen, alleen toen dacht ik nog dat het een 'gewone' hond was. ze praat ook niet echt met woorden, maar meer met gevoelens.
Oud 01-07-2003, 12:31
Verwijderd
Citaat:
Mystically schreef op 01-07-2003 @ 13:28:
Het is gewoon een witte hond met bruine ogen en ze geeft me zo'n gevoel alsof er niks slechts kan gebeuren (als in ongelukken enzo). en ze is iets van 3 weken geleden verschenen, alleen toen dacht ik nog dat het een 'gewone' hond was. ze praat ook niet echt met woorden, maar meer met gevoelens.
is er 3 weken geleden misschien iemand overleden die je erg goed kent, of is er iets speciaals gebeurd toen? Het kan ook een soort van beschermer zijn, zeker als ze je dat gevoel geeft. Geeft ze je raad of alleen dat beschermende gevoel?
Kun je haar aanraken, of rent ze dan weg? En als je dat doet, voelt ze dan idd als een gewone hond? Is ze al eens binnen geweets?
Oud 01-07-2003, 12:42
Mystically
Mystically is offline
Citaat:
Mutant schreef op 01-07-2003 @ 13:31:
is er 3 weken geleden misschien iemand overleden die je erg goed kent, of is er iets speciaals gebeurd toen? Het kan ook een soort van beschermer zijn, zeker als ze je dat gevoel geeft. Geeft ze je raad of alleen dat beschermende gevoel?
Kun je haar aanraken, of rent ze dan weg? En als je dat doet, voelt ze dan idd als een gewone hond? Is ze al eens binnen geweets?
Ja, moeder van een goeie vriendin is gestorven, maar ik weet niet of dat wel meetelt?! en ik kan haar wel aaien, maar ze voelt dan anders aan dan een gewone hond, soort van zachter.
Oud 01-07-2003, 12:50
Verwijderd
Citaat:
Mystically schreef op 01-07-2003 @ 13:42:
Ja, moeder van een goeie vriendin is gestorven, maar ik weet niet of dat wel meetelt?! en ik kan haar wel aaien, maar ze voelt dan anders aan dan een gewone hond, soort van zachter.
Ligt aan je band met die moeder.
Dus ze laat toe dat je haar aait, en als je haar aait, voel je duidelijk dat t geen echte hond kan zijn. En komt ze binnen?

Ik zit toch met gids of beschermer in mijn hoofd. Ik zal nog even rondkijken naar info.
Oud 01-07-2003, 12:53
Mystically
Mystically is offline
Citaat:
Mutant schreef op 01-07-2003 @ 13:50:
Dus ze laat toe dat je haar aait, en als je haar aait, voel je duidelijk dat t geen echte hond kan zijn. En komt ze binnen?

Ik zit toch met gids of beschermer in mijn hoofd. Ik zal nog even rondkijken naar info.
ik kan wel voelen dat het geen echte hond is, maar toch ook weer wel en ze komt van binnen, ja.
thnx
Oud 01-07-2003, 15:13
Shade
Shade is offline
wees er blij mee....
Als ik dit zo hoor lijkt het me geweldig om zoiets mee te maken.
Blijf iig vriendelijk tegen die hond

(Sorry kheb er geen verstand verder van )
Oud 01-07-2003, 15:27
The Crash Bash
The Crash Bash is offline
Citaat:
Mystically schreef op 01-07-2003 @ 12:18:
. Het probleem is alleen dat niemand anders haar kan zien
Meen je dat nou echt?
Oud 01-07-2003, 15:39
AngelLena
AngelLena is offline
Wow shade... is ook de eerste keer dat je geen weerwoordje hebt... Ik sta versteld en ben trots op je!

Mystically, ik zo'n zelfde soort iets meegemaakt, alleen dat was geen hond, maar een roofvogel. Deze kwam niet binnen, maar bleef buiten. Telkens als ik ergens heen ging op de fiets, vloog dat dier voor me uit of achter mij aan... Vond ik ook zo vreemd. Mijn beste maat is valkenier, ik heb de vogel aan hem beschreven, bleek een adelaarsoort te zijn (ben naam alweer vergeten) die in Europa al lang niet meer voorkomt.

Maar deze verscheen vlak voordat mijn beste maat een auto ongeluk kreeg (100 km/uur tegen een boom op, maar gelukkig ongedeerd) waar ik vele nachtmerries over heb gehad en toen die nachtmerries eenmaal over waren, was die vogel er ook niet meer. Heb elke valkeniersclub in de omgeving gebeld (zijn er niet zoveel overigens) om te vragen of zij toevallig zo'n vogel hadden en verloren zijn en terug gevonden hebben, maar stuk voor stuk lachten ze me uit en schaterden dat die vogel hier niet voorkomt en niet gehouden mag worden! Probeer je ook eens te helpen.

Dus ik denk zelf ongeveer hetzelfde als wat mystically je vertelde... een gids/beschermer die tijdelijk voor je zorgt... alleen als de band met jou vriendin haar moeder niet zo groot was, denk ik niet dat ie daarvoor komt en denk ik dat je op je hoede moet zijn voor evt ongevallen binnen jou naaste kring...
Oud 01-07-2003, 16:00
The Crash Bash
Damned is echt interressant.
Kan een dier een overleden vriend of iemand die je kent zijn?
Oud 01-07-2003, 16:15
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
The Crash Bash schreef op 01-07-2003 @ 17:00:
Damned is echt interressant.
Kan een dier een overleden vriend of iemand die je kent zijn?
Ik zou het niet weten. Met dit soort gevallen voel je vaak een nauw verwantschap met het dier in kwestie...maar of het nou meteen een overleden naaste is durf ik niet te zeggen want dat weet ik echt niet...
Oud 01-07-2003, 16:53
Shade
Shade is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 01-07-2003 @ 16:39:
Wow shade... is ook de eerste keer dat je geen weerwoordje hebt... Ik sta versteld en ben trots op je!
Goed he
Komt omdat ik toch een beetje aan geesten begin te twijfelen. Ik hoor aan veel mensen dat ze het menen en dat jij en Mutant ook zo'n 100% in geesten geloven. Ik kan het me amper voorstellen maar ik denk er wel veel meer over na.

Maar ik zal er pas echt in geloven als ik zelf iets mee maak

Dit verhaal klinkt serieus dus daarom maar ff geen kritiek
Oud 01-07-2003, 16:57
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 01-07-2003 @ 17:53:
Goed he
Komt omdat ik toch een beetje aan geesten begin te twijfelen. Ik hoor aan veel mensen dat ze het menen en dat jij en Mutant ook zo'n 100% in geesten geloven. Ik kan het me amper voorstellen maar ik denk er wel veel meer over na.

Maar ik zal er pas echt in geloven als ik zelf iets mee maak

Dit verhaal klinkt serieus dus daarom maar ff geen kritiek
Ik blijf erbij: ik ben trots op je... Je begint open te staan voor dingen die jij niet meemaakt en begrijpt en komt niet meer meteen met allerlei wetenschappelijke verklaringen voor de voorvallen die jij niet kan plaatsen die vaak toch niet echt op prijs gesteld worden. Je hebt dat recht wel dus hou ik je daarin niet tegen, maar ben blij dat je nu alles ook probeert te bekijken vanuit een ander zijn ervaring en niet alleen vanuit je eigen voordat je met je verhaal komt. Geeft inderdaad aan dat je toch wel aan't nadenken bent geweest en niet zo kort voor de kop bent als men dacht.
Oud 01-07-2003, 17:12
Mystically
Mystically is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 01-07-2003 @ 16:39:

Dus ik denk zelf ongeveer hetzelfde als wat mystically je vertelde... een gids/beschermer die tijdelijk voor je zorgt... alleen als de band met jou vriendin haar moeder niet zo groot was, denk ik niet dat ie daarvoor komt en denk ik dat je op je hoede moet zijn voor evt ongevallen binnen jou naaste kring...
ik vond haar moeder wel aardig enzo, maar het is niet echt dat we gingen zitten babbelen over van alles en nogwat... en na jouw verhaal te hebben gelezen, heb ik ineens niet zo veel zin meer in dat die hond rond me blijft hangen......
Oud 01-07-2003, 17:18
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Mystically schreef op 01-07-2003 @ 18:12:
ik vond haar moeder wel aardig enzo, maar het is niet echt dat we gingen zitten babbelen over van alles en nogwat... en na jouw verhaal te hebben gelezen, heb ik ineens niet zo veel zin meer in dat die hond rond me blijft hangen......
Denk wel dat je je niet te veel zorgen moet maken, meestal als zo'n dier verschijnt loopt alles wel goed af, maar houd hij jou in de gaten dat je zelf geen gekke dingen gaat doen...
Oud 01-07-2003, 17:18
Mystically
Mystically is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 01-07-2003 @ 16:13:
Blijf iig vriendelijk tegen die hond
ja echt wel!!! ik ben een hondengek duuus....
Oud 01-07-2003, 20:13
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Mutant schreef op 01-07-2003 @ 13:50:
correctie: het zou kunnen zijn dat het aan je band met die moeder ligt.
Oud 01-07-2003, 20:21
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 01-07-2003 @ 21:13:
correctie: het zou kunnen zijn dat het aan je band met die moeder ligt.
correctie 2: waarschijnlijk niet omdat er niet een echte band bestond tussen die 2.
Oud 01-07-2003, 21:11
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 01-07-2003 @ 21:21:
correctie 2: waarschijnlijk niet omdat er niet een echte band bestond tussen die 2.
ja goed dat zou kunnen, heb het voor de rest niet helemaal doorgelezen. Ik wilde alleen even benadrukken, dat het niet echt verstandig is om het voor te doen als DE oorzaak, maar meer als een potentiele oorzaak.
Oud 01-07-2003, 21:25
pe51
pe51 is offline
Citaat:
Er loopt als sinds een poosje een hond achter me aan, een witte herdershond. Ze heeft een soort van ketting om, met witte stenen. Ik heb ook weleens het gevoel alsof ze tegen me praat, via m'n hoofd.

Als ik thuis zit, zit de hond meestal voor de deur en anders ergens in de tuin. Het probleem is alleen dat niemand anders haar kan zien Weet een van jullie misschien wat ze komt doen? Of waar ze vandaan komt ofzo?
Ik moet ook gelijk denken aan een totemdier of een geestelijke beschermer/gids. (overgenomen uit het droomwoordenboek van mijn site (bij ‘totemdier’):
Citaat:
Een totemdier is een dier, wat als een soort voorbeeld gebruikt wordt, om je bepaalde natuurlijke karaktereigenschappen voor te houden. Dieren leven in de natuur in het algemeen en zijn natuurlijker dan mensen. Daarom is hun karakter ook natuurlijker en kan het een voorbeeld voor ons zijn. Indianen hadden als natuurvolk totemdieren, en in dromen die ik uitleg komen dieren ook voor als totemdier. Indianen leerden dingen van de dieren, gebruikten de dieren als voorbeeld. Keken heel goed naar het karakter van de verschillende dieren, probeerden dat te begrijpen. Om er zelf van de leren. De slimheid van slimme dieren bijvoorbeeld. Over totemdieren kan je ook wel veel op het net vinden.
Een totemdier in dromen en visioenen kan je leiden, weet dingen voor je. Is een soort gids voor je. Meestal hou je van jouw totemdier, of leer je ervan te houden.
Jij bent een hondengek, schrijf je. En hij geeft je het gevoel, dat er niets slechts kan gebeuren. Daarom denk ik dat het gaat om een geest, die een gids voor je is, en die zich laat zien in de symbolische vorm van een witte herdershond. Omdat de geest komt met de karaktereigenschappen van een herdershond, kun je hem makkelijker begrijpen, denk ik. Omdat je honden makkelijk zult begrijpen.
Het sóórt dier, de vorm waarin die geest komt, zegt iets over de eigenschappen van die geest. Het is een symbool, net zoals in dromen symbolen gebruikt worden, dezelfde symbolentaal. Een vurig paard is een heel ander dier is dan een rustige herdershond. Jouw geest heeft eigenschappen die je ook bij een herdershond vindt. Een hond is eigenlijk een soort ‘vriend’ voor je, trouw en toegewijd. Een herdershond is het type hond, wat een goed karakter heeft, en mensen redt. Misschien heb je wel eens van de 4 elementen gehoord? (vuur, water, lucht, aarde). Een hond hoort bij het element aarde. Op mijn site in het droomwoordenboek heb ik ook wat hondeneigenschappen neergezet, zoek bij de woorden ‘wolf’ en ‘hond’. De witte herdershond zal minder speels zijn, en volwassener, dan een jonge hond. Voor jou is de hond meer een vriend en raadgever, heel anders dan honden in nachtmerries, die mensen kunnen achtervolgen. Maar dat kon je al wel zien en voelen, denk ik. Kijk voor de betekenis van ‘hond’ ook eens hier: http://www.catharinaweb.nl/astrologi...-sign.htm#HOND .
Het gaat hier over de eigenschappen van het Chinese sterrenbeeld hond, maar dat maakt niet uit, het is tegelijk ook een goede beschrijving van het totemdier hond, of een beschermgeest die als hond verschijnt. Op deze pagina http://www.nachair.nl/totemdieren.htm vind je voorbeelden van verschillende totemdieren om mee te vergelijken, de hond staat er ook bij.

Dat ze zachter aanvoelt als een gewone hond, dat laat denk ik zien, dat het om een geest gaat. Alles wat aards, materieel is, voelt harder er ruwer aan dan het geestelijke. Ik weet ook wel zeker dat het geen echt dier is, omdat hij met een ketting met stenen om loopt. Ik denk dat je genezende stenen bedoelt. Echte honden lopen daar niet mee rond. De stenen zijn óók een symbool. Elke genezende steen heeft een soort genezende uitstraling, en eigenschappen. Welke uitstraling en eigenschappen je nodig hebt, hangt helemaal af van de toestand waar je in bent. Ik denk dat de hond díe stenen om heeft, die jij nodig hebt. De eigenschappen van die stenen zitten er dus ook bij.

De kleur wit is ook een symbool. Je hebt wit en zwart. Een zwarte hond is meer ingetogen, laat niet al zijn gevoelens duidelijk zien, is niet actief, meer begrijpend en luisterend. Een witte hond laat juist wél zijn gevoelens zien, is actief, neemt initiatieven. In de psychologie noemen ze het verschil tussen wit en zwart: een extravert (naar buiten gericht) karakter (wit) en een introvert karakter (naar binnen gericht karakter (zwart).

Ik denk niet dat het een overleden persoon is. Die verschijnen meestal niet als dieren. Dieren zijn meestal geesten, die je leiden. Het dier is een symbool voor de karaktereigenschappen. In de oudheid verschenen bijv. goden als dieren. De dieren in de astrologie (dierenriem) werden toen als goden beschouwd, nu zien we ze als invloeden. Een leeuw is een andere ‘god’ of ‘geest’ dan bijv. een stier of kreeft. Ik denk dat je bij totemdieren niet meteen over goden hoeft te denken, maar het beste aan een beschermgeest kunt denken.

Om meer te begrijpen moet je terugkijken naar de eerste keer dat hij verscheen. Dan is het belangrijk, wat er toen gebeurde, in die tijd. Een moeder van een vriendin overleed toen, zeg je. Maar wat ook belangrijk is, is, hoe jij je toen voelde. Was je rond die tijd onzeker, had je meer problemen dan anders, minder vertrouwen in het leven? Misschien doordat zij dood ging, doordat je vriendin toen veel problemen kreeg? Ben je hierdoor misschien zelf aan het twijfelen geraakt over de zekerheid in het leven? Dan is het duidelijk, dat die beschermgeest daarom naar je toe is gekomen. Omdat je het gevoel van vertrouwen, dat er niets geks gaat gebeuren, hard nodig hebt, en goed kan gebruiken. Misschien blijft hij langer, maar het kan ook zijn dat hij zal weggaan als je hem niet meer nodig hebt. En misschien af en toe terugkomen als je het weer nodig hebt. Ik weet het niet, maar zo gat het vaak.

Je schrijft:
Citaat:
na jouw verhaal te hebben gelezen, heb ik ineens niet zo veel zin meer in dat die hond rond me blijft hangen......
Ik denk niet, dat je bang hoeft te zijn na haar verhaal. Want de ellende waar je bang voor bent, die hád je al gekregen. Je kunt nu begrijpen, dat zo’n beschermgeest alleen komt, als je hem nodig hebt. Anders zou het verwennerij zijn, en dat is ongezond voor een mens. Angellena had haar beschermgeest, die als een roofvogel kwam, óók nodig, net als jij. Vanwege de dood van iemand, die ze moest verwerken. Hij kwam haar steunen in die moeilijke tijd. En bij jou kwam de hond denk ik, toen je hem nodig had – óók na de dood van iemand. Dus er gaat denk ik helemaal niets engs gebeuren, want dat enge is al gebeurd lijkt me, de moeder van je vriendin is doodgegaan, en dat zal dingen veranderd hebben voor je. Ik zou als ik je was, vertrouwen op het gevoel dat de hond je geeft: dat er niets geks gaat gebeuren. Ik denk dat die geest een beschermgeest is, die als vriend naar je toe komt.
Zelf is er de laatste tijd ook een dier, wat me dingen te zeggen heeft. Dat is een kraai. Ik vind het niet echt een totemdier, maar ik begrijp dingen beter door kraaien die ik af en toe zie. Dat heeft helemaal niets met enge dingen in het leven te maken.
Het is niet zo, dat het dier de gebeurtenissen brengt, maar de gebeurtenissen (ongeluk van vriend van Angellena bijv.) die komen vanzelf, en de dieren komen dan om je hierbij te helpen. Alleen kwam de roofvogel van Angellena wat eerder dat dat haar vriend het ongeluk kreeg.

Je ziet dat jij niet de enige ben, die eraan moest wennen, dat er een dier bij je is. Angellena moest dat ook. Toch is het normaal, dat een geest in de vorm van een totemdier verschijnt, om mensen tijdelijk te helpen. De hond is ook rustig, kan je zien, die vindt het óók normaal, dat ie er is. Alleen kun je er meestal niet met anderen over praten, omdat mensen vaak niet kunnen geloven, dat zoiets bestaat. Daarom kan het misschien helpen, om op het internet wat over totemdieren te lezen, en zo te begrijpen dat er veel mensen zijn, die op deze manier hulp en bescherming krijgen.

Zoek maar eens op www.google.nl in Nederlandse pagina’s op het woord ‘totemdier’. Dan krijg je 10 pagina’s resultaten . En je ziet dat andere mensen in workshops veel geld betalen, om maar een beetje contact te krijgen met hun totemdier. Dat hebben jij en Angellena zomaar voor niet, gratis. Daar zouden veel mensen jaloers op zijn. Als je ‘totemdier hond’ invult in google, krijg je 3 pagina’s met links die over de hond als totemdier gaan.

groeten, peter.

Laatst gewijzigd op 01-07-2003 om 21:29.
Oud 01-07-2003, 21:39
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
pe51 schreef op 01-07-2003 @ 22:25:
Angellena had haar beschermgeest, die als een roofvogel kwam, óók nodig, net als jij. Vanwege de dood van iemand, die ze moest verwerken. Hij kwam haar steunen in die moeilijke tijd.

Het is niet zo, dat het dier de gebeurtenissen brengt, maar de gebeurtenissen (ongeluk van vriend van Angellena bijv.) die komen vanzelf, en de dieren komen dan om je hierbij te helpen. Alleen kwam de roofvogel van Angellena wat eerder dat dat haar vriend het ongeluk kreeg.

groeten, peter.

Oh are you confused... Er is niemand gestorven in dat ongeluk... Het enige wat mijn vriend (lees beste maat, dezelfde als die valkenier die mij ook vertelde wat voor vogel het was) er aan over heeft gehouden is last van zijn nek, een gekneusde rib en stijve spieren....
Oud 01-07-2003, 21:42
The Crash Bash
Citaat:
Het probleem is alleen dat niemand anders haar kan zien
Wil je dit even uitleggen?
Oud 01-07-2003, 21:50
pe51
pe51 is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 01-07-2003 @ 22:39:
Oh are you confused... Er is niemand gestorven in dat ongeluk... Het enige wat mijn vriend (lees beste maat, dezelfde als die valkenier die mij ook vertelde wat voor vogel het was) er aan over heeft gehouden is last van zijn nek, een gekneusde rib en stijve spieren....
Yes, I am ... moet beter lezen ... het ging inderdaad niet over de dood van je vriend, maar over wonden, dat schreef je al. Had ik niet goed gelezen. Maar dat maakt niets uit voor de vergelijking. Eigenlijk ging het niet om de omstandigheden in de buitenwereld, maar om hoe je erop reageerde, je kon wel wat hulp gebruiken. Daarom gaat het volgens mij bij Mystically ook niet echt om de relatie die ze had met de moeder van haar vriendin, maar om wat die gebeurtenissen haar deden. Misschien een soort besef, dat haar eigen ouders ook kunnen doodgaan of zo. Dan redeneer ik van: ze zal niet zomaar vertrouwen krijgen, dan moet het vertrouwen bij haar zelf op een of andere manier ontbreken, of geschokt zijn.

zal beter lezen voortaan
Oud 01-07-2003, 21:50
AngelLena
AngelLena is offline
Ik heb trouwens naar jouw advies ff gegoogled... ik krijg dit te vinden over mijn totemdier de adelaar:

De adelaar ziet 8 keer beter dan de mens en door zijn gezicht- en hoorvermogen is hij heel goed in staat om zichzelf te voeden. Hij vliegt op grote hoogte en gebruikt zijn veren om de turbulentie in de lucht te verminderen. Met zijn klauwen vangt hij heel trefzeker kleine prooidieren. Zijn scherpe snavel snijdt en trekt de prooi in kleine eetbare stukken.

Stijg met de adelaar boven je dagelijkse leven uit en ga naar een punt van overzicht. Als er iets onduidelijk is, als je chaos ervaart zal je vanaf een hoger niveau naar je situatie moeten kijken. Kijk dan naar de uitgestrektheid van je eigen levenspatroon. De adelaar zal je begeleiden in het moedig onder ogen zien van stagnerende gebieden in je leven zodat je er iets in kunt veranderen. Hij brengt je de kwaliteit van heldere kijk op zaken voor jezelf en voor anderen.

De adelaar heeft visie, leer van hem om je eigen visie te ontwikkelen die voortkomt uit overzicht en inzicht en gebruik deze nu in je leven. Hij moedigt je aan om je hoogste idealen beet te pakken en je vleugels te spreiden zodat je naar de sterren kunt reiken. Zolang je, je intuïtie maar gebruikt, ga je in de goede richting. Je hebt meer in je dan je nu laat zien.

Zoals de adelaar hoog boven de aarde kan zweven en boven zijn vrienden en vijanden uit kan stijgen, moet je oppassen dat je, je niet te ver met deze energie laat meenemen, zodat je, je terug gaat trekken van je vrienden, familie en je naaste omgeving. Het is net belangrijk om al je inzichten en visies met anderen te delen. Jij hebt iets belangrijks te vertellen, doe dat dan ook. Dit is een goed moment om na te denken over bepaalde levensvragen, je bent nu meer dan ooit verbonden met `de grote geest`, zodat je makkelijker jouw antwoorden kunt vinden. Neem er de tijd voor.

Nou, dan weet ik dat maar weer zullen we maar zeggen....
Oud 01-07-2003, 21:54
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
pe51 schreef op 01-07-2003 @ 22:50:
Yes, I am ... moet beter lezen ... het ging inderdaad niet over de dood van je vriend, maar over wonden, dat schreef je al. Had ik niet goed gelezen. Maar dat maakt niets uit voor de vergelijking. Eigenlijk ging het niet om de omstandigheden in de buitenwereld, maar om hoe je erop reageerde, je kon wel wat hulp gebruiken. Daarom gaat het volgens mij bij Mystically ook niet echt om de relatie die ze had met de moeder van haar vriendin, maar om wat die gebeurtenissen haar deden. Misschien een soort besef, dat haar eigen ouders ook kunnen doodgaan of zo. Dan redeneer ik van: ze zal niet zomaar vertrouwen krijgen, dan moet het vertrouwen bij haar zelf op een of andere manier ontbreken, of geschokt zijn.

zal beter lezen voortaan
Eeeeeuh...welke wonden? Er was niet echt sprake van een wond. Waar ik destijds wel weer last van kreeg wat ik al tijden niet meer gehad had was mijn verlatingsangst...Vandaar de nachtmerries ook...Van mij moeder die de vaart in rijd, mijn vriend (wel echte vriend lover vriend dus) die tegen een boom op rijd, ik blijf leven, hij sterft, van telefoontjes midden in de nacht van mijn schoonmoeder dat mijn vriend in het ziekenhuis op IC ligt, van mijn beste maat die ook niet echt meer in levende lijve is etc etc...

Die een na laatste was wel heel vaag trouwens..
Jij bent die dromen verklaarder toch? Zo ja, dan stuur ik ff een pmmetje...
Oud 01-07-2003, 22:35
pe51
pe51 is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 01-07-2003 @ 22:50:
Ik heb trouwens naar jouw advies ff gegoogled... ik krijg dit te vinden over mijn totemdier de adelaar:

De adelaar ziet 8 keer beter dan de mens en door zijn gezicht- en hoorvermogen is hij heel goed in staat om zichzelf te voeden. Hij vliegt op grote hoogte en gebruikt zijn veren om de turbulentie in de lucht te verminderen. Met zijn klauwen vangt hij heel trefzeker kleine prooidieren. Zijn scherpe snavel snijdt en trekt de prooi in kleine eetbare stukken.

Stijg met de adelaar boven je dagelijkse leven uit en ga naar een punt van overzicht. Als er iets onduidelijk is, als je chaos ervaart zal je vanaf een hoger niveau naar je situatie moeten kijken. Kijk dan naar de uitgestrektheid van je eigen levenspatroon. De adelaar zal je begeleiden in het moedig onder ogen zien van stagnerende gebieden in je leven zodat je er iets in kunt veranderen. Hij brengt je de kwaliteit van heldere kijk op zaken voor jezelf en voor anderen.

De adelaar heeft visie, leer van hem om je eigen visie te ontwikkelen die voortkomt uit overzicht en inzicht en gebruik deze nu in je leven. Hij moedigt je aan om je hoogste idealen beet te pakken en je vleugels te spreiden zodat je naar de sterren kunt reiken. Zolang je, je intuïtie maar gebruikt, ga je in de goede richting. Je hebt meer in je dan je nu laat zien.

Zoals de adelaar hoog boven de aarde kan zweven en boven zijn vrienden en vijanden uit kan stijgen, moet je oppassen dat je, je niet te ver met deze energie laat meenemen, zodat je, je terug gaat trekken van je vrienden, familie en je naaste omgeving. Het is net belangrijk om al je inzichten en visies met anderen te delen. Jij hebt iets belangrijks te vertellen, doe dat dan ook. Dit is een goed moment om na te denken over bepaalde levensvragen, je bent nu meer dan ooit verbonden met `de grote geest`, zodat je makkelijker jouw antwoorden kunt vinden. Neem er de tijd voor.

Nou, dan weet ik dat maar weer zullen we maar zeggen....
Nou, weet ik dat maar weer? Het lijkt me handiger om er méér dan één op te zoeken. Omdat er (niet alleen op het internet) verschillende manieren zijn, waarop mensen de adelaar zien. Net zoals dat de Chinezen 5 elementen hebben en wij 4, en net zoals de betekenissen die bijv. aan kleuren aan droomsymbolen worden gegeven, nogal verschillen. Het gaat er eigenlijk om, of je in je eigen gevoel eigenschappen kunt herkennen, van wat je leest. En alleen dát zou ik dan aannemen, als je eigen gevoel het er mee eens is, of als je her hér-kent. Net als bij uitleg van dromen dus …

Bij jouw adelaar heb ik zelf niet zo’n duidelijk gevoel, honden ben ik bij droomuitleg vaker tegengekomen, en daarom vind je er ook iets over in mijn droomwoordenboekje. Maar toch is er bij adelaar wel wat te zeggen:

De 4 elementen werden vroeger door 4 dieren gesymboliseerd. Een stier, een leeuw, een adelaar en een mens (engel). Een stier voor aarde, een leeuw voor vuur, een adelaar voor water en een mens (engel) voor lucht. In de oud-Egyptische sfinx vind je al deze 4 dieren terug in één dier. De stier staat voor het sterrenbeeld stier, de leeuw voor het sterrenbeeld leeuw, de mens (engel) voor het sterrenbeeld waterman, en de adelaar voor het sterrenbeeld schorpioen, wat vroeger “schorpioen-adelaar” heette in oude tijden. Dit zijn de 4 “vaste” sterrenbeelden in de astrologie, de 4 hoekpunten van de kosmos, die de 4 elementen vertegenwoordigen. In de tarotkaarten vind je deze 4 dieren terug in de 10e tarotkaart van de grote arcana (wheel of fortune), die in het oud-Egyptische spel “sfinx” heet, en in de 21e kaart ( “the world” ), aan de 4 hoekpunten van de kaarten.

Zo zie je dus, dat de adelaar ook als symbool voor het hogere deel van het sterrenbeeld schorpioen gebruikt werd. En dus ook staat voor het element water, dus voor gevoel. Een adelaar is op deze manier een symbool voor het hogere gevoel. En een adelaar kan aardig hoog komen. Net zoals de leeuw de koning van de (land-)dieren is, is een adelaar de koning van de vogels, staat bovenaan in de voedsel keten. Samen staan ze voor de 2 oude elementen: vuur en water.

Maar in onze westerse kijk op dieren is de laatste tijd een Indiaanse invloed gekomen. Indianen hebben ook totemdieren, en voor hen zat de adelaar geloof ik bij het element lucht, het noorden. Vandaar denk ik ook het ‘zien’, in de uitleg die je kopieerde. Zien is pas mogelijk als er licht is en licht valt onder het element lucht (noorden). En zo komen ze denk ik op ‘overzicht’ en ‘heldere kijk op dingen' en 'visie'. Dit zijn de mentale functies, het denken/inzicht van het element lucht.

Persoonlijk bekijk ik het niet zoals de indianen, net als de Chinese cultuur is dat een cultuur, die mij als westerling niet eigen is. Maar ik zou bij adelaar kunnen denken aan: “over je eigen gevoelens heenkomen”, gevoelsmátig er bovenuit komen (in plaats van via over-zicht of in-zicht. En: bezig zijn met je hógere gevoelens. Dat is wat ik op het moment aan gevoel erover kan hebben. Gebaseerd op de adelaar als symbool voor het element water. Het heel hoog uitkomen boven anderen is er voor mijn idee ook wel bij, maar dan gaat het om voelen en gevoelens in plaats van heldere kijk, visie, overzicht.

Nu gaat het erom, wat je kunt herkennen. Heb je in die tijd (misschien van de adelaar?) geleerd, om boven je eigen gevoelens uit te komen, of om juist “over je gevoelens heen” te komen”? Of eruit te komen, door te denken aan de gevoelens van ánderen, in plaats van aan je eigen gevoelens? Of ben je er toen de adelaar er was, juist uitgekomen door overzicht, inzicht te vinden? Wat miste je toen op dat moment, en wat heeft de adelaar je gegeven? Als je zó kijkt, zul je misschien karaktereigenschappen van de adelaar die voor jou kwam, herkennen in sommige beschrijvingen van de adelaar. Misschien moet je er nog wat méér voor googelen, en uit 10 of 15 beschrijvingen vissen, wat jou aanspreekt.

groeten, peter.

--- --- ---

Ik zie nu je laatste bericht pas. Misschien zijn die nachtmerries een uitbeelding waren van wat er in jouw geest gebeurde. Je moeder zal in t echt niet de vaart in gereden zijn, maar als het in een nachtmerrie wél gebeurt, dan kan het zijn dat de nachtmerrie je angst uitbeeldt, die op dat moment in je zit. Dat je vriend in de nachtmerrie sterft, zal ook een uitbeelding zijn van je angst, dat hij dood zou gaan. Je verstand kan dan verstandelijk en logischerwijs wel weten dat hij het overleeft, maar het gevoel diep in je niet … Die telefoontjes van je schoonmoeder kun je ook zien als wat er zich binnenin je geest afspeelde, je gevoel kreeg steeds als het ware een een indruk te verwerken, die te vergelijken is met een telefoontje van je schoonmoeder, dat je vriend in het ziekenhuis op IC ligt. Enzovoorts. (geloof dit niet, geloof alleen je eigen gevoel over deze uitleg. En met meer informatie kan ik misschien meer zeggen hierover).

Wat bedoelt je met “die een na laatste”, die heel vaag was?

Ik ben die dromenverklaarder, ik leg ze wel uit hier af en toe. Stuur maar, dat pmmetje.

groeten, peter.

Laatst gewijzigd op 01-07-2003 om 22:38.
Oud 01-07-2003, 23:08
AngelLena
AngelLena is offline
Zo... het duurde even, was een lang verhaal, maar je hebt je pm binnen.. Hoop dat jij er net iets meer mee kan dan ik...
Oud 01-07-2003, 23:20
pe51
pe51 is offline
Yes, heb hem binnen. Zal er morgen of overmorgen naar kijken.

peter.
Oud 01-07-2003, 23:26
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
pe51 schreef op 02-07-2003 @ 00:20:
Yes, heb hem binnen. Zal er morgen of overmorgen naar kijken.

peter.
Prima!
Oud 01-07-2003, 23:26
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 01-07-2003 @ 22:11:
ja goed dat zou kunnen, heb het voor de rest niet helemaal doorgelezen. Ik wilde alleen even benadrukken, dat het niet echt verstandig is om het voor te doen als DE oorzaak, maar meer als een potentiele oorzaak.
Ik bedoelde eigenlijk, dat het daar iets mee te maken zou kunnen hebben, ligt aan de band met die moeder. Ik was weer een beetje te bondig.
Oud 01-07-2003, 23:50
Mystically
Mystically is offline
Citaat:
The Crash Bash schreef op 01-07-2003 @ 22:42:
Wil je dit even uitleggen?
Nou.... Als ik bijvoorbeeld tegen iemand zeg:"Kijk, er loopt al een poosje een hond achter me aan." Dan zegt de ander:"Welke hond? Ik zie geen hond."
Oud 01-07-2003, 23:51
Mystically
Mystically is offline
Thnx voor alle uitleg Peter, je hebt me enorm geholpen
Oud 02-07-2003, 08:26
pe51
pe51 is offline
Oud 02-07-2003, 12:01
Verwijderd
Citaat:
Mystically schreef op 02-07-2003 @ 00:51:
Thnx voor alle uitleg Peter, je hebt me enorm geholpen
En wij zijn blij met zo'n expert als Peter .
Oud 02-07-2003, 12:26
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Mutant schreef op 02-07-2003 @ 13:01:
En wij zijn blij met zo'n expert als Peter .
Wel op rekenen! Onze droomvraagbaak... (wel met zo af en toe belachelijk lange uitleg wat ook in 4 woorden had gekund, maar daar praten we niet over )
Oud 02-07-2003, 14:01
Mystically
Mystically is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 02-07-2003 @ 13:26:
Wel op rekenen! Onze droomvraagbaak... (wel met zo af en toe belachelijk lange uitleg wat ook in 4 woorden had gekund, maar daar praten we niet over )
Oud 02-07-2003, 14:34
The Crash Bash
Citaat:
Mystically schreef op 02-07-2003 @ 00:50:
Nou.... Als ik bijvoorbeeld tegen iemand zeg:"Kijk, er loopt al een poosje een hond achter me aan." Dan zegt de ander:"Welke hond? Ik zie geen hond."
Oud 02-07-2003, 19:22
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
pe51 schreef op 02-07-2003 @ 09:26:
mag ik vragen of je verbonden bent met droomanalyse via een psychologie inslag?

(sorry voor de wat kromme zin, maar zo komt ie er toch het beste uit )
Oud 02-07-2003, 20:11
pe51
pe51 is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 02-07-2003 @ 20:22:
mag ik vragen of je verbonden bent met droomanalyse via een psychologie inslag?

(sorry voor de wat kromme zin, maar zo komt ie er toch het beste uit )
Voor een deel wel. Ik heb een paar jaar zitten studeren in de verzamelde werken van Carl G. Jung, de droompsycholoog. In de hoofdstukken die over dromen gaan. Zo ben ik "erin gegroeid". Maar dan kun je een paar dromen snappen, misschien 15-20% van wat je tegenkomt.

Een paar jaar later kreeg ik het dromen uitleggen als paranormale gave. En toen snapte ik 90-95% van de dromen van andere mensen. (die van mezelf praktisch altijd). Natuurlijk zitten er wel fouten in.
  • Je kan dromen uitleggen met gevoel . Dat is de gevoelsmatige, paranormale of mystieke manier. Daarmee kom ik tot zeg maar 60% van de dromen.
  • De andere 40% ga ik begrijpen door analyseren van de details in een droom. En door het "vertalen" van de symbolen. Daarom vraag ik vaak veel details bij een droom.
Dat analyseren heb ik geleerd uit de boeken van Carl Jung, dat is dus weer een psychologische inslag. En voor een deel heb ik het zelf geleerd door dromen uit te leggen, en de truc door te krijgen op een gegeven moment.

Meer over mij kan je vinden op wie ben ik? op mijn site en op mijn cu2: www.cu2.nl/pe51
Oud 02-07-2003, 20:38
Verwijderd
Je hebt een erg grote fantasie
Oud 02-07-2003, 21:22
pe51
pe51 is offline
Citaat:
Morgan schreef op 02-07-2003 @ 21:38:
of jij over mij ... Er zit best wel systeem/structuur in, hoor - in de symboliek van dromen, visioenen, meditatiebeelden, andere beelden en totemdieren. Als die niet klopt in je uitleg, klopt de uitleg ook niet.

Jij hebt een grote nuchterheid, die óók heel gezond kan zijn. Maar dit soort dingen blijft altijd ergens vaag, als je het zonder gevoel, met alleen je intellect, probeert te begrijpen, en zeker als je je eigen droom/visioen niet is. Het heet hier niet voor niets mystiek.
Oud 03-07-2003, 15:32
FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Ik vind het iig zéér interessant
Oud 03-07-2003, 20:43
Verwijderd
of: de andere mensen zijn blind en die hond heeft in jou zijn levensmaat gevonden
of:je bent bijziend
ofe hond is een variatie op het witte konijntje (alice in wondeland) en het is de bedoeling dta je hem volgt...

kies je eigen optie...
Oud 03-07-2003, 20:55
Mystically
Mystically is offline
Citaat:
ida15 schreef op 03-07-2003 @ 21:43:
of: de andere mensen zijn blind en die hond heeft in jou zijn levensmaat gevonden
of:je bent bijziend
ofe hond is een variatie op het witte konijntje (alice in wondeland) en het is de bedoeling dta je hem volgt...

kies je eigen optie...
Hmm... die derde optie kan best wel eens kloppen...
Oud 03-07-2003, 21:18
Verwijderd
why not??
Oud 04-07-2003, 00:15
Mystically
Mystically is offline
alleen er is 1 klein verschil met die hond en het konijn... het konijn gaat ergens heen, de hond blijft om me heen hangen en volgt mij ipv dat ik haar zou volg
Oud 04-07-2003, 01:32
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Morgan schreef op 02-07-2003 @ 21:38:
Oud 04-07-2003, 01:46
Mystically
Mystically is offline
Ikke? Jah, dat klopt wel , maar die hond komt niet uit mijn fantsiewereldje...
Oud 04-07-2003, 18:16
AngelLena
AngelLena is offline
Ik geloof je, maar dat wist je al...

Regels voor berichten