Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2002, 11:52
bas_1985
bas_1985 is offline
ik heb ff een vraagje, heeft iemand hier al een x een MRI-scan gehad? Ik krijg er binnenkort eentje met contrast, zie ik best wel tegenop.

Dus zijn er mensen die goeie of slecht ervaringen hebben met zo'n scan????

Thanx anyway
Oud 18-03-2002, 12:08
Verwijderd
ik heb laatst zo'n scan moeten ondergaan...

Tis eigenlijk niks aan...
Je ligt gewoon in een tunnel (die veel lawaai maakt ) met een knop in je hand voor als er iets mis gaat.

Verder merkte ik er haast niks van. Ik werd wel een beetje draaierig, maar daarvoor kreeg ik dan ook zo'n scan

En van dat contrast spul merk je ook niks... Ja... een prikje van de naald...

Bij mij duurde het zo'n 30-45 minuten. Ik viel bijna in slaap!

Er is niet echt een reden om je zorgen te maken hoor!

Waarom zie je er eigenlijk tegenop?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 14:02
bas_1985
bas_1985 is offline
he eddie!

thanx voor je reply, ik weet eigenlijk ook niet waarom ik er tegenop zie maar ik heb er heel veel verkeerde verhalen over gehoord. Ik moet er 1 voor mn schouder maar ik hoop dat het zo gaat zoals jij hebt beschreven dan zie ik er een stuk minder tegenop!
Oud 18-03-2002, 14:20
Verwijderd
Meer info
http://www.neurochirurgie-zwolle.nl/mri.html
Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 16:47
bas_1985
bas_1985 is offline
ha eddie

bedankt, goeie site, maar binnen 5weken lig ik ook in zo'n tunnel
Oud 18-03-2002, 16:56
L'Amour
L'Amour is offline
hi
zo'n mri is echt helemaal niet erg hoor. Ik heb er een voor mijn pols gehad en krijg er binnenkort weer een.
dat ding maakt zo'n eentonig dreungeluid, dat je vanzelf in slaap valt.
Maar ik heb een tip voor je: doe je ogen dicht, want anders ga je allemaal rare dingen zien (er gaat vanalles bewegen, de wanden enzo).
Veel succes ermee!!
Oud 18-03-2002, 21:12
Verwijderd
ik heb het 2x gehad en ik vind er echt niets aan.
ik heb me ogen gewoon dichtgehouden en op me ademhaling gelet (word je rustig van) en gewoon gewacht.
Ik vond het lawaai niet erg. Verder zou ik toch maar niet op het belletje drukken, je moet toch en dan duurt het alleen maar langer. succes en maak je niet druk!
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 14:39
SuperS
SuperS is offline
ach der is nix aan je moet stil blijve ligge (wel lastig als je dan in de slappe lach krijgt zoals ik dus) maarja verder nix aan beetje saai
Oud 19-03-2002, 15:21
Verwijderd
ik heb ook zo'n scan gehad. het klinkt allemaal heel eng, maarhet valt reuze mee. Je moet op een soort van brancard gaan liggen, en je krijgt een deken over je heen gelegd, en oordopjes in je oren. Dan word je een soort van tunnel in geschoven. Je krijgt een knopje in je handen waar je op kunt drukken wanneer er iets niet goed is. Dan worden er een stuk of 8 "sessies" gemaakt. iedere "fotosessie" maakt een ander geluid. Het geeft een ongelofelijke herrie, vandaar de oordopjes. Na ongeveer 40 minuten is het klaar. Tijdens de "sessies" mag je niet bewegen. Bij mij was er steeds een man die via een soort van intercom in de tunnel vertelde wanneer de sessie begon, en wanneer íe afgelopen was.
Bij mij hadden ze alleen de verkeerde kant van mijn rug bekeken, en toen moest ik een paar dagen later nog een keer. Kneuzen
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 17:06
Janet
Janet is offline
ja ik,voor me knie,ik vond het ook eng,maar ik heb gewoon ligge slapen in dat ding,je hebt ook een knopje waar je op ken drukken al heb je iets (pijn,uuuuhhh......noem maar op)maar goed,je krijg ook een koptelefoon op met je eigen muziek dat je rustig word enzo,maar bewegen mag niet hey?!?!?1

suc6!!!!!
Oud 19-03-2002, 18:04
Verwijderd
Citaat:
Janet schreef:
ja ik,voor me knie,ik vond het ook eng,maar ik heb gewoon ligge slapen in dat ding,je hebt ook een knopje waar je op ken drukken al heb je iets (pijn,uuuuhhh......noem maar op)maar goed,je krijg ook een koptelefoon op met je eigen muziek dat je rustig word enzo,maar bewegen mag niet hey?!?!?1

suc6!!!!!

Koptelefoon????
Urf?
Ikke niet snap...
Deze verstoord toch het magnetisch veld van de scan?
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 20:39
--Tha dark angel---
--Tha dark angel--- is offline
heej,

je hoeft je echt geen zorgen te maken, een tijdje geleden kreeg ik ook zo'n scan en het valt echt heel erg mee. Je krijgt idd ook muziek ja en tsja, je moet gewoon goed stil liggen idd. Als ik het me goed herrinner moest je ook af en toe je ogen open doen en dan weer een tijdje dicht. Maar goed maak je niet druk, want het is zo weer voorbij.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 22:03
Chimera
Chimera is offline
MRI scan is niks bijzonders. Er zijn verder geen bewegende delen die om je heen bewegen ofzo, en bovendien is er ook geen sprake van 'gevaarlijke' straling.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 14:26
bas_1985
bas_1985 is offline
allemaal bedankt voor jullie reacties, zo te horen valt zo'n mri hartstikke mee. Dus zie ik er ook niet meer tegen op...

Nu nog wachten totdat die wachtlijst eindelijk weg is en dat ik aan de beurt ben......
Oud 25-03-2002, 11:09
bas_1985
bas_1985 is offline
wachtlijst schiet niet echtop,waarschijnlijk over 4weken aan de beurt...
Oud 25-03-2002, 23:32
Egyptian
Egyptian is offline

Heb 'r ook een keertje in gelegen voor de flauwekul (m'n pa heeft zo'n ding op z'n afdeling) en d'r is inderdaad nix engs of zo aan.

Enige "incident" dat ie ooit heeft meegemaakt was dat er een oude man in ging die in de oorlog heeft meegevochten, en die geluiden in dat ding hadden wat weg van een of ander wapen of zo en die vent freakte helemaal uit. paniek en brabbelen enzo.

maar 'k neem niet aan dat jij in de oorlog heb meegevochten dus je hoeft nergens bang voor te zijn.
Oud 28-03-2002, 05:47
bas_1985
bas_1985 is offline
nee kheb niet in de oorlog gevochte
duz dan zal het allemaal wel meevallen hoop ik

Regels voor berichten