Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2002, 15:57
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Weten jullie nog hoe het ging en wat er gebeurde toen je voor de eerste keer ongesteld was?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 16:00
vrijgezel16d
vrijgezel16d is offline
Jah dat weet ik nog goed, het was 7 januari 99, en was 13. de avond ervoor had ik al een een beetje last van mijn onderbuik en daar in die buurt. En 7 januari ging ik naar de wc, en er lag dus iets roods, ja, ik schrok wel een beetje (help slagaderlijke bloeding) Maar zo ging het dus,
Heb trouwens nooit echt last gehad van hele erge buikpuin of iets dergelijks
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 16:11
Starrie
Starrie is offline
ja.
Was op 1 december. mijn verjaardagsfeest toen ik 13 werd (ben jarig op 10 dec.)
En weet je wat we die dag gingen doen
zwemmen!!!!!
vreselijk irritant. En ik voelde me niet ineens vrouw ofzo.
niks bijzonders dus.
Oud 26-03-2002, 16:26
Piccola
Piccola is offline
Ik was 10 toen ik voor het eerst ongesteld werd. Dat vond ik heel erg! En ik kan me nog goed herinneren dat mijn oma het helemaal geweldig vond.. 'Nog een vrouw in de familie!'
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 16:55
katrientjuh
katrientjuh is offline
ik was 13 en het was juist Pasen,aangezien de winkels op Pasen gesloten waren en op Paasmaandag ook en mijn moeder alleen veel te brede gevallen met vleugels of tampons had liep ik 2 dagen rond te waggelen met een veel te breed gevleugeld ding tussen m'n benen...ik wou het hebben omdat veel meisjes van m'n klas het al hadden,maar als ik het dan had wou ik het kwijt...
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 16:59
miek_temp
miek_temp is offline
Ik was 11 en zat in groep 7. Wij moesten eigenlijk douchen na de gym en op mijn eerste dag hadden wij dus gym!! Mijn moeder had iets verzonnen dat ik toch niet hoefde te douchen. Ik vond het echt erg toen ik het werd. Heel veel buik en rugpijn. Pas sinds ik aan de pil ben is dat over.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 17:11
highlight
highlight is offline
Ik was 10, en ik had 's middags wat 'rood-spul' in mijn onderbroek. Ik ging gelijk naar mijn moeder toe en die zei toen 'dat begint op ongesteld zijn te lijken'. die avond heb ik keihard liggen janken in bed, omdat ik het niet leuk vond dat ik nu elke maand maandverband moest dragen....
Oud 26-03-2002, 17:15
Darkest Angel
Darkest Angel is offline
Yep, ik was 12 en ik was toen net op ponykamp...
Oud 26-03-2002, 17:15
-Enid-
-Enid- is offline
ik was 11, en we hadden die ochtend kerstontbijt op school ('k zat in groep acht) ik voelde me heel kut en dacht dat iedereen het zag aan mij. 'k vind het nog steeds erg kut.
Oud 26-03-2002, 17:26
Whuzz
Whuzz is offline
Wowz, wat vroeg allemaal?
10, 11... ik dacht dat het meestal zo tussen 13 en 15 gebeurde. Naja, weer wat geleerd
Oud 26-03-2002, 17:27
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Citaat:
Whuzz schreef:
Wowz, wat vroeg allemaal?
10, 11... ik dacht dat het meestal zo tussen 13 en 15 gebeurde. Naja, weer wat geleerd

Tussen 10-17
meestal ;]
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 17:43
~ Iris ~
~ Iris ~ is offline
Naja, ik was geloof ik 11. En ik had heel veel buikpijn. En plots zag ik iets roods in m'n onderbroekje! Ik gilde het uit: Wihaaa ik ben ongesteld! Want ik was zo blij dat ik dat voor mijn 2jaar oudere zusje had!
-x-x-x-
Oud 26-03-2002, 17:58
Unexplained
Unexplained is offline
-> l&g
Verwijderd
Ik was... 14, het was op 12 september 1999, de dag vóór mijn zus haar verjaardag.
Het was afschuwelijk, juist omdat ik meteen heel erg ongesteld was. Ik voelde me heel vies en ging onwijs vaak naar de wc.
Mijn moeder vond het fantastisch, mijn vader pestte me er telkens mee en mijn zus hield maar niet op met zeggen:'Je kan al je vragen aan mij stellen, hoor!'

Natuurlijk moest mijn oma het ook weten (mijn moeder belde haar daarvoor op) en ze was helemaal in de wolken...

Met citaat reageren
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
-> l&g
k
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 18:40
Paige
Paige is offline
Ohw ja..Dat weet ik nog goed..Het gebeurde een maand voor mijn 11e verjaardag..Ik keek in mijn onderbroek (ja hee, dat doe ik altijd ) en zag wat rood/bruin erin zitten..Ik dacht echt van: whatever..Afijn..Komt mijn moeder omstreeks 13 uur naar me toe..Lieverd, volgens mij ben je ongesteld geworden..Met die vuile onderbroek dus voor haar uit houdend..Ik schreeuwen: NEEE ECHT NIET!! JE LIEGT!!!!
Toen is mijn moeder weggegaan en heb ik vervolgens de hele middag gehuild..
Hoor ik die avond mijn moeder aan de telefoon tegen mijn tante: ja ze is vandaag voor het eerst ongesteld geworden...grrr kill
Netzoals met mijn 1e bh..Ging ze ook gelijk tegen haar zussen vertellen..zucht..
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 18:45
lake bodom
lake bodom is offline
geen idee hoe oud ik was..
ik denk iets van 13 ofzo, t was een keer in een vakantie, toen we bij koningshof waren (was altijd heel gezellig) ik ging naar de wc, en opeens zag ik allemaal bloed, schrok een beetje, maarja, was snel weer over.. ik dus naar me moeder, vragen of ze maandverband voor me had.. en verder nix
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 19:02
Breg
Breg is offline
ik was 11 en vond het echt vreselijk. Ik durfde eerst ook niks tegen mn moeder te zeggen en hoopte dat het vanzelf weer weg zou gaan en nooit meer terug zou komen .
Oud 26-03-2002, 20:10
Verwijderd
*is nog nooit ongesteld geworden*

Hoe kan dit?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 20:12
Kat
Kat is offline
ik was een jaar of 11... Toen moest ik net in groep 8 op schoolkamp... ikke balen...
Oud 26-03-2002, 20:33
vigor mortis
vigor mortis is offline
hell, ik heb het verdrongen allemaal.. ik geloof dat ik iets van uh.. 13 was en ik ben me helemaal de teringtyfus geschrokken.
en echt iedereen was kei vroeg hier!
Oud 26-03-2002, 20:52
Verwijderd
hmm kwas geloof ik 11...
tja ik weet niet, ik verwachte het al want had er al zoveek over gehoord..je weet wel, meiden onder mekaar
mn moeder feliciteerde me er toen mee, dat vond ik toch zoiets raars...
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 20:57
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Bazz schreef:
*is nog nooit ongesteld geworden*

Hoe kan dit?
Lijkt me ook hoogst onwaarschijnlijk voor een jongen.
Oud 26-03-2002, 22:19
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
wauw, wat zijn jullie allemaal vroeg. ik werd het 1 dag voor mijn 16 verjaardag (kwas de enige in de klas die nog nie ongesteld was ) kwas blij dat ik het laat werd lijkt me toch nix om op je 10e of 11e al ongesteld te zijn.

maja wat ik er van vond enzo? nouja khad die avond wat buikpijn, maar khad zoiets van ìk kan nu echt nie ongesteld worden....nee hoor das nie mogelijk....naja dus wel, maar voor de rest nix

[Dit bericht is aangepast door nathalie (26-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 23:49
miep
miep is offline
ik was ook 11,
eerste keer was het gewoon een beetje bruin, en volgende maand pas echt ongesteld, maar ik had het ook al een beetje verwacht, zoals 1 hier boven schreef, meiden onder elkaar enzo, ik vond het wel leuk dat ik ongesteld was, gewoon "vrouwelijk" maargoed, het echt ZIJN, nee, dat was minder prettig, alhoewel ik het eerste jaar nooit zo heel erg ongesteld had, en last van buikpijn had ik toen ook noet niet.. dat is daarna, helaas, wel veranderd.
Oud 27-03-2002, 00:05
Verwijderd
Ik weet alleen nog dat ik 12 was, voor de rest weet ik er eigenlijk niks meer van ...
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 10:21
*Sneeuwmuts*
*Sneeuwmuts* is offline
ik werd het 2 dagen voor mijn 14e verjaardag...met een witte broek aan!! schrok me te pletter, had er nog helemaal geen zin in!! toen aan mn moeder verteld en dawasset...
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 12:24
my baby
my baby is offline
ik was laat, op m'n 14de,
ik vertelde het aan me moeder en die kwam later met een rode roos aanzetten.......
omdat ik nu een vrouw geworden was.
lief he ?

kus my baby
Oud 27-03-2002, 13:23
juultje_moi
juultje_moi is offline
Ola!!

Sjoo... ff zeggen wat iedereen al gezegd heeft: WAT IS IEDEREEN HIER VROEG!!

Ik was zelf 15 toen ik voor het eerst ongesteld werd. Maar ik wist alles er al van... Dus ik ben absoluut niet geschrokken, was eerder blij dak tenminste 'gezond' was... Want al mijn vriendinnen enzo waren allang ongesteld...

Nu heb ik liever dat het nooit gekomen was...

Kus Juul
Oud 27-03-2002, 13:27
juultje_moi
juultje_moi is offline
Ola!!

Sjoo... ff zeggen wat iedereen al gezegd heeft: WAT IS IEDEREEN HIER VROEG!!

Ik was zelf 15 toen ik voor het eerst ongesteld werd. Maar ik wist alles er al van... Dus ik ben absoluut niet geschrokken, was eerder blij dak tenminste 'gezond' was... Want al mijn vriendinnen enzo waren allang ongesteld...

Nu heb ik liever dat het nooit gekomen was...

Kus Juul
Oud 27-03-2002, 15:14
Verwijderd
ik weet het ook nog goed het was de zomer van 1997 en ik had al een hele week extreme buikpijn gehad. ik was toen in amerika op vakantie en die dag gingen we naar ehm seaworld. desondanks hele leuke dag gehad
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 16:33
Kleine A*
Kleine A* is offline
nou dat was afgelopen zomer...
maar het was meer bruine afscheiding de eerste 2maanden en toen lag dr ineens een plens bloed in me onderbroek
Oud 27-03-2002, 16:52
A loved one
A loved one is offline
Met 11 jaar, zat net in de brugklas, maar ik was nogal misselijk dus was ik thuisgebleven. Toen kregen we gebakjes (mijn vader: "krijgen we dit elke keer als je ongesteld bent?")...

Love
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 16:58
Sophietje12
Sophietje12 is offline
Het was in groep 8, ik was 12,5 en het was net na de meivakantie. Ik had net een mooie witte broek aan en die maandag had ik 's avonds allemaal opgedroogd bloed in mijn onderbroek. Dinsdag weer en ben toen huilend naar mijn vader gerend ( mijn moeder was niet thuis) Hij zei dat ik ongesteld was en dat ik een inlegkruisje in moest doen, geen goed idee...... Ben gelukkig nie doorgelekt. Mijn moeder vond het trouwens zo geweldig, ik kreeg een nieuw truitje
Oud 27-03-2002, 18:49
Onbekende
Onbekende is offline
Dat was op de memorabele datum van 15 mei 1997... Een maand voordat ik 14 werd. Ik ontdekte het op school, maar snapte eerst niet helemaal wat het was, want ik had niet verwacht dat het roodbruin, zou zijn, ik had helderrood verwacht... Thuisgekomen trok ik een schone onderbroek aan en stopte deze in de wasmand, mijn moeder kwam later vragen 'ben je ongesteld geworden...'.
Ik had geen buikpijn. Toen nog niet...
Oud 28-03-2002, 02:09
miep
miep is offline
wat kunnen sommigen dat grappig in detail vertellen
en dat sommige moeders helemaal gebak en rozen in huis haalde nou, dat was bij mij niet 't geval! ik weet trouwens wel dat m'n zus het wel leuk vond enzo, "dat haar zusje" er nu ook bij hoorde
en de datum weet ik al helemaaaaaaal niet meer! of trouwens, dat was in februari ofzo, ja gelijk met de mini-play back show

[Dit bericht is aangepast door miep (28-03-2002).]
Oud 28-03-2002, 17:00
Smiley_Knorretje
Smiley_Knorretje is offline
Citaat:
^AmArU^ schreef:
Weten jullie nog hoe het ging en wat er gebeurde toen je voor de eerste keer ongesteld was?
ik kan me niet voorstellen dat jou dat interesseert, maar goed

Ik was 11, het begon begin december en het duurde wel tot de kerst ofzo
Ik dacht echt: houdt het nou noooit op?
M'n moeder vond het wel leuk enzo (die had me al gewaarschuwd dat het bij haar de eerste keer ook 2 weken duurde) en van m'n vader kreeg ik een cadeautje
Oud 29-03-2002, 15:19
Roosa
Roosa is offline
Ik werd het toen ik 11 was geloof ik.
Ik zag opeens van dat rood/bruine spul en ik schrok me dood. Toen zei ik het tegen me moeder, die zei van o dan wordt je ongesteld, hier is maandverband, en zo werkt het blabla.
Maar ik wilde NIET ongesteld zijn en moest heel hard huilen en wilde ook vooral geen maandverband, dus deed maar wc papier in mn broek..
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 15:44
ZzZzJaNtAlZzZzkiE
ZzZzJaNtAlZzZzkiE is offline
hahahha...........ik dacht dat ik in me broek gepoept had
Oud 29-03-2002, 17:02
Verwijderd
ik was 12 .. bijna 13 geloof ik.
ojah en ik vond het heel stoer hahah.
Tóen wel jah.
Twas geloof ik in augustus, en ik was heeeel gestressd die dag, dus ik schrok me de pleuris.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 17:27
girl1
girl1 is offline
ach dat was verschikkelijk
Ik was 12 jaar en mijn beste vriendin was bij me. We zaten toen nog op turnen en we gingen de spagaat oefenen.
Op een gegeven moment zegt mn vriendin , ben je ongesteld ofso. Dus ik zo huh,ik was nog nooit ongesteld geweest, dus ik kijken daar beneden, was mn hele slipje rood. Ik vet voor lul dus. Ik zo kuttt..

Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 17:42
Ninnoc
Ninnoc is offline
ik was laat en was daar vij blij mee.
ik was net 15 en het is 's nachts gebeurt ik merkte het 's ochtend. schrok ff maar ben gaan douchen en nix aan de hand, nooit echt erge last van gehad in de zin van pijn in mijn buik/rug. Het was alleen niet erg fijne timing, mijn ouders waren weg en mijn opa en oma pasten een weekje op die dag zo ik bij een vriendin blijven slapen. Ik heb het aan mijn vriendin vertelt en aan mijn mama toen ze terug was en die belde het meteen de hele familie rond en ik kreeg een medalion ik voelde me helemaal niet opeens vrouw ofzo
Oud 30-03-2002, 20:33
AgainstTheGrain
AgainstTheGrain is offline
13, Was er zelf nogal nuchter onder mijn mijn moeder, die vond het Geweldig..*sjucht*
Met citaat reageren
Oud 31-03-2002, 10:09
I_am_anouk
I_am_anouk is offline
pijnlijk. Veel vloeien. Tampon deed zeer.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2002, 20:38
just.a.girl
just.a.girl is offline
ja,k zat nog in groep 8 volgens mij(12)k werd 's nachts wakker toen ging k naar de wc en zat er bloed in m'n onderbroek, k schrok me rot,snel een ander onderbroek aangedaan an gaan slapen,'s ochtens had m'n moeder die onderbroek gezien en gezegd dat k ongesteld was geworden.k begon te huilen( )toen zei m'n moeder dat k wel die ochtend thuis mocht blijven(t was een woensdag dus 's middags vroeg uit..)
verder heeft ze tegen niemand vertelt behalve tegen m'n vader d8 k k weet ook nog wel dat k eerst geen maandverband wou,k wisselde elk kwartier m'n onderbroek uiteindelijk heeft ons mam me toch overgehaald..
Met citaat reageren
Oud 31-03-2002, 21:40
Heelduh
Heelduh is offline
Ik was 12, het was op een zaterdagavond, en had opeens een rode vlek in m'n onderbroek, dus ik naar m'n moeder, die gaf me toen wat klein maandverbandje. Het was nog helemaal niet veel ofzo, en ik weigerde sowieso die dikke plakken maandverband. Na twee dagen was het wel over dacht ik... Tot ik op school naar de wc ging en er dus veel meer bloed was!!! En ik dus m'n tas in de gang had laten staan... Ik ben die wc uitgerend, heb die tas (waar maandverband inzat) meegesleurd, snel de wc weer in... vreselijk!!!

Toen in de les stiekem tegen m'n vriendin verteld dat ik "het" was geworden. Ik vond het nogal beschamend toen wilde ook absoluut niet dat m'n moeder dit soort vrouwenzaken tegen m'n vader zou zeggen

Ach, en nu is het zo gewoon en zo irritant en altijd in vakanties....

Oud 01-04-2002, 10:18
PiNoW
PiNoW is offline
ik was 11 ent was op 31 december
ik schrok me dood en durfde nix tegen men moeder te vertellen, maar ze kwam er wel achter (duh) en ik had gigantische buikpijn en ik heb liggen janken in bed ( )
maar ik as der al snel aan gewend
(en ik kreeg geen rozen of kadootjes van men moeder)
Oud 01-04-2002, 19:43
Verwijderd
ik was 13
en ik werd ongesteld
en ik had het idee dat ik leegliep en dat iedereen aan me kon zien dat k ongesteld was

viel tuurlijk mee, keb er niet zo veel last van, soms btje buikpijn maar het kan erger
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 10:21
Kat
Kat is offline
Goh, iedereen kreeg hier rozen en kadeautjes enzo... ik heb weer iets gemist hoor...
het enige wat ik gekregen heb is een pakje maandverband... nouwja, daar had ik toen meer aan dan aan rozen, das waar...
Oud 02-04-2002, 12:32
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Dat was in november 2000, ik was dus 14 jaar. Ik zat op school en toen ik naar de wc ging zag ik ineens allemaal bloed Dus toen ben ik naar huis gegaan, want ik had natuurlijk geen tampon of maandverband mee ofzo. Kom ik thuis komt m'n moeder gelijk met een heel pak maandverband. Nou ik had ongeveer 't idee alsof ik een luier aan had ofzo met zo'n ding tussen m'n benen M'n zus kwam gelijk met een doos tampons aan zetten en gaf nog allemaal instructies erbij. Ze waren volgens mij er meer opvoor bereid dan ikzelf

Dus ik de volgende dag naar school met m'n maandverbandjes (tampons deden pijn). Lek ik die dag gelijk door Nu ben ik elke keer als ik ongesteld ben als de dood dat ik doorlek
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten