Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2004, 10:34
Manuzhai
Manuzhai is offline
Hij is eindelijk uit: de nieuwste Firefox, 0.9!

Ik heb zelf hier al beschreven wat ik er allemaal mee gedaan heb om hem naar mijn wensen aan te passen (wellicht ook voor anderen interessant).

Ik merkte dus al op (daar) dat de Extensions manager nog niet helemaal soepel loopt. Ook vond ik het vreemd dat als je "about:blank" intypt in een tab hij dat adres meteen weghaalt.

Wie heeft er nog meer vreemde zaken gemerkt?
Oud 15-06-2004, 10:41
M@rco
M@rco is offline
Het enige vreemde wat ik merkte is dat ik mijn oude profiel niet kon verwijderen (dat had ie blijkbaar overgenomen van 0.8 maar ik wilde een nieuwe). Zodra ik dat deed crashte firefox.exe. Verder heb ik hem nog niet zien crashen, dat was met 0.8 wel anders. Hij lijkt ook sneller te zijn, zowel met opstarten als met het renderen van pagina's.

Ik heb nu mijn twee vaste extensions geinstalleerd (Sort Bookmarks en Dictionary Serach) en mijn favo theme (Plastikfox Crystal SVG) en het draait als de spreekwoordelijke tiet.

Overigens (van jouw site):
Citaat:
Popup ALT Attributes (hover the image ALT-attribute like Internet Explorer does)
Wat moet je daar nou weer mee? Daar is het ALT-attribute helemaal niet voor bedoeld
Oud 15-06-2004, 10:43
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
M@rco schreef op 15-06-2004 @ 11:41 :
Overigens (van jouw site):Wat moet je daar nou weer mee? Daar is het ALT-attribute helemaal niet voor bedoeld
Maar daar wordt het wel voor gebruikt, en dat wil ik toch graag zien.

Ik ben wel begonnen met een nieuw profiel en een lege browser directory, heb het idee dat dat wel zo verstandig is. Alleen mijn bookmarks geimporteerd via de Bookmark Manager.

Waar kan ik dat theme van jou vinden?
Oud 15-06-2004, 10:52
M@rco
M@rco is offline
http://www.kde-look.org/content/show.php?content=11442

BTW - Die Ook-extension heb ik net geprobeerd. Toen ik hem uninstallde overleed Firefox spontaan - hij startte wel op maar ik kon er niks meer mee. Misschien een waarschuwing voor anderen
Oud 15-06-2004, 10:55
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
M@rco schreef op 15-06-2004 @ 11:52 :
http://www.kde-look.org/content/show.php?content=11442

BTW - Die Ook-extension heb ik net geprobeerd. Toen ik hem uninstallde overleed Firefox spontaan - hij startte wel op maar ik kon er niks meer mee. Misschien een waarschuwing voor anderen
Oops! Gelukkig hoef ik hem niet te deinstalleren.

Tabbrowser Extensions opent mijn tabs niet meer in de background, zwaar irritant! En Tabbrowser Preferences wil niet installeren. Hmm.
Oud 15-06-2004, 12:46
Koen
Koen is offline
Firefox 0.8 importeerde nog automatisch de favorieten die ik in MSIE gebruik, kan dat in 0.9 ook op een eenvoudige manier?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 12:49
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
Koen schreef op 15-06-2004 @ 13:46 :
Firefox 0.8 importeerde nog automatisch de favorieten die ik in MSIE gebruik, kan dat in 0.9 ook op een eenvoudige manier?
Volgens mij doet 0.9 dat automatisch? Anders kan je onder File > Import ervoor kiezen om shite uit IE te importeren.
Oud 15-06-2004, 13:13
Kawoutertje
Kawoutertje is offline
Mmm, hij neemt de settings van firefox 0.8 blijkbaar niet zomaar over, wat ie wel zou moeten doen zoals beschreven staat in de installation manual.
Nu ja, dan maar manueel eh
En ik heb ook de indruk dat ie sneller is dan 0.8, bij het browsen maar vooral wat het opstarten betreft.
Oud 15-06-2004, 13:22
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
Kawoutertje schreef op 15-06-2004 @ 14:13 :
En ik heb ook de indruk dat ie sneller is dan 0.8, bij het browsen maar vooral wat het opstarten betreft.
Ik heb dat gevoel ook heel duidelijk. Eigenlijk vooral bij het browsen, maar ik start hem niet zo vaak op, laat hem altijd open.
Oud 15-06-2004, 13:54
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Citaat:
Manuzhai schreef op 15-06-2004 @ 11:55 :
Oops! Gelukkig hoef ik hem niet te deinstalleren.

Tabbrowser Extensions opent mijn tabs niet meer in de background, zwaar irritant! En Tabbrowser Preferences wil niet installeren. Hmm.
Die Tabs kun je wel in de achtergrond laten openen. Ik had dat net ook, vond het ook vervelend maar heb het opgelost met even goed in de menu's kijken: Tab -> Tabbrowser Extensions Preferences -> Focus.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 14:28
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
I-brahimovic schreef op 15-06-2004 @ 14:54 :
Die Tabs kun je wel in de achtergrond laten openen. Ik had dat net ook, vond het ook vervelend maar heb het opgelost met even goed in de menu's kijken: Tab -> Tabbrowser Extensions Preferences -> Focus.
Die optie kende ik natuurlijk al, maar hij werkte bij mij niet.
Oud 15-06-2004, 15:16
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Koen schreef op 15-06-2004 @ 13:46 :
Yep, 0.9 heeft juist het importeren van instellingen (dus ook bookmarks) vanuit Opera, Netscape en Internet Explorer. 1.0 zal ook ondersteuning hebben voor migratie vanuit Konqueror, Galeon, Safari en andere browsers.

Dit om het overstappen makkelijker te maken dus.
Oud 15-06-2004, 15:20
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ik vind het wel jammer dat Qute als default theme is gedumpt (en vooral de manier waarop).

Verder zitten er nog vrij aardig wat bugs in, maar de meeste zijn vergezocht en zullen de meesten niets mee te maken hebben.

Firefox 0.9 is bedoeld om "feature-complete" te zijn, waarmee wordt bedoeld dat alles nu in Firefox zit wat erin moet zitten. Vanaf nu zal de nadruk gelegd worden op de stabiliteit van Firefox. 1.0-beta zal volgende maand uitkomen en de 1.0 final in september. Beide kennen weinig nieuwe features maar wel veel bugfixes. Ik hoop dat er veel mensen zullen overstappen zodra 1.0 final wordt. Maar ik raad eenieder aan Firefox nu al te proberen.

FreeBSD ports collectie heeft 'em nog niet, dus ik moet nog even geduld hebben.
Oud 15-06-2004, 16:03
Paperz
Paperz is offline
wederom de vraag... sinds wanneer mogen voor elke nieuwe versie release van een stukje software aparte topics worden geopend?
Oud 15-06-2004, 17:11
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Paperz schreef op 15-06-2004 @ 17:03 :
wederom de vraag... sinds wanneer mogen voor elke nieuwe versie release van een stukje software aparte topics worden geopend?
Wanneer er genoeg animo en discussie-materiaal voor is.

Als Windows Longhorn uitkomt maar daar zeker ook een topic over komen, of andere populaire software. Het is echter niet de bedoeling om S&M als een meuktracker te gebruiken voor software die mensen hier vrijwel niet gebruiken. Dergelijke topics zullen ook weinig interessant zijn.
Oud 15-06-2004, 17:47
ekki
ekki is offline
browser.xul.error_pages.enabled = true

waar moet ik dit instellen?
userChrome.css in C:\Documents and Settings\ekki\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\default.fog\US\chrome ?
Oud 15-06-2004, 17:48
Manuzhai
Manuzhai is offline
Gewoon in about:config.
Oud 15-06-2004, 17:55
ekki
ekki is offline
Citaat:
Manuzhai schreef op 15-06-2004 @ 18:48 :
Gewoon in about:config.
thank you!
werkt beter dit, ja
Oud 15-06-2004, 23:08
Kawoutertje
Kawoutertje is offline
Leuke functie trouwens die browser.xul.error_pages.enabled = true .
Ik wist helemaal niet dat je firefox zo specifiek kon instellen. Ik gebruikte hem gewoon als browser zonder meer.
Maar dit is veel handiger dan die javascript popups met 'kan url niet vinden'

Is er eigenlijk ergens een lijst waarin wordt verklaard wat al die dingen in de about:config zijn?
Oud 16-06-2004, 00:34
Manuzhai
Manuzhai is offline
Er worden er hier nog een aantal genoemd en ik meen dat er wel iemand bezig was met een meer volledige lijst, maar weet niet wie of waar. Probeer het eens bij Google, wellicht weet die er meer vanaf.
Oud 16-06-2004, 02:14
Enlightenment
Enlightenment is offline
Wat houdt dat browser.xul.error_pages.enabled precies in? Onderdrukken van javascript errors of op andere manier weergeven?
Oud 16-06-2004, 07:25
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 16-06-2004 @ 03:14 :
Wat houdt dat browser.xul.error_pages.enabled precies in? Onderdrukken van javascript errors of op andere manier weergeven?
Als er bijvoorbeeld een timeout of DNS error optreedt krijg je standaard een JavaScript-alert-achtige error. In IE krijg je dan gewoon zo'n pagina waarop staat uitgelegd wat er allemaal mis kan zijn. Firefox geeft met die optie ook gewoon een pagina, in plaats van een alert.
Oud 16-06-2004, 10:36
Kawoutertje
Kawoutertje is offline
Mmm, sinds FireFox 0.9 mijn default browser is, heb ik bij het startmenu van windows XP bij de standaard browser (daar links vanboven als je op start klikt) zo een vies algemeen windows-file icoontje staan met daarnaast 'internet' en eronder niets ipv het firefox-icoontje en onder 'internet' 'mozilla firefox'.

Bij Firefox 0.8 en bij Thunderbird doet ie dat wel.
Een bug in Firefox 0.9 of ligt het gewoon aan mijn pc ?
(in't laatste geval, wat kan ik daaraan doen dan ? )
Oud 16-06-2004, 20:01
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
Kawoutertje schreef op 16-06-2004 @ 11:36 :
Mmm, sinds FireFox 0.9 mijn default browser is, heb ik bij het startmenu van windows XP bij de standaard browser (daar links vanboven als je op start klikt) zo een vies algemeen windows-file icoontje staan met daarnaast 'internet' en eronder niets ipv het firefox-icoontje en onder 'internet' 'mozilla firefox'.

Bij Firefox 0.8 en bij Thunderbird doet ie dat wel.
Een bug in Firefox 0.9 of ligt het gewoon aan mijn pc ?
(in't laatste geval, wat kan ik daaraan doen dan ? )
Start menu openen, dan ergens rechtermuisknop -> properties -> customize -> hier kan je instellen of ie de welke internetbrowser en mailclient weergegeven word in het start menu.
Oud 16-06-2004, 21:50
Kawoutertje
Kawoutertje is offline
Offtopic:
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 16-06-2004 @ 21:01 :
Start menu openen, dan ergens rechtermuisknop -> properties -> customize -> hier kan je instellen of ie de welke internetbrowser en mailclient weergegeven word in het start menu.
Jup jup, dat weet ik wel. Maar hij deed het dus niet. Er is bij mij iets misgelopen met de installatie. 'k Heb even system repair gedaan en opnieuw geinstalleerd en nu doet ie alles fatsoenlijk
Oud 18-06-2004, 23:37
D@mien
D@mien is offline
Bij de opties zie ik bij advanced staan: "allow web sites to install software"

Deze staat standaard aangevinkt bij mij..maar wat houd dit nou exact in? Kunen sites op deze manier spyware etc. installen?

Ik ben pas geleden van IE overgestapt op firefox (kep nu wel 0.9) dus het is allemaal nog nieuw voor me....
Maar het ziet er veelbelovend uit...

Is er nog een bepaalde theme die jullie me aanraden?
Oud 19-06-2004, 11:13
zazzie
zazzie is offline
Citaat:
D@mien schreef op 19-06-2004 @ 00:37 :
Bij de opties zie ik bij advanced staan: "allow web sites to install software"

Deze staat standaard aangevinkt bij mij..maar wat houd dit nou exact in? Kunen sites op deze manier spyware etc. installen?

Ik ben pas geleden van IE overgestapt op firefox (kep nu wel 0.9) dus het is allemaal nog nieuw voor me....
Maar het ziet er veelbelovend uit...

die software installs houd in dat sites extensions mogen installeren (niet zonder je goedkeuring natuurlijk).

De themes die ikzelf erg mooi vind zijn Noia en Qute (de oude standaard theme)
Oud 19-06-2004, 12:25
freyk
freyk is offline
Citaat:
D@mien schreef op 19-06-2004 @ 00:37 :
Dat kunnen we eigenlijk niet, omdat we niet weten wat voor smaak je hebt.

Maar zelf gebruik ik al maanden Firefox Modern en Gray Modern

Ook raad ik voor de rest de volgende sites aan:
Mozbrowser.nl
ProMozilla

Laatst gewijzigd op 19-06-2004 om 12:31.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 14:01
twain4me
twain4me is offline
mozilla

mozilla heeft alles wat ik nodig heb zeker met spiderzilla voor het downloaden van hele sites
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 16:04
freyk
freyk is offline
Citaat:
twain4me schreef op 19-06-2004 @ 15:01 :
mozilla heeft alles wat ik nodig heb zeker met spiderzilla voor het downloaden van hele sites
kan je dat ook zonder extensie? file -> save page ?
Oud 19-06-2004, 16:09
M@rco
M@rco is offline
Waarom zou iemand eigenlijk een complete site willen downloaden?
Oud 19-06-2004, 20:47
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 19-06-2004 @ 17:09 :
Waarom zou iemand eigenlijk een complete site willen downloaden?
Om offline te bekijken misschien?
Of een statise site die je vaak nodig hebt (reference)
En zo kan ik er nog wel 100 bedenken...
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 12:04
Verwijderd
Ben ook maar eens overgestapt op Firefox. *wil nooit meer terug naar IE*
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 13:43
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
********** schreef op 19-06-2004 @ 21:47 :
Om offline te bekijken misschien?
Of een statise site die je vaak nodig hebt (reference)
En zo kan ik er nog wel 100 bedenken...
Hmm, ja... maar hoeveel mensen zijn er tegenwoordig nog offline? Denk dat het overgrote deel toch wel een always-on breedbandverbinding heeft?

Maar goed, misschien is het voor mensen met dialup idd nog wel handig.
Oud 05-07-2004, 12:12
bezorghoer
bezorghoer is offline
Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat Mozilla niet m'n oude zoekopties onthoud? Als ik bv bij google de C intyp, komen er allemaal dingen, "Call of Duty", "CoD" enzovoort... zal vast met de about:config moeten, maari k weet niet hoe. Iemand een idee?
Oud 05-07-2004, 13:14
bezorghoer
bezorghoer is offline
Niemand?
Oud 05-07-2004, 13:29
freyk
freyk is offline
Vraag het eens op de centrale topic!
Oud 05-07-2004, 14:02
bezorghoer
bezorghoer is offline
Zal ik doen.

Laatst gewijzigd op 05-07-2004 om 14:58.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten