Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dus ze laat toe dat je haar aait, en als je haar aait, voel je duidelijk dat t geen echte hond kan zijn. En komt ze binnen? Ik zit toch met gids of beschermer in mijn hoofd. Ik zal nog even rondkijken naar info. |
![]() |
||
Citaat:
![]() thnx ![]()
|
Wow shade... is ook de eerste keer dat je geen weerwoordje hebt... Ik sta versteld en ben trots op je!
Mystically, ik zo'n zelfde soort iets meegemaakt, alleen dat was geen hond, maar een roofvogel. Deze kwam niet binnen, maar bleef buiten. Telkens als ik ergens heen ging op de fiets, vloog dat dier voor me uit of achter mij aan... Vond ik ook zo vreemd. Mijn beste maat is valkenier, ik heb de vogel aan hem beschreven, bleek een adelaarsoort te zijn (ben naam alweer vergeten) die in Europa al lang niet meer voorkomt. Maar deze verscheen vlak voordat mijn beste maat een auto ongeluk kreeg (100 km/uur tegen een boom op, maar gelukkig ongedeerd) waar ik vele nachtmerries over heb gehad en toen die nachtmerries eenmaal over waren, was die vogel er ook niet meer. Heb elke valkeniersclub in de omgeving gebeld (zijn er niet zoveel overigens) om te vragen of zij toevallig zo'n vogel hadden en verloren zijn en terug gevonden hebben, maar stuk voor stuk lachten ze me uit en schaterden dat die vogel hier niet voorkomt en niet gehouden mag worden! Probeer je ook eens te helpen. Dus ik denk zelf ongeveer hetzelfde als wat mystically je vertelde... een gids/beschermer die tijdelijk voor je zorgt... alleen als de band met jou vriendin haar moeder niet zo groot was, denk ik niet dat ie daarvoor komt en denk ik dat je op je hoede moet zijn voor evt ongevallen binnen jou naaste kring...
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Komt omdat ik toch een beetje aan geesten begin te twijfelen. Ik hoor aan veel mensen dat ze het menen en dat jij en Mutant ook zo'n 100% in geesten geloven. Ik kan het me amper voorstellen maar ik denk er wel veel meer over na. Maar ik zal er pas echt in geloven als ik zelf iets mee maak ![]() Dit verhaal klinkt serieus dus daarom maar ff geen kritiek ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Het sóórt dier, de vorm waarin die geest komt, zegt iets over de eigenschappen van die geest. Het is een symbool, net zoals in dromen symbolen gebruikt worden, dezelfde symbolentaal. Een vurig paard is een heel ander dier is dan een rustige herdershond. Jouw geest heeft eigenschappen die je ook bij een herdershond vindt. Een hond is eigenlijk een soort ‘vriend’ voor je, trouw en toegewijd. Een herdershond is het type hond, wat een goed karakter heeft, en mensen redt. Misschien heb je wel eens van de 4 elementen gehoord? (vuur, water, lucht, aarde). Een hond hoort bij het element aarde. Op mijn site in het droomwoordenboek heb ik ook wat hondeneigenschappen neergezet, zoek bij de woorden ‘wolf’ en ‘hond’. De witte herdershond zal minder speels zijn, en volwassener, dan een jonge hond. Voor jou is de hond meer een vriend en raadgever, heel anders dan honden in nachtmerries, die mensen kunnen achtervolgen. Maar dat kon je al wel zien en voelen, denk ik. Kijk voor de betekenis van ‘hond’ ook eens hier: http://www.catharinaweb.nl/astrologi...-sign.htm#HOND . Het gaat hier over de eigenschappen van het Chinese sterrenbeeld hond, maar dat maakt niet uit, het is tegelijk ook een goede beschrijving van het totemdier hond, of een beschermgeest die als hond verschijnt. Op deze pagina http://www.nachair.nl/totemdieren.htm vind je voorbeelden van verschillende totemdieren om mee te vergelijken, de hond staat er ook bij. Dat ze zachter aanvoelt als een gewone hond, dat laat denk ik zien, dat het om een geest gaat. Alles wat aards, materieel is, voelt harder er ruwer aan dan het geestelijke. Ik weet ook wel zeker dat het geen echt dier is, omdat hij met een ketting met stenen om loopt. Ik denk dat je genezende stenen bedoelt. Echte honden lopen daar niet mee rond. De stenen zijn óók een symbool. Elke genezende steen heeft een soort genezende uitstraling, en eigenschappen. Welke uitstraling en eigenschappen je nodig hebt, hangt helemaal af van de toestand waar je in bent. Ik denk dat de hond díe stenen om heeft, die jij nodig hebt. De eigenschappen van die stenen zitten er dus ook bij. De kleur wit is ook een symbool. Je hebt wit en zwart. Een zwarte hond is meer ingetogen, laat niet al zijn gevoelens duidelijk zien, is niet actief, meer begrijpend en luisterend. Een witte hond laat juist wél zijn gevoelens zien, is actief, neemt initiatieven. In de psychologie noemen ze het verschil tussen wit en zwart: een extravert (naar buiten gericht) karakter (wit) en een introvert karakter (naar binnen gericht karakter (zwart). Ik denk niet dat het een overleden persoon is. Die verschijnen meestal niet als dieren. Dieren zijn meestal geesten, die je leiden. Het dier is een symbool voor de karaktereigenschappen. In de oudheid verschenen bijv. goden als dieren. De dieren in de astrologie (dierenriem) werden toen als goden beschouwd, nu zien we ze als invloeden. Een leeuw is een andere ‘god’ of ‘geest’ dan bijv. een stier of kreeft. Ik denk dat je bij totemdieren niet meteen over goden hoeft te denken, maar het beste aan een beschermgeest kunt denken. Om meer te begrijpen moet je terugkijken naar de eerste keer dat hij verscheen. Dan is het belangrijk, wat er toen gebeurde, in die tijd. Een moeder van een vriendin overleed toen, zeg je. Maar wat ook belangrijk is, is, hoe jij je toen voelde. Was je rond die tijd onzeker, had je meer problemen dan anders, minder vertrouwen in het leven? Misschien doordat zij dood ging, doordat je vriendin toen veel problemen kreeg? Ben je hierdoor misschien zelf aan het twijfelen geraakt over de zekerheid in het leven? Dan is het duidelijk, dat die beschermgeest daarom naar je toe is gekomen. Omdat je het gevoel van vertrouwen, dat er niets geks gaat gebeuren, hard nodig hebt, en goed kan gebruiken. Misschien blijft hij langer, maar het kan ook zijn dat hij zal weggaan als je hem niet meer nodig hebt. En misschien af en toe terugkomen als je het weer nodig hebt. Ik weet het niet, maar zo gat het vaak. Je schrijft: Citaat:
Zelf is er de laatste tijd ook een dier, wat me dingen te zeggen heeft. Dat is een kraai. Ik vind het niet echt een totemdier, maar ik begrijp dingen beter door kraaien die ik af en toe zie. Dat heeft helemaal niets met enge dingen in het leven te maken. Het is niet zo, dat het dier de gebeurtenissen brengt, maar de gebeurtenissen (ongeluk van vriend van Angellena bijv.) die komen vanzelf, en de dieren komen dan om je hierbij te helpen. Alleen kwam de roofvogel van Angellena wat eerder dat dat haar vriend het ongeluk kreeg. Je ziet dat jij niet de enige ben, die eraan moest wennen, dat er een dier bij je is. Angellena moest dat ook. Toch is het normaal, dat een geest in de vorm van een totemdier verschijnt, om mensen tijdelijk te helpen. De hond is ook rustig, kan je zien, die vindt het óók normaal, dat ie er is. Alleen kun je er meestal niet met anderen over praten, omdat mensen vaak niet kunnen geloven, dat zoiets bestaat. Daarom kan het misschien helpen, om op het internet wat over totemdieren te lezen, en zo te begrijpen dat er veel mensen zijn, die op deze manier hulp en bescherming krijgen. Zoek maar eens op www.google.nl in Nederlandse pagina’s op het woord ‘totemdier’. Dan krijg je 10 pagina’s resultaten . En je ziet dat andere mensen in workshops veel geld betalen, om maar een beetje contact te krijgen met hun totemdier. Dat hebben jij en Angellena zomaar voor niet, gratis. Daar zouden veel mensen jaloers op zijn. Als je ‘totemdier hond’ invult in google, krijg je 3 pagina’s met links die over de hond als totemdier gaan. groeten, peter. ________________ * deze uitleg kan goed zijn, half goed of fout. * maak daarom zelf uit, wat je ervan gelooft. Laatst gewijzigd op 01-07-2003 om 21:29. |
![]() |
||
Citaat:
Oh are you confused... Er is niemand gestorven in dat ongeluk... Het enige wat mijn vriend (lees beste maat, dezelfde als die valkenier die mij ook vertelde wat voor vogel het was) er aan over heeft gehouden is last van zijn nek, een gekneusde rib en stijve spieren....
||
Citaat:
zal beter lezen voortaan ![]() |
![]() |
|
Ik heb trouwens naar jouw advies ff gegoogled... ik krijg dit te vinden over mijn totemdier de adelaar:
De adelaar ziet 8 keer beter dan de mens en door zijn gezicht- en hoorvermogen is hij heel goed in staat om zichzelf te voeden. Hij vliegt op grote hoogte en gebruikt zijn veren om de turbulentie in de lucht te verminderen. Met zijn klauwen vangt hij heel trefzeker kleine prooidieren. Zijn scherpe snavel snijdt en trekt de prooi in kleine eetbare stukken. Stijg met de adelaar boven je dagelijkse leven uit en ga naar een punt van overzicht. Als er iets onduidelijk is, als je chaos ervaart zal je vanaf een hoger niveau naar je situatie moeten kijken. Kijk dan naar de uitgestrektheid van je eigen levenspatroon. De adelaar zal je begeleiden in het moedig onder ogen zien van stagnerende gebieden in je leven zodat je er iets in kunt veranderen. Hij brengt je de kwaliteit van heldere kijk op zaken voor jezelf en voor anderen. De adelaar heeft visie, leer van hem om je eigen visie te ontwikkelen die voortkomt uit overzicht en inzicht en gebruik deze nu in je leven. Hij moedigt je aan om je hoogste idealen beet te pakken en je vleugels te spreiden zodat je naar de sterren kunt reiken. Zolang je, je intuïtie maar gebruikt, ga je in de goede richting. Je hebt meer in je dan je nu laat zien. Zoals de adelaar hoog boven de aarde kan zweven en boven zijn vrienden en vijanden uit kan stijgen, moet je oppassen dat je, je niet te ver met deze energie laat meenemen, zodat je, je terug gaat trekken van je vrienden, familie en je naaste omgeving. Het is net belangrijk om al je inzichten en visies met anderen te delen. Jij hebt iets belangrijks te vertellen, doe dat dan ook. Dit is een goed moment om na te denken over bepaalde levensvragen, je bent nu meer dan ooit verbonden met `de grote geest`, zodat je makkelijker jouw antwoorden kunt vinden. Neem er de tijd voor. Nou, dan weet ik dat maar weer zullen we maar zeggen....
|
![]() |
||
Citaat:
Die een na laatste was wel heel vaag trouwens.. Jij bent die dromen verklaarder toch? Zo ja, dan stuur ik ff een pmmetje...
||
Citaat:
Bij jouw adelaar heb ik zelf niet zo’n duidelijk gevoel, honden ben ik bij droomuitleg vaker tegengekomen, en daarom vind je er ook iets over in mijn droomwoordenboekje. Maar toch is er bij adelaar wel wat te zeggen: De 4 elementen werden vroeger door 4 dieren gesymboliseerd. Een stier, een leeuw, een adelaar en een mens (engel). Een stier voor aarde, een leeuw voor vuur, een adelaar voor water en een mens (engel) voor lucht. In de oud-Egyptische sfinx vind je al deze 4 dieren terug in één dier. De stier staat voor het sterrenbeeld stier, de leeuw voor het sterrenbeeld leeuw, de mens (engel) voor het sterrenbeeld waterman, en de adelaar voor het sterrenbeeld schorpioen, wat vroeger “schorpioen-adelaar” heette in oude tijden. Dit zijn de 4 “vaste” sterrenbeelden in de astrologie, de 4 hoekpunten van de kosmos, die de 4 elementen vertegenwoordigen. In de tarotkaarten vind je deze 4 dieren terug in de 10e tarotkaart van de grote arcana (wheel of fortune), die in het oud-Egyptische spel “sfinx” heet, en in de 21e kaart ( “the world” ), aan de 4 hoekpunten van de kaarten. Zo zie je dus, dat de adelaar ook als symbool voor het hogere deel van het sterrenbeeld schorpioen gebruikt werd. En dus ook staat voor het element water, dus voor gevoel. Een adelaar is op deze manier een symbool voor het hogere gevoel. En een adelaar kan aardig hoog komen. Net zoals de leeuw de koning van de (land-)dieren is, is een adelaar de koning van de vogels, staat bovenaan in de voedsel keten. Samen staan ze voor de 2 oude elementen: vuur en water. Maar in onze westerse kijk op dieren is de laatste tijd een Indiaanse invloed gekomen. Indianen hebben ook totemdieren, en voor hen zat de adelaar geloof ik bij het element lucht, het noorden. Vandaar denk ik ook het ‘zien’, in de uitleg die je kopieerde. Zien is pas mogelijk als er licht is en licht valt onder het element lucht (noorden). En zo komen ze denk ik op ‘overzicht’ en ‘heldere kijk op dingen' en 'visie'. Dit zijn de mentale functies, het denken/inzicht van het element lucht. Persoonlijk bekijk ik het niet zoals de indianen, net als de Chinese cultuur is dat een cultuur, die mij als westerling niet eigen is. Maar ik zou bij adelaar kunnen denken aan: “over je eigen gevoelens heenkomen”, gevoelsmátig er bovenuit komen (in plaats van via over-zicht of in-zicht. En: bezig zijn met je hógere gevoelens. Dat is wat ik op het moment aan gevoel erover kan hebben. Gebaseerd op de adelaar als symbool voor het element water. Het heel hoog uitkomen boven anderen is er voor mijn idee ook wel bij, maar dan gaat het om voelen en gevoelens in plaats van heldere kijk, visie, overzicht. Nu gaat het erom, wat je kunt herkennen. Heb je in die tijd (misschien van de adelaar?) geleerd, om boven je eigen gevoelens uit te komen, of om juist “over je gevoelens heen” te komen”? Of eruit te komen, door te denken aan de gevoelens van ánderen, in plaats van aan je eigen gevoelens? Of ben je er toen de adelaar er was, juist uitgekomen door overzicht, inzicht te vinden? Wat miste je toen op dat moment, en wat heeft de adelaar je gegeven? Als je zó kijkt, zul je misschien karaktereigenschappen van de adelaar die voor jou kwam, herkennen in sommige beschrijvingen van de adelaar. Misschien moet je er nog wat méér voor googelen, en uit 10 of 15 beschrijvingen vissen, wat jou aanspreekt. groeten, peter. ________________ * deze uitleg kan goed zijn, half goed of fout. * maak daarom zelf uit, wat je ervan gelooft. --- --- --- Ik zie nu je laatste bericht pas. Misschien zijn die nachtmerries een uitbeelding waren van wat er in jouw geest gebeurde. Je moeder zal in t echt niet de vaart in gereden zijn, maar als het in een nachtmerrie wél gebeurt, dan kan het zijn dat de nachtmerrie je angst uitbeeldt, die op dat moment in je zit. Dat je vriend in de nachtmerrie sterft, zal ook een uitbeelding zijn van je angst, dat hij dood zou gaan. Je verstand kan dan verstandelijk en logischerwijs wel weten dat hij het overleeft, maar het gevoel diep in je niet … Die telefoontjes van je schoonmoeder kun je ook zien als wat er zich binnenin je geest afspeelde, je gevoel kreeg steeds als het ware een een indruk te verwerken, die te vergelijken is met een telefoontje van je schoonmoeder, dat je vriend in het ziekenhuis op IC ligt. Enzovoorts. (geloof dit niet, geloof alleen je eigen gevoel over deze uitleg. En met meer informatie kan ik misschien meer zeggen hierover). Wat bedoelt je met “die een na laatste”, die heel vaag was? Ik ben die dromenverklaarder, ik leg ze wel uit hier af en toe. Stuur maar, dat pmmetje. groeten, peter. ________________ * deze uitleg kan goed zijn, half goed of fout. * maak daarom zelf uit, wat je ervan gelooft. Laatst gewijzigd op 01-07-2003 om 22:38. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
Een paar jaar later kreeg ik het dromen uitleggen als paranormale gave. En toen snapte ik 90-95% van de dromen van andere mensen. (die van mezelf praktisch altijd). Natuurlijk zitten er wel fouten in.
Meer over mij kan je vinden op wie ben ik? op mijn site en op mijn cu2: www.cu2.nl/pe51 |
![]() |
||
Citaat:
![]() Jij hebt een grote nuchterheid, die óók heel gezond kan zijn. Maar dit soort dingen blijft altijd ergens vaag, als je het zonder gevoel, met alleen je intellect, probeert te begrijpen, en zeker als je je eigen droom/visioen niet is. Het heet hier niet voor niets mystiek. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Versaaiingspakket of saaimachine? #1897 Verwijderd | 500 | 28-12-2013 20:24 | |
De Kantine |
Outer Saai Invaders #1828 Verwijderd | 500 | 19-05-2013 18:33 | |
De Kantine |
Saaier draaier baaier fietser bietser #1773 Verwijderd | 500 | 23-01-2013 20:52 | |
Flora & Fauna |
STOP de bio-industrie Lottiej | 499 | 22-06-2005 18:43 | |
Flora & Fauna |
** Welke hond vind jij de liefste? ** *~*DutchGirl*~* | 84 | 13-04-2002 21:41 |