Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Op vakantie geweest? ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
Bij voetbal horen juist slechte velden (zeker bij amateurs) en tegenwoordig in het profvoetbal zijn er nog maar weinig echte slechte wedstrijden. en geef toe wat is mooier, een mooi strak echt veld of een kunstgrasveld?
||
Citaat:
Anti-kunstgras, wie is er nog meer tegen ?
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
Wij hebben het liggen op het trainingsveld. Voor degenen die denken dat het kunstgras hetzelfde 'gras' is als 'hockeygras', die hebben het fout.
Het voetbalt niet anders, je kan er gewoon PIJNLOOS een sliding op maken, gaat niet stuk, hoeft het niet te maaien en het ziet er mooi verzorgd uit. En denk eens na, in de winter, als het echte gras en de grond zo hard zijn als steen, is het kunstgras zo zacht als in de zomer. Ik zou zeggen, waarom niet...? |
![]() |
|
We hebben bij ons kluppie al 2 jaar kunstgras, en ik speel/train er dus wekelijks op. In eerste instantie leek t super, gras dat niet zomaar kapot getrapt werd...
Maar er zitten wel degelijk grote nadelen aan... Grootste nadeel is wel dat als je een sliding maakt en je glijd met je huid (of kleding) over het 'gras' dat je kans hebt dat je brandwonden krijgt of je kleding gaat eraan. Dit is alleen het geval als het gras niet voldoende vochtig is gehouden... Conclusie: Kunstgras kan goed zijn, maar als t niet goed wordt onderhouden krijg je er problemen mee... (Er zijn trouwens verschillende versies van kunstgras... Bij ons gaat t om kunstgras met daardoorheen gewoon gras)
||
Citaat:
Je kan ook gewoon die UFO slopen ![]()
|
wij hebben nu ook voortaan een kunstgrasveld...
ik heb er 1x op gespeeld maar ik vind er echt geen bal aan! voetbal doe je op écht gras, waar je gewone slidings kunt maken en waarbij je het gras kan ruiken (uuuuhm juist ja) gelukkig mogen wij niet op het kunstgras spelen ![]() ben er tegen! maarja inderdaad.... beter dan een zandbak.. |
![]() |
|
je kan geen goeie slidings meer maken...en nooit meer dat echte gevoel als je t veld op loopt...die geur
hardstikke tegen.. en het is leuker, als je er wat voor moet doen..(onderhoud en shit) omdat je dan best een beetje trots mag zijn.. je ghaat toch niet voetballe op zon saai kut-kunstgrasveld?? hardstikke tegen.
||
![]() |
Citaat:
Het gaat meestal wat gemakkelijker wanneer het veld is, maar sliden doen ze dus wel.
Laatst gewijzigd op 08-08-2003 om 09:15. |
![]() |
|
Denk dat het ook beter is ja, wedstrijden gaan dan altijd door.
Maar we zullen motten afwachten tot Heracles een paar potjes gespeeld heeft dit seizoen, dan zullen we de resultaten zien.
|
Nee kan niet smelten.
Het gras wordt elk uur nat gehouden dmv sproeiers. Als Heracles een wedstrijd moet spelen thuis wordt het veld voor, tijdens en na de wedstrijd gesproeid. Ik vind het veld er mooier uitzien, het is niet stroef, en je kunt gewoon slidings maken (en ik kan het weten want ik heb er al opgelopen) ![]()
||
Citaat:
Ik wil het eerst zien dan geloof ik het pas.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik denk wel dat Heracles en Cambuur Leeuwarden nu in het voordeel zijn, zij zijn nu ingespeeld op dat kunstgras en de rest nog niet
![]() Ik voorspel weinig thuisnederlagen voor die teams ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Velden verschillen sowieso onderling veel in kwaliteit, en zelfs één bepaald veld is door de heersende weersomstandigheden nooit hetzelfde. Ik denk niet dat het zoveel uitmaakt, qua prestaties. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik geloof best dat het anders spelen is, maar zo heel veel verschilt het echt niet. En laten we reeël zijn: de kans is groot dat in de komende jaren veel meer teams op kunstgras gaan spelen. Hard schreeuwen dat het anders is, zal die ontwikkeling niet tegenhouden. |
![]() |
|
Ertur: tijdens de wedstrijd bedoel ik natuurlijk in de rust. En ik lul heus niet als ik zeg dat ik op dat gras heb gestaan. Was tijdens de wedstrijd Heracles- Willem 2 (2-0) ter gelegenheid van het 100jarig bestaan en gingen we na de wedstrijd met zen allen het veld op, prachtig was dat.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben er tegen... als ik een sliding maak, dan wil ik modder op m'n been hebben. Als ik het veld op kom, dan wil ik het gras ruiken.
Niet alles wat beter is, moet gebruikt worden. Gras zorgt er mede voor dat de sfeer toppie is tijdens een wedstrijd. Het is toch geweldig als je na de wedstrijd een speler van het veld ziet komen, waar aan je kan zien dat ie hard gewerkt heeft (en niet alleen aan het zweet, maar dus ook gras/modder vlekken). Het zijn van die dingen die bij het voetbal horen... en dat moet je niet wegnemen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Straks krijgen we 'dus' camera's op de doellijnen, worden dubieuze momenten snel bekeken op een schermpje alvorens er een beslissing wordt genomen... Ik vind het spel best zo, slechte velden horen er toch 'gewoon' bij? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wanneer er vernieuwingen als camera's (en ook kunstgras) gebruikt worden gaat dat ten koste van het charme van het voetbal. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Alsof stomme beslissingen en foute beoordelingen 'charme' is. Zo'n lijnrechter die met een loepzuivere steekpass een aanvaller alleen voor de keeper zet (toch een leuk moment in t voetbal) doodleuk afvlagt terwijl die aanvaller netjes voor de verdediger blijft. Echt charme ja.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |
Keepershandschoene kunstgras henkie55 | 0 | 27-08-2016 09:20 | |
Lichaam & Gezondheid |
[HELP] blaren door schoenen brands | 11 | 30-05-2010 15:43 | |
Vrije tijd |