Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-07-2003, 20:30
dawnie
dawnie is offline
binnenkort heb ik een intakegesprek bij de lingewal in zetten. is het na zo´n gesprek nu zeker dat je opgenomen wordt? ik wil echt niet..
Oud 25-07-2003, 20:40
dyfusica
dyfusica is offline
hmm weet niet echt wat voor intake je bedoeld

maar ik ga er even vanuit dat het een riagg achtig iets is.. in dat geval, nee.. Ik geloof zelfs dat dat meestal niet zo is

Een intake gesprek is gewoon een gesprek om je te leren kennen, en aan de hand daar van beslissen ze hoe ze je behandelen

als dit niet over een RIAGG iets is, negeer deze post dan maar
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 20:42
Quiana
Quiana is offline
Hangt ervan af, wat er uit het gesprek komt ed.
Volgens mij kom je met een slechte instelling
minder snel in aanmerking voor een (vrijwillige) behandelopname,
maar dat kan ik ook fout hebben.

Als je niet zelf wilt, en je bent wel een gevaar voor jezelf
en omgeving, kan je ook een RM (dat je dus door de rechter
gedwongen wordt) krijgen.
Als het goed is kan je dan ook niet weglopen ed,
omdat je dan hoe dan ook terug moet,
terwijl je met een vrijwillige opname wel 'mag' weglopen.

Waarvoor word je evt. opgenomen?
Oud 25-07-2003, 20:55
dawnie
dawnie is offline
Het is dus niet voor het riagg, het riagg heeft me juist daar aangemeld voor een jaartje intern..

En tja, waarvoor.. Zit nu ongeveer twee jaar in een depressie. Weet niet waardoor of hoe ik eruit moet komen. Met het riagg kwam ik ook gewoon absoluut niet verder. Aantal suicide-pogingen enzo.

Maar nu het nieuwe schooljaar zo weer begint, wil ik het liefst eigenlijk gewoon met een nieuwe start beginnen, ookal weet ik dat een opname misschien wel beter is. Zucht..
Oud 25-07-2003, 21:12
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
dawnie schreef op 25-07-2003 @ 21:55:
Maar nu het nieuwe schooljaar zo weer begint, wil ik het liefst eigenlijk gewoon met een nieuwe start beginnen, ookal weet ik dat een opname misschien wel beter is. Zucht..
Als je met je problemen blijft zitten, heb je niet echt
een nieuwe start lijkt me?
Met een opname heb je de kans om echt goed aan
je problemen te werken, ermee om te leren gaan etc etc.
Ja, misschien verlies je een (hoop) tijd ermee,
maar daarmee heb je wel een eerlijkere nieuwe kans.

Plus, dat als het zo slecht gaat dit jaar dat een opname
alsnog nodig is, je alleen maar meer tijd verliest.

Nouja, ik snap je wel, heel goed zelfs, wil alleen zeggen
dat het zonde zou zijn om tijd en kansen te missen
doordat je nu dit laat gaan zeg maar..
Oud 25-07-2003, 21:18
MissManson
MissManson is offline
Citaat:
dawnie schreef op 25-07-2003 @ 21:30:
binnenkort heb ik een intakegesprek bij de lingewal in zetten. is het na zo´n gesprek nu zeker dat je opgenomen wordt? ik wil echt niet..
uhhh als jij niet wilt dan zou ik niet gaan.....ik weet niet hoe oud je bent maar vanaf 16 jaar mag je niet meer gedwongen opgenomen worden.....succes
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 09:19
Verwijderd
Ik sluit me bij *luna* aan. En wat heb je er aan als jij je verrot voelt? Schiet je niet echt iets mee op. En als je je verrot voelt, dan wordt school ook veel moeilijker, haal je het misschien ook niet. Kun je denk ik beter een jaar ertussen uit gaan en het dan weer proberen. En wat is er nou belangrijker, jij of school? (En wat heb je aan school als jij depressief bent en alles wat daar nog meer bij komt?)
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 14:15
Eend
Eend is offline
Citaat:
dawnie schreef op 25-07-2003 @ 21:55:
Het is dus niet voor het riagg, het riagg heeft me juist daar aangemeld voor een jaartje intern..

En tja, waarvoor.. Zit nu ongeveer twee jaar in een depressie. Weet niet waardoor of hoe ik eruit moet komen. Met het riagg kwam ik ook gewoon absoluut niet verder. Aantal suicide-pogingen enzo.

Ik zal je als ervaren opnamer kunnen adviseren om die opname te kiezen. Ik heb ook wel eens gedacht, dat een nieuw schooljaar me zou kunnen helpen, er kwam juist het tegengestelde uit. Juist doordat ik het schone van een nieuw schooljaar van mezelf eiste, viel ik telkens opnieuw in teleurstellingen en werden mijn angsten steeds groter.

Opname is vast beter voor je, maar wie ben ik om daar wat over te zeggen? Iemand die bezig is met dr vijfde opname en nog steeds geen school in de ogen durft te kijkken.

Het is een lastige keus en ik hoop dat je het goed af gaat.

Liefs

Eendje
Oud 26-07-2003, 14:17
Eend
Eend is offline
Citaat:
MissManson schreef op 25-07-2003 @ 22:18:
uhhh als jij niet wilt dan zou ik niet gaan.....ik weet niet hoe oud je bent maar vanaf 16 jaar mag je niet meer gedwongen opgenomen worden.....succes
Tuurlijk kan je boven je 16de gedwongen opgenomen worden! Alleen niet door je ouders. Als je dan gedwongen moet worden komt vaak politie en rechter erbij van pas. Iemand van mn afdeling had een hele map vol met allemaal brieven van haar advocaat en de rechtbank. Echt ziek gewoon, maarja... Ze is uiteindelijk weggestuurd omdat ze iemand bedreigde met een mes, omdat iemand tegen haar zei, dat haar moeder dood moest, terwijl die moeder al ernstig ziek is.

Echt
Oud 30-07-2003, 19:06
Fantôme
Fantôme is offline
ey

een intake gesprek, is volgens mij voor hun om jou te leren kennen, maar ook andersom, om voor jou erachter te komen wat je kunt verwachten.
je bent na zo'n intake volgens mij nog nix verplicht.
sterkte en succes met het nemen van de beslissing!
Oud 30-07-2003, 19:19
gothicje
gothicje is offline
dat je een intake gesprek heb betekend niet automatisch dat je word opgenomen, maar als je door het riagg ben gestuurd is er natuurlijk kans van wel
kijk eens wat het beste voor je is, je kan het misschien wel helemaal niet leuk vinden maar als het helpt wat zou je dan doen
langer blijven zitten met je problemen en maar blijven piekeren
of ff weg gaan van alles en alles op een rijtje zetten en aan alles werken en daarna helemaal fris terug komen en echt goed aan je school beginnen een echt nieuwe start maken omdat je dan de meeste problemen wel opgelost zal helpen
okeej ik stel het nou heel simpel maar wat vindt je het belangrijkte???
Reageren

Regels voor berichten