Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2002, 16:24
Sublime85
Sublime85 is offline
Het is bekend dat je hersens maar op 3% draaien of zoiets ..... wat zou er gebeuren als je hersens op 90% draaien ofzo.....zou je dan kunnen vliegen...vuurballen uit je handen laten komen (soort Goku effect) omdat je de energie om je heen zou kunnen besturen ofzo..... wat denken jullie

greetz
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-10-2002, 16:51
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
Sublime85 schreef:
Het is bekend dat je hersens maar op 3% draaien of zoiets .....
Dat is inderdaad bekend, maar of het ook waar is...?

Citaat:
Nieuw lexicon van hardnekkige misverstanden:
Hersens 1

De mens benut slechts 10% van zijn hersens

Al onze hersencellen worden op een of andere manier ingezet tijdens denk- en geheugenfuncties (dat blijkt onder meer uit het feit dat op het moment dat een deel van de hersens wegvalt, altijd wel een ander deel van het geheugen daaronder leidt). Vermoedelijk bedoelde Einstein, aan wie bovenstaande uitspraak weleens wordt toegeschreven, alleen maar dat de mens op een gegeven moment in de tijd slechts eentiende deel van zijn hersens actief gebruikte. Of dit nu waar is of niet, in ieder geval is zeker dat wij iedere hersencel gebruiken en niet een op de tien.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 17:17
moison100
moison100 is offline
als je mijn thereorie er over vraagt wat met de andere % gebeurt? dan moet je een paar uurjes uitrekken over verhalen over vorig leven en van te vorenden vast staant leven.
Oud 03-10-2002, 17:27
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
moison100 schreef:
als je mijn thereorie er over vraagt wat met de andere % gebeurt? dan moet je een paar uurjes uitrekken over verhalen over vorig leven en van te vorenden vast staant leven.
baseer je dat ergens op? of is het (een) volledig uit de lucht gegrepen (geloof)?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 17:28
moison100
moison100 is offline
mmm ik kan het nergens op "baseren" maar het is wel mij fisie op het leven...
Oud 03-10-2002, 17:38
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
moison100 schreef:
mmm ik kan het nergens op "baseren" maar het is wel mij fisie op het leven...
okay maar wat er zich in de hersenen bevindt zijn dingen die vast staan; natuurlijk is er wat ruimte voor speculatie zolang we er niet alles weten maar als je zulke ideeen hebt geaccepteerd voor jezelf zul je toch op z'n minst een idee moeten hebben van hoe die herinneringen daar in gekomen zijn?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 17:51
moison100
moison100 is offline
hoe die herinering er in zijn gekomen? K heb het ook over een "spirit" in de hersenen... een geest.... mijn !idee! er over is, is dat dat iets te maken heeeft met de missende procenten enzo....
Oud 03-10-2002, 18:06
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
moison100 schreef:
hoe die herinering er in zijn gekomen? K heb het ook over een "spirit" in de hersenen... een geest.... mijn !idee! er over is, is dat dat iets te maken heeeft met de missende procenten enzo....
okay; dus los van het fysieke; dat is iets waar ik zelf niet in geloof, maar als duidelijk is dat we het niet over hetzelde hebben is dit niet in tegenspraak
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 18:10
Sublime85
Sublime85 is offline
Citaat:
moison100 schreef:
Wat heb je er dan aan
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 18:42
ABrules
ABrules is offline
ik denk dat we dan... tja misschien wel Telekinetische gaven krijgen ofzo... schijnt al in lichte vormen voor te komen...
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 19:11
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Nee geen 3% maar 30% ongeveer maken we gebruik, de normale mens dan heh. De volle 100% zal denk ik niemand halen, maar dat heb je ook niet nodig om energie aan te trekken, of telekinese te beoefen. Dat komt vaneigens.
Oud 03-10-2002, 20:08
moison100
moison100 is offline
met paddo's gaat 10% meer open staan als ik het goed heb gehoort.... daarom snap je dan alles....lijkt mij

(via horen en zeggen dit)
Oud 03-10-2002, 20:30
CraigDavid
CraigDavid is offline
in een aflevering van angel kon een gast zijn hersens volledig benutten en daardoor kon hij lichaamsdelen van zijn lichaan loskoppelen en die leefden door
Oud 04-10-2002, 14:32
Joyce-b
Joyce-b is offline
hehe, vast een gevolg ja ( )
Oud 04-10-2002, 15:02
Kirk22
Kirk22 is offline
na je kind-zijn stop je grotendeels met jezelf dingen afvragen en neem je heel veel voor waar aan, want je vraagt je niet meer af waarom iets is zoals het is. Je zoekt de weg met de minste weerstand en dat is niet de weg waarmee je je hersens het meest gebruikt.
Je oogkleppen afzetten enteruggaan naar de fase waarin je nog van alles het 'waarom' wilde weten wil nog weleens helpen, maar word niet erg gewaardeerd.
Oud 04-10-2002, 18:00
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
euh
volgens mij werd het 9% minimaal en 13% voor mensen als Eintein. Het voordeel was dat als je een klap krijgt dat je altijd nog reserves hebt...
zo iets geloof ik
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 18:21
Verwijderd
[quote[ EvilSmiley schreef:
euh
volgens mij werd het 9% minimaal en 13% voor mensen als Eintein. Het voordeel was dat als je een klap krijgt dat je altijd nog reserves hebt...
zo iets geloof ik
[/quote]

Dat zou volgens mij geen zin hebben, omdat bepaalde delen van je hersenen 1 taak hebben. Je rechterhersenhelft heeft deels als taak al je spieren te bewegen om je te kunnen voortbewegen, en om complexere bewegingen te maken. De linkerhelft heeft deels als taak om je spraak en taal aan te sturen. Een deel ergens in je achterhoofd heeft als taak om je hart en longen aan te sturen d8 ik. En weer een ander deel...
M.a.w., als er dus een deel beschadigd raakt, kun je bepaalde dingen niet meer.
Er werd eens aan een vrouw die in het ziekenhuis lag na een ernstig autoongeluk gevraagd door een dokter hoe het met haar ging. De rechterhersenhelft (die voor bewegingen zorgt) is de pessimistische helft, en de linkerhersenhelft (de helft die voor spraak zorgt) is de optimistische helft. Door het ongeluk konden de helften niet meer goed met elkaar communiceren. Het gevolg was dat de linkerhersenhelft ervoor zorgte dat de vrouw zei dat het prima met haar ging (die helft is immers optimistisch), de rechterhelft bemerkte dit en liet haar hand de keel dicht knijpen (dat is de pessimistische helft, om te dit de kop in te drukken. Very weird... In ieder geval wel een soort bewijs van de theorie die hierboven is beschreven.

Er wordt 30 % van de hersenen gebruikt zoals iemand anders hier ook al beaamde...
Ik heb een keer gelezen dat een man met een waterhoofd een IQ had van boven de 100, omdat hij zijn hersens (die weliswaar kleiner waren dan normaal), voor 80 % benutte.
Ik denk dat je gewoon een hoger IQ krijgt als je je hersenen volledig zou benutten ( je IQ blijft natuurlijk gelijk als iedereen dat doet )

Laatst gewijzigd op 04-10-2002 om 18:29.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 19:17
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Wat een stierenshijt (Bullshit)

Je gebruikt nu inderdaad 10 tot 15% van je hersenen. MAAR dat is een andere 10% dan je gebruikt als je bijvoorbeeld aan het vrijen bent.
Niet alle gedeelten van je hersenen zijn altijd actief en gemiddeld is dus 10% van je hersenen actief.

Het is dus niet zo dat 90% niet wordt gebruikt. DIE 90% wordt alleen NU niet gebruikt.

Als je alles zou gebruiken dan zou het gewoon een zooitje zijn in je hoofd. Tegelijk is agressie, liefde, nadenken, rekenen, herinneren... alles is dan actief. Misschien dat je ook wel heel helder bent juist. - Maar 2 mogelijkheden voor 100%:
1) Je kunt op dat moment meer denken vanuit veel meer van jouw perspectieven (tijdens het vrijen heb je andere kijk op dat je op dat moment geen voorbehoedsmiddelen gebruikt dan als je aan het fietsen bent)
2) Je krijgt koppijn van de chaos en bent enorm verward.

Ik denk persoonlijk dat die de hersenen niet voor niets niet helemaal actief zijn dus ik denk "2)".

