Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2003, 20:31
on the moon
on the moon is offline
ik ben eigenlijk zelden op L&R, maar ik vroeg me wat af n.a.v. het bericht over een meisje waarvan haar ouders bang waren dat ze lesbisch was. nl. rust er een taboe op homosexualiteit? en dan niet alleen bij de ouders, maar ook bij jongeren onderling?
ik denk dat jongeren er niet snel voor uit komen, omdat het door hun omgeving niet wordt geaccepteerd. is dit zo, of heb ik het helemaal mis??
Oud 20-06-2003, 20:33
Verwijderd
Ik zou het niet weten, in mijn directe omgeving merk ik er weinig van eigenlijk. Ik ken zowel homoseksuele, biseksuele als lesbische jongeren en volgens mij zijn allen wel geaccepteerd. Maar dat is moeilijk voor mij te beoordelen gezien ik hen niet ben natuurlijk.

Ik heb er in ieder geval totaal geen problemen mee en ken ook niet echt mensen die dat wel hebben
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 20:34
Verwijderd
ik denk dat je t helemaal mis hebt, dit jaar op school zaten er in mijn klas 2 homo's en kwamen er gewoon voor uit, t wordt hier iig gewoon geaccepteerd
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 20:41
on the moon
on the moon is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 20-06-2003 @ 21:34:
ik denk dat je t helemaal mis hebt, dit jaar op school zaten er in mijn klas 2 homo's en kwamen er gewoon voor uit, t wordt hier iig gewoon geaccepteerd
gelukkig wordt het geaccepteerd. maar mijn moeder vertelde laatst over een jongen die vanaf zijn 13de wist dat hij homo was, en daar heeft hij 3 jaar mee gezeten, en toen pas durfde hij het aan zijn ouders te vertellen. zijn ouders vonden het helemaal niet erg. maar dat vind ik zo erg. dat iemand daar zo lang mee kan zitten. ik heb overigens helemaal geen problemen met homosexualiteit.
Oud 20-06-2003, 21:12
Marsel
Marsel is offline
Ik denk dat je daar juist achterkomt in je puberteit omdat je je dan sexueel gaat interreseren. En omdat de meesten toch al zo onzeker als de pest zijn zullen ze zich hier ook niet lekker meevoelen.
Maar is toch net in wat voor omgeving je leeft. Als je een pa hebt die bouwvakker is en de hele dag heeft over die stomme homo's.. kijk dan durf je niet. Maar staan je ouders open voor alles en geven niet de indruk het verkeerd te vinden, zullen ze je accepteren zoals je bent....
Je bent zo, dus moeten anderen je ook zo accepteren, anders zijn ze je niet waardig.. zo zie ik het
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 01:05
Gwinnie
Gwinnie is offline
volgens mij wordt het wel geaccepteerd.
ik heb er iig totaal geen problemen mee (heeft 2 lesbische vriendinnen en nog wat kennisjes)

hoor ook nooit opmerkingen die zij krijgen. ja pas een keer, maar dat waren ubertrieste bruggers die niet eens weten waar ze het over hebben, dus dat telt niet.

vaak zijn homo's ook veel leuker
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 02:34
AtHell
AtHell is offline
Als ik homosexueel zou zijn dan zou iedereen met z'n vooroordelen de klote kunnen krijgen, ik ben hetrosexueel.. en nog kan iedereen de klote krijgen
Oud 21-06-2003, 10:52
Faery
Faery is offline
Citaat:
AtHell schreef op 21-06-2003 @ 03:34:
Als ik homosexueel zou zijn dan zou iedereen met z'n vooroordelen de klote kunnen krijgen, ik ben hetrosexueel.. en nog kan iedereen de klote krijgen
Komt er ook een terug van een feestje. Was het leuk?
Oud 21-06-2003, 10:53
Faery
Faery is offline
En optopic: ja, natuurlijk rust er een taboe op homosexualiteit. En dat zal nog wel een poosje zo blijven, want eer al die irritante lui die maar al te graag schelden met 'vieze flikker' en dergelijke niet morsdood zijn zijn we een eeuw verder. Gok ik.
Oud 21-06-2003, 13:21
Loezzel
Loezzel is offline
Ik denk dat er bij ons wel een taboe heerst, maar dan errug discriminerend.
Ik ken veel lesbische meisjes, bij ons op de middelbare school zat een groep meisjes die allemaal lesbisch waren. Die werden ook nooit gepest. Maar ik ken geen enkele jongen die homo is, al verdenk ik sommigen er zwaar van.
Ikzelf heb er absoluut geen problemen mee, maar bij ons op school werd je nogal gauw uitgescholden als je iemand ook maar iets te lang aankeek en daarom denk ik dat veel jongeren er bij ons in de buurt niet voor durven uit te komen...
Jammer vind ik dat...
Oud 21-06-2003, 13:59
Qamra
Qamra is offline
Volgens mij is het nog lang niet geaccepteerd...

Ik accepteer het gewoon, kan mij het verrotten wat je in je kut toe laat of waar je je lul in hangt zeg. Maar ik ben het nog niet gewend, zou (als ik het wist) mensen constant zien als "homo" ipv als "jantje", bij hetero's heb ik dat niet..

Kwestie van wennen denk ik...
Oud 21-06-2003, 16:11
PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
Loezzel schreef op 21-06-2003 @ 14:21:
Ik denk dat er bij ons wel een taboe heerst, maar dan errug discriminerend.
Ik ken veel lesbische meisjes, bij ons op de middelbare school zat een groep meisjes die allemaal lesbisch waren. Die werden ook nooit gepest. Maar ik ken geen enkele jongen die homo is, al verdenk ik sommigen er zwaar van.
Ikzelf heb er absoluut geen problemen mee, maar bij ons op school werd je nogal gauw uitgescholden als je iemand ook maar iets te lang aankeek en daarom denk ik dat veel jongeren er bij ons in de buurt niet voor durven uit te komen...
Jammer vind ik dat...
Krijgt al de rillingen van locatie Noord/ locatie B..

Echt jammer dat sommige mensen elkaar niet gewoon lekker in hun waarde kunnen laten maar het altijd nodig vinden om een kwetsende opmerking te maken!! Dat vind ik echt erg, zo jammer

Homoseksualiteit is in ieder geval lang niet overal en door iedereen geaccepteerd, bij velen hangt het nog in de taboesfeer.
Oud 21-06-2003, 16:23
miro
miro is offline
In mijn omgeving is homosexualiteit iig helemaal geaccepteerd. Mijn ouders hebben homo's als vrienden en ook door mn vrienden wordt er niet raar tegenaan gekeken.

Maar ik denk dat er bij veel ouders toch nog wel een taboe op rust. Ze zouden het tenminste niet leuk vinden als hun dochter/zoon lesbie/homo is. Of nog erger, sommige mensen zien het nog steeds als een ziekte die genezen kan worden
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 11:00
on the moon
on the moon is offline
Citaat:
miro schreef op 21-06-2003 @ 17:23:
In mijn omgeving is homosexualiteit iig helemaal geaccepteerd. Mijn ouders hebben homo's als vrienden en ook door mn vrienden wordt er niet raar tegenaan gekeken.

Maar ik denk dat er bij veel ouders toch nog wel een taboe op rust. Ze zouden het tenminste niet leuk vinden als hun dochter/zoon lesbie/homo is. Of nog erger, sommige mensen zien het nog steeds als een ziekte die genezen kan worden
ik denk dat veel islamitische jongeren er nog wel het meest mee zitten als ze erachter komen dat ze het zijn.
Oud 22-06-2003, 11:20
Genela
Genela is offline
In mijn omgeving wordt het geaccepteerd.

Ik ken genoeg mensen die het wel eens 'in the minors' hebben geprobeerd.
Het enige wat ik zou afraden is, wanneer een homoseksueel iemand voor het eerst ontmoet gelijk zeggen dat je homo/lesbienne bent. Komt raar over ondanks dat mensen het accepteren, ze komen er vanzelf wel achter.
Oud 22-06-2003, 11:35
Verwijderd
Citaat:
Faery schreef op 21-06-2003 @ 11:53:
En optopic: ja, natuurlijk rust er een taboe op homosexualiteit. En dat zal nog wel een poosje zo blijven, want eer al die irritante lui die maar al te graag schelden met 'vieze flikker' en dergelijke niet morsdood zijn zijn we een eeuw verder. Gok ik.
Xenofobie is van alle tijden. Dat heeft ook voor een groot deel te maken dat 95% van de wereldbevolking onder de domheidsgrens leeft.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 18:52
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Bikkelvrouw schreef op 21-06-2003 @ 02:05:

vaak zijn homo's ook veel leuker
Dit is dus waarschijnlijk de reden dat sommige jongens iets tegen homo's hebben .
Oud 22-06-2003, 19:14
Sweet-Suzy
Sweet-Suzy is offline
Mannen vinden vaak 2 lesbische vrouwen geil en 2 homo's vies. Vandaar dat homo's minder snel geaccepteert worden dan Lesbische, denk ik. Zelf maakt het me geen drol uit waar die op valt. Boeiend.. het gaat er om hoe en wie je bent.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 18:29
l00k At Me
l00k At Me is offline
Citaat:
pink_lady schreef op 22-06-2003 @ 20:14:
Mannen vinden vaak 2 lesbische vrouwen geil en 2 homo's vies. Vandaar dat homo's minder snel geaccepteert worden dan Lesbische, denk ik.
Klopt als je veel met een homo om zou gaan zouden ze denken dat je zelf ook homo zou zijn, vandaar dat homo's meestal veel vrouwelijke vrienden hebben in hun schoolperiode.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten