Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-10-2004, 00:30
bamiPoep
bamiPoep is offline
shittt tis zo kapotirritant

al weken slaap ik snachts pas om 5uur of later! (we hebben het heir vooral over doordeweeks, als ik naar school moet).
het maakt neit uit hoelaat ik in bed ga liggen.

voor die weken, sliep ik meestal al om 3uur ofzo. maar echt dit gaat vervelend worden, vooral als ik s`ochtends al om 8 30 trein moet halen.

het erge is ook nog eens dat ik overdag 3042980x loop te gapen en nu s`nachts helemaal niet . ben gewoon totaal niet moe .

hoe kan ik in godsnaaam normaal in slaap komen

Laatst gewijzigd op 25-10-2004 om 00:34.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 00:39
Kurogane
Kurogane is offline
ja shit he ik heb het zelde probleem, ik zit dan hele tijd in me bed te woelen omdat ik niet in slaap kan vallen. en uiteindelijk ga k gewoon tv kijken of computeren en dan slaap ik ook pas na 4 of 5. wat helpt volgens mij is hypnose, als je dat een keer doet dan ga je goed slapen. dat zei me biologie leraar een keer
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 00:45
Verwijderd
Probeer jezelf overdag wat meer uit te putten. Blijkbaar is je dag niet vermoeiend genoeg om een aantal uur te gaan rusten. Ik had 't een aantal jaar terug op vakantie; overdag deed ik niets waardoor ik van 11.00 tot 16.00 sliep en de rest van de tijd wakker was. Het leek wel of de tijd voorbij kroop en tussendoor stopte om op adem te komen.
Als je veel stress hebt, ga dan mediteren of iets anders doen waardoor je ontspant. Zorg dat je overdag meer rust in je hoofd krijgt.
En ritme aanbrengen in je dag. Elke avond om elf uur je tanden poetsen en om twaalf uur in je bed liggen. Dat schijnt te werken.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 00:49
shadorea
shadorea is offline
hey,

Ik probeer al een tijdje het volgende aan te houden. Smiddags na school je werk af te hebben VOOR het avond eten. Dan sporten en douchen/bad. Of tv en dan douche/bad. Daarna bij beide groene thee voor de tv en in bed gaan liggen, je dag overdenken en jezelf rust gunnen om te denken, dus niet van ik moet voor 24.00 slapen. Ik hoop dat het bij jou zo ook beter gaat!
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 01:11
bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
Jadie schreef op 25-10-2004 @ 01:45 :
Probeer jezelf overdag wat meer uit te putten. Blijkbaar is je dag niet vermoeiend genoeg om een aantal uur te gaan rusten. Ik had 't een aantal jaar terug op vakantie; overdag deed ik niets waardoor ik van 11.00 tot 16.00 sliep en de rest van de tijd wakker was. Het leek wel of de tijd voorbij kroop en tussendoor stopte om op adem te komen.
Als je veel stress hebt, ga dan mediteren of iets anders doen waardoor je ontspant. Zorg dat je overdag meer rust in je hoofd krijgt.
En ritme aanbrengen in je dag. Elke avond om elf uur je tanden poetsen en om twaalf uur in je bed liggen. Dat schijnt te werken.
weetje wat het is, overdag ben ik alleen moe als ik me verveel
in de trein bijvoorbeeld en op school, om de 2sec gaap ik dan
maar valt dit onder uitputtig

maar over dat stres heb je misshcien wel gelijk
heb echt veeel bullshit aan me hoofd maar met beetje mediteren gaat dat denk ik niet weg hoor...
Oud 25-10-2004, 01:13
bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 25-10-2004 @ 01:39 :
ja shit he ik heb het zelde probleem, ik zit dan hele tijd in me bed te woelen omdat ik niet in slaap kan vallen. en uiteindelijk ga k gewoon tv kijken of computeren en dan slaap ik ook pas na 4 of 5. wat helpt volgens mij is hypnose, als je dat een keer doet dan ga je goed slapen. dat zei me biologie leraar een keer
jah ik ook, ga ik om 4uur snachts die reclames kijken of mensen sms`en en mailen en zulke dingen.
om 4uur s`nachts is er eigeniljk ook niet echt veel te doen...
Oud 25-10-2004, 07:31
U*NiQ
U*NiQ is offline
Lezen helpt ook goed. Doordat je ogen zich dan contreren op het gene wat in je boek staat worden ze moe. Probeer het eens.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 09:43
Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Citaat:
Uniq86 schreef op 25-10-2004 @ 08:31 :
Lezen helpt ook goed. Doordat je ogen zich dan contreren op het gene wat in je boek staat worden ze moe. Probeer het eens.
Bij mij juist niet...
Ik kan ook altijd slecht in slaap komen maar dan moet ik vooral niet gaan lezen want dan zit ik helemaal in het verhaal en dan komt de slaap al helemaal niet...
Oud 25-10-2004, 09:52
zus en zo
zus en zo is offline
TV kijken en computeren moet je juist NIET doen als je wilt slapen, ze geven te veel licht en daardoor blijf je langer wakker. Als je je slaapritme wilt veranderen moet je zorgen dat het donker is als je wilt slapen en dat het licht is als je wakker wilt worden, het wordt ook aangeraden te ontbijten bij het raam om goed wakker te worden.

Dus misschien helpt het om zo vroeg mogelijk een deken over je hoofd te trekken
Oud 25-10-2004, 10:04
Ndimension
Ndimension is offline
Ik denk dat je misschien jezelf wat meer moet uitputten op een dag, veel bewegen ofzo.
Ik had er ook een tijd last van, toen ben ik best wel veel gaan bewegen en kon ik rond 10 uur mijn ogen al niet meer openhouden
Oud 25-10-2004, 11:04
Kurogane
Kurogane is offline
Citaat:
zus en zo schreef op 25-10-2004 @ 10:52 :
TV kijken en computeren moet je juist NIET doen als je wilt slapen, ze geven te veel licht en daardoor blijf je langer wakker. Als je je slaapritme wilt veranderen moet je zorgen dat het donker is als je wilt slapen en dat het licht is als je wakker wilt worden, het wordt ook aangeraden te ontbijten bij het raam om goed wakker te worden.

Dus misschien helpt het om zo vroeg mogelijk een deken over je hoofd te trekken
ja daar heb je idd gelijk in, in de zomer ben ik ook eerder en makkelijker wakker. Ik heb wel rolluiken die ik naar beneden kan doen, maar dan ben ik bang dat ik dan niet op tijd wakker word. Wekker doe ik toch weer uit, hoever ik ook moet lopen. Misschien moet ik een soort lichtinstallatie bouwen dat tegelijk afgaat met me wekker.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 11:23
Lorelei
Lorelei is offline
Ik heb hier ook last van. Zeker de laatste paar dagen. Niet voor 4 uur in slaap gevallen. Maar ook iha. Wat ik gisteren te horen kreeg is dat melatonine (ik weet niet zeker of het zo heet.. ik ga het straks even na vragen.. volgens mij wel of iets wat er heel erg op lijkt iig) helpt bij inslapen. Het zorgt ervoor dat je lichaam wèl denkt 'oh ja, slapen hoort er ook nog bij'. Het zit o.a. in bananen maar ik denk dat je het ook in tabletten oid kan krijgen. Ik heb het ook gisteren pas gehoord dus ik weet er nog niet zoveel van. Misschien iemand anders hier?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 11:26
Lorelei
Lorelei is offline
In een banaan zit serotonine, een stof die het lichaam nodig heeft om melatonine te maken. Deze stof is nodig om in slaap te kunnen vallen. "Heeft u de bijsluiter van het eten wel eens gelezen?", vraagt Dr Tisscher? "Eten is het medicijn van het volk, en heeft dus ook zijn bijwerkingen." Veel ME patiënten hebben genetische problemen met zg. spinnenwieleiwitten nr CYP2D6 en CYP2C19, waardoor bepaalde eiwitten niet goed verteerd worden maar ook diverse medicijnen niet goed kunnen worden opgenomen en dus niet optimaal werken. Oor- een keelproblemen ontstaan door melkgebruik. Maar denk bij melk ook aan bloedarmoede, witte vloed, erectiestoornissen en frigiditeit. Word je van melk doodmoe dan is de witte motor kaduuk. Melk kan worden vervangen door soja, en dit kan weer vervangen worden door rijstemelk of amandelmelk.

bron: http://members.home.nl/me-cvs/Lezing...%20Tischer.htm (meteen het stukje erna even erbij gezet voor de ME patienten onder ons die dit waarschijnlijk ook lezen en herkennen )

Hormoon Melatonine seintje om te gaan slapen - we worden moe (wordt afgescheiden als het donker wordt.) krachtigst antioxidant op dit moment verhoging weerstand remt kans op ziektes af probaat slaapmiddel verjongend effect slaapproblemen tomaat Gemaakt in pijnappelklier; epifyse; aanhangsel van hersenen.

http://home.planet.nl/~holtj019/GB/health.txt (het zal wel iemands huiswerk zijn geweest of zo )

Laatst gewijzigd op 25-10-2004 om 11:28.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 12:18
squat
squat is offline
Zoek even door op melatonine, is gewoon bij de drogist te verkrijgen zover ik weet. Wel onder een andere (vergelijkbare) naam en in een erg lage dosering.

Belangrijkste is om routine te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 12:30
Verwijderd
- wilde langdurige seks vooraf
- sterke drank (slaapmutsje)
- joint vooraf
- slaappil (zo gewenst een halve)
- vooral niet aan slapen denken, dan gaat het namelijk fout.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 12:38
Verwijderd
Gewoon op tijd op staan en altijd op dezelfde tijd in bed gaan liggen met een vast ritueel (bijvoorbeeld comp/tv uit, tanden poetsen, omkleden, iets lezen... of een raar ritueel ), helpt ook. Als je dat nog niet deed iig. En zorgen dat je wel dingen doet waar je moe van zou kunnen worden, zowel lichamelijk als geestelijk.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 13:08
Verwijderd
Een rondje rennen voor het slapen gaan wil nog wel eens helpen, daarna douchen is ook goed. En maak idd een ritueel voor je zelf, sta elke ochtend rond dezelfde tijd op, ga elke avond rond dezelfde tijd dat rondje rennen, douchen, nog even iets ontspannends lezen en slapen. Als je niet in slaap lijkt te komen, geef het dan niet meteen op, blijf liggen, doe je ogen dicht en denk aan een bepaald object (een kubus/ een koffer/ etc) probeer daar op te concentreren. Als je dat doet, zal je op een gegeven moment te moe zijn om het nog goed vol te houden en een beetje gaan doezelen, gewoon mee gaan met dat gevoel

De eerste keren zal het nog niet makkelijk zijn, maar dat komt wel naarmate je gewend raakt aan je ritueel. Als je stress hebt, is het misschien slim om te zorgen dat dat minder wordt, meld je des noods een paar dagen ziek om bij te komen.

Als je echt met je handen in het haar zit, is de huisarts ook geen overbodige luxe. Slaappillen zijn niet goed, maar niet-slapen ook niet, misschien is het een tijdelijke optie, tot je weer wat minder druk/stress hebt.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 15:01
hola
hola is offline
Toen ik een tijdje nooit kon slapen ( voor 3 uur niet ofzo) werd ik er altijd zo boos van dat ik me zelf vol ging proppen met eten. daarna viel ik zo in slaap..

Maar goed.. dat lijkt me niet de gezondste oplossing..

Dat je overdag wel moe bent, kan komen doordat je ritme is verstoord? En dus overdag moe bent, en snachts niet.
Oud 25-10-2004, 15:08
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
de beste manier is zo veel drinken dat je in bed gaat liggen, gaat duizelen, en binnen 30 sec slaapt, maar anders help bij mij vaak kruiden thee met honing en een boek
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 15:14
Verwijderd
Citaat:
bamiPoep schreef op 25-10-2004 @ 02:11 :
weetje wat het is, overdag ben ik alleen moe als ik me verveel
in de trein bijvoorbeeld en op school, om de 2sec gaap ik dan
maar valt dit onder uitputtig

maar over dat stres heb je misshcien wel gelijk
heb echt veeel bullshit aan me hoofd maar met beetje mediteren gaat dat denk ik niet weg hoor...
Ik zeg ook niet een beetje; je moet er voor gaan!
Serieus; doe iets waardoor je rust in je hoofd krijgt. een douche nemen, even lezen of ga aan je grote teen peuteren. Vermijdt teveel geprikkeld worden op de late avond want daardoor ga je piekeren waardoor je tot 5 uur wakker ligt.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 16:47
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 25-10-2004 @ 01:30 :

al weken slaap ik snachts pas om 5uur of later!
Radicale problemen vragen om radicale oplossingen.

1.Probeer eens 2 stuks melatomatine (extra sterk) 2 uur voordat je gaat slapen.
2. Lukt dit niet, dan kan je nog altijd overgaan op slaappillen.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 17:49
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
squat schreef op 25-10-2004 @ 13:18 :
Zoek even door op melatonine, is gewoon bij de drogist te verkrijgen zover ik weet. Wel onder een andere (vergelijkbare) naam en in een erg lage dosering.

Belangrijkste is om routine te krijgen.
Ik heb gewoon melatonine gevonden. Voor 11 a 12 euro bij Etos. 't Heet UltraSnooze SlaapLekker. 2 uur voor het slapen (het tijdstip dat je wil slapen dus ) een tablet innemen. Ga het vanavond meteen proberen.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 00:36
bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
grl schreef op 25-10-2004 @ 18:49 :
Ik heb gewoon melatonine gevonden. Voor 11 a 12 euro bij Etos. 't Heet UltraSnooze SlaapLekker. 2 uur voor het slapen (het tijdstip dat je wil slapen dus ) een tablet innemen. Ga het vanavond meteen proberen.
jah vertel of het werkt enzo, dan ga ik em ook halen

ow en heeft het bijwerkingen enzo? is het schadelijk?
Oud 26-10-2004, 00:38
bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
Jadie schreef op 25-10-2004 @ 16:14 :
ga aan je grote teen peuteren.

Citaat:
Jadie schreef op 25-10-2004 @ 16:14 :
Vermijdt teveel geprikkeld worden op de late avond want daardoor ga je piekeren waardoor je tot 5 uur wakker ligt.
ik lig niet te piekeren hoor, ik denk dan na over het leven enzo
Oud 26-10-2004, 00:40
bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 25-10-2004 @ 16:08 :
de beste manier is zo veel drinken dat je in bed gaat liggen, gaat duizelen, en binnen 30 sec slaapt, maar anders help bij mij vaak kruiden thee met honing en een boek
heb ik al eens gedaan
maar dan meot je op gegeven moment ontzettend hard pissen en dan echt paar keer achterelkaar! is ook niet cool om 4uur s`nachts
Oud 26-10-2004, 01:39
coopergirl
coopergirl is offline
Goede nacht

..Last van piekeren? Ga dan zo'n 20 minuten uit je nest en iets doen als opruimen/ you name it.
Vlak voordat je naar bed gaat geen koffie drinken, roken, tv/ pcmonitor kijken. In plaats daarvan kun je beter iets in de trand van ontspanningsoefeningen doen. Wees iig niet gefixeerd m.b.t de tijd.
..Overdag lichamelijk actief zijn, heeft tevens een positieve uitwerking op de slaap.

Anyhow, anders kun je de huisarts eveneens raadplegen voor tips
Oud 26-10-2004, 02:25
Wammus
Wammus is offline
Ik ken het heb er zelf af en toe ook last van . Wat bij mij helpt is gewoon gaan liggen en je een paar keer omdraaien tot je lekker ligt en je vervolgens op niets gaat liggen focusen. Het klinkt mischien een beetje raar maar probeer het maar eens.

Ik bedoel dus niet aan het woord niets maar op helemaal niets.^
En ja het klinkt raar . Maar bij mij werkt het wel .

[Edit] Wat bij mij ook heel goed helpt is met m'n oordopjes in met een relaxed muziekje gaan liggen. Het maakt niet eens uit wat voor muziek het is als je het maar leuk vind om er naar te luisteren.[/Edit]

Laatst gewijzigd op 26-10-2004 om 02:42.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 02:55
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
wammus schreef op 26-10-2004 @ 03:25 :
Ik ken het heb er zelf af en toe ook last van . Wat bij mij helpt is gewoon gaan liggen en je een paar keer omdraaien tot je lekker ligt en je vervolgens op niets gaat liggen focusen. Het klinkt mischien een beetje raar maar probeer het maar eens.

Ik bedoel dus niet aan het woord niets maar op helemaal niets.^
En ja het klinkt raar . Maar bij mij werkt het wel .

[Edit] Wat bij mij ook heel goed helpt is met m'n oordopjes in met een relaxed muziekje gaan liggen. Het maakt niet eens uit wat voor muziek het is als je het maar leuk vind om er naar te luisteren.[/Edit]
Ja maar ja maar ja maar jij bent nu stoned, dus heb je ws geen slaapprobleem *houdt van de nacht*
Oud 26-10-2004, 03:56
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 26-10-2004 @ 03:55 :
Ja maar ja maar ja maar jij bent nu stoned, dus heb je ws geen slaapprobleem *houdt van de nacht*
Hehe das waar mja ik heb er nu gewoon geen zin in

Laatst gewijzigd op 26-10-2004 om 04:05.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 05:08
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
wammus schreef op 26-10-2004 @ 04:56 Hehe das waar mja ik heb er nu gewoon geen zin in
Hehe -met juiste intentie- geef ik je een trap onder je aarsch, richting je slaapmeubel

Lang leve de slapeloosheid
Oud 26-10-2004, 08:06
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 26-10-2004 @ 01:36 :
jah vertel of het werkt enzo, dan ga ik em ook halen

ow en heeft het bijwerkingen enzo? is het schadelijk?
Nou.. m'n ogen vielen bijna dicht een uur nadat ik 'm had ingenomen. Nou was ik dus ookal wel moe dus dat zal er wel mee te maken hebben gehad.. maar ik raad je aan een tablet in te nemen.. dan nog een halfuur of zo te doen wat je moet doen.. en dan bijv. te douchen en te gaan lezen oid. Zodat je in principe in slaap kan vallen wanneer je maar wil.

Niet gebruiken: onder de 12, tijdens zwangerschap of borstvoeding. (is allemaal niet van toepassing, heb ik het vermoeden ) Als je andere medicijnen slikt, kan je het beste even met de huisarts overleggen.
Gebruik: 2 uur voor het tijdstip dat je wil slapen een tablet innemen.
Tijdens een kuur gebruik je 'm 4 weken. Daarna moet je minstens 2 weken stoppen en daarna kan je evt. nog een kuur van 4 weken doen. In geval van stress, jetlag, nachtdiensten oid kan je gewoon 1 tablet nemen 2 uur voor je wil slapen.

Uit de gebruiksaanwijzing:
Waarschuwing: Omdat melatonine het lichaam voorbereidt op een gezonde nachtrust moet men na het innemen van een tablet geen activitetien ondernemen die een grote concentratie vergen.

Bijwerkingen: Wanneer u binnen 12 dagen geen verschil merkt is het beter het gebruik van ultrasnooze slaalekker te stoppen. Over langdurig gebruik van melatonine is weinig bekend. Een kuurgewijs gebruik wordt aanbevolen.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 12:34
Endomychus
Endomychus is offline
Herkenning herkenning. Vroeger als ik niet in slaap kon komen concentreerde ik me ook altijd op een object, in mijn geval; was dat waltidj een stuk zeep...op geven moment wordt je daar idd echt wel moe van. Maar jniet in slapa kunnen komen ligt 90 procent psychisch. Want je bent heus wel moe na zo'n dag. De laatste tijd beeld ik me in als ik niet in slaap kan komen dat het nog ochtend is en ik nog even mag blijven liggen. Gewoon compleet anders denken zo hou je je eigen geest voor de gek en dat lukt bij mij emestal wel
Oud 26-10-2004, 19:54
FayLa32
FayLa32 is offline
Wat bij mij helpt als ik niet kan slapen (meestal is dat omdat ik teveel nadenk) is gewoon plat op je rug liggen en visualiseren dat elke gedachte die in je hoofd komt uit het raam vliegt. Het klinkt een beetje vreemd maar bij mij helpt het echt. (in het begin nog niet, maar als je het oefent en regelmatig doet dan is je hoofd binnen no time leeg en val je als een blok in slaap)
Oud 26-10-2004, 21:07
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Reverend schreef op 25-10-2004 @ 13:30 :
- sterke drank (slaapmutsje)
Kan je beter niet doen, slaap je alleen maar onrustiger door.
Oud 27-10-2004, 21:51
Nyai
Nyai is offline
nog even dit over de melatonine: na 3 weken werkt het niet meer, en moet je er even een tijdje mee stoppn (ik slik dit spul al 2-3 jaar, zo af en toe omdat ik ook niet kan slapen).
Ik krijg het overigens op recept van de dokter, en moet het vervolgens bij de apotheek zelf betalen (maar is niet vrij te krijgen, voor zover ik weet)
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 00:09
bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
Nyai schreef op 27-10-2004 @ 22:51 :
nog even dit over de melatonine: na 3 weken werkt het niet meer, en moet je er even een tijdje mee stoppn (ik slik dit spul al 2-3 jaar, zo af en toe omdat ik ook niet kan slapen).
Ik krijg het overigens op recept van de dokter, en moet het vervolgens bij de apotheek zelf betalen (maar is niet vrij te krijgen, voor zover ik weet)
wel waar
Oud 28-10-2004, 00:16
bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
grl schreef op 26-10-2004 @ 09:06 :
Nou.. m'n ogen vielen bijna dicht een uur nadat ik 'm had ingenomen. Nou was ik dus ookal wel moe dus dat zal er wel mee te maken hebben gehad.. maar ik raad je aan een tablet in te nemen.. dan nog een halfuur of zo te doen wat je moet doen.. en dan bijv. te douchen en te gaan lezen oid. Zodat je in principe in slaap kan vallen wanneer je maar wil.

Niet gebruiken: onder de 12, tijdens zwangerschap of borstvoeding. (is allemaal niet van toepassing, heb ik het vermoeden ) Als je andere medicijnen slikt, kan je het beste even met de huisarts overleggen.
Gebruik: 2 uur voor het tijdstip dat je wil slapen een tablet innemen.
Tijdens een kuur gebruik je 'm 4 weken. Daarna moet je minstens 2 weken stoppen en daarna kan je evt. nog een kuur van 4 weken doen. In geval van stress, jetlag, nachtdiensten oid kan je gewoon 1 tablet nemen 2 uur voor je wil slapen.

Uit de gebruiksaanwijzing:
Waarschuwing: Omdat melatonine het lichaam voorbereidt op een gezonde nachtrust moet men na het innemen van een tablet geen activitetien ondernemen die een grote concentratie vergen.

Bijwerkingen: Wanneer u binnen 12 dagen geen verschil merkt is het beter het gebruik van ultrasnooze slaalekker te stoppen. Over langdurig gebruik van melatonine is weinig bekend. Een kuurgewijs gebruik wordt aanbevolen.
vandaag ff naar drogist geweest geweest.
volgens die vrouw was melatonine vooral tegen jetlags enzo (ernstige ritmestoornissen en zulke dingen zeg maar)
en toen ik mijn verhaal vertelde, zei ze dat ik misschein beter eerst naar de huisarts moest gaan
dus toen had ik em maar neit gekocht.
Oud 28-10-2004, 10:16
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Nyai schreef op 27-10-2004 @ 22:51 :
Ik heb het bij de drogist gehaald. En inderdaad, ik de gebruiksaanwijzing stond dat ik het maximaal 4 weken moest slikken en dan een pauze van iig 2 weken moest houden.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 10:19
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 28-10-2004 @ 01:16 :
vandaag ff naar drogist geweest geweest.
volgens die vrouw was melatonine vooral tegen jetlags enzo (ernstige ritmestoornissen en zulke dingen zeg maar)
en toen ik mijn verhaal vertelde, zei ze dat ik misschein beter eerst naar de huisarts moest gaan
dus toen had ik em maar neit gekocht.
Je moet natuurlijk doen wat jij denkt dat het beste is.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 10:53
Copycat
Copycat is offline
Tegenwoordig bestaat er een slaap-cursus. Volg eens zo'n cursus
Oud 29-10-2004, 09:28
Verwijderd
Heb je je bed al eens verplaatst? Ik heb vaak dat ik de eerste tijd goed kan slapen en dan opeens helemaal niet meer. Als ik dan mijn bed verplaatst gaat het weer een tijd goed . Of andersom in bed gaan liggen.

Geen idee of je er iets aan hebt ^^. Gewoon iets om misschien eens te proberen.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 11:02
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Mutant schreef op 29-10-2004 @ 10:28 :
Heb je je bed al eens verplaatst? Ik heb vaak dat ik de eerste tijd goed kan slapen en dan opeens helemaal niet meer. Als ik dan mijn bed verplaatst gaat het weer een tijd goed . Of andersom in bed gaan liggen.

Geen idee of je er iets aan hebt ^^. Gewoon iets om misschien eens te proberen.
Dat heeft te maken met je persoonlijke feng shui
Oud 29-10-2004, 11:20
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 29-10-2004 @ 12:02 :
Dat heeft te maken met je persoonlijke feng shui
Ook al ^^. Maar bed verplaatsen is makkelijker uitgelegd dan feng shui .
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 12:20
Verwijderd
Citaat:
thunder110 schreef op 26-10-2004 @ 22:07 :
Kan je beter niet doen, slaap je alleen maar onrustiger door.
Het is niet de bedoeling dat je dronken wordt, gewoon een kleine neut sterke drank is voldoende.

En zelfs als ik dronken ben slaap ik als een luiaard in siesta.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 13:51
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Ik heb ook een tijdje melatonine gebruikt, maar het helpte in 't begin wel een beetje, maar later niet meer. Er stond in de bijsluiter ook niets anders over maar 4 weken en dan ff stoppen ofzo. Vaag!
Maar nu kan ik nog steeds niet slapen! Aan niet moe zijn kan het niet liggen, maar als ik in bed lig dan kan ik gewoon niet slapen op een of andere manier. Het is wel irritant!
Oud 29-10-2004, 17:38
thatssarah
thatssarah is offline
niet denken van: ik moet nu echt in slaap vallen!
ik heb ook slaapproblemen, maar als ik denk van: als ik maar een beetje uitrust nu ik hier in bed lig, slaap ik sneller.
klinkt raar en ongeloofwaardig, zo kwam die tip ook op mij over.
maar bij mij werkt ie wel.
drink verder iets warms (thee, warme chocolademelk, maar GEEN koffie, dat was al duidelijk volgens mij) voor het slapen gaan.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 21:00
DvoorA
DvoorA is offline
je gaat liggen, doet je ogen dicht, blijft stilliggen en houdt nog steeds je ogen dicht. Klinkt flauw, maar werkt wel. Slapen is een kwestie van geduld en als je eenmaal weer in je slaapritme zit komt het vanzelf.
Oud 30-10-2004, 01:05
bamiPoep
bamiPoep is offline
ait ik heb het :
je moet jezelf héél moe maken. normaal slaap ik doordeweeks té weinig (5uur val ik in slaap, 8/9 uur opstaan ). op gegeven moment trek je het echt niet en dan bestaat er iets als...weekend . als ik moet werken is het meestal s`avonds, dus ik kan gewoon overdag zoveel slapen als ik wil. het is soms gewoon zo dat ik op zaterdag 3/4 uur s`middags op sta maar ben dan wel geod uitgerust.

en dit doe ik al heel lang en volgens mij is dit mijn ritme geworden

probleem is alleen dat het doordeweeks kut is, omdat ik dan ook naar shcool moet en me dan minder kan concentren (ligt denk ik aan dat ik slaaptekort heb...).

btw kga toch melatonine halen volgende week, tis homeopatisch toch? dan ga je er toch niet dood aan...
Oud 31-10-2004, 01:25
p-chez
p-chez is offline
Gewoon een nachtje niet slapen. Dan ben je de volgende avond (dag ook, maargoed) helemaal verrot.
Dan is slapen vast geen probleem.
Oud 31-10-2004, 19:51
Cookie
Cookie is offline
elke avond dezelfde cd draaien....stel dat je een paar keer bij liedje 12 in slaap bent gevallen wordt je vanzelf al suf bij liedje 11 en bij 12 slaap je.... (of niet)

Regels voor berichten