![]() |
|
Hij is eindelijk uit: de nieuwste Firefox, 0.9!
Ik heb zelf hier al beschreven wat ik er allemaal mee gedaan heb om hem naar mijn wensen aan te passen (wellicht ook voor anderen interessant). Ik merkte dus al op (daar) dat de Extensions manager nog niet helemaal soepel loopt. Ook vond ik het vreemd dat als je "about:blank" intypt in een tab hij dat adres meteen weghaalt. Wie heeft er nog meer vreemde zaken gemerkt?
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik ben wel begonnen met een nieuw profiel en een lege browser directory, heb het idee dat dat wel zo verstandig is. Alleen mijn bookmarks geimporteerd via de Bookmark Manager. Waar kan ik dat theme van jou vinden?
|
http://www.kde-look.org/content/show.php?content=11442
BTW - Die Ook-extension heb ik net geprobeerd. Toen ik hem uninstallde overleed Firefox spontaan - hij startte wel op maar ik kon er niks meer mee. Misschien een waarschuwing voor anderen ![]()
||
Citaat:
![]() Tabbrowser Extensions opent mijn tabs niet meer in de background, zwaar irritant! En Tabbrowser Preferences wil niet installeren. Hmm. ![]()
||
Citaat:
|
Mmm, hij neemt de settings van firefox 0.8 blijkbaar niet zomaar over, wat ie wel zou moeten doen zoals beschreven staat in de installation manual.
Nu ja, dan maar manueel eh ![]() En ik heb ook de indruk dat ie sneller is dan 0.8, bij het browsen maar vooral wat het opstarten betreft.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Dit om het overstappen makkelijker te maken dus. ![]()
|
Ik vind het wel jammer dat Qute als default theme is gedumpt (en vooral de manier waarop).
Verder zitten er nog vrij aardig wat bugs in, maar de meeste zijn vergezocht en zullen de meesten niets mee te maken hebben. Firefox 0.9 is bedoeld om "feature-complete" te zijn, waarmee wordt bedoeld dat alles nu in Firefox zit wat erin moet zitten. Vanaf nu zal de nadruk gelegd worden op de stabiliteit van Firefox. 1.0-beta zal volgende maand uitkomen en de 1.0 final in september. Beide kennen weinig nieuwe features maar wel veel bugfixes. Ik hoop dat er veel mensen zullen overstappen zodra 1.0 final wordt. Maar ik raad eenieder aan Firefox nu al te proberen. ![]() FreeBSD ports collectie heeft 'em nog niet, dus ik moet nog even geduld hebben. ![]()
||
Citaat:
![]() Als Windows Longhorn uitkomt maar daar zeker ook een topic over komen, of andere populaire software. Het is echter niet de bedoeling om S&M als een meuktracker te gebruiken voor software die mensen hier vrijwel niet gebruiken. Dergelijke topics zullen ook weinig interessant zijn.
|
browser.xul.error_pages.enabled = true
waar moet ik dit instellen? userChrome.css in C:\Documents and Settings\ekki\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\default.fog\US\chrome ?
||
Citaat:
werkt beter dit, ja
|
Leuke functie trouwens die browser.xul.error_pages.enabled = true .
Ik wist helemaal niet dat je firefox zo specifiek kon instellen. Ik gebruikte hem gewoon als browser zonder meer. Maar dit is veel handiger dan die javascript popups met 'kan url niet vinden' ![]() Is er eigenlijk ergens een lijst waarin wordt verklaard wat al die dingen in de about:config zijn?
|
Er worden er hier nog een aantal genoemd en ik meen dat er wel iemand bezig was met een meer volledige lijst, maar weet niet wie of waar. Probeer het eens bij Google, wellicht weet die er meer vanaf.
||
Citaat:
|
Mmm, sinds FireFox 0.9 mijn default browser is, heb ik bij het startmenu van windows XP bij de standaard browser (daar links vanboven als je op start klikt) zo een vies algemeen windows-file icoontje staan met daarnaast 'internet' en eronder niets ipv het firefox-icoontje en onder 'internet' 'mozilla firefox'.
Bij Firefox 0.8 en bij Thunderbird doet ie dat wel. Een bug in Firefox 0.9 of ligt het gewoon aan mijn pc ? (in't laatste geval, wat kan ik daaraan doen dan ? ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Offtopic:
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
Bij de opties zie ik bij advanced staan: "allow web sites to install software"
Deze staat standaard aangevinkt bij mij..maar wat houd dit nou exact in? Kunen sites op deze manier spyware etc. installen? Ik ben pas geleden van IE overgestapt op firefox (kep nu wel 0.9) dus het is allemaal nog nieuw voor me.... Maar het ziet er veelbelovend uit... Is er nog een bepaalde theme die jullie me aanraden?
||
![]() |
Citaat:
De themes die ikzelf erg mooi vind zijn Noia en Qute (de oude standaard theme)
||
Citaat:
Maar zelf gebruik ik al maanden Firefox Modern en Gray Modern Ook raad ik voor de rest de volgende sites aan: Mozbrowser.nl ProMozilla
Laatst gewijzigd op 19-06-2004 om 12:31. |
![]() |
|
mozilla
mozilla heeft alles wat ik nodig heb zeker met spiderzilla voor het downloaden van hele sites ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Of een statise site die je vaak nodig hebt (reference) En zo kan ik er nog wel 100 bedenken... |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar goed, misschien is het voor mensen met dialup idd nog wel handig.
|
Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat Mozilla niet m'n oude zoekopties onthoud? Als ik bv bij google de C intyp, komen er allemaal dingen, "Call of Duty", "CoD" enzovoort... zal vast met de about:config moeten, maari k weet niet hoe. Iemand een idee?
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Alg] CD vol handige software (2) freyk | 58 | 19-06-2005 10:02 | |
Software & Hardware |
[Internet] Met firewall werkt het niet Verwijderd | 20 | 09-07-2004 20:38 | |
Software & Hardware |
[Browsers] Firebird 0.9 RC 1 pimomes1987 | 20 | 15-06-2004 15:32 |