Bovendien, evolutie werkt echt niet zo dat hersenen 10x zo groot worden en dat nergens voor gebruikt wordt. Die grotere hersenen ontwikkelen zich alleen als het een duidelijk voordeel oplevert (voordeel in evolutie = meer nakomelingen). Er ontwikkelen geen inactieve gaven zoals telekinese
Oud 04-10-2002, 19:31
Hardcore
Hardcore is offline
Er ontwikkelen wel telekinetische gaven, omdat je meer je hersenen benut dus meer denkenergie hebt en dus dat telekinese wel word ontwikkeld.
Oud 04-10-2002, 20:07
Rerisen Phoenix
Citaat:
Hardcore schreef:
Er ontwikkelen wel telekinetische gaven, omdat je meer je hersenen benut dus meer denkenergie hebt en dus dat telekinese wel word ontwikkeld.
AHum... zoals alle mystiekluitjes altijd zeiden. "dit is mystiek, hier moet je niet wetenschappelijk doen." en ook "als we wetenschappelijk willen doen komen we naar wetenschappelijk forum".

Dus... ga ik nu met gepaste vreugde verzoeken om:
ARGUMENTEN / BEWIJZEN
Oud 04-10-2002, 20:32
Hardcore
Hardcore is offline
(jij geeft ook geen argumenten)

Gedachtes bestaan uit energie, als gedachtes geconcentreerd worden bijvoorbeeld om een propje papier te laten bewegen, en werken de energiegolven van de gedachtes druk op het propje uit. Nu als je meer procent van je hersens gebruikt dan kun je meer energiegolven produceren, dat is mijn argument en bewijs dat als je meer gebruikt maakt van je hersens, er telekinetische gaves (en meerdere) kunnen ontwikkelen. Nu kom jij maar met je tegenbewijzen en argumenten.
Oud 04-10-2002, 20:44
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
Hardcore schreef:
(jij geeft ook geen argumenten)

Gedachtes bestaan uit energie, als gedachtes geconcentreerd worden bijvoorbeeld om een propje papier te laten bewegen, en werken de energiegolven van de gedachtes druk op het propje uit. Nu als je meer procent van je hersens gebruikt dan kun je meer energiegolven produceren, dat is mijn argument en bewijs dat als je meer gebruikt maakt van je hersens, er telekinetische gaves (en meerdere) kunnen ontwikkelen. Nu kom jij maar met je tegenbewijzen en argumenten.
ga jij alsjeblieft even een boek lezen over dit onderwerp, want dit slaat werkelijk alles!
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 20:48
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Just Johan schreef:
ga jij alsjeblieft even een boek lezen over dit onderwerp, want dit slaat werkelijk alles!
Waarom ga jij geen boek lezen? Je geeft nog niet eens argumenten zoals Hardcore wel doet. Maak hier alsjeblieft geen topic van met tientallen bladen met rotzooi erop. Laat ze er gewoon over discuseren en ga geen zinloze reacties geven zoals nu.
Oud 04-10-2002, 20:56
Rerisen Phoenix
Citaat:
Hardcore schreef:
1) (jij geeft ook geen argumenten)

2) Gedachtes bestaan uit energie, als gedachtes geconcentreerd worden bijvoorbeeld om een propje papier te laten bewegen, en werken de energiegolven van de gedachtes druk op het propje uit.
3) Nu als je meer procent van je hersens gebruikt dan kun je meer energiegolven produceren, dat is mijn argument en bewijs dat als je meer gebruikt maakt van je hersens, er telekinetische gaves (en meerdere) kunnen ontwikkelen.
4) Nu kom jij maar met je tegenbewijzen en argumenten.
1) Omdat ik niet iets aan het bewijzen ben. Jij moet je telekinese bewijzen. Het bestaat pas als het is bewezen... niet: het bestaat totdat bewezen is dat het niet bestaat

2) Gedachtegolven. Wat stel je je daarbij voor? Ik eigenlijk stroompjes in de hersenen vergelijkbaar met die in processor. Gedachtegolven zijn geen materie, ze zijn EM straling. Die kunnen dus geen druk op materie uitoefenen.
3) Hersenen produceren geen energiegolven. Ze gebruiken elektrische stroompjes om onderdelen met elkaar te laten communiceren.
4) ziehier

Maar als het bestaat dan is het geen probleem om dat te bewijzen. Leg het vast op film of voor een krant en de hele wereld kan niet ontkennen dat het waarheid is
Oud 04-10-2002, 20:59
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Zo simpel kom jij er niet onderuit, nou moet jij ook maar es bewijzen dat gedachtes geen energiegolven zijn. Bewijs maar.
Oud 04-10-2002, 21:00
Rerisen Phoenix
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Waarom ga jij geen boek lezen? Je geeft nog niet eens argumenten zoals Hardcore wel doet. Maak hier alsjeblieft geen topic van met tientallen bladen met rotzooi erop. Laat ze er gewoon over discuseren en ga geen zinloze reacties geven zoals nu.
Dat doet hij wel. Alleen niet als hij op het forum iets post.

Argumenten? - Dat onzinnig gebazel van Hardcore?

Reactie is redelijk zinloos ja. Nja, nee toch niet. Hij verklaart dat hij het toaal oneens is met Hardcore gebaseerd op zijn kennis van zaken.
Oud 04-10-2002, 21:15
Rerisen Phoenix
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Zo simpel kom jij er niet onderuit, nou moet jij ook maar es bewijzen dat gedachtes geen energiegolven zijn. Bewijs maar.
Had ik ook geenszins van jullie verwacht

Je begrijpt het nog steeds niet. Jullie moeten bewijzen dat hersengolven energiegolven zijn waarmee je materie kunt bewegen... het is niet to dat wij moeten bewijzen dat het niet zo is. - mja, al deze hele eeuw beweren elk jaar duizenden mensen het te kunnen maar niemand heeft nog iets kunnen bewijzen.

Hangt van je definitie van energiegolven af. Als je onder energiegolven elektrische stroompjes verstaat dan kan je het energiegolven noemen. Als je er van die dingen onder verstaat waarmee je telekinese kunt bedrijven dan kan ik bestaan ze niet. Omdat uit geen enkel experiment totnutoe ook maar het vaagste teken is gebleken voor een mogelijkheid tot materie direct bewegen met energie. (ik zeg niet met behulp van energie - kernmotor is bijvoorbeeld goed voorbeeld van energiemotor. Water verdampt en duwt raket hard vooruit. Om dat in gang te zetten is thermische energie nodig)

En lees dit even. Het gaat gedeeltelijk over hoe je zoiets zou kunnen bewijzen. Belangrijkste zin uit hele tekst: "om iets extreems te bewijzen heb je extreeem goede bewijzen nodig"
http://www.human.nl/constandse/lezin...zing05/5_3.htm
Oud 30-10-2002, 10:36
LOGIC OR CHAOS
LOGIC OR CHAOS is offline
100%

Het is geen goed idee om je hersenen voor 100 % te gebruiken, oververhitting zal het gevolg zijn.
En als het al mogenlijk was geweest was het menselijk lichaam er wel op gebouwd, met een pentium 4 koeler ofzo...
Als je jou computer omklokt wordt ie toch ook ontzetttend warm, hetzelfde zou gebeuren met je kop. Je zou waarschijnlijk ook een langer nachtrust nodig hebben(meer REM slaap) om te hetstellen.
helaas zijn de dagen hier op de aardkloot maar 24 uur waarvan de meeste van ons er maar 7 of 8 uur van gebruiken om te slapen.
Ik denk dat bij 100% je een nachtrust nodig hebt van zeker 4 dagen.

En wat dat gebazel over telekinese, ik heb het eens geprobeert om net als die israelier lepels te buiken, maar naar 3 uur was die lepel net zo recht als daarvoor. Verhalen over paranormale krachten moet je dus maar met een korreltje zout nemen
Oud 31-10-2002, 12:54
Isa
Isa is offline
ik zou zeggen, gebruik hemi-sync geluidstapes waarover ik het had in mijn ideale samenleving topic dan kom je al een heel eind omdat je hersenenen dan op elkaar afgestemd zijn.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 14:23
Rerisen Phoenix
meer hersengebruik is alleen maar chaos.

bereik je niks meer... als je bijvoorbeeld wiskunde doet. Wat heb je er dan aan dat je hersenhelft voor agressie e.d. en je hersenhelft voor seks tegelijk ook bezig zijn?
Oud 31-10-2002, 14:58
Carn
Carn is offline
Citaat:
moison100 schreef:
Is logisch gezien toch helemaal niet interessant om in je hersens op te slaan
Oud 31-10-2002, 16:01
Sublime85
Sublime85 is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
meer hersengebruik is alleen maar chaos.

bereik je niks meer... als je bijvoorbeeld wiskunde doet. Wat heb je er dan aan dat je hersenhelft voor agressie e.d. en je hersenhelft voor seks tegelijk ook bezig zijn?
Nou ... dan kan je je wiskunde huiswerk maken, je vriendin neuken en je vijand in elkaar meppen....TEGELIJK....schitterend toch

Greetz
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 19:41
barkrukkie
barkrukkie is offline
Ik ben 't met Rerisen Phoenix eens

(niet dat dit een zinvolle bijdrage is, maar toch )
Oud 04-11-2002, 12:49
Sithan
Sithan is offline
Ach als je teveel apparaten aansluit op 1 stop slaat ie ook door..
dus als je teveel functies in je hersenen gebruikt zal ie ook wel doorslaan denk ik...
Tis vast geevolueerd of zo ter bescherming van onze eigen doen en laten....
Oud 04-11-2002, 17:50
emperor crono
emperor crono is offline
Citaat:
ABrules schreef:
ik denk dat we dan... tja misschien wel Telekinetische gaven krijgen ofzo... schijnt al in lichte vormen voor te komen...
Leg dat eens uit? Voorbeelden, sites, ISBN-nummers,
BEWIJS!!!

(please?)
Oud 05-11-2002, 14:06
Verwijderd
Zoals eerder al door Just Johan gepost werd:

Citaat:
Nieuw lexicon van hardnekkige misverstanden:
Hersens 1

De mens benut slechts 10% van zijn hersens

Al onze hersencellen worden op een of andere manier ingezet tijdens denk- en geheugenfuncties (dat blijkt onder meer uit het feit dat op het moment dat een deel van de hersens wegvalt, altijd wel een ander deel van het geheugen daaronder leidt). Vermoedelijk bedoelde Einstein, aan wie bovenstaande uitspraak weleens wordt toegeschreven, alleen maar dat de mens op een gegeven moment in de tijd slechts eentiende deel van zijn hersens actief gebruikte . Of dit nu waar is of niet, in ieder geval is zeker dat wij iedere hersencel gebruiken en niet een op de tien.
Of dacht je werkelijk dat 90% van je hersenen er maar een beetje bij ligt te kwabberen?
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 14:50
legatus
legatus is offline
Citaat:
Of dacht je werkelijk dat 90% van je hersenen er maar een beetje bij ligt te kwabberen?
Jazekers, het bewijs word veelal geleverd door personen die zeggen dat ze over telekinetische krachten beschikken. Daar kwabbert in principe heel wat. Criminelen hebben ook een ondergestimuleerd geweten, daar kwabbert ook een stukje hersenen.
Oud 05-11-2002, 19:09
Rerisen Phoenix
Citaat:
legatus schreef:
Jazekers, het bewijs word veelal geleverd door personen die zeggen dat ze over telekinetische krachten beschikken. Daar kwabbert in principe heel wat. Criminelen hebben ook een ondergestimuleerd geweten, daar kwabbert ook een stukje hersenen.
+ LOL +

Ik denk dat het het kritische gedeelte en het rationele gedeelten zijn
Oud 07-11-2002, 08:08
Verwijderd
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
+ LOL +

Bij hen zijn bepaalde hersendelen minder actief dan bij 'gewone' mensen...dus dat kwabberpappert niet...
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 11:49
legatus
legatus is offline
Citaat:
Bij hen zijn bepaalde hersendelen minder actief dan bij 'gewone' mensen...dus dat kwabberpappert niet...
Ik ben ook niet van mening dat het er los bij hangt, zoals ik zei: ondergestimuleerd.
Oud 09-11-2002, 11:50
Isa
Isa is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
+ LOL +

bij criminelen doet de voorste kwab het slecht. daar zetelt de persoonlijkheid en het geweten en normen ene waarden enzo.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten