Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2004, 08:48
dafelix
dafelix is offline
ik zit (letterlijk) met een probleempje, ik ben bezig met m'n eigen forum(pje) te maken, en ik ben vrij nieuw in PHP en MySQL. maar ik moet zeggen dat hij tot nu toe best aardig gaat, maar nu stuit ik op 1 probleempje

Code:
SELECT
 fsubfora.ID,
 fsubfora.name,
 fsubfora.description,
 lusers.username As mod1

FROM fsubfora
 LEFT JOIN lusers ON fsubfora.mod1 = lusers.ID
Deze query heb ik gemaakt (deze werkt prima btw), maar nu wil ik mod2 uitlezen, maar dit werkt niet. fsubfora.mod1 en fsubfora.mod2 zijn integers, die gekoppeld moeten worden met een ID uit de gebruikerstabel (lusers). Ik dacht simpel:

Code:
 LEFT JOIN lusers ON fsubfora.mod2 = lusers.ID
toe te voegen, maar dat werkt dus niet (Not unique table/alias: 'lusers'), maar hoe moet dit nu wel?

tia
Oud 27-01-2004, 09:35
Manuzhai
Manuzhai is offline
FROM lusers AS la, lusers AS lb, fsubfora AS sub

Waarmee je sort of twee verschillende instanties van die tabel gebruikt, je kan dan de info van twee verschillende gebruikers te pakken krijgen uit je lusers-tabel naar aanleiding van gegevens in je fsubfora.
Oud 27-01-2004, 11:44
dafelix
dafelix is offline
dankjewel ik heb nu de volgende query:

Code:
SELECT
 fsubfora.ID,
 fsubfora.name,
 fsubfora.description,
 l1.username AS mod1,
 l2.username AS mod2
FROM fsubfora
 LEFT JOIN lusers l1 ON fsubfora.mod1 = l1.ID
 LEFT JOIN lusers l2 ON fsubfora.mod2 = l2.ID
En werkt prima
Oud 27-01-2004, 12:16
Chimera
Chimera is offline
Je DB ontwerp is wel fout trouwens, je kunt op deze manier maar 2 mods hebben. Je zou een aparte authorisatietabel moeten hebben met verschillende authorisatietypes.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 12:42
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
Chimera schreef op 27-01-2004 @ 13:16: