Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2003, 20:57
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Hey,

iemand ervaring met de Nuva-Ring? Is nieuw op de markt...ik ga m morgen voor het eerst gebruiken.
Ikzelf geloof dat dit echt een uitkomst is voor vrouwen die de pil vaak vergeten zijn, je stopt de ring in je vagina en de ring stoot hormonen af...heel weinig maar, minder dan de pil. Maar het is wel veilig omdat de ring zo dicht bij je...baarmoeder enzo zit.
Je doet m na de drie weken uit om ongesteld te worden, en dan weer een nieuwe dr in.
Nouja in ieder geval...heeft iemand m ook hier?
Oud 25-05-2003, 21:40
**FrenchKiss**
**FrenchKiss** is offline
ik heb er nooit eerder van gehoord

Maar 't lijkt me ook eigelijk wel wat.. 't is dus 100% veilig, en je hoeft hem maar 1 keer in de maand een nieuwe in te doen net als een tampon ofzo??

SOrry maar 'k heb er nooooit eerder van gehoord..
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 21:44
Mariebel
Mariebel is offline
Ben ik ook wel nieuwsgierig naar, aangezien ik de pil best vaak vergeet en nog niet op een kind zit te wachten. Ben vooral nieuwsgierig of je die ring er een btje makkelijk in en uit krijgt.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 21:55
Verwijderd
ik ben er een paar weken geleden aan begonnen tot nu toe bevalt t nog wel, maar ik kan er weinig over zeggen omdat ik t maar net heb
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 22:23
Super-Eefjuh
Super-Eefjuh is offline
Maar hoe zit dat dan?! want j dauwt dus iets in j? sit dat dan niet in de weg met sexe ofzow?!

Of zit t ook helemala ergens om j baarmoedermond heen?!

Oud 25-05-2003, 22:40
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Goed ik zal het even uitleggen..

De Nuva-Ring is dus een een soort doorzichtige ring (niet zo groot), goed buigzaam. Je moet m dan duppelvouwen en inbrengen, gaat heel simpel als je tampons gewend bent, doet geen pijn ofzo, omdat ie zo buigzaam is.
De ring hoeft niet perfect te zitten je moet m gewoon doorduwen tot t niet meer verder kan (maar niet als een gek gaan duwen natuurlijk). 100% veilig kan je nooit echt zeggen, het is net zo veilig als de pil. Alleen stoot het wel minder hormonen af dus je hebt minder hormonen in je lichaam. Wat alleen maar beter is natuurlijk..! Verder als je m goed heb ingebracht heb je nergens last van, ook niet tijdens de sex...je kan ook gewoon tampons gebruiken.
Je moet m na 3 weken er dus uit halen om ongesteld te worden. Je haalt de ring eruit door je vinger erin te haken zeg maar, heel simpel, dus niet denken van: oh god ik krijg m er vast niet uit!
Daarna breng je weer een nieuwe ring in, enz.
Je kan m halen op doktersrecept enzo, kost wel duur maarja, het is dan ook een nieuw voorbehoedsmiddel.

En voor mij is het alleen maar beter, aangezien ik de pil vaak vergeet.

Overigens heeft de Nuva-ring wel bijwerkingen, dezelfde als de pil, alleen dan wel minder omdat er dus minder hormonen vrijkomen.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is?

Anders kijk op: www.nuvaring.nl
Oud 25-05-2003, 22:57
Super-Eefjuh
Super-Eefjuh is offline
Hmz.. jah idd... maar t ziet dr niet al te vriendelijk uit.. ik ben toch nooit zo helemala voor die spiraaltjes en pesaria geweest omdat k liever niet iets de hele tijd in me vagina heb...

Maar dat komt ook omdat k nou niet weet hoever t dr inan enzow.. en ik gewoon maar aan de pil blijf...
Oud 26-05-2003, 07:44
Verwijderd
Citaat:
Super-Eefjuh schreef op 25-05-2003 @ 23:23:
Maar hoe zit dat dan?! want j dauwt dus iets in j? sit dat dan niet in de weg met sexe ofzow?!

Of zit t ook helemala ergens om j baarmoedermond heen?!

gewoon er in doen als een tampon, je kunt t laten zitten als je sex hebt, je merkt weinig verschil, alleen voor de jongens is t iets meer gevoel.

je voelt t niet zitten ofzo, ook als je ongesteld bent en tampon gebruikt ook niet.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 09:03
Super-Eefjuh
Super-Eefjuh is offline
dacht dat j um dr uit moest hale als j ongesteld werd?!

Maar neej.. ik vinnut maar niks...
Oud 26-05-2003, 10:23
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
Inf Mushroom schreef op 25-05-2003 @ 21:57:
Hey,

iemand ervaring met de Nuva-Ring? Is nieuw op de markt...ik ga m morgen voor het eerst gebruiken.
Ikzelf geloof dat dit echt een uitkomst is voor vrouwen die de pil vaak vergeten zijn, je stopt de ring in je vagina en de ring stoot hormonen af...heel weinig maar, minder dan de pil. Maar het is wel veilig omdat de ring zo dicht bij je...baarmoeder enzo zit.
Je doet m na de drie weken uit om ongesteld te worden, en dan weer een nieuwe dr in.
Nouja in ieder geval...heeft iemand m ook hier?
ja ik had ook al over gedacht om het te gebruiken. laat je ff weten of het gemakkelijk is?
Oud 26-05-2003, 14:21
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Ja, ik houd je wel op de hoogte
Oud 26-05-2003, 18:35
Verwijderd
ik hou het lekker op de pil die ben ik nog nooit vergete gewoon glas water naast je bed en zodra je gaat slapen zie je die staan en neem je em in..
maar ik leg mijn pil altijd achter de kraan dus ik zie het altijd als ik me tanden poets
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 14:41
tinkle
tinkle is offline
Tis al een tijdje geleden, maar wat zijn de ervaringen? Ik wil hem zelf ook gaan gebruiken omdat ik zelf veel last heb van de hormonen die in de pil zitten... Ondanks dat ik al een hele lichte pil heb.....

Maar je hebt er helemaal geen last van dat het in je zit en zo? Tell me......
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 15:01
Verwijderd
Vraagje; gaat de betrouwbaarheid van de nuva-ring achteruit wanneer je diarree hebt? Nee toch?
En wat is de eigen bijdrage?

Weet iemand heel toevallig ook of de nuva-ring vergoed wordt en vergoed zal blijven worden? Of gaat die ook uit 't pakket?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 13:04
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 26-08-2003 @ 16:01:
Vraagje; gaat de betrouwbaarheid van de nuva-ring achteruit wanneer je diarree hebt? Nee toch?
En wat is de eigen bijdrage?

Weet iemand heel toevallig ook of de nuva-ring vergoed wordt en vergoed zal blijven worden? Of gaat die ook uit 't pakket?
ik moest er 7 of17 euro voor bijleggen geloof ik, is al een tijdje geleden,vandaar dat ik t niet meer weet, en zover ik weet blijft dat in t pakket zitten aangezien je een vrij groot bedrag ervoor moest bijleggen

En t blijft betrouwbaar omdat je niks eruit kan schijten
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 13:07
Verwijderd
Citaat:
tinkle schreef op 26-08-2003 @ 15:41:
Tis al een tijdje geleden, maar wat zijn de ervaringen? Ik wil hem zelf ook gaan gebruiken omdat ik zelf veel last heb van de hormonen die in de pil zitten... Ondanks dat ik al een hele lichte pil heb.....

Maar je hebt er helemaal geen last van dat het in je zit en zo? Tell me......
ik vond t niet echt fijn, ik kreeg tussendoor bloedingen(maar dat heb ik nu ineens met de pil ook) ik had niet dat je je ongesteldheid uit kon stellen, dat vind ik voor mezelf heel fijn omdat ik normaal 10-11 dagen ongesteld ben en kortere weken heb, en veel buikpijn.
En ik kreeg een rare misselijk gevoel in mijn zij t was geen pijn maar t scheelde niet veel.

Je voelt em niet zitten,ik had een paar keer gehad van ff voelen of ie er nog in zit,omdat het ook eruit kan gaan,maar hij bleef mooi op zijn plaats, alleen met sex voel je em een klein beetje zitten,niet dat je er veel last van hebt,maar ik vond t fijner om en dan eruit te doen.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 13:14
Pequeña
Pequeña is offline
Vriendin van mij gebruikt het ook en andere vriendin gebruikte het toen hij nog in een proefperiode was. Ze zijn er beide tevreden over. De ring schuift over je baarmoedermond dus je voelt hem niet zitten, ook niet tijdens seks. Hij is wel veel duurder, 35 euro voor 3 ringen (dus per 3 maand), ik weet alleen niet hoeveel je ervan terugtrekt.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 13:19
Verwijderd
Citaat:
Pequeña schreef op 27-08-2003 @ 14:14:
Vriendin van mij gebruikt het ook en andere vriendin gebruikte het toen hij nog in een proefperiode was. Ze zijn er beide tevreden over. De ring schuift over je baarmoedermond dus je voelt hem niet zitten, ook niet tijdens seks. Hij is wel veel duurder, 35 euro voor 3 ringen (dus per 3 maand), ik weet alleen niet hoeveel je ervan terugtrekt.
dat deed ie bij mij dus niet echt,en daar vond ik de gebruiks aanwijzing heel vaag mee, ze zeiden over de barmoedermond en de andere gewoon zoals die zat bij mij
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 16:07
@Moon
@Moon is offline
ik houd het maar gewoon bij de pil. Maar ik had volgens mij ook ergens gelezen dat t best lastig is als je die nuva-ring in hebt tijdens de sex.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 15:02
Verwijderd
Ik up dit topic om te vragen hoe de Nuva ring beviel.. Ik ga
'm over 3 weken gebruiken en wil weten of jullie nog iets speciaals zijn tegen gekomen. o.a. Infecties, eruit vallen of dat het lastig was bij het vrijen.
Zo'n informatief boekje van de fabrikant is soms iets te positief en laat alleen maar de rooskleurige kanten van het product zien.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 23:12
Verwijderd
up!

ben erg benieuwd
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten