Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2003, 07:01
no_nickname
no_nickname is offline
weet iemand wat je bij de mac verdient als je 17 bent? moet morge mn contract tekenen maar weet eigenlijk nog niet of ik het doe want ik heb geen zin om te worden uitgebuit
Oud 13-03-2003, 07:04
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
ik zou het niet weten. Je kan er even naar vragen maar als TIP wil ik je meegeven dat je toch wel minimaal 3,5 moet gaan verdienen. Dus ga je minder verdienen dan zou ik het toch zeker niet doen.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 07:07
no_nickname
no_nickname is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 13-03-2003 @ 08:04:
ik zou het niet weten. Je kan er even naar vragen maar als TIP wil ik je meegeven dat je toch wel minimaal 3,5 moet gaan verdienen. Dus ga je minder verdienen dan zou ik het toch zeker niet doen.
ik zal eraan denken. maar ik heb er eigenlijk sowieso helemaal geen zin in maar ik moet echt ff geld hebben en kon geen werk vinden. En bij de mac had ik al gewerkt toen ik 15 was(verdiende toen F4,38) dus werd ik zo weer aangenomen.

maar weet verder niemand het precieze bedrag???
Oud 13-03-2003, 10:27
Gadje
Gadje is offline
xou er niet gaan werken, tiz egt vreselijk wer voor echt het minimale loon dus 3euro.
zoek ietz anders, heb ook gedaan
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 12:03
Studentje
Studentje is offline
Volgens mij is dat echt ontzettend kutwerk. Ik heb namelijk nog nooit een blij iemand gezien, achter de kassa bij de Mac.
Oud 13-03-2003, 12:36
bitchy
bitchy is offline
hey!!!!!!!

gelijk tekenen dat contract!!!!!!

werken bij de mac is ontzettend cool

volgens mij verdien je ongeveer 4.20 per uur. maar dat weet ik niet zeker. maar hetmoet in je contract staan dus eerst effe lezen morgen

en dan TEKENEN!!!!!

ik ben 19, werk al 3 jaar bij de mac en ga er nooooooooooit meer weg!!!!!

succes
bitchy
Oud 13-03-2003, 14:10
Verwijderd
Citaat:
bitchy schreef op 13-03-2003 @ 13:36:
hey!!!!!!!

gelijk tekenen dat contract!!!!!!

werken bij de mac is ontzettend cool

volgens mij verdien je ongeveer 4.20 per uur. maar dat weet ik niet zeker. maar hetmoet in je contract staan dus eerst effe lezen morgen

en dan TEKENEN!!!!!

succes
bitchy
Sorry hoor maar dat is toch wel gigantisch kansloos.... wie wil er nu zijn hele leven in die stinklucht van de frituur staan?

Bij de Mac is het geloof ik wel zo dat je meer betaald krijgt naar mate je er langer werkt (soort bonus) dus misschien is het nu niet zoveel....Vraag het wel even, staat zo lullig als aan het einde van de maand blijkt dat je voor minimumloon werkt
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 14:33
Def.P
Def.P is offline
Je gaat daar niet werken of je gaat daar wel werken, kun je ergens anders dan blijkbaar meer verdienen, dan ga je daarheen.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 16:21
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Def.P schreef op 13-03-2003 @ 15:33:
Je gaat daar niet werken of je gaat daar wel werken, kun je ergens anders dan blijkbaar meer verdienen, dan ga je daarheen.
En zo is het maar net! Geen leuk werk? Boeiend!

Oud 13-03-2003, 16:52
bitchy
bitchy is offline
hey, geen slechte woorden over de mac he??!!!

die stinklucht valt echt wel mee, en er bestaat ook nog zoiets als een douche!!!!

en nee je krijgt geen bonus als je langer werkt, wel als je ouder wordt, en als je doorgroeit

dusse, gewoon tekenen!!!
Oud 13-03-2003, 17:44
M@rco
M@rco is offline
Wat ik ervan weet is dat het (op den duur) saai, vervelend werk is tegen een hongerloontje... maar da's wat anderen zeggen, heb er zelf nooit gewerkt. Ben het ook niet van plan.

't Schijnt overigens wel gezellig te zijn.
Oud 14-03-2003, 17:16
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
je staat de hele tijd te stressen en hetzelfde werk te doen, iedere keer die piepjes zijn ook vrij irritant. Mensen die er komen zien de mac niet als een restaurant, maar als een onpersoonlijke vreettent, dus je zult je daar op moeten instellen.
Oud 14-03-2003, 17:38
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef op 14-03-2003 @ 18:16:
Mensen die er komen zien de mac niet als een restaurant, maar als een onpersoonlijke vreettent, dus je zult je daar op moeten instellen.
Dat lukt het gros van het personeel behoorlijk goed...de motivatie straalt er vanaf, maar niet heus.
Oud 14-03-2003, 18:21
no_nickname
no_nickname is offline
ik krijg hier maar E 3,00 per uur... stelletje slavendrijvers! Ik zal hier echt niet lang werken denk ik, maar eerst ff iets beters zoeken en dan ga ik wel weg...
Oud 14-03-2003, 21:29
Balance
Balance is offline
Citaat:
bitchy schreef op 13-03-2003 @ 17:52:
hey, geen slechte woorden over de mac he??!!!

die stinklucht valt echt wel mee, en er bestaat ook nog zoiets als een douche!!!!

en nee je krijgt geen bonus als je langer werkt, wel als je ouder wordt, en als je doorgroeit

dusse, gewoon tekenen!!!

nogal wiedes hè, dat je meer krijgt naarmate je ouder wordt of doorgroeit...! das bij elk bedrijf zo, niet gelijk een reden om te tekenen dus.
je laat al merken dat het je niets lijkt; waarom ga je het dan doen!! voor het geld? dan zou ik toch écht iets zoeken wat je leuk vindt.
Oud 17-03-2003, 13:18
bitchy
bitchy is offline
waarom zijn jullie allemaal zo negatief over de mac??????

macdonalds is geen vreettent, maar een goedlopende organisatie.

Waarom denk je anders dat er zoveel mensen stoppen met school om fulltime te kunnen gaan werken bij mac donalds?? (ja, dat gebeurt echt!)

en daarnaast, waarom denk je dat macdonalds kan blijven uitbreiden???? niet omdat er geen personeel te krijgen is hoor!

duzzzzz, kom maar op met die motivatie waarom de mac zo slecht is........
Oud 17-03-2003, 16:33
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
bitchy schreef op 17-03-2003 @ 14:18:

De medewerkers zijn over het algemeen niet vriendelijk en behulpzaam.
Oud 17-03-2003, 18:43
bitchy
bitchy is offline
is dit alles wat je kunt bedenken??? niet iedereen is zo hoor!
Oud 17-03-2003, 20:01
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
bitchy schreef op 17-03-2003 @ 19:43:
is dit alles wat je kunt bedenken??? niet iedereen is zo hoor!
Het gros wel. Maar je zult mij niet horen zeggen dat de Mac een slecht concept is. Zelfs een blinde ziet dat het uiterst slimme marketing en een handig concept is.
Oud 26-03-2003, 20:27
Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:

4.20 is te hoog hoor, ik weet niet hoe je daar bij komt, maar ik ben 19 en ik krijg 3.98 bruto (minimumloon) per uur bij de McDonald's. Een 17-jarige krijgt dus minder. Dat maakt me trouwens weinig uit. Als ik bij de thuiszorg zou gaan werken als alpahulp kreeg ik een keer zo veel (of misschien wel drie keer), maar dat werk lijkt me vreselijk. Ik doe liever iets waar ik minder meer verdien maar meer plezier in heb. Ik vind het best leuk bij de McDonald's. Er werken veel aardige mensen en ik heb geen hekel aan het werk. Ik vind het eigenlijk best afwisselend: er zijn veel verschillende bezigheden die gedaan moeten worden.
Oud 28-03-2003, 09:41
bitchy
bitchy is offline
HEt kan bijna niet dat jij voor zo weinig bij de mac werkt

ik verdien bijna 2 keer zo veel en ik ben ook 19. Als ik jou was zou ik eens met je franchisenemer gaan praten.
Oud 28-03-2003, 23:12
razkal
razkal is offline
Citaat:

Ik mis een achter deze zin.
Oud 31-03-2003, 00:31
Joshua
Joshua is offline
Citaat:
waarom zijn jullie allemaal zo negatief over de mac??????

macdonalds is geen vreettent, maar een goedlopende organisatie.

Waarom denk je anders dat er zoveel mensen stoppen met school om fulltime te kunnen gaan werken bij mac donalds?? (ja, dat gebeurt echt!)

en daarnaast, waarom denk je dat macdonalds kan blijven uitbreiden???? niet omdat er geen personeel te krijgen is hoor!

Ten eerste loopt McDonald's helemaal niet zo goed als iedereen denkt.

Ten tweede, McDonald's stinkt zeker wel.

Anyway,

Ik werk dus ook al 3 jaar bij McDonald's, verdien nu 5.41 per uur, vind ik niet echt slecht voor een 18 jarige.

Ik begrijp wel waarom iedereen ontevreden is over McDonald's, omdat McDonald's over het algemeen, koud, slecht eten geeft en slechte service. Dit komt vooral door het sollicitatie beleidt van Mcdonald's (die is er zeg maar niet). Ze nemen dus gewoon elke debiel aan.

Maar als je op het goede restaurant komt, kan het best heel leuk zijn. Bij mijn restaurant is er echt een groep waar het heel gezellig mee is.

Gotta sleep now.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 12:57
maaike0
maaike0 is offline
Citaat:
Joshua schreef op 31-03-2003 @ 01:31:
Ten eerste loopt McDonald's helemaal niet zo goed als iedereen denkt.

Ten tweede, McDonald's stinkt zeker wel.

Anyway,

Ik werk dus ook al 3 jaar bij McDonald's, verdien nu 5.41 per uur, vind ik niet echt slecht voor een 18 jarige.

Ik begrijp wel waarom iedereen ontevreden is over McDonald's, omdat McDonald's over het algemeen, koud, slecht eten geeft en slechte service. Dit komt vooral door het sollicitatie beleidt van Mcdonald's (die is er zeg maar niet). Ze nemen dus gewoon elke debiel aan.

Maar als je op het goede restaurant komt, kan het best heel leuk zijn. Bij mijn restaurant is er echt een groep waar het heel gezellig mee is.

Gotta sleep now.
BEn het totaal met je eens! Bij ons wordt ook iedere debiel aangenomen meestal, maar die vliegen er na hun proeftijd ook wel meestal weer uit! alleen op zaterdag is het minder om t werken, sta tussen allemaal 15-jarige, zeg niet dat dat erg is, maar aan de meeste merk je gewoon dat ze eigenlijk nog niet rijp zijn om gasten goed te helpen!
Oud 08-04-2003, 13:40
Verwijderd
Citaat:
maaike0 schreef op 08-04-2003 @ 13:57:
BEn het totaal met je eens! Bij ons wordt ook iedere debiel aangenomen meestal, maar die vliegen er na hun proeftijd ook wel meestal weer uit! alleen op zaterdag is het minder om t werken, sta tussen allemaal 15-jarige, zeg niet dat dat erg is, maar aan de meeste merk je gewoon dat ze eigenlijk nog niet rijp zijn om gasten goed te helpen!

Maar ondertussen worden die klanten wel geholpen door die debiel, oke na zijn proeftijd (1 maand?) vliegt ie' eruit... maar dan komt er weer een andere...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2003, 14:20
maaike0
maaike0 is offline
Citaat:
Alex schreef op 08-04-2003 @ 14:40:
Maar ondertussen worden die klanten wel geholpen door die debiel, oke na zijn proeftijd (1 maand?) vliegt ie' eruit... maar dan komt er weer een andere...
MAAR wat ik al zeg, niet iedereen die daar staat is debiel ......Mensen generaliseren altijd zo! slaat echt nergens op!
Maar goed als je toch zoooo slecht geholpen wordt waarom kom je er dan?
Oud 09-04-2003, 17:09
Verwijderd
Citaat:
maaike0 schreef op 08-04-2003 @ 15:20:
MAAR wat ik al zeg, niet iedereen die daar staat is debiel ......Mensen generaliseren altijd zo! slaat echt nergens op!
Maar goed als je toch zoooo slecht geholpen wordt waarom kom je er dan?
Ik kom er omdat ze in het weekend hier open zijn tijdens het stappen En soms helpen ze ook wel goed hoor...
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 17:15
maaike0
maaike0 is offline
Citaat:
Alex schreef op 09-04-2003 @ 18:09:
Ik kom er omdat ze in het weekend hier open zijn tijdens het stappen En soms helpen ze ook wel goed hoor...
haha oke dan Naja kijk ik vind het altijd btje jammer dat er zo onwijs negatief over de mensen van de mc geluld wordt! Kijk ik geef toe t zijn niet allemaal de slimste mensen! maar er staan ook mensen tussen die het alleen als bijbaantje doen en daarnaast studeren....tja echt dom zijn die meestal niet!
Oud 09-04-2003, 19:05
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
maaike0 schreef op 08-04-2003 @ 15:20:
Mensen generaliseren altijd zo!
Geweldige opmerking .
Oud 09-04-2003, 19:13
maaike0
maaike0 is offline
Citaat:
Studentje schreef op 09-04-2003 @ 20:05:
Geweldige opmerking .
uhhh sarcastisch bedoeld?
Oud 09-04-2003, 19:15
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
maaike0 schreef op 09-04-2003 @ 20:13:
uhhh sarcastisch bedoeld?
Nee, echt, hij is geweldig . Heb je in de gaten, wat je zelf doet, als je dat zegt?
Oud 09-04-2003, 19:18
maaike0
maaike0 is offline
Citaat:
Studentje schreef op 09-04-2003 @ 20:15:
Nee, echt, hij is geweldig . Heb je in de gaten, wat je zelf doet, als je dat zegt?
ja hoor, want ik zeg dat alle mensen altijd generaliseren! Op zich ben ik vorig jaar gezakt....maar zo dom ben ik nou ook weer niet!
Oud 11-04-2003, 08:18
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
maaike0 schreef op 09-04-2003 @ 20:18:
ja hoor, want ik zeg dat alle mensen altijd generaliseren! Op zich ben ik vorig jaar gezakt....maar zo dom ben ik nou ook weer niet!
*zucht*

Laat maar.
Oud 11-04-2003, 08:31
Bob_de_bouwer
Bob_de_bouwer is offline
Citaat:
Studentje schreef op 11-04-2003 @ 09:18:
*zucht*

Laat maar.
ze snapt hem gewoon niet
Oud 11-04-2003, 09:09
maaike0
maaike0 is offline
........
Oud 11-04-2003, 13:26
Verwijderd
Sorry, maar:

Nu even ontopic...Ik vind de MC Donalds echt niks om bij te werken. Dat Amerikaanse systeem dat zint me gewoon niet zo, alles moet zo competitief zijn. En dat stomme uniform (vooral het petje en de broek) vond ik ook maar niks :-/

Laatst gewijzigd op 11-04-2003 om 13:31.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 15:56
kussie van Michelle
kussie van Michelle is offline
Citaat:
maaike0 schreef op 09-04-2003 @ 18:15:
....tja echt dom zijn die meestal niet!
die kassatrutjes van mac zijn wel dom

vandaag moest ik 4 euro betalen... geef ik 10 euro krijg ik 15 euro trug
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 17:30
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
kussie van Michelle schreef op 11-04-2003 @ 16:56:

Leve de normen en waarden!
Oud 11-04-2003, 18:17
maaike0
maaike0 is offline
Citaat:
Studentje schreef op 11-04-2003 @ 18:30:
Leve de normen en waarden!
inderdaad!
Oud 12-04-2003, 06:20
Joshua
Joshua is offline
Citaat:
kussie van Michelle schreef op 11-04-2003 @ 16:56:

weetje wat pas dom is.... dat heel veel mensen denken dat het niveau van de mensen die bij de mac werken niet hoger is dan vbo (en ik zeg hier niet dat jij het zegt)
Oud 12-04-2003, 13:16
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Joshua schreef op 12-04-2003 @ 07:20:
weetje wat pas dom is.... dat heel veel mensen denken dat het niveau van de mensen die bij de mac werken niet hoger is dan vbo (en ik zeg hier niet dat jij het zegt)
Dat is inderdaad zeer dom, aangezien het al een aardige periode vmbo heet.
Oud 12-04-2003, 14:47
Billy_bob
Billy_bob is offline
werken bij de mac....AAAAAAAAAH nooit van me leven. Als er alleen al kom en zie wat daar achter staat
Oud 12-04-2003, 15:22
Thomas
Thomas is offline
Ik zou echt niet in zo een gestandiseerde machinecratie willen werken.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 14:20
Kubstudent
Kubstudent is offline
Ik heb er zelf vier jaar gewerkt... en heb er een toptijd gehad. Niet om het werk dat je er moet doen, dat is oersaai... maar wel om de gezelligheid die er tussen het personeel hangt... Geweldige uurtjes meegemaakt daar!!!

Maar na 4 jaar had ik het daar wel gezien... de sfeer was niet meer wat het geweest was...

Citaat:
Joshua schreef op 12-04-2003 @ 07:20:
Overigens werken er bij de mac wel een paar erg domme mensen hoor... maar die heb je binnen elk bedrijf. Echter in het restaurant waar ik werkte lag het niveau gemiddeld rond HAVO/VWO. Misschien dat ik het er daarom wel zo gezellig vond...
Oud 14-04-2003, 08:28
maaike0
maaike0 is offline
JA, naja kan me voorstellen dat de sfeer er na een tijdje afgaat, is bij ons ook wel btje, maar over het algemeen werk ik nog met erg gezellige collega's en ook met t management kun je lekker ouwehoeren haha! Bij ons ligt t nivau ook rond havo/vwo denk k en tja sommige mensen hebben inderdaad een iets lager niveau
Oud 14-04-2003, 14:08
vixen
vixen is offline
Ik heb geloof ik 5 dagen bij de mc donalds gewerkt, wat een kutwerk was dat zeg. Het werk was klote, de mensen chagerijnig, en het stonk dr. Geen idee wat ik verdiende, op zich nog best redelijk geloof ik.
Ik kom er nu ook nooit meer.

owja, waarom mc donalds zo slecht is? www.mcspotlight.org
Oud 14-04-2003, 18:29
miss x
miss x is offline
Ik heb 2 of 3 maanden bij de mac gewerkt, ik was 16 en werd als een slaaf behandelt, ik verdiende een paar rooie rotcenten en werd de hele dag gecommandeerd, het was echt zwaar klote werk een kennisje van mij heeft het ook geprobeerd na 1 dag was zij vertrokken haha
ik raad het je niet aan en het loon zal nooit hoger zijn dan het minimum
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 00:32
sweetkrissy
sweetkrissy is offline
Ik heb in de buitenhof(den haag) gewerkt, kheb 4 dagen vol gehouden en was meteen ermee gestopt...

en het was best kut ja!

Laatst gewijzigd op 20-04-2003 om 00:39.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 19:42
maaike0
maaike0 is offline
Citaat:
miss x schreef op 14-04-2003 @ 19:29:
Ik heb 2 of 3 maanden bij de mac gewerkt, ik was 16 en werd als een slaaf behandelt, ik verdiende een paar rooie rotcenten en werd de hele dag gecommandeerd, het was echt zwaar klote werk een kennisje van mij heeft het ook geprobeerd na 1 dag was zij vertrokken haha
ik raad het je niet aan en het loon zal nooit hoger zijn dan het minimum
beetje van je afbijten helpt goed!
Oud 21-04-2003, 14:55
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Omdat ze dom zijn, denk ik ...ik snap best dat je als bijbaantje bij de mac gaat werken, maar full time
Reageren

Regels voor berichten