Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2005, 22:45
King Ralph
King Ralph is offline

De eerste teaser voor "The Chronicles Of Narnia : The Lion, The Witch and The Wardrobe" is uit.

Na het succes van de Lord Of The Rings films was het alleen nog maar wachten tot ze zouden beginnen met de "Narnia" films.

Helaas heb ik alleen nog maar een franstalige teaser kunnen vinden.

De opnames zijn weer gemaakt in Nieuw-Zeeland en de Weta crew is weer bezig geweest met de wapens, kostuums en de special effects.

Ik heb nog altijd goede herinneringen aan de BBC TV serie hiervan.

TEASER

Laatst gewijzigd op 07-05-2005 om 22:57.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2005, 22:52
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
ik ben GEK op de boeken
mijn favoriete reeks boeken als kind
ik kan echt niet wachten
Oud 07-05-2005, 23:09
Verwijderd
Ik ken de Narnia boekenserie niet, maar de filmteaser ziet er leuk uit.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 23:12
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Die film lijkt me echt supergeweldig!!!! De trailer is in amerika inmiddels op tv geweest, this alleen nog wachten op de internetsites met het plaatsen van de trailer! Helaas heeft alleen een franse site dit dus nog maar gedaan, maar dat zal in no-time veranderen als het goed is.

Die film lijkt me echt ongelooflijk geweldig. Ik heb echter nog geen boeken er van gelezen, aangezien ik tot voor kort nog niet wist dat die er waren. Toch maar effe naar de bieb dus
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 23:16
King Ralph
King Ralph is offline
De boeken zijn geschreven door C.S. Lewis, een vriend van J.R.R. Tolkien.

Anthony Hopkins heeft ooit voor 'm gespeeld in Shadowlands.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 23:18
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Citaat:
King Ralph schreef op 08-05-2005 @ 00:16 :
De boeken zijn geschreven door C.S. Lewis, een vriend van J.R.R. Tolkien.

Anthony Hopkins heeft ooit voor 'm gespeeld in Shadowlands.
Ik ben echt een megafan van Tolkien zijn boeken

Zijn de Narnia boeken door Lewis op een soortgelijke wijze geschreven? of toch wel heel erg anders
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 23:23
King Ralph
King Ralph is offline
Citaat:
SimplyABoy18 schreef op 08-05-2005 @ 00:18 :
Ik ben echt een megafan van Tolkien zijn boeken

Zijn de Narnia boeken door Lewis op een soortgelijke wijze geschreven? of toch wel heel erg anders
Ik heb ze eerlijk gezegd ook nog nooit gelezen. Maar zit er over na te denken, deze box aan te schaffen.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 00:50
Dinalfos
Dinalfos is offline
Die teaser is eigenlijk best wel meh.

Maar ik ga de film een eerlijke kans geven
Oud 08-05-2005, 11:25
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Via onderstaande link is de engels talige trailer terug te vinden met...een extra large trailer (met aan het begin een beetje commentaar van de regisseur)

Voor meer dan alleen de trailers:

http://movies.channel.aol.com/franch...f_narnia_movie

De X-Large trailer:

http://movies.channel.aol.com/franch...er_extra_large

Dit lijkt me dus echt zo'n ubergeweldige film, echt een film (en hopelijk worden dus al die zeven boeken verfilmd) om mijn gemis aan o.a. Lord of the Rings op te vullen

Ben blij dat ik al die jonge acteurs niet ken, dat maakt die film voor mij alleen maar geloofwaardiger. En ben blij dat de White Witch gespeeld word door Tilda Swinton, vind ik een fantastische actrice...vind het dus cool dat zij die rol heeft, en ze ziet er ook prachtig uit in de film...ook zo vet hoe ze op haar "koets" voortgetrokken wordt door twee ijsberen...iets dat je in de trailer nog niet ziet gebeuren...maar je ziet ze wel zo staan op het slachtveld.

Verder is het beeld vet mooi ...donker wanneer het donker is, en ook ECHT licht wanneer het licht is...zo is het gras gewoon super groen....vind ik persoonlijk erg mooi en lekker sprookjes achtig oogend.

Laatst gewijzigd op 08-05-2005 om 12:05.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 12:24
Verwijderd
dat was vroeger echt mijn lievelings boek en zag laats de trailer bij boulevard! ik dacht dat ik gek werd hahaha, zooooo'n super mooi boek en de trailer zag er ook zeer goed uit!

Harry potter of lord of the rings kon me niks schelen, maar deze moet ik echt wel zien!
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 12:28
snoodaard
snoodaard is offline
Ja die box van bol.com lust ik ook wel. Film lijkt me erg mooi, ik kijk er naaruit.
Oud 08-05-2005, 17:01
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Al moet ik toegeven dat ik er nog nooit van gehoord heb, die trailer ziet er goed uit!
Oud 08-05-2005, 19:29
Verwijderd
Niets voor mij denk ik.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 20:28
King Ralph
King Ralph is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 08-05-2005 @ 20:29 :
Niets voor mij denk ik.
Dat betwijfel ik, maar we zullen wel zien.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 20:38
Verwijderd
waaauuww ik heb alle boeken gelezen van narnia en tis zooo coool ik MOET die film zien!!!!
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 21:54
Verwijderd
Hoe kunnen nou zoveel mensen zelfs nog nooit van die boeken gehoord hebben? Ze zijn zo fijn...

Om die reden ga ik de film in ieder geval kijken. Ik vind het wel wat hebben, zoals het er uit ziet.

Wanneer was er een BBC tv-serie van?
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 22:09
King Ralph
King Ralph is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 08-05-2005 @ 22:54 :
Wanneer was er een BBC tv-serie van?
Midden/Eind jaren 80.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 23:39
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik vraag me toch af waarom zoveel mensen die gothic-fantasy-zooi zo fascinerend vinden.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 00:08
Donny must die
Donny must die is offline
hmmm die kostuums zagen er best goedkoop uit, in die trailer
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 09:31
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-05-2005 @ 00:39 :
Ik vraag me toch af waarom zoveel mensen die gothic-fantasy-zooi zo fascinerend vinden.
Heb je de boeken wel eens gelezen?

Eigenlijk haast zonde dat ze daar een film van maken. *bekijkt trailer opnieuw* Maar ik ben toch wel érg benieuwd.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 09:52
Joostje
Joostje is offline
Vraag me af wat ze doen met de zwaarfundamentalistische christelijke elementen doen

Voor de rest lijkt het me wel leuk
Oud 09-05-2005, 12:08
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 09-05-2005 @ 10:31 :
Heb je de boeken wel eens gelezen?

Eigenlijk haast zonde dat ze daar een film van maken. *bekijkt trailer opnieuw* Maar ik ben toch wel érg benieuwd.
Nee, nooit gelezen, want, zoals ik al zei, trekt dat 'wereldje' me niet zo. Daarom vroeg ik me ook hardop af wat er nu zo geweldig aan is.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 12:30
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-05-2005 @ 13:08 :
Nee, nooit gelezen, want, zoals ik al zei, trekt dat 'wereldje' me niet zo. Daarom vroeg ik me ook hardop af wat er nu zo geweldig aan is.
En dat zullen de mensen die het wel leuk vinden ongetwijfeld ook denken over bepaalde series en films die jij leuk vind
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 12:36
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
SimplyABoy18 schreef op 09-05-2005 @ 13:30 :
En dat zullen de mensen die het wel leuk vinden ongetwijfeld ook denken over bepaalde series en films die jij leuk vind
Ja, natuurlijk. Smaken verschillen. Logisch. Maar dan nog... iemand kan bijv. 'Friends' helemaal geweldig vinden en gruwelen van 'Will en Grace'. Terwijl het alletwee sitcoms zijn en in hetzelfde genre vallen. Dat is gewoon een smaakverschil. Maar ik vroeg me dus hardop af wat mensen leuk vinden aan dit 'genre', dit 'wereldje'. Het LotR-fantasy-Chronicles-of-Naria-wereldje.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-05-2005, 13:08
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-05-2005 @ 13:36 :
Ja, natuurlijk. Smaken verschillen. Logisch. Maar dan nog... iemand kan bijv. 'Friends' helemaal geweldig vinden en gruwelen van 'Will en Grace'. Terwijl het alletwee sitcoms zijn en in hetzelfde genre vallen. Dat is gewoon een smaakverschil. Maar ik vroeg me dus hardop af wat mensen leuk vinden aan dit 'genre', dit 'wereldje'. Het LotR-fantasy-Chronicles-of-Naria-wereldje.
Ik snap wat je bedoeld. Voor mij geldt dat ik gewoon een ontzettend druk leven heb...altijd bezig, bezig, bezig, bezig...en in mijn hoofd ben ik ook altijd aan het denken, denken, denken! Voor mij is het de ultieme ontspanning om "weg te vluchten" van alles om mij heen en te duiken in een andere wereld, waar alles mogelijk is...zodat ik lekker weg kan dromen en er op los kan fantaseren

Edit: het is niet de bedoeling te interpreteren dat ik naar het subforum psychologie moet

Laatst gewijzigd op 09-05-2005 om 13:10.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 15:50
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
SimplyABoy18 schreef op 09-05-2005 @ 14:08 :
Ik snap wat je bedoeld. Voor mij geldt dat ik gewoon een ontzettend druk leven heb...altijd bezig, bezig, bezig, bezig...en in mijn hoofd ben ik ook altijd aan het denken, denken, denken! Voor mij is het de ultieme ontspanning om "weg te vluchten" van alles om mij heen en te duiken in een andere wereld, waar alles mogelijk is...zodat ik lekker weg kan dromen en er op los kan fantaseren

Edit: het is niet de bedoeling te interpreteren dat ik naar het subforum psychologie moet
Helemaal niks met Pysch hoor. Heel aardige mensen aldaar. En ik.

Ik snap het wel, dat 'wegvluchten in een andere wereld'. Ik hou daar ook van, met een goed verhaal van Kuifje of Robbedoes in m'n handen. Toch blijft dat tot op zekere hoogte veel realistischer dan fantasy, omdat fantasy inderdaad een heel eigen wereld heeft, met zijn eigen wetten en logica. Ik denk dat ik nooit helemaal de fascinatie zal snappen, want ik ben echt te nuchter voor feeën en pratende bomen en hobbits enzo. Maar eenieder die het me wil komen toelichten: shoot. Ik ben enkel geïnteresseerd.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 16:41
Verwijderd
Er is een verschil tussen nuchter zijn en een gebrek aan inlevingsvermogen hebben

Ik weet niet zo zeer wat ik er van moet denken, het ziet er een beetje uit als zo'n Hallmark productie die wel 's op Yorin kwam....
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 17:05
Rob Geus
Rob Geus is offline
het is waarschijnlijk ook niks voor mij, en zo bijzonder vond ik die trailer ook niet
Oud 09-05-2005, 18:40
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-05-2005 @ 16:50 :

Ik snap het wel, dat 'wegvluchten in een andere wereld'. Ik hou daar ook van, met een goed verhaal van Kuifje of Robbedoes in m'n handen. Toch blijft dat tot op zekere hoogte veel realistischer dan fantasy, omdat fantasy inderdaad een heel eigen wereld heeft, met zijn eigen wetten en logica. Ik denk dat ik nooit helemaal de fascinatie zal snappen, want ik ben echt te nuchter voor feeën en pratende bomen en hobbits enzo. Maar eenieder die het me wil komen toelichten: shoot. Ik ben enkel geïnteresseerd.
Fantasy kan juist ertoe dienen om dingen in deze wereld beter uit te lichten, juist zoals Tolkien en Caroll deden wat betreft het Christendom.
Oud 09-05-2005, 20:35
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-05-2005 @ 16:50 :

Ik denk dat het vrij moeilijk te veronderstellen is.
Natuurlijk is het een eigen wereld, maar ik denk dat je ook wel kan stellen dat het de irl wereld op een andere manier kan belichten.
Verder moet je het ook gewoon leuk vinden. Het is idd voor mij ook en soort ontvluchting. Maardat kan ik ook in Kuifje enzo. Maar ik heb zelf weer een gruwelijke hekel aan boeken die erg ingewikkelt zijn en heel realistisch (en psycholgisch) zijn. Ik denk dat het ook moeilijk uit te leggen valt, je vind het leuk of niet, niks ertussen.

Film lijkt me mooi. Boeken wil ik al een poos lezen, maar ben er niet aan toe gekomen.
Oud 10-05-2005, 07:25
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-05-2005 @ 13:36 :
Het is een soort van 'romantisch', wegvlucht sfeertje... niet dat ik het leven niet aankan maar het is zo anders, zo duister, zo... nouja, je snapt het wel denk ik. Hetzelfde heb ik trouwens met alle films uit het verleden.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 22:15
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Iemand een idee of de Engelse Narnia boeken vertaald zijn in het Nederlands en zo jah...wat zijn dan wellicht de Nlse titels?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 22:18
King Ralph
King Ralph is offline
Citaat:
SimplyABoy18 schreef op 10-05-2005 @ 23:15 :
Iemand een idee of de Engelse Narnia boeken vertaald zijn in het Nederlands en zo jah...wat zijn dan wellicht de Nlse titels?
Gewoon even bij BOL kijken.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 22:35
Severus
Severus is offline
Ik heb het boek van "The Chronicles of Narnia" (alle boeken in één volume) in het najaar van 2004 bij Amazon.co.uk besteld en het ook nog vóór de jaarwisseling uitgelezen. Ik vond de boeken best goed, maar mijn favorieten waren toch "The Lion, The Witch and The Wardrobe" en "The Voyage of the Dawn Treader."

Ik kijk wel uit naar de film, ik ben benieuwd wat ze er van hebben gemaakt.
Oud 10-05-2005, 22:36
King Ralph
King Ralph is offline
Citaat:
Severus schreef op 10-05-2005 @ 23:35 :
Ik heb het boek van "The Chronicles of Narnia" (alle boeken in één volume) in het najaar van 2004 bij Amazon.co.uk besteld en het ook nog vóór de jaarwisseling uitgelezen.
Wat is het ISBN nr. daarvan???
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 23:17
Severus
Severus is offline
Citaat:
King Ralph schreef op 10-05-2005 @ 23:36 :
Wat is het ISBN nr. daarvan???
Ik had dit boek gekocht, zie hier:

http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/...472301-2668411

Het is de paperback editie. Toen ik het kocht, was de hardcover editie nog niet uitgebracht.

Het ISBN-nummer van de paperback editie is:

0007117302
Oud 11-05-2005, 12:46
Not for Sale
Not for Sale is offline
Ik denk dat ik die niet wil zien
Ik kan hier de trailer niet zien maar dat plaatje verpest voor mij al alles

Narnia is GEEN groot, dramatisch en heldhaftig epos dat je a la Troy, LotR, King Arthur op het witte doek kan gooien. En ik vind het plaatje ook veel te duister

November en december 1996 (als ik het me goed herinner) heb ik de hele serie gelezen. Ik leefde er haast
Oud 11-05-2005, 15:44
esprit-chick
esprit-chick is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-05-2005 @ 00:39 :

gothic-fantasy-zooi?????????????????

naja, vind de boeken geweldig lees ze al sinds ik kan

weet niet of de verfilming echt n succes is... ben wel nieuwsgierig, moet ik wel toegeven
tegenwoordig verfilmen ze werkelijk ook alle boek, kunnen mensen niet meer lezen of zo?????????
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 16:25
Severus
Severus is offline
Citaat:
esprit-chick schreef op 11-05-2005 @ 16:44 :
tegenwoordig verfilmen ze werkelijk ook alle boek, kunnen mensen niet meer lezen of zo?????????
Daar heeft het niets mee te maken. Fans willen zelf heus ook wel eens hun favoriete boek op het filmddoek zien, dat betekent dan niet meteen dat ze niet goed kunnen lezen ofzo.

Ik denk ook dat het te maken heeft met het feit dat men oude klassiekers weer terug wil brengen, en een film is dan het handigste middel, want dan bereik je meteen een heel groot publiek. Voor veel mensen uit Engelstalige landen zal het zien van de film "The Lion, The Witch and the Wardrobe" puur jeugdsentiment zijn, want de boeken zijn in de jaren '50 geschreven - veel mensen zijn er dus mee opgegroeid.

Het gaat er dus met name om om dit soort klassiekers niet te laten verstoffen, maar ze weer tot leven te brengen om ze ook beter te kunnen behouden.

Als je begrijpt wat ik bedoel.
Oud 11-05-2005, 16:50
Verwijderd
Citaat:
Severus schreef op 11-05-2005 @ 17:25 :
Het gaat er dus met name om om dit soort klassiekers niet te laten verstoffen, maar ze weer tot leven te brengen om ze ook beter te kunnen behouden.
Dat vind ik ook. Er is niets mis mee om zulke bekende (en mooie, en goede) boeken te verfilmen. Dan gaan juist alleen meer mensen ze lezen.

En ik wil hem juist graag zien, ook al is het helemaal niets, ik ben gewoon benieuwd.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 17:06
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Citaat:
Not for Sale schreef op 11-05-2005 @ 13:46 :
Ik denk dat ik die niet wil zien
Ik kan hier de trailer niet zien maar dat plaatje verpest voor mij al alles

Narnia is GEEN groot, dramatisch en heldhaftig epos dat je a la Troy, LotR, King Arthur op het witte doek kan gooien. En ik vind het plaatje ook veel te duister

November en december 1996 (als ik het me goed herinner) heb ik de hele serie gelezen. Ik leefde er haast
Dat plaatje geeft een hele verkeerde indruk vergeleken met de trailer en schetsen/foto's heur!
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 17:16
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
SimplyABoy18 schreef op 11-05-2005 @ 18:06 :
Dat plaatje geeft een hele verkeerde indruk vergeleken met de trailer en schetsen/foto's heur!
Ik heb het filmpje nu wel gezien, maar ik ben niet enthousiaster geworden

(Met Lord of the Rings was ik overigens wel al in de zomer van 2001 laaiend enthousiast)
Oud 11-05-2005, 23:20
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Krijg je weer wat meer een indruk

Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 09:17
Verwijderd
Tumnus ziet er al meteen helemaal niet uit zoals ik verwachtte

Ik ontdek wel ineens allemaal Narnia-sites

The Chronicles of Narnia vind ik trouwens iets héél anders dan Lord of the Rings. Qua boeken. Zonde dat mensen ze om die reden niet lezen.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 12:43
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 12-05-2005 @ 10:17 :
Tumnus ziet er al meteen helemaal niet uit zoals ik verwachtte

Ik ontdek wel ineens allemaal Narnia-sites

The Chronicles of Narnia vind ik trouwens iets héél anders dan Lord of the Rings. Qua boeken. Zonde dat mensen ze om die reden niet lezen.
Tumnus is te zien in de trailer (geloof ik), alleen wel in een fractie van een seconde, daar ziet hij er wel een beetje anders uit nog!

Zal eens kijken of ik een screen kan maken!

Edit:

Laatst gewijzigd op 12-05-2005 om 12:55.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 11:52
Severus
Severus is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 12-05-2005 @ 10:17 :
Ik vind de boeken van Narnia ook veel belerender, kinderlijker. Hoewel zeker een plezier om te lezen, krijg je zeker wel een (christelijke) moraal door je strot gedouwd - en dan met name in het allerlaatste "Narnia" verhaal, trouwens. Dat vind ik een beetje té.
Spoiler
Oud 25-08-2005, 21:26
Verwijderd
Ik kreeg net een nieuwe trailer van een vriend van me:

http://www.apple.com/trailers/disney...iclesofnarnia/

Het ziet er veelbelovend uit ja

Ik heb de boeken niet gelezen

Toen ik op de official site las dat er wel 7 boeken zijn dacht ik..wtf je wil toch niet zeggen dat we 7 delen krijgen??

hier zag ik de delen:

http://books.narnia.com/movielanding.html

Of blijven ze bij 1 deel..ik denk het niet.

Toch weer een beetje LOTR gevoel..bijna ieder jaar een deel van een reeks
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 21:49
Uice
Uice is offline
Citaat:
MegaManX schreef op 25-08-2005 @ 22:26 :

Ik heb de boeken niet gelezen

Toen ik op de official site las dat er wel 7 boeken zijn dacht ik..wtf je wil toch niet zeggen dat we 7 delen krijgen??

Dat gaat bij Potter toch ook waarschijnlijk gebeuren?
Oud 25-08-2005, 23:26
Severus
Severus is offline
Citaat:
MegaManX schreef op 25-08-2005 @ 22:26 :

Niks nieuw, die kennen we al maanden en ook nog in een grotere versie.
Reageren

Regels voor berichten