Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-07-2003, 15:29
Verwijderd
hoihoi beste mensen khad een vraagje aan jullie...

ik ben 19 jaar en sinds mn 11/12e heb ik altijd het gevoel gehad of er iemand bij me is. Maar het is niet positief het gevoel geeft een negatieve sfeer/aantrekkingkracht aan...Een klein voorbeeld,
Mn ouders waren aan het werk en ik was thuis, en het was op een vrijdag avond ( 21:50 uu ). Elke vrijdag kwam wcw ( worstelen ) om 22:00 uur, maar ik was in de keuken bezig met eten aan het maken, want ik d8 van ik maak het benden wel klaar en als het worstelen begint ga ik wel snel naar boven ( daar had ik namelijk ook een tv in mn eigen kamer ). De keuken licht was beneden aan de woonkamer licht was aan het gasfornuis was aan en de tv was aan ( de tv liet ik aan staan want moct worstelen beginnen kon ik snel naar boven gaan ). Ik was nog bezig met koken en ik keek naar de tv en ik zag dat het begon. Ik d8 van ik ga wel ff snel naar boven om mn tv aan te doen dus zo gezegd zo gedaan...ik ging naar boven en had de tv aan gedaan. Ik ging weer naar beneden en schrok me rot..de de woonkamer licht was uit de keuken licht was uit behalve de tv en de gasfornuis... ( en ik heb de lichten nie eens uit gedaan ) vaag... dus ik d8...die eten laat dat maar zitten de tv snel uit gedaan en als een gek naar boven gegaan was doods bang...

maar ik heb het ook es mee gemaakt dat ik bij mn oom logeerde ik droomde dat ik dat ik een geest zag in mn droom ( een dame/vrouw ) en ze kwam op mij af.Ik werd wakker keek om me heen...niemand.floep...licht gaat uit het niets aan. even later kwam mn oom naar me toe en zei van. He hoezo doe je het licht aan? ik was spraakeloos ik wist nie wat ik zeggen moest.En toen deed hij het licht uit en zei hij welteusten ga maar slapen... Gister of eer gister was ik op mn kamer ik zat met een kameraad te netwerken ik deed mn pc uit en ik moest ff naar de wasbak om water te drinken...floep pc ging uit het niets aan..als ik op start drukte nou ja geloof het of nie....hij bleef maar vast zitten...tenminste als ik er met mn muis heen ging zag je zo een zandlopertje. Ik d8 pc ff opnieuw starten... wat? opnieuwstarten? wel 4/5x telkens hetzelfde probleem nu gelukkig niet meer.Maar ik snap er nix van. en dat gevoel ...dat heb ik nog ( ongeveer 7/8 aar ) maar nie alleen ofzow nee echt overal waar ik ben bijvoorbeeld. Thuis vrienden uuh.kennis kortom. overal en ik word er gek van...weet iemand wat dit is of heeft iemand hier verstand van?

Please help me

want ik ben einde ten raad

greetz...undertaker
Advertentie
Oud 29-07-2003, 19:33
AngelLena
AngelLena is offline
Heb jij ooit in het verleden voordat dit voorgevallen is geprobeerd contact te maken met geesten door middel van glaasje draaien, borden of een ketting oid? Zo ja kan het het zijn dat je daar een entiteit aan over gehouden hebt. Zo nee... vind ik het ook maar vreemd. Zou ik in de eerste instantie nakijken of je niet toevallig een stroomstoring op bepaalde groepen in je huis hebt maar als het ook bij je oom gebeurd...
Oud 30-07-2003, 19:06
HeiNZ
HeiNZ is offline
Citaat:
Er zijn meerdere gevallen bekend, over mensen die denken dat ze in een huis wonen waar geesten zich bevinden. En ze zijn er zo van overtuigd...dat ze allemaal dingen zien bewegen en kloppingen op de muren horen..Wat er eigenlijk aan de hand is, is dat ze dit dus zelf veroorzaken dmv een telekinetische gave. Dat ze medicijnen gaat slikken die mensen slikken bij een constatering van een pschychose doet mij niet verwonderlijk veel verbazen, aangezien die grens erg vaag is.Als je over een telekinetische gave beschikt, kan je er helemaal gek van worden.
Andere theorie....
kan allemaal.

Oh, bron: http://www.whiteshadow.nl/phpbb2/vie...r=asc&start=30
Oud 30-07-2003, 22:23
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 29-07-2003 @ 20:33:
Heb jij ooit in het verleden voordat dit voorgevallen is geprobeerd contact te maken met geesten door middel van glaasje draaien, borden of een ketting oid? Zo ja kan het het zijn dat je daar een entiteit aan over gehouden hebt. Zo nee... vind ik het ook maar vreemd. Zou ik in de eerste instantie nakijken of je niet toevallig een stroomstoring op bepaalde groepen in je huis hebt maar als het ook bij je oom gebeurd...
er zijn weinig mensen die groot genoege telekinetische (of enig psychokinetische) vaardigheden hebben om zulke objecten te bewegen en denken dat het zoiets is, maar het komt voor.

Maar ook hier ben ik er weer bijna van overtuigd dat het slechts weer een psychische kwaal is. (in het geval angellena beschrijft en neit de topicstarter).
als je in een bos loopt waar het donker is en je gaat denken dat er iemand is, dan begin je allemaal waan"beelden" (ook geluiden) te horen en zien etc. Puur psychisch, niks mystieks.

undertaker: dat de computer aangaat kan verschillende redenen hebben. a) je hebt um neit uitgedaan, maar dacht het gewoon (foutje, kan gebeuren). b) als er iets verkeerd zit met draadjes dan gaat de computer ook automatsich aan.

En dat computers (vooral windowsbakken) in combinatie met beperkte vaardigheden van de gebruiker een grote kolerezooi oplevert, weten we toch allemaal?
Oud 31-07-2003, 09:49
Sherco
Sherco is offline
Ik ben het met de reacties boven mij eens...
Het meeste wat je zegt kan ook anders uitgelegd worden.
En ik heb eens wat rondgekeken naar andere topics van je, en je stelt wel steeds dezelfde vragen, dan weer wil je iets weten voor een vriend, dan weer voor jezelf... Sorry, maar ik geloof het niet echt meer...
Oud 31-07-2003, 13:37
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 29-07-2003 @ 20:33:

neeh.....ja ik heb het wel es gedaan.Maar niet toen ik 12 jaar was, want toen had ik het ook al ( die gevoel en die rare dinen ) maarja....stel als ik zo een tele gave heb ofzow....wat kan ik ermee? hoe kom ik erachter of ik dat heb? en waarvoor is het goed?
Oud 01-08-2003, 14:33
Verwijderd
blijkbaar weet niemand het..

trouwens heb ik het gister wel gedaan ( glaasje draaien ).
En ik vroeg of die persoon achter me aan zat
antwoord: ja
Ben je slecht?
Antwoord:ja
Ben je een mannelijke geslacht?
hoe heet je?
Antwoordom

een kameraad had vanmorgen in de encarta gezocht naar de naam non.En wat vond die?

nom de dieu en nog iets met god verdomd mij...

nu weet ik het echt nie meer wet iemand wie nom is en een andere vraag.Hoe krijg ik deze persoon weg?

( volgens mn kameraad is het een demon ) want vanwege de naam nom de dieu ( god verdomd mij ) heeft hem al verdomd en engelen die verdomd zijn door god zijn demonen geworden ( want die gingen bij de duivel aan sluiten ) maarja mijn enige vraag is van...hoe krijg ik dit weg?

Laatst gewijzigd op 01-08-2003 om 14:52.
Oud 01-08-2003, 18:14
mazonie
mazonie is offline
jemig!
jij bent echt ( sorry hoor) gestoord dat je gaat glaasje draaien in je eigen huis!
ken je de gevaren dan niet?!
Oud 01-08-2003, 19:27
Verwijderd
Citaat:
undertaker schreef op 01-08-2003 @ 15:33:

Ben je slecht?
hoe heet je?
Antwoordom

een kameraad had vanmorgen in de encarta gezocht naar de naam non.En wat vond die?

nu weet ik het echt nie meer wet iemand wie nom is en een andere vraag.Hoe krijg ik deze persoon weg?

( volgens mn kameraad is het een demon ) want vanwege de naam nom de dieu ( god verdomd mij ) heeft hem al verdomd en engelen die verdomd zijn door god zijn demonen geworden ( want die gingen bij de duivel aan sluiten ) maarja mijn enige vraag is van...hoe krijg ik dit weg?
Nom is frans voor naam. Nom de dieu betekent dus letterlijk de naam van God. Het is gewoon een vloek, net als godverdomme, daar komt ons nondedju ook vandaan.

In demonen op die manier geloof ik niet, maar je had beter van het glaasje draaien af kunnen blijven. Maar iig, als je denkt dat er een aanwezigheid is die er niet hoort, stuur hem weg. Zeg hem met overtuiging in je stem dat je het niet wilt en dat hij ergens anders naar toe moet gaan, naar de wereld waar hij hoort. Als het een goede aanwezigheid zou zijn, had je hem kunnen begeleiden, nu denk ik niet dat het een positief iets is, dus gewoon wegsturen. Desnoods kan je huis gereinigd worden maar dat is alweer heel wat meer werk.
Oud 01-08-2003, 21:23
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:

Ben je slecht?
hoe heet je?
Antwoordom

Stop aub met glaasje draaien om niet nog meer ellende op je hals te halen.Ga op zoek naar iemand die demonen bij je weg kan halen want die bestaan weldegelijk.
Oud 06-08-2003, 19:25
funky*girl
funky*girl is offline
hey undertaker

nom heeft niks met nom de dieu te maken en het betekent inderdaad gewoon 'naam' in het Frans.
Zoals jij alles beschrijft kun je wel serieus te maken hebben met een geest. Glaasje draaien had je beter niet kunnen doen, zo kun je de boel alleen maar verergeren. Het beste is de evt. geest weg te sturen en dat kun je het beste laten doen door een paragnost. Hij kan de geest weg sturen door met hem te praten.
Je kunt het ook zelf proberen maar het is maar de vraag of dat lukt.
Oud 06-08-2003, 20:27
punky_fish88
punky_fish88 is offline
Citaat:

Ben je slecht?
hoe heet je?
Antwoordom

Glaasje draaien???? Ben jij niet goed bij je hoofd?????????? Ik ken mensen die dat gedaan hebben en toen begon de tafel te bewegen en er vlogen messen uit de keuken.....

Ik denk niet aan telekenise ik denk eerder dat het door glaasje draaien komt of door belaging van geesten.
Oud 10-08-2003, 00:01
Verwijderd
Citaat:
punky_fish88 schreef op 06-08-2003 @ 21:27:
Glaasje draaien???? Ben jij niet goed bij je hoofd?????????? Ik ken mensen die dat gedaan hebben en toen begon de tafel te bewegen en er vlogen messen uit de keuken.....

Ik denk niet aan telekenise ik denk eerder dat het door glaasje draaien komt of door belaging van geesten.
Wie wil een keer bij mij komen glaasje draaien en een geest oproepen?

Soms wordt ik zo moedeloos als ik deze topics lees (ja, zeg maar dat ik ze niet moet lezen), maar er moeten toch sceptici hier op het forum zitten. Wat maakt het nou weer uit waar je glaasje draait? Als er echt een geest zit dan komt die jou wel achterna hoor.
Oud 10-08-2003, 12:55
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Bootsman123 schreef op 10-08-2003 @ 01:01:
Wie wil een keer bij mij komen glaasje draaien en een geest oproepen?

Soms wordt ik zo moedeloos als ik deze topics lees (ja, zeg maar dat ik ze niet moet lezen), maar er moeten toch sceptici hier op het forum zitten. Wat maakt het nou weer uit waar je glaasje draait? Als er echt een geest zit dan komt die jou wel achterna hoor.
Uiteraard, dus waar je het ook doet, het is niet verstandig, maar in je eigen huis is nog veel erger aangezien dat ook het "leefgebied" van de geest in kwestie is.

@Undertaker
Van die naam moet je je denk ik niet te veel aantrekken. Nom is idd gewoon een frans woord wat naam betekent en in het ergste geval nom de dieu, dan staat er godverdomme.

Dat het niet het allerslimste idee was om te gaan glaasjedraaien of contact op wat voor manier dan ook te zoeken met dit verschijnsel zonder de nodige veiligheidsmaatregelen is je al genoeg op je hart gedrukt, dus daar zal ik niet mee gaan beginnen. Wat wel belangrijk is is dat dit verschijnsel vertrekt.

Om het nou zelf te doen terwijl je de voorzorgsmaatregelen voor je eigen veiligheid niet weet en dus ook niet kan toepassen zou ik erg onverstandig vinden dus ik zou inderdaad iemand opzoeken die jou daarmee kan helpen.
Oud 10-08-2003, 16:44
p0m
p0m is offline
oke even een samenvatting van alle berichten:

nom de dieu/god verdom mij => godverdomme
glaasjedraaien in huis is niet slim, doe het dan bij iemand die je stiekum niet aardig vind, of zoek een medium
en je ideeen kunnen worden gevormd door je eigen psyche (geest) poltergeist (klopgeesten) kun je zelf onbewust veroorzaken. Het is net zoiets als stigmata (dat komt bij zwaargelovigen soms voor, dat ze bloedende handen krijgen, envenals bloedende voeten, hoofd, borst, de plekken waar jezus verwond was tijdens zijn kruiziging) als je iets hard genoeg geloofd kan het zomaar gebeuren. In het geval van stigmata wordt je huisweefsel heel dun waardoor je huis begint te bloeden. Als je blind naar Jomanda gaat en weer ziend terugkomt komt dat doordat door de spanning je ogen beter doorbloed worden, waardoor de verstopping ophoudt, en in jou geval kan het of fantasie zijn, dat je bijvoorbeeld onbewust het licht toch uit hebt gedaan, of telikinese..
succes
Advertentie

Regels voor berichten