Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2004, 10:17
MissAmanda
MissAmanda is offline
Heey Mensen,

Heb een vraagje.. Wil volgend jaar misschien naar de HvU.. Integrated communication management of Accountancy. Nu zijn m'n ouders er niet echt zo voor. Mijn ouders hebben liever dat ik naar een wat kleinere school ga dan naar zo'n "megaschool'. Volgens hun is het erg onpersoonlijk onderwijs en is de organisatie erg slecht. Utrecht lijkt me een erg leuke studentenstad en de HvU lijkt me een leuke school.

Wat zijn jullie meningen hier over??

Groetjes Xxx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-03-2004, 11:15
jbtq
jbtq is offline
De HvU is wel weer onder verdeeld in wat kleinere afdelingen/gebouwen. Opleidingen hebben een eigen gebouw met alles er op en er aan. Dus het is per definitie niet een mega school, want elk apart gebouw is een aparte school opzich dat samenwerkt met de rest. Bij ons was er bijvoorbeeld een eigen studentinformatie, en hadden we niks met andere gebouwen te maken. Alles werd geregeld op ons eigen gebouw, dat niet zo heel groot was. En verder is alles wel redelijk geregeld. Sommige dingen konden wel wat beter, maar je moet ook zelfstandig worden. Alles word niet meer zomaar voorgekauwd
Oud 27-03-2004, 11:40
MissAmanda
MissAmanda is offline
Oke, Bedankt! Dat niet alles voorgekauwd wordt snap ik ook wel.. is ook niet de bedoeling.

Gingen jullie in het begin van het jaar ook op kamp.. soort kennismakingskamp.. las ik namelijk in een van de voorlichtingsboekjes.

greetzz..
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 12:38
Arun
Arun is offline
ik doe februari instroom communicatie aan de HvU, en op zich is alles wel aardig geregeld, maar rond tentamens zijn er nog problemen rond mijn klas.
Zo hebben veel mensen nog geen ID-code voor in netwerk voor de pc's, een collegekaart en er is nogal wat onduidelijkheid over locaties van tentamens.

Maar dat is waarschijnlijk omdat we feb.instromers zijn, al mag dat niet echt een excuus zijn..
Oud 27-03-2004, 14:16
jbtq
jbtq is offline
wij gingen inderdaad op een kamp aan het begin van het jaar. intro-kamp. Georganiseerd door de studentenver. Was leuk. Tevens zat ik op een gebouw met 3 verschillende opleidingen. En al die 3 gingen samen op 1 kamp. Dus je leerde ook mensen kennen van andere opleidingen. Dat was dus ook wel leuk, alleen ging helaas niet iedereen mee op kamp. Eigelijk heel weining mensen vanuit mijn klas
Oud 27-03-2004, 14:21
MissAmanda
MissAmanda is offline
Gaaf, dat lijkt me echt leuk! Leer je idd gelijk iedereen kennen. Welke studie deed je dan?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 18:21
mosterd
mosterd is offline
als het goed is heeft elke faculteit een eigen gebouw
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 19:18
Gruppie
Gruppie is offline
ligt er denk ik inderdaad helemaal welke studie je gaat doen... bij creatieve therapie (gebouw staat in Amersfoort) ken je iedereen van gezicht. En de meeste leraren kennen je gewoon bij naam!

En over de organisatie heb ik ook (nog) niks te klagen..
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 20:05
jbtq
jbtq is offline
Ik deed civiele techiek. Wij zaten ook niet echt op een groot gebouw. Niet groter dan een gemiddelde middelbare school
Oud 28-03-2004, 17:44
blacky
blacky is offline
Elke hogeschool is op bepaalde gebieden wel een zooitje, zo ook de HVU, maar ik zou niet weten waarom het onpersoonlijker zou zijn dan een kleine school, want je hebt toch alleen maar met je eigen afdeling te maken waar jij studeert.
Oud 28-03-2004, 17:55
Verwijderd
ik ben bij de opendag geweest van de hvu, maakte op mij wel een goede indruk. alles goed geregeld enzo. Ik vond het helemaal niet kolosaal omdat alles, zoals eerder gezegd, in faculteiten is opgedeeld. Het is dat ik liever WO ga doen maar anders had ik zeker wel een opleidingen willen doen aan de hvu!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 18:38
Tsu
Tsu is offline
Ik vind dat de HvA pas een zooitje ongeregeld is, en dan helemaal de EFA...

Ik heb gehoord van veel mensen die op de HvU zitten dat het redelijk goed in elkaar zit allemaal
Oud 29-03-2004, 14:53
Verwijderd
Citaat:
Tsu schreef op 28-03-2004 @ 19:38:
Ik vind dat de HvA pas een zooitje ongeregeld is, en dan helemaal de EFA...

Ik heb gehoord van veel mensen die op de HvU zitten dat het redelijk goed in elkaar zit allemaal
daar heb je gelijk in, de HvA is nog groter en onpersoonlijker. waar de efa is weet ik niet
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 17:46
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 29-03-2004 @ 15:53 :
daar heb je gelijk in, de HvA is nog groter en onpersoonlijker. waar de efa is weet ik niet
hehe, Wibautstraat
Oud 02-04-2004, 17:54
ellen16
ellen16 is offline
Ik wil Orthoptie gaan studeren in Utrecht. Ik zou liever ergens anders gaan studeren (Nijmegen en Maastricht trekken mij erg, er heerst veel gezelligheid). Utrecht vind ik erg massaal (de school niet, overigens), maar dat komt misschien omdat ik in Twente woon en de Randstad dus niet gewend ben. Het probleem is echter dat ik Orthoptie alleen maar in Utrecht kan studeren, ik moet dus wel. Ik ga elke dag met de trein op en neer reizen (erg vervelend maar is niet anders) omdat ik geen 300 euro per maand ga betalen voor een washok in het centrum van Utrecht en simpelweg niet in Utrecht wil wonen, al krijg ik een kamer.
Oud 02-04-2004, 23:16
mickael
mickael is offline
Citaat:
ellen16 schreef op 02-04-2004 @ 18:54 :
Ik wil Orthoptie gaan studeren in Utrecht. Ik zou liever ergens anders gaan studeren (Nijmegen en Maastricht trekken mij erg, er heerst veel gezelligheid). Utrecht vind ik erg massaal (de school niet, overigens), maar dat komt misschien omdat ik in Twente woon en de Randstad dus niet gewend ben. Het probleem is echter dat ik Orthoptie alleen maar in Utrecht kan studeren, ik moet dus wel. Ik ga elke dag met de trein op en neer reizen (erg vervelend maar is niet anders) omdat ik geen 300 euro per maand ga betalen voor een washok in het centrum van Utrecht en simpelweg niet in Utrecht wil wonen, al krijg ik een kamer.
Je reactie is een beetje kortzichtig.. je kan er pas iets over zeggen als je op een kamer in Utrecht hebt gezeten. Ik kwam ook uit het zuiden van t land en wilde niet op kamers maar ben zo blij dat ik t nu wel heb gedaan en dat ik op 12m2 voor 300 euro zit alleen al voor de vrijheid.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 13:17
kevertje84
kevertje84 is offline
om ff op de vraag terug te komen, mijn faculteit was een zooitje ongeregeld, maar dat kwam misschien omdat de opleiding relatief nieuw was (IVK). Dit hoeft natuurlijk niet voor de andere faculteiten te gelden.
Reageren

Regels voor berichten