Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2003, 13:19
slegtenhorst
slegtenhorst is offline
heyz... ik teken erg graag, maar mijn tekeningen zijn altijd met potlood. Leuk voor schetsen maar niet voor een ander werk. Nu las ik hier dat sommigen hun tekeningen ook inkten. met wat voor inkt en hoe?? en waar kan ik dit kopen??

ik hoop dat er snel reacties komen want dan kan ik aan de gang
alvast bedankt en ik hoop dat als ik kan inkten er snel werk van me op het forum staan.
Oud 08-10-2003, 13:36
Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
als ik het echt mooi wil doen doe ik het altijd gewoon met balpen, dat vind ik het lekkerst... maar wishmaster (de professionele inker) doet t met deze:

succes
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 15:47
\/ince
\/ince is offline
hehe lol, word

Rotring artpen: Fine en Extra Fine.. kost zo'n 20 euro per stuk, gebruikt vullingen, maar wel alleen rotring vullingen, zijn redelijk aan de prijs, waar je ze kan halen ehm... een beetje betere artzaak moet ze wel hebben, vaak moet je ze bestellen..
Als je 't goedkoper aan wil doen kan je mooi fineliners kopen, je heb van die setjes met echt hele dunne erin.. wel chill succes..
[QUOTE]MegaN schreef op 02-01-2004 @ 20:49:[B]Dit slaat werkelijk nergens op!!! [/B][/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 16:03
Geranium-Tulp
Geranium-Tulp is offline
Oost Indische inkt? (Ik zeg ook maar wat) Dat gebruik ik wel veel.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 17:07
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Jetteke schreef op 08-10-2003 @ 16:03:
Oost Indische inkt? (Ik zeg ook maar wat) Dat gebruik ik wel veel.
met zo'n irriant pennetje (weet niet hoe zo'n ding heet)? dat gaat bij mij altijd ongelofelijk vlekken of dat pennetje blijft steeds haken op t papier waardoor ik allemaal uithalen krijg... niet mooi vind ik
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 19:47
extinction
extinction is offline
Ik gebruik Rotring Visupoint.
Heel goedkoop in verhouding met het resultaat.

Oud 08-10-2003, 20:31
Verwijderd
Citaat:
*RainBow* schreef op 08-10-2003 @ 18:07:
met zo'n irriant pennetje (weet niet hoe zo'n ding heet)? dat gaat bij mij altijd ongelofelijk vlekken of dat pennetje blijft steeds haken op t papier waardoor ik allemaal uithalen krijg... niet mooi vind ik
dat had ik vroeger ook, maar als je het juiste materiaal gebruikt op de juiste manier kun je hele mooie resultaten bereiken. pro's gebruiken het ook veel. Ik heb het jaren niet meer gebruikt maar zou het wel graag willen doen. Maar die pen van Wishmaster lijkt me makkelijker en even goed, die zou ik ook wel willen hebben, want die technische pennen zuigen.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 20:53
\/ince
\/ince is offline
Inderdaad, de welbefaamde kroontjespennen gebruik ik dus ook, voor alle details, maar soms ook voor veel meer, heerlijk, alleen heb ik geen oostindische inkt, maar een zwarte acrylinkt, is wat donkerder, mooi vol... anywee, kroontjespennen verijsen vrij veel oefening... verder gebruik ik heel soms brushes, dat zijn dus kwastjes, maar die gebruik ik nauwlijks, te moeilijk, met pennen kan ik zonder liniaal een rechte lijn zetten, heeft veel oefening gekost ghehe, maar brushes zijn nog een stap erger, ik ga 't wel leren, want als je 't eenmaal kan gaat 't een stuk rapper, maar voorlopig hou ik 't op kroontjespennen en die rotringstuff..
[QUOTE]MegaN schreef op 02-01-2004 @ 20:49:[B]Dit slaat werkelijk nergens op!!! [/B][/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 05:28
Geranium-Tulp
Geranium-Tulp is offline
Citaat:
Wishmaster schreef op 08-10-2003 @ 21:53:
Inderdaad, de welbefaamde kroontjespennen gebruik ik dus ook, voor alle details, maar soms ook voor veel meer, heerlijk, alleen heb ik geen oostindische inkt, maar een zwarte acrylinkt, is wat donkerder, mooi vol... anywee, kroontjespennen verijsen vrij veel oefening... verder gebruik ik heel soms brushes, dat zijn dus kwastjes, maar die gebruik ik nauwlijks, te moeilijk, met pennen kan ik zonder liniaal een rechte lijn zetten, heeft veel oefening gekost ghehe, maar brushes zijn nog een stap erger, ik ga 't wel leren, want als je 't eenmaal kan gaat 't een stuk rapper, maar voorlopig hou ik 't op kroontjespennen en die rotringstuff..
Acrylinkt, is dat watervast?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 11:13
slegtenhorst
slegtenhorst is offline
nou, hartstikke bedankt tot zover. Ik ga de tips zeker gebruiken en ik hoop dat er snel werk van me hier zal staan. Ik ga het proberen met een PENTEL Sign pen.

O, en dan had ik nog een vraagje. Hoe kleuren jullie de tekeningen in?? Verf, of op de computer... misschien??

nou, ik hoop dat ik nog wat van jullie hoor. wnat dan kan ik het gaan toepassen. alvast bedankt
Oud 09-10-2003, 12:12
Geranium-Tulp
Geranium-Tulp is offline
Citaat:
slegtenhorst schreef op 09-10-2003 @ 12:13:
nou, hartstikke bedankt tot zover. Ik ga de tips zeker gebruiken en ik hoop dat er snel werk van me hier zal staan. Ik ga het proberen met een PENTEL Sign pen.

O, en dan had ik nog een vraagje. Hoe kleuren jullie de tekeningen in?? Verf, of op de computer... misschien??

nou, ik hoop dat ik nog wat van jullie hoor. wnat dan kan ik het gaan toepassen. alvast bedankt
Ik kleur met verf
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 12:25
Verwijderd
Koop / leen een boek
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 12:37
Verwijderd
Citaat:
slegtenhorst schreef op 09-10-2003 @ 12:13:

Ik met Photoshop (op de computer dus). Iets wat heeeeeel veel mensen doen, ook pro's. Je hebt meer programma's maar Adobe Photoshop is de populairste en dus ook de beste (voor heel veel mensen).
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 13:09
slegtenhorst
slegtenhorst is offline
Oke. bedankt. Met wat voor verf doe je dat dan Jetteke??
Enne Spinneman, hoe krijg ik mijn tekening goed op de pc, zodat ik hem kan verwerken??
Alvast bedankt, en ik hoor het wel...
Oud 09-10-2003, 13:16
Geranium-Tulp
Geranium-Tulp is offline
Citaat:
slegtenhorst schreef op 09-10-2003 @ 14:09:
Oke. bedankt. Met wat voor verf doe je dat dan Jetteke??
Enne Spinneman, hoe krijg ik mijn tekening goed op de pc, zodat ik hem kan verwerken??
Alvast bedankt, en ik hoor het wel...
Ik gebruik altijd aquarelverf, of ecoline. Maar ik weet natuurlijk niet wat jij wilt maken. Volgens mij kleuren de meesten hier op ARTistiek met de PC. Dat lijkt mij persoonlijk alleen een stuk minder leuk werk dan gewoon met een kwast.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 13:56
Verwijderd
Citaat:
slegtenhorst schreef op 09-10-2003 @ 14:09:

door te scannen natuurlijk. kon je toch wel zelf bedenken. scan op 300*300 ofzo en sla op als jpg. Open in photoshop en kleur in.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 20:36
Verwijderd
Illustrator
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 19:19
perfectstranger
perfectstranger is offline
Citaat:
extinction schreef op 08-10-2003 @ 20:47:
Ik gebruik Rotring Visupoint.
Heel goedkoop in verhouding met het resultaat.

[afbeelding]
ikke ook, hij vlekt alleen ontzettend
Oud 25-10-2003, 10:59
extinction
extinction is offline
Citaat:
perfectstranger schreef op 24-10-2003 @ 20:19:
ikke ook, hij vlekt alleen ontzettend
bij mij niet..
Oud 25-10-2003, 12:20
Verwijderd
De laatste tijd ink ik eigenlijk alleen maar met een parker balpen, een zwarte Ik hou wel van de iets schets-achtigere lijnen van balpennen en het valt prima in te kleuren... De meeste fineliners hebben niet een sterk genoege inktstroom en gaan dus krasserig worden, en ze hebben niet echt verschil tussen dik en dun. Vulpennen heb ik niet... kun je trouwens wel daarvoor gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 15:00
Lady_Q
Lady_Q is offline
Ik gebruik voor lijnen gewoon een setje zwarte fineliners van parker, verschillende breedtes, werkt erg fijn, en is maar 5 euro. Inkleuren, voor een schets met kleurpotlood. Anders met aquarel of acryl als er veel details in zitten, anders met krijt, pastel potloden, of pastelkrijt. Moet je maar kijken, aquarel = lekker goedkoop, maar je moet er dan wel weer goede kwasten bijkopen
Oud 26-10-2003, 18:08
S
S is offline
Rotring is gewoon een goed merk met een goede service. Toen mijn vulpotlood kapot was hebben ze hem voor alleen de terugzendkosten vervangen voor een nieuwe .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten