Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-06-2003, 16:41
Verwijderd
In dit topic, zeggen sommigen dat ze voor een groot deel met hun vriend(in) in contact zijn gekomen d.m.v. msn-gesprekken, hier enkele voorbeelden:

Citaat:
Danique schreef op 08-06-2003 @ 21:28:
Ik zag hem als msn jongen zeg maar. met hem sprak ik op msn en hij zat ook op het forum.
Maar na een tijdje chatten zag ik al iets meer in hem, een leuke jongen met veel gevoelens die van muziek houdt. We chatten toen over heel veel onderwerpen en gevoelens enzo, en tja, dan krijg je toch wel een band die iets verder gaat dan zomaar een msn buddy.
Citaat:
HaWaHaai schreef op 10-06-2003 @ 14:08:
Ik zag hem als de broer van mijn beste vriendin...
2 vriendinnen van mij waren ooit 'verliefd' op hem, maar ik kon dat maar niet begrijpen, snapte niet wat ze in hem zagen.
Op een gegeven moment begonnen we te MSN-en, en toen ontdekte ik dat ik ontzettend leuke gesprekken met hem kon hebben... And so on...
Ik vraag me af in hoeverre chatten een rol heeft gespeeld bij elkaar leren kennen...

[edit]

Lees a.u.b [url=http://forum.scholieren.com/showthread.php?s=&postid=5826311#post5826311] dit [/ulr] ook even.

Laatst gewijzigd op 10-06-2003 om 17:34.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-06-2003, 16:45
The0
The0 is offline
Heb die 'serieuze' msn relaties helemaal afgezworen. Uiteindelijk negeer je altijd zijn/haar slechte punten zonder hier zelf erg in te hebben. Hier wordt je dan pijnlijk op gewezen als je een echte relatie krijgt. Ook zijn afstanden vaak te groot.
Oud 10-06-2003, 16:46
Quiana
Quiana is offline
Nee, aangezien ik bijna nooit op MSN kan..

Mailtjes hebben dan meer invloed gehad.
(ook niet heel veel hoor, maar toch)
Oud 10-06-2003, 16:47
Gwinnie
Gwinnie is offline
ja voor groot deel wel. contact kregen we door dit forum, toen zijn we gaan msn-en. eerst oppervlakkig maar dat werd steeds leuker. toen telefoonnummers uitgewisseld en gesmst.
op gegeven moment begon het bellen en toen kwam daar de date.....

Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 16:47
Phileine
Phileine is offline
Forum, MSN, mail, telefoon maakte het "begin".
Oud 10-06-2003, 16:50
Verwijderd
Voor de duidelijkheid: Het hoeft niet perse een persoon die ver weg woont of die je via internet kent te betreffen, je kunt ook iemand in je omgeving leren kennen via msn. Zo heb ik een meisje dat ik eigenlijk van school 'ken' leren kennen via msn (daarvoor wist ik niets over haar). Dat bedoelde ik eigenlijk, lange afstandsrelaties zijn natuurlijk heel vaak (in het begin) afhankelijk (geweest) van msn e.d.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 17:01
Verwijderd
ja..
hij was de beste vriend van mn ex (is nog steeds hor ) en ik voegde m toe en we gingen kletsen.
keertje gezien en steeds meer kletsen.
kreeg t idee dat ik ook meer van m wist dan zijn vriend en voelde echt als heel goede vrienden.
toen weer gezien en groeide uit tot een relatie
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 17:03
Verwijderd
Ja bij mij heeft dat in het begin wel een grote rol gespeeld. Ik was een keer met mijn vriendin uit, en die had een paar vrienden bij zich, en daar zat dus 1 jongen bij die nu mijn vriendje is

Maar goed tijdens het uitgaan had ik niet zoiets van whow. En ook daarna heb ik hem niet meteen aan mijn contactlist toegevoegd hoor! Dat ging eerder een keer perongeluk, toen ik met die vriend van mijn vriendin aan het praten was, en die ene jongen (mijn vriendje dus) aan dat gesprek werd toegevoegd.

Zo kwam hij dus in mijn lijst . Dat was een kleine 2 maanden nadat we waren uitgegaan denk ik.

Tijdens die keer dat we uitgingen kon ik het al goed met hem vinden, we hadden toen leuke gesprekken . Eenmaal in mijn MSN lijst, gingen de leuke gesprekken door. Vaak waren het ook diepgaande gesprekken! Altijd gezellig.

Uitiendelijk hebben we met elkaar afgesproken een keertje, we gingen toen naar de bios . Toen was het zelfs nog van, leuke jongen, maar gewoon echt super aardig!

We bleven leuk msnen, en af en toe mailen (eigenlijk nooit meer iets afgesproken irl). En af en toe smsde we elkaar. Na de zomer pas, toen gingen we een keer wat drinken met nog een vriend van hem, en een vriendin van mij. En toen sloeg de vonk echt over Het heeft dus wel even geduurd (uitgaan was in begin van het jaar, de bios was begin juni, en toen de vonk over sloeg waren we al in september ).

Heel verhaal, maar het chatten heeft dus wel een belangrijke rol gespeeld, in het begin dan, toen we nog niks hadden. Via de MSN heb ik hem wel beter leren kennen dus!
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 17:35
Esmée
Esmée is offline
Nee, nooit eigenlijk.
Oud 10-06-2003, 17:36
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
perseus schreef op 10-06-2003 @ 17:50:
Voor de duidelijkheid: Het hoeft niet perse een persoon die ver weg woont of die je via internet kent te betreffen, je kunt ook iemand in je omgeving leren kennen via msn. Zo heb ik een meisje dat ik eigenlijk van school 'ken' leren kennen via msn (daarvoor wist ik niets over haar). Dat bedoelde ik eigenlijk, lange afstandsrelaties zijn natuurlijk heel vaak (in het begin) afhankelijk (geweest) van msn e.d.
Nou, dan zal ik toch ook even reageren, aangezien ik in het begin gequote ben
Ik kende hem wel, via de zwemvereniging en via mijn vriendin, maar echt kennen niet... Toen hij in het buitenland op stage ging, heb ik hem toegevoegd op MSN, meer als geintje dan als iets anders. En toen hij terug was in Nederland zijn we eigenlijk steeds meer gaan MSN-nen over vanalles en nog wat, serieuzere en minder serieuze gesprekken... En toen leerde ik hem eigenlijk pas wat beter kennen. Aan de hand van die gesprekken ging ik ook op het zwembad meer met hem om, en zo ging het verder...
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 17:37
Verwijderd
Citaat:
HaWaHaai schreef op 10-06-2003 @ 18:36:
Nou, dan zal ik toch ook even reageren, aangezien ik in het begin gequote ben
Ik kende hem wel, via de zwemvereniging en via mijn vriendin, maar echt kennen niet... Toen hij in het buitenland op stage ging, heb ik hem toegevoegd op MSN, meer als geintje dan als iets anders. En toen hij terug was in Nederland zijn we eigenlijk steeds meer gaan MSN-nen over vanalles en nog wat, serieuzere en minder serieuze gesprekken... En toen leerde ik hem eigenlijk pas wat beter kennen. Aan de hand van die gesprekken ging ik ook op het zwembad meer met hem om, en zo ging het verder...
Zo'n situatie bedoel ik ja
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 17:41
Verwijderd
Nou...ik heb zo'n 2,5 maand met hem gechat. En best veel ook. We hadden het echt over van alles, ook persoonlijke en gevoelige onderwerpen. Ik heb hem wel goed leren kennen toen, hoe hij zo'n beetje denkt en hoe hij zich voelt, wat hij leuk vond. Maar in het echt leer je iemand toch echt kennen. Je weet bijv dat hij gevoelig is, maar je komt er pas echt achter op welke manier en hoe dat zich uit in het echt.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 17:51
Verwijderd
Ik msnde wel al met mijn vriend voor we wat kregen enzo, maar eigenlijk waren dat voornamelijk heel onzinnige gesprekken, ik had in ieder geval niet het gevoel hem al echt te kennen. We hebben op zich wel 1 avond heel flirterig zitten msnen zeg maar, maar toen bestond het idee dat hij ooit mn vriend zou kunnen worden eigenlijk nog niet (ik zag hem als best onbereikbaar eigenlijk)
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 17:55
Verwijderd
nee msn heeft geen invloed gehad

real life is zoveel beter vind ik
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 19:51
Verwijderd
ik niet, we hebben alleen ons eerste afspraak gemaakt op msn...
was niet zo boeiend, ik had peuken en hij niet, dus of ik ze ff kwam brengen...
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 20:08
Verwijderd
msn heeft ons bij elkaar gebracht ja
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 20:19
Soezen
Soezen is offline
Msn heeft ons tot vrienden gebracht..vrienden zijn heeft ons Echt bij elkaar gebracht..
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 20:26
Verwijderd
Citaat:
Sjoe schreef op 10-06-2003 @ 21:19:
Msn heeft ons tot vrienden gebracht..vrienden zijn heeft ons Echt bij elkaar gebracht..
Idem
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 20:55
Marsel
Marsel is offline
Precies *hierboven*

Iemand via internet moet je niet op af gaan vind ik. Ik vind het zo irritant dat je iemands gezichtuitdrukkingen niet kan zijn...
Je kan hele andere dingen zeggen dan je voelt, wat je in het echt aan iemand zijn gezicht zou kunnen zien.

Heb met me ex heeeeeeeel veel gemsnt.. ondanks dat we elkaar dagen lang zagen. Buiten msn nog beter kunnen praten. Maar blijf toch van mening dat je iemand veel beter leert kennen in het eggie..
Daarom ben ik nou voorzichtig met een meisje, spreek er niet vaak, maar op msn regelmatig.. zeg vaak tegen der dat we dan maar eens uit moeten want msn is zo oppervlakkig.. komt er nog een keertje van hoop ik
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 20:33
Ijke
Ijke is offline
jah, en we hebben al meer dan 4 maanden..!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 20:46
PardonMe
PardonMe is offline
Ik heb mijn vriend niet zo leren kennen, maar wel beter leren kennen..
Toen we nog niks hadden chatten we vaak via ICQ en later via MSN.. zo heb ik hem beter leren kennen en wel steeds leuker gaan vinden..

Ik heb wel een andere jongen leren kennen via chatten en MSN, maar dan vriendschappelijk.. Bij elkaar kunnen we altijd alles kwijt wat we misschien bij andere niet kwijt kunnen/willen.. We kennen elkaar echt al heeeeel lang via chatten!
Soms spreken we elkaar een hele tijd niet en dan bellen we weer eens, of schrijven een brief of spreken weer dagen achtereen op MSN..
Heel fijn om iemand te hebben waar je altijd je verhaal kwijt kunt, die veel van je weet inmiddels, maar die toch niet zo heel dicht bij je staat..
Oud 18-06-2003, 20:56
Verwijderd
Nee, ben niet zo op die msn gevallessen. MEt mijn ex praatte ik wel elke avond op msn, maar dat hebik inmiddels afgeleerd: met mijn huidige vriend praat ik, we bellen of we zien elkaar. En met die chat/msn relaties enz. is de afstand vaak ook groot... nee geef mij mara vlees en bloed.
Ik heb mijn vriend via school leren kennen en beter leren kennen door steeds met elkaar om te gaan.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 21:01
Verwijderd
Ik kende hem irl, maar sprak hem alleen op de msn. Later af en toe irl, tijdens het uitgaan en als hij met zijn vriendin-van-dat-moment (a.k.a. mijn beste vriendin) was...
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 21:04
Verwijderd
Via icq hebben we veel gechat, elkaar best leren kennen. Maar het belangrijkste gedeelte (en het grootste) is daarna pas gekomen, irl dus.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 21:11
ScatMan.II
ScatMan.II is offline
Goh, nu je het zegt: ja

D'r gewoon leren kennen op school, was verliefd op d'r beste vriendin [ ] toen veel met'r gepraat, oa daarover

En van het 1 kwam het ander... Keer afgesproken [bios natuurlijk ] en sindsdien ist 'aan'
Oud 19-06-2003, 08:53
Lilything
Lilything is offline
ik heb geen vriend momenteel

maar verder hmmz neejz

kheb een paar mensen waar ik heel fijn mee kan praten op msn
maar geen echte vrienden ofzo
en kvind eigenlijk niezow heel handig n vriend via i-net...
maja als t klikt, moet je t niet laten gaan he

liefs xxx
Oud 19-06-2003, 08:56
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Ja, ik ken mijn vriend via internet. Heb hele lange gesprekken gehad voordat ik hem ontmoet heb. Maar ook daarna ben ik hem steeds beter leren kennen. En nu kunnen we nog steeds hele lange gesprekken hebben op MSN, maar in het echt is toch wel leuker .
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 09:03
Surjirro
Surjirro is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 19-06-2003 @ 09:56:
Ja, ik ken mijn vriend via internet. Heb hele lange gesprekken gehad voordat ik hem ontmoet heb. Maar ook daarna ben ik hem steeds beter leren kennen. En nu kunnen we nog steeds hele lange gesprekken hebben op MSN, maar in het echt is toch wel leuker .
Same here! Leerde hem via msn 'kennen' en kreeg daardoor wel intresse in hem. Via msn hebben we toen een keer afgesproken en tja...nu spreek ik em toch veel liever int echt als op msn maar op msn kunnen we nog altijd wel goed en lang praten hoor. Maar ik wordt msn zo zat......
Oud 19-06-2003, 17:52
Verwijderd
Ik niet! Ik kende hem via scouting, en pas 2 maanden nadat we wat kregen, kreeg hij MSN, dus ja...Ik ken hem lekker ouderwets, in levende lijve...
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 18:01
Verwijderd
msn is lijkt mij niet echt een bepaald goede plek om elkaar goed te leren kennen...... maar het kan aan mij liggen
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 18:10
Verwijderd
Citaat:
Charlie1704 schreef op 19-06-2003 @ 19:01:
msn is lijkt mij niet echt een bepaald goede plek om elkaar goed te leren kennen...... maar het kan aan mij liggen
het ligt aan jou
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 18:14
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
Charlie1704 schreef op 19-06-2003 @ 19:01:
Daar heb je gelijk is... maar MSN is wel ideaal om kennis te maken...
Oud 19-06-2003, 18:16
Verwijderd
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef op 19-06-2003 @ 19:14:
Daar heb je gelijk is... maar MSN is wel ideaal om kennis te maken...
mjah okee.. maar echt goed iemand leren kennen gaat niet via msn

Citaat:
het ligt aan jou
dacht ik wel
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 18:21
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
Charlie1704 schreef op 19-06-2003 @ 19:16:
mjah okee.. maar echt goed iemand leren kennen gaat niet via msn
Dat typ ik toch?
Oud 19-06-2003, 18:24
Verwijderd
Ik zie het toch vooral als een handig springplankje naar de werkelijkheid. Iemand kan op MSN zo totaal anders overkomen dan in het echt. Meisjes die ik leuk vond leerde ik soms kennen via MSN, soms ook niet. Het verschilt nogal. In ieder geval weet ik wel dat iemand die op MSN best aardig kan zijn IRL compleet onuitstaanbaar kan zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 17:35
Verwijderd
op vakantie elkaar leren kennen
toen 1,5 jaar msn
toen afgesproken
toen half jaar msn
toen weer afgsproken
nu verkering
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 17:43
Verwijderd
heb em op school leren kennen, en op school ook steeds beter. msn heeft bijna geen rol gespeeld in dit verhaal. ik kende hem al voor dat hij msn had.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 17:44
Punkygirl
Punkygirl is offline
Ik heb veel met hem op msn gepraat ja voordat we het in het 'echt' durfden.
Oud 23-09-2003, 18:51
Strictly Aimee
Strictly Aimee is offline
ik heb een x iets gehad met een jongen die ik kende via msn. Het was de beste vriend van een goede vriend van mij, en hij voegde me toe. we konden altijd super goed kletsen op msn, hadden ook best diepgaande gesprekken, maar in het ' echt' sprak ik hem bijna nooit, terwijl we gewoon bij elkaar op school zaten. Ik heb wel wat met hem gekregen, maar dat werkte gewoon niet, want zoals hij zich uitte op msn, zo kon hij dat ' normaal' niet. en dan heb je een totaal verkeerd beeld van iemand.

toch kan je soms mensen wel beter leren kennen door msn.
Oud 23-09-2003, 18:57
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
ik heb ook met hem gechat via MSN voordat we iets kregen
niet zo lang, 3 weekjes ofzo
maar het klikte meteen toen we elkaar voor het eerst zagen
Oud 23-09-2003, 19:06
Gothic
Gothic is offline
m'n ex wel
Oud 23-09-2003, 19:10
Verwijderd
Jazeker. Daar was hij in het begin heel erg aardig en begrijpend en geinteresseerd enzo. Toen dacht ik: "wat een ontzettend lieve jongen". Toen ik 'm voor het eerst zag dacht ik dat nog steeds. Later kwam ik pas achter z'n slechte kant.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 19:25
Verwijderd
nou voornamelijk mail. Dat eerst heel lang, ook lange mailtjes trouwens, toen wat msn, toen wat gewoon op school, toen afspraakje, toen een relatie
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 19:57
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Msn heeft er inderdaad heel veel aan toegevoegd en zorgde er ook voor dat we af en toe afspraken om gewoon buiten te kletsen. Ook via af en toe een mail leerden we elkaar goed kennen, en hoe langer dit doorgaat, hoe leuker je elkaar dan gaat vinden...

Ik merk dat ik nu nog verslaafder aan msn ben, omdat ik hem dan nog beter leer kennen en dat vind ik erg leuk!
Oud 23-09-2003, 20:40
Aniken.temp
Aniken.temp is offline
Nope.. Hij heeft MSN, maar daar is ook alles mee gezegd! Het is al veel als ik m daar het afgelopen halfjaar 5 keer online heb gezien. Laat staan dat ik met 'm gesproken heb via MSN..!!
Oud 23-09-2003, 22:10
miekmuis
miekmuis is offline
Ik heb mijn ex via internet (en dus ook msn) leren kennen. Na lang via msn contact te hebben gehad gingen we dan meeten. Hij bleek in het echt heel anders te zijn. Ik was nogsteeds smoorverliefd hoor, en de persoon die hij echt was vond ik ook geweldig, maar toch, er vielen wel een aantal dingen behoorlijk tegen. Ik heb uiteindelijk een jaar wat met hem gehad, maar het ging toch mis.
Nou heb ik nogsteeds niks tegen je vriend leren kennen via internet, maar als ik nog eens een jongen van internet leuk begin te vinden wil ik hem voortaan wel goed in het echt leren kennen voor ik wat met hem begin.

Laatst gewijzigd op 23-09-2003 om 22:13.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 22:18
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 23-09-2003 @ 20:10:
Jazeker. Daar was hij in het begin heel erg aardig en begrijpend en geinteresseerd enzo. Toen dacht ik: "wat een ontzettend lieve jongen". Toen ik 'm voor het eerst zag dacht ik dat nog steeds. Later kwam ik pas achter z'n slechte kant.
Ja, mensen hebben slechte kanten.

Via msn leer je mensen heel oppervlakkig kennen. Je krijgt geen totaalbeeld omdat IRL heel anders is dan zo'n beeldschermpje met 3 verschillende smiley's.
Ik heb mijn vorige vriend dus ook via msn leren kennen. Hij was en is ontzettend leuk om mee te praten en qua karakter lijken we veel op elkaar. Ik vond dat het klikte dus heb ik de eerste stap gezet. (geen spijt van gehad )
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 01:32
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Mjah toch wel sort of..
Maar irl leer ik de persoon toch wel beter kennen..
Ik zweer msn dan ook af om echt de zware onderwerpen te bespreken die pijnlijk kunnen zijn..
Maja ach het is wel makkelijk om er mee te beginne, je hoeft er je deur niet voor uit (hoe lui )..
Oud 24-09-2003, 08:45
U-NiQ
U-NiQ is offline
Ik heb mijn vriend ook via MSN leren kennen.
Hij heeft mij op een dag toegevoegd, nu al zo'n anderhalfjaar geleden..
Hij had mij gezien op CU2, geloof ik.
We hebben toen een tijdje gechat, 16 maart vorig jaar hebben we elkaar voor het eerst IRl gezien, in een kroeg in de stad.

Als je heel het verhaal wil lezen (Mooi verhaaltje hoor )..
Klik dan even *hier* ..
Oud 24-09-2003, 11:38
Verwijderd
Ik denk voor een gedeelte wel, ja. We hadden elkaar één keer gezien en ik kende hem van naam/forum. Maar verder had ik geen idee wie hij was. Later heeft hij mij toegevoegd en hebben we erg veel gepraat. Ik moet zeggen dat ik hem wel steeds leuker begon te vinden, ook al via msn. Maar de echte verliefdheid kwam toch echt IRL, dat kan ik niet via internet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten