Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2004, 16:41
Whazzzjaaaap!!!
Whazzzjaaaap!!! is offline
Euro loopt goed tov van dollar, en als je alleen al naar de officiele apple site kijkt, nl en vs versie, dan scheelt het al 130 euro!!
Een IPod, 20GB, is dus echt veel goedkoper aan de andere kant van t zee'tje.
Is het slim om zoiets uit Amerika over te laten komen?
En ik had nog een vraag, bestaat er ook een amerikaanse versie van 'kieskeurig' en 'kelkoo'?
Want ik vind dit zeker wel de moeite waard!!!

Groeten,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-01-2004, 16:50
Puta
Puta is offline
ik weet zeker dat ze je bij de grens het prijsverschil laten bij betalen als ze het onderscheppen
Oud 04-01-2004, 16:56
Koen
Koen is offline
Citaat:
Whazzzjaaaap!!! schreef op 04-01-2004 @ 17:41:

Want ik vind dit zeker wel de moeite waard!!!
Ik ook, mits 't geen Ipod was. Er zijn momenteel veel betere MP3 spelers te krijgen, zeker als je vooral voor functionaliteit gaat ipv uiterlijk.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 17:23
Whazzzjaaaap!!!
Citaat:
Put@ schreef op 04-01-2004 @ 17:50:
ik weet zeker dat ze je bij de grens het prijsverschil laten bij betalen als ze het onderscheppen
Hmm...was inderdaad niet heel erg duidelijk van mij, maar ik wil hem laten opsturen, dan kan de douane toch niets doen of wel?

Citaat:
Koen schreef op 04-01-2004 @ 17:56:
Ik ook, mits 't geen Ipod was. Er zijn momenteel veel betere MP3 spelers te krijgen, zeker als je vooral voor functionaliteit gaat ipv uiterlijk.
Wat voor een speler adviseer jij mij dan (vergelijkbaar met een ipod)
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 17:25
Koen
Koen is offline
Als je een beetje geld te besteden hebt (zal wel, als je een iPod wilt) zou ik een iRiver iHp120 kopen. Dat is echt een hele gave MP3 jukebox player.. Veel meer functionaliteit dan een Ipod.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 18:00
]{ing
]{ing is offline
http://users.skynet.be/fa280602/mp3s.../ihp100_av.jpg

dé ipod-killer jammer dat de zwarte versie alleen in de VS geleverd wordt. 399 euro voor de 20gb versie
er komt ook een 40gb versie aan, hopelijk gaat deze wel in zwart geleverd worden.. http://www.irivernordic.com/products.php?pid=24

[edit] foto

Laatst gewijzigd op 04-01-2004 om 18:10.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 19:16
Bartje
Bartje is offline
Citaat:
Whazzzjaaaap!!! schreef op 04-01-2004 @ 18:23:
Hmm...was inderdaad niet heel erg duidelijk van mij, maar ik wil hem laten opsturen, dan kan de douane toch niets doen of wel?
als ze er een waarde opzetten, en dat is boven een bepaald bedrag ga je invoerkosten betalen..

maar je kunt ook geluk hebben natuurlijk.. dat ie gewoon door gaat
Oud 04-01-2004, 19:17
Puta
Puta is offline
Citaat:
Whazzzjaaaap!!! schreef op 04-01-2004 @ 18:23:

volgens mij is het dan voor de duane juist makkelijker om die pakketjes te chekken, als je het mee neemt in je tas kan je het nog mee ''smokkelen'' maar die pakketjes chekken ze echt wel anders zou je zo een bom kunnen versturen ofzo
Oud 04-01-2004, 21:51
Verwijderd
Ik zou ff wachtten, als ik de geruchte moet geloven komt er deze week nieuws over een kleinere en goedkopere i-pod.

Je kan ook bij de Nederlandse apple site bestellen. Druk dan welm ff op onderwijs en dan op shop, dan krijg je hem veel goedkoper...
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 23:13
ice-dive
ice-dive is offline
Zoek dan iemand uit amerika die ehm voor je koopt, en ehm als gift hierheen stuurd, je kan het iig proberen.
Oud 07-01-2004, 15:35
Whazzzjaaaap!!!
Citaat:
ice-dive schreef op 05-01-2004 @ 00:13:
Zoek dan iemand uit amerika die ehm voor je koopt, en ehm als gift hierheen stuurd, je kan het iig proberen.
Ik heb eventueel al wel iemand in amerika gevonden maar ik wacht toch nog even af op die nieuwe I-Pod, want dan zullen waarschijnlijk de huidige prijzen ook wel gaan dalen (hoop ik). En ondertussen kijk ik ook uit naar ander HD-spelers. Die iHP120 is trouwens wel erg mooi...

Moet ik weer opnieuw gaan kiezen
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 16:02
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
ice-dive schreef op 05-01-2004 @ 00:13:
De kans is enorm dat je invoerrechten moet betalen. Zelfs bij sigaretten doen ze tegenwoordig al moeilijk. Maar daar moet je het prijsverschil betalen. Hierbij zou het misschien uiteindelijk toch nog een paar tientjes kunnen schelen.

Ook cadeautjes, daar moet je vaak al invoerrechten over betalen...
Oud 07-01-2004, 17:25
NielZ
NielZ is offline
Nieuwe iPod: iPod Mini.
http://www.apple.com/ipodmini/
Vanaf April in NL leverbaar.
4GB, 2 bij 3.6" (visitekaartje), 5 smaken, $249.

Ik heb zelf een iPod en ik ben er erg tevreden over, de besturing is érg simpel, en de bijgeleverde software werkt érg goed.
Oud 07-01-2004, 18:23
ice-dive
ice-dive is offline
Citaat:
NielZ schreef op 07-01-2004 @ 18:25:
Nieuwe iPod: iPod Mini.
http://www.apple.com/ipodmini/
Vanaf April in NL leverbaar.
4GB, 2 bij 3.6" (visitekaartje), 5 smaken, $249.

Ik heb zelf een iPod en ik ben er erg tevreden over, de besturing is érg simpel, en de bijgeleverde software werkt érg goed.
Moet toch zeggen dat ik wel erg groot vind voor ene 'mini' ipod

Kan je beter doorsparen voor een 15GB
Oud 07-01-2004, 19:27
Verwijderd
Citaat:
ice-dive schreef op 07-01-2004 @ 19:23:
[/url]

Kan je beter doorsparen voor een 15GB
Mwah de grootte valt wel mee, maar hij is niet echt mooi (alleen de zilverkleurige valt nog wel mee)
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 20:50
ice-dive
ice-dive is offline
Citaat:
Alex schreef op 07-01-2004 @ 20:27:
Mwah de grootte valt wel mee, maar hij is niet echt mooi (alleen de zilverkleurige valt nog wel mee)
Ja, maar als je dan ook een mini op de markt brengt, kom dan ook met een échte mini, met een mini-prijs van de normale!

Die 15GB kost $299 en de 'mini' 4GB $249, dan is de keus bij mij toch snel gemaakt!
Oud 09-01-2004, 03:03
Verwijderd
Het is een echte mini, en in het echt (video)ziet dat ding er veel beter uit asl op plaatjes

Check http://news.com.com/2100-1045_3-5135865.html?tag=st_rn eens, dan naar de video gaan van steve jobs die dat ding laat zien op een of andere beurs. Zeer mooi&stijlvol. (op plaatjes lijkt hij groter+lelijker) je moet dan wel wachtten tot april of tot februari als je hem importeert uit de vs..
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 14:21
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Een bijgeleverde adapter zou het ook op 220 V moeten doen, anders moet je daar weer een vervanger voor zoeken..
Oud 09-01-2004, 21:53
ice-dive
ice-dive is offline
Citaat:
Alex schreef op 09-01-2004 @ 04:03:
Het is een echte mini, en in het echt (video)ziet dat ding er veel beter uit asl op plaatjes

Check http://news.com.com/2100-1045_3-5135865.html?tag=st_rn eens, dan naar de video gaan van steve jobs die dat ding laat zien op een of andere beurs. Zeer mooi&stijlvol. (op plaatjes lijkt hij groter+lelijker) je moet dan wel wachtten tot april of tot februari als je hem importeert uit de vs..
Damn, moet zeggen dat ie er dan wel ERG geil uitziet! Denk dat ik mijn broer er 1 mee laat nemen uit taiwan
Oud 09-01-2004, 22:26
Koen
Koen is offline
Citaat:
ice-dive schreef op 09-01-2004 @ 22:53:
Damn, moet zeggen dat ie er dan wel ERG geil uitziet! Denk dat ik mijn broer er 1 mee laat nemen uit taiwan
Ik vind 't weer érg Apple, 250 dollar voor een luttele 4gb is je reinste oplichterij. Je betaalt je scheel aan design bij die gasten.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 23:16
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef op 09-01-2004 @ 23:26:
Ik vind 't weer érg Apple, 250 dollar voor een luttele 4gb is je reinste oplichterij. Je betaalt je scheel aan design bij die gasten.
Design kost (bijna) altijd een hoop geld, dat is zo met kleren, auto's, meubels enzovoort. Bovendien past het ook bij apple, ze zijn altijd al iets duurder geweest.

Wat zijn vergelijkbare producten van de concurent? Ik weet dat Creative de Nuvo2 heeft maar verder? Even kijken wat de concurent mij te bieden heeft

p.s: viavia die eerste link kan je ook een stukje film bekijken van de hp ipod (ander kleurtje) maar bah wat is die link.

Laatst gewijzigd op 09-01-2004 om 23:29.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 08:11
Koen
Koen is offline
De concurrentie is moordend. Zeker net boven die prijsklasse vindje de Xclef HD 500 (20gb maar wel grote speler), Creative Zen, Archos Jukebox, etc. Stuk voor stuk grotere spelers maar wel met veel meer functionaliteit.

Ik snap best dat sommige mensen ook enige waarde hechten aan design, maar 250 dollar voor iets dat er vooral heel mooi uitziet vind ik veel te veel. Apple heeft nog steeds haar naam mee omdat de iPod een van de eerste degelijke Mp3 HD spelers was, maar ondertussen zijn er veel alternatieven die beter zijn en vooral stukken goedkoper. Maar mensen blijven de iPod kopen omdat ze eigenlijk niet beter weten dan dat dat de beste is.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 10:42
ice-dive
ice-dive is offline
Citaat:
Koen schreef op 10-01-2004 @ 09:11:
De concurrentie is moordend. Zeker net boven die prijsklasse vindje de Xclef HD 500 (20gb maar wel grote speler), Creative Zen, Archos Jukebox, etc. Stuk voor stuk grotere spelers maar wel met veel meer functionaliteit.

Ik snap best dat sommige mensen ook enige waarde hechten aan design, maar 250 dollar voor iets dat er vooral heel mooi uitziet vind ik veel te veel. Apple heeft nog steeds haar naam mee omdat de iPod een van de eerste degelijke Mp3 HD spelers was, maar ondertussen zijn er veel alternatieven die beter zijn en vooral stukken goedkoper. Maar mensen blijven de iPod kopen omdat ze eigenlijk niet beter weten dan dat dat de beste is.
Maar wat moet ik dan kopen als ik wil:

- klein
- licht
- +- 4-5gb (wel meer dan 265mb )
- beetje design
- goed geluid, lang mee gaat met de accu, etc.

Maar een iHP 120 20GB harddisk kost ook € 439,-
Zen NX 30GB harddisk Prijs: € 299,- (vind design niet mooi, en 30gb is wel beetje erg veel!)
Creative MuVo² 4000MB € 329,- die is dus ook zo duur!
Oud 10-01-2004, 17:07
Koen
Koen is offline
Als design dus wel echt een rol speelt heb je aan een Apple geen verkeerde. Ik persoonlijk zou 't er nooit voor neerleggen, maar als dat voor jou wel een grote rol speelt...
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 17:22
Verwijderd
Maar dan nog, vergelijk het met die creative nuvo2 (zelfde categorie) en die is net zo duur.

Dus niet met die grote jukeboxen maar gewoon kleine dingen
wil wel weten waar ik uit kan kiezen, dus als jullie nog meer van dat soort dingen weten hoor ik het wel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-01-2004, 17:28
ice-dive
ice-dive is offline
Citaat:
Alex schreef op 10-01-2004 @ 18:22:
Maar dan nog, vergelijk het met die creative nuvo2 (zelfde categorie) en die is net zo duur.

Dus niet met die grote jukeboxen maar gewoon kleine dingen
wil wel weten waar ik uit kan kiezen, dus als jullie nog meer van dat soort dingen weten hoor ik het wel
Ja, idd, wat zijn de concurrenten rond deze prijs/grote/gewicht/opslagcapaciteit?
Oud 10-01-2004, 17:42
Koen
Koen is offline
Die zijn er niet. Apple is één van de eersten met een variant tussen de kleine gebruikelijke 256 mb en grote meer dan 10gb spelers.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 17:45
ice-dive
ice-dive is offline
Citaat:
Koen schreef op 10-01-2004 @ 18:42:
Die zijn er niet. Apple is één van de eersten met een variant tussen de kleine gebruikelijke 256 mb en grote meer dan 10gb spelers.
En de Creative MuVo² 4000MB dan? Of Iriver iGP-100 1500MB?
Reageren

Regels voor berichten