Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Die vijf jaar cel niet. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik ben wel eens benieuwd waarom mensen vinden dat dit te laag is. Een beetje nadenken kan geen kwaad zo nu en dan. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ond rechtssysteem is zogenaamd gebaseerd op het uitwegen van de staf tegen de daad... nou, iemands leven is toch geen 5 jaar van iemand anders leven waard?? nee! elk leven is evenveel waard, dus een leven nemen is een leven geven, klaar. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
het is een RECHTSsysteem moet toch zorgen voor rechtvaardigheid? Daarom wordt Murad immers gestraft! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Stel dat ik, voordat ik de trekker overhaal, een halve fles wodka heb gedronken en een lijntje heb gelegd, dan wordt mijn straf verminderd... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De grote fout die mensen maken, is denken dat 'rechtvaardigheid' te maken heeft met 1-op-1 vergelding. Dat is gewoon onzin. Als dat zo zou zijn, dan zouden we namelijk het hele strafrecht wel kunnen afschaffen, en altijd (de nabestaanden van) het slachtoffer hetzelfde laten doen tegen de dader als die tegen hen heeft gedaan. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En ookal ís hij minder toerekeningsvatbaar, dan nóg heb je het recht niet om iemand dood te maken. Hoe slim of dom je dan bent, iedereen weet dat zoiets niet mag... |
![]() |
||
Citaat:
het is toch zo dat je onder invloed van verdovende middelen strafvermindering krijgt? |
Advertentie |
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Verder: nee, onder invloed van verdovende middelen krijg je geen strafvermindering, tenzij het jou niet is toe te rekenen dat je onder invloed bent (bijvoorbeeld wanneer iemand anders drugs in jouw drank doet). |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik vind dat het doden van een moordenaar in geen enkel opzicht te vergelijken is van met het doden van een normaal burger. als je iemand vermoord moet je gestraft worden, een executie is terecht als je het mij vraagt. voor sommige mensen vind ik zelfs dat ze de marteldood moeten herinvoeren, die dan mag uitgevoert worden door famillie van het slachtoffer ofzo. het is echt te ziek voor woorden wat sommige mensen allemaal doen, en dat ongestraft! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ga jezelf verminken fucking depressieve randdebiel ik wil niet flamen maar jij begint. |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar goed, hij heeft iemand het leven ontnomen, hij heeft mensen hun man, vader, familielid, vriend, wat dan ook ontnomen, hij heeft het leven van mensen verziekt. Ik vind dat hij daar toch wel wat zwaarder voor gestraft mag worden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En misschien moet juist iemand die 'ziek' is wel levenslang vast gehouden worden (of idd bv. in zo'n kliniek), juist omdat iemand ziek is. Wie weet wat hij een volgende keer doet. |
![]() |
||
Citaat:
Ik bedoel alleen maar dat het in MIJN ogen eerlijk is als je Murat straft. En blijkbaar ook in de ogen van andere mensen. Ik wilde aangeven dat eerlijkheid en rechtvaardigheid dicht bij elkaar liggen |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
||
Citaat:
Aangezien 99% van de mensen het rechtssysteem niet kent kunnen ze er ook weinig zinnings over zeggen... mijn mening blijft dat 5 jaar te weinig is ik heb waarschijnlijk ongelijk, want rechters die jarenlang hebben gestudeerd weten er meer van dan ik, maar dat veranderd mijn mening niet |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
nare man zal het wel weten ![]()
||
![]() |
Citaat:
Elke 2 jaar wordt bekeken of een patient genezen is, zo niet wordt de periode weer met 2 jaren verlengt tot dit wel het geval is. Ik ben persoonlijk van mening dat 5 jaar echt te weinig is, al helemaal voor iemand die na zoiets "kleins" als een schorsing van school zulke extreme dingen gaat doen. Echter zou ik niet zo een alternatief kunnen noemen, want ik heb niet het idee, dat het beter zou zijn om hem een langere gevangenis straf te geven. Gelukkig heeft hij dus ook TBS gekregen, anders zou hij mischien na die 5 jaar tot een zelfde misdaad in staat zijn ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar als je geen vooruitgang boekt tijdens je TBS kun je je hele leven in een kliniek blijven zitten. TBS heeft volgens mij als doel, je klaar te stomen voor de samenleving...correct me if I'm wrong (ben immers geen jurist) Kortom, TBS is geen pretje. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Of zijn de mensen die dat mogen bepalen een soort van uber-mensen ? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Vergelding, het pijn doen van boeven, is maar éen aspect van een straf. Mensen halen hier de meest wilde dingen erbij. Een moordenaar zou zelf geen 'recht' op leven meer hebben, belachelijk natuurlijk. Mensen laten hun emotie spelen, hun onderbuikgevoel, en dat is heel slecht. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Vragen over politie in een moskee Gatara | 76 | 23-06-2009 00:23 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' Verwijderd | 500 | 07-10-2005 00:33 | |
Murat in hoger beroep ijscoman | 118 | 28-05-2004 16:38 |