Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-01-2005, 20:32
Sasbeest
Sasbeest is offline
Moest vandeweek oppassen, en dat jongetje strafte zichzelf (en mij ook een beetje, nouja straffen ) al. Helemaal overstuur, brullen, boos zijn, en toen moest hij overgeven. Tja, dat vond hij niet zo leuk. Ik ook niet, maar toen was hij in ieder geval wel stil...

Hoe ga jij daarmee om? Straffen, negeren, niets?
Oud 31-01-2005, 21:07
Verwijderd
Het is belangrijk dat je overwicht hebt bij kinderen, als je iets zegt, dan moet je dat ook uit de grond van je hart menen. Je moet echt uitstralen dat het serieus is.

Als je met deze gedachte met de kinderen om gaat, zul je zien dat je lichaamstaal ook automatisch zal veranderen door je eigen gedachten.

Mensen (ook kinderen) letten indirect ontzettend veel op lichaamstaal en voelen heel goed aan wanneer ze tegen iets in kunnen gaan en wanneer niet. Ze proberen je contenu uit.

Laatst gewijzigd op 31-01-2005 om 21:12.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 21:50
Lente
Lente is offline
wees duidelijk en consequent, das denk ik het belangrijkste
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 23:22
Fantôme
Fantôme is offline
ik wou iets typen, en toen zag ik dat Lente het al had gedaan.
Wees bij kinderen iig duidelijk dus! Kinderen hebben behoefte aan duidelijkheid. En ik weet niet hoe oud ze zijn, maar het is al vaak onduidelijk dat mama (en papa) weggaan en er iemand anders komt. Het is handig van te voren met een kind af te spreken hoe laat hij/zij naar bed gaat en wat voor beloning er tegenover staat als hij/zij 20 minuten (ik noem maar wat) voor bedtijd zijn/haar tanden gaat poetsen. (bijvoorbeeld een extra verhaaltje voor het slapen gaan). Afhankelijk van de leeftijd van de kinderen kan je duidelijk maken dat papa en mama er de volgende ochtend, als ze wakker worden, er gewoon zijn.

ow, en als je dan duidelijk bent, leef het dan ook na. (als je van te voren zegt dat een kind iets niet mag als hij niet op tijd zijn tanden poets, voer het dan ook uit! dus écht geen verhaaltje dit keer!).

xxx fantome
Oud 01-02-2005, 06:55
Verwijderd
Duidelijk zijn, ik heb wel eens opgepast op een jongentje van 12, en die ging toen ik zei "ik moet ff mijn boeken naar school terug brengen" meteen zijn vriendjes bellen van "Er is feest bij mij thuis, kom je ook?"

Toen heb ik hem maar mee naar mijn school genomen en de rest van de dag stil gehouden met playstation spelletjes (wát een geweldige uitkomst) en dvd's (scary movie gehuurd voor 'm )
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 07:14
Verwijderd
Ligt er aan hoe oud het kind is en waarom het op een bepaalde manier reageert. Mijn neefje en nichtje zijn ook vaak helemaal overstuur als hun ouders weggaan, gaan ook brullen, zijn ook boos, enz. Maar ik vind het raar om een kind daarvoor te gaan straffen. Ik probeer altijd uit te leggen dat pappa en mamma ook weer terug komen en ze daarna af te leiden, bv. door de tv aan te zetten of een video op te zetten, werkt over het algemeen prima. Echt hele rare dingen heb ik nog niet mee gemaakt tijdens het oppassen, als ze eens iets raars doen (wat in mijn ogen ieder kind doet), dan zeg ik er wat van of ik negeer het en dan houdt het meestal wel op.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 09:45
Balance
Balance is offline
Probeer je meer te richten op het belonen dan op het straffen.
Als ze lekker rustig bezig zijn kun je ze dat zeggen. Een compliment lijkt simpel, maar wordt toch erg graag gekregen. Desnoods kun je ook een keer een snoepje geven als beloning (omdat je zó rustig aan het spelen bent).
Verder kun je ze ook kleine keuzes bieden ipv alles opleggen. Bijvoorbeeld: je mag kiezen: óf je gaat nu in de douche en dan kan je daarna nog gtst zien óf je blijft nu nog even televisie kijken, maar dan moet je wel tijdens gtst douchen'.
Dan weten ze ook waar ze aan toe zijn dan als jij plots tijdens gtst zegt: je moet nu douchen.
Oud 01-02-2005, 17:25
11568
11568 is offline
En ruim van tevoren melden wanneer ze naar bed moeten. [Zo, als dit is afgelopen ga je naar bed hoor!]
En geen discussies aangaan. Niet onderhandelen. Consequent zijn. Dit heb ik ongeveer geleerd na 3 jaar oppassen
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 17:17
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
oppassen lijkt relax maar het is af en toe zo niet leuk.

Ik heb ook een oppasgezin en dat meisje wil nooit slapen als ik kom, altijd mama bellen en maar weer uit bed komen dat het niet lukte.... Toen heb ik gezegd: En nu blijf je in je bedje liggen en als de grote wijzer op de 12 staat en jij slaapt nog niet dan mag je het weer komen zeggen

vervolgens sliep ze....
Oud 03-02-2005, 18:28
sebastiaan1987
sebastiaan1987 is offline
je moet het doen zoals ik:

aankomen als de kinderen op bed liggen...dan zijn ze dus rustig..
en dan ook nog s kinderen uitkiezen die rustig zijn en dus niet snel wakker worden..

niet dak veel oppas hoor..soms bij mn tante..en dan kom ik om 9/10 uur en slapen ze al
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 20:02
Verwijderd
Ik pas ook op op twee jongetjes van 3 en 7 en die jongste kan soms heel druk zijn en dan die andere helemaal opjutten. Dan laat ik de oudste even op zn kamer zitten en kalmeer ik de jongste. Ik zeg, in niet teveel woorden "Dat was even leuk, maar nu is het klaar anders dan ga je direct naar bed." niet meer en niet minder, het moet wel simpel blijven, hij is immers nog maar 3.

verder heb ik ook een oppaskindje van een jaar of 10 die ADHD heeft, dan kan echt drama worden, als die zijn zin niet krijgt. vind ik wel moeilijk. maar ik probeer compromisen te sluiten, het komt eigenlijk altijd wel goed. + ik krijg daar 10 euro per uur, dat helpt ook wel
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 08:16
Storm
Storm is offline
Citaat:
sebastiaan1987 schreef op 03-02-2005 @ 19:28 :
je moet het doen zoals ik:

aankomen als de kinderen op bed liggen...dan zijn ze dus rustig..
en dan ook nog s kinderen uitkiezen die rustig zijn en dus niet snel wakker worden..

niet dak veel oppas hoor..soms bij mn tante..en dan kom ik om 9/10 uur en slapen ze al
Die keuze heb je niet altijd, de meeste ouders gaan als ze een oppas nodig hebben we eerder weg dan 9/10 uur. Je kunt dan moeilijk zeggen "nee, ik kom pas om 9 uur".
Reageren

Regels voor berichten