Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2005, 20:40
Verwijderd
Ik ga vanaf volgende week oppassen op een babytje van 3 maanden. Harstikke leuk, is mn eerste oppasadresje. Maar goed, hoeveel kan ik per uur vragen?
denk zelf 2.5 - 3 euro per uur. Maar wat is redelijk?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-09-2005, 20:44
Rachel
Rachel is offline
Ik krijg dat meestal ook
Naja, meestal is het 2.5 per uur {ongeacht hoe oud ze zijn etc.} maar meestal krijg ik altijd wel wat meer {als het bijv. op 12.50 uitkomt, dan ronden ze het af naar 15, en dat is eigenlijk overal, haha}
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 20:47
Verwijderd
Ik pas 5 dagen per week op een ventje van 2jaar, van 16.00 tot officieel 18.00, maar het loopt regelmatig uit tot 20.00.

Ik krijg 3 euro per uur, en ik krijg sowieso 2 uur uitbetaald (het komt af en toe voor dat ik voor 6 uur klaar ben, dus ik ga nooit weg met minder dan 6€)...
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 20:59
Verwijderd
Ik ga wel gewoon op 2.5 euro zitten denk ik, en dan wel zien wat ze geven.. uberhaupt of ze het gewoon over maken of dat ik het contant krijg.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 21:02
Go
Go is offline
Citaat:
Anneka schreef op 21-09-2005 @ 21:59 :
Ik ga wel gewoon op 2.5 euro zitten denk ik, en dan wel zien wat ze geven.. uberhaupt of ze het gewoon over maken of dat ik het contant krijg.
Zet dan eerst op 3 euro (of hoger) in. Als dan onoverkomelijk hoog is hoor je het vanzelf wel (wat waarschijnlijk niet zo zal zijn).
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 21:08
Pierreke
Pierreke is offline
Ik krijg gewoon per keer betaald...meestal € 10,- of 12,50 euri...
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 07:35
Verwijderd
Ik heb één keer opgepast op een meisje van 7 en een jongentje van 3 en daar kreeg ik €3 p/uur voor.

Mijn vaste oppasadres betaalt me €2,50 per uur en dat zijn twee kinderen (1tje van 11 en 1tje van bijna 13).

Als je het nou inzet op €3,00 kan je altijd afzakken naar €2,50 en dan zit je toch op je prijs die je eigenlijk wil.. En vaak ronden ze als het later wordt dan gepland (een uur/ander half uur later) af naar boven bij mij.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 08:10
Jolt
Jolt is offline
Ik zou gewoon wachten wat ze je geven
Oud 22-09-2005, 08:53
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij de buren kreeg ik 2,50 per uur. Vaak 5 euro voor een avond maar dat was dan met de babyfoon en meestal was er toch niets, als er wel wat was kreeg ik meestal meer. Ik kreeg soms ook niets als er niets was maar dan wel extra als ik er de hele avond gezeten had enzo.

Bij mijn oppasadresje van kennissen kreeg ik 3,80 per uur maar dat hadden ze zelf aangeboden. Hij had het omgerekend daar wat hij vroeger altijd gaf en dat was 8 gulden per uur.
Oud 22-09-2005, 09:37
Verwijderd
ik kreeg 2,50 per uur als het kind sliep en 3,00 per uur als-ie wakker was. En 3,00 toen het om een kind én een baby ging. Ik was toen 15-18. De uren werden afgerond naar boven (dus 2 uur en 20 minuten telde als 3 uur)
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 13:18
Sasbeest
Sasbeest is offline
Ik krijg meestal 3 euro per uur, en als het later wordt dan 00.00, krijg ik nog wat extra. Kindje is 2,5, en is meestal al in pyama als ik kom. Hoef hem dus alleen maar in bed te leggen, verder niets.
Oud 22-09-2005, 14:50
Miracle
Miracle is offline
Misschien dat je hier nog wat aan hebt.
http://www.nibud.nl/consumenten/cons...=kinderen&id=9

Ik krijg zelf maar 2 euro per uur, terwijl het rijke mensen zijn en ik te schijterig ben om er geld voor te vragen.
Oud 22-09-2005, 15:50
angel_girl
angel_girl is offline
Ik krijg 4.5 euro per uur en het wordt ook nog flink afgerond

Heb ik het toch goed voor elkaar als ik het hier zo lees
Oud 22-09-2005, 16:58
Femic
Femic is offline
Ik krijg 3 euro per uur voor een meisje van 3. Maar vraag anders gewoon wat zij een beetje normaal bedrag vinden en als zij het aan jou overlaten, zou ik 3 euro zeggen.
Oud 22-09-2005, 19:11
freakinaround
freakinaround is offline
ik krijg 5 euro per uur voor 2 kinderen van 1 en 2 jr.
Oud 23-09-2005, 06:45
bj0etiejfreak
bj0etiejfreak is offline
ik krijg 15 euro voor een avondje.. dat is dan meestal van half 8 tot half 12 ongeveer, het ventje is 11
Oud 23-09-2005, 07:38
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Sasbeest schreef op 22-09-2005 @ 14:18 :
Ik krijg meestal 3 euro per uur, en als het later wordt dan 00.00, krijg ik nog wat extra. Kindje is 2,5, en is meestal al in pyama als ik kom. Hoef hem dus alleen maar in bed te leggen, verder niets.
Je leest hem of haar niet eens een verhaaltje voor

Slechte zaak!

Ik deed dat altijd
Oud 23-09-2005, 09:28
11568
11568 is offline
Ik doe het niet meer voor minder dan 3,50 per uur. Je verneukt er vaak toch een zaterdagavond voor.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 10:05
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Een vriendin van mij krijgt 5 euro per uur
Oud 23-09-2005, 14:05
HereIAm
HereIAm is offline
Bij beide oppasadresjes ongeveer 3.50 per uur, het wordt altijd naar boven afgerond. Vind ik echt meer dan genoeg. Je leest een verhaaltje voor, brengt het kind naar boven en de rest van de avond hang je op de bank.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 14:09
Verwijderd
Citaat:
11568 schreef op 23-09-2005 @ 10:28 :
Ik doe het niet meer voor minder dan 3,50 per uur. Je verneukt er vaak toch een zaterdagavond voor.
Hmm het is toch maar op een dinsdag avond waar ik anders nutteloos op de bank hang, ga dan liever betaald tv kijken. Bij mn andere baantje verdien ik wel veel meer, 5.40 per uur, maar goed.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2005, 12:00
Dolores
Dolores is offline
Citaat:
Anneka schreef op 23-09-2005 @ 15:09 :
Hmm het is toch maar op een dinsdag avond waar ik anders nutteloos op de bank hang, ga dan liever betaald tv kijken. Bij mn andere baantje verdien ik wel veel meer, 5.40 per uur, maar goed.
Maar daar moet je ook meer doen dan alleen maar tv kijken.
Ik krijg ongeveer 3 euro per uur, hebben we nooit echt afgesproken, maar dat is waar het wel op neer komt.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2005, 19:50
coopergirl
coopergirl is offline
Ik kreeg altijd voor een hele avond oppassen 5 euro (dan moest ik op 4 jonge kinderen oppassen) Volgens mij mag je best 2,50 per uur vragen..
Oud 24-09-2005, 20:36
Verwijderd
Ik krijg 9 euro voor ongeveer 2 uur, ik krijg dus ongeveer 4,5. Dat is best wel veel volgens mij, ik zou 't voor minder ook wel doen. Beetje tv kijken, beetje lezen, beetje geld verdienen : )
Alleen is een baby wel heel erg vervelend, ik pas op een jongetje sinds dat hij zes weken oud was, de eerste maanden waren elke avond rondjes door het huis lopen omdat hij anders niet stopte met huilen.. zodra ik even wilde gaan zitten begon het gebrul weer.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2005, 22:12
Tom Thumb
Tom Thumb is offline
Ik kreeg 1,80 per uur voor 3 kinderen, waaronder 1 met downsyndroom. Scheelde dat ik het leuk vond
Oud 25-09-2005, 08:57
Verwijderd
Voor één baby zou ik het op €2,50 per uur houden.

Zelf kreeg ik vroeger 5 gulden per uur (waren twee of drie kinderen), nu krijg ik bij het ene gezin voor een dag oppassen (6 uur oid - twee kinderen) tien euro en bij de ander (schoonzus - drie kinderen) meestal niets (maar das familie dus dat vind ik anders ).
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 10:39
Verwijderd
Citaat:
Mala schreef op 24-09-2005 @ 21:36 :
Ik krijg 9 euro voor ongeveer 2 uur, ik krijg dus ongeveer 4,5. Dat is best wel veel volgens mij, ik zou 't voor minder ook wel doen. Beetje tv kijken, beetje lezen, beetje geld verdienen : )
Alleen is een baby wel heel erg vervelend, ik pas op een jongetje sinds dat hij zes weken oud was, de eerste maanden waren elke avond rondjes door het huis lopen omdat hij anders niet stopte met huilen.. zodra ik even wilde gaan zitten begon het gebrul weer.
pfff hopelijk is die van mij een beetje rustiger. Volgens zn vader is hij heel voorbeeldig en slaap hij van 8 tot 6 de volgende ochtend. Maar zul je net zien als ik er ben dat hij niet ophoudt met huilen.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 10:46
Verwijderd
Een baby kan net zo vervelend zijn als een ouder kind, maar ook net zo lief. Het enige vervelende is dat een baby nog niet kan praten en je dus niet weet wat er aan de hand is als ie huilt (en je hem al te eten hebt gegeven, zijn luier al verschoont hebt, enz.).
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 12:20
Stefanie
Stefanie is offline
Ik paste altijd op via een 'oppascentrale'. Daar waren de tarieven overdag 3,50. 's Avonds als de kinderen in bed lagen 3 euro en 's nachts (na 12 uur) vier euro per uur.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 14:48
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Ik krijg meestal ook iets van 2,50 of 3 euro per uur...maar meestal word dat dan omhoog afgerond
maar hep ook een oppasadresje waar ik 8 euro per uur krijg, dus verschilt nogal!!

Maar hoe kom je bij een oppascentrale dan? Kan je je daar gewoon voor opgeven ofzo?
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 06:09
Verwijderd
Citaat:
ikkuh15 schreef op 25-09-2005 @ 15:48 :
Maar hoe kom je bij een oppascentrale dan? Kan je je daar gewoon voor opgeven ofzo?
Opgeven idd. Maar dan moet er natuurlijk wel één in de buurt zitten.

Ik heb ook bij een oppascentrale gezeten (daar waren de tarieven 5/6 gulden...maar dat is best lang geleden ).
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 06:55
Babette
Babette is offline
Ik krijg ook 2,50 per uur en ik pas op 2 meisjes van bijna 4 en 7.
Ik pas alleen doordeweeks op, op maandagavond ff anderhalfuur en op woensdag van 7 tot 11 maar dan verveel ik me dood, dan liggen de kinderen op bed en dat is absoluut niet gezellig dus ja kheb gezegd dat ik daar mee stop. Ik heb wel betere dingen te doen dan nutteloos daar zitten en tv kijken!
Oud 26-09-2005, 11:07
morango
morango is offline
Wat krijgen jullie allemaal weinig?!
Ik pas regematig op op 2 jongetjes van 1,5 en 4 jaar oud.
Vaak begin ik eind van de middag, en dan tot half 2 s nachts ongeveer, en dan krijg ik 60 euro!
Dat is dan wel weer veel, maar ik vind 2,5 euro per uur wel érg weinig hoor, ik zou me daar niet voor lenen.
Oud 26-09-2005, 14:25
marrel
marrel is offline
ik had eigelijk niet echt een uurloon, maar kreeg een bepaald bedrag voor een avond + slapen. Ik heb het bedrag trouwens ook aan mijn oppas adres over gelaten, ik ga zelf niet om iets vragen.
Oud 26-09-2005, 16:25
Miroir
Miroir is offline
Ik krijg ruim 4 euro voor drie kids, maar één slaapt er altijd al, en ze zijn suppppersweet (ik breng ze pas naar bed na 5 verhaaltjes en tig spelletjes ) Dus dat is lekker
Oud 28-09-2005, 18:15
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
morango schreef op 26-09-2005 @ 12:07 :
Wat krijgen jullie allemaal weinig?!
Ik pas regematig op op 2 jongetjes van 1,5 en 4 jaar oud.
Vaak begin ik eind van de middag, en dan tot half 2 s nachts ongeveer, en dan krijg ik 60 euro!
Dat is dan wel weer veel, maar ik vind 2,5 euro per uur wel érg weinig hoor, ik zou me daar niet voor lenen.
Idd belachelijk weinig hier allemaal.
Een vriendin van me past op een baby van 8 maanden en heeft 6 euro per uur gevraagd. Meer durfde ze niet te vragen, terwijl ze van anderen wel had gehoord dat 7 of 8 euro heel normaal is.
Oud 28-09-2005, 20:27
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik krijg 5,50 per uur + reiskosten en pas minimaal 8,5 uur per dag op (a 3 of 4 dagen per week).

Dit is wel wit (schoon) en dus ook alle extra's die bij wit werken horen.

Edit: Ik doe hier dus alles voor wat een moeder ook met haar kids zou doen, ik ben dus geen oppas maar plaatsvervangend moeder.
Oud 28-09-2005, 20:32
Verwijderd
Waarom zou ik meer willen voor op de bank zitten en wat tv kijken? Voor die paar euro hoef ik ook amper wat te doen. (Soms moet ik er wel meer voor doen, maar ik vind het ook leuk en ik help die mensen er mee uit de brand, dat vind ik ook wat waard.)

Heel soms passen mijn man en ik een hele dag op ons neefje en onze nichtjes, dan krijgen we wel wat (bv. 50 euro).
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 16:17
ook hallo
ook hallo is offline
Ik pas iedere maandag op twee kindjes van 7 en 9. Daar krijg ik 3 euro voor. Vind ik wel genoeg aangezien ik het meerendeel van de tijd op de bank tv lig te kijken
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 17:16
irisgriffel
irisgriffel is offline
Morgen voor de eerste keer oppassen op een meisje van 9. Ik dacht 2.50 is een normaal bedrag dat veel mensen krijgen. Bieden ze aan om me 4 euro per uur te geven Mag daar op de laptop, gamecube. en om half negen trap ik haar op bed
Oud 28-11-2005, 17:48
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Pfff, een jaar of 2 geleden, met een ex-vriendin waar ik lange tijd een relatie mee heb gehad, paste ik eens per twee weken op. Dat was toen best een rijk gezin met twee kinderen. We kregen toen volgens mij 5 euro per uur en meestal was het van 20.00 uur tot 3.00 of 4.00 uur. Leverde dus een leuk zakcentje op

Maar goed, dat moest ook wel. Damn, wat kostte zij me veel geld zeg
Oud 28-11-2005, 18:07
naatje287
naatje287 is offline
Zestig euro per avondje??!?!! Dat is echt idioot veel!!

Ik verdien meestal 25 euro op een avond en nacht. Ik ben er zaterdag avond om 6 uur, dan eten we gezellig met zijn drietjes en om een uur of 10 zondagochtend ga ik weer naar huis.
Ik vind het wel een mooi bedrag, niet overdreven veel, maar zeker niet te weinig.

Bij andere mensen krijg ik 2.5 per uur per kind. Maar dat is overdag, dus actiever.
Oud 28-11-2005, 18:29
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
3 euro per uur, beide adressen. ze ronden vaak naar boven af maar ik vind 3 euro voor een uur niks doen eigenlijk al teveel.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 19:47
MB
MB is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 28-11-2005 @ 19:29 :
3 euro per uur, beide adressen. ze ronden vaak naar boven af maar ik vind 3 euro voor een uur niks doen eigenlijk al teveel.
Over het algemeen doe je niet zoveel, maar je draagt wel een hele grote verantwoordelijkheid bij calamiteiten enzo, dus ik vind dat 3 euro eigenlijk nog best weinig is. Toen ik 14 was kreeg ik 5 gulden per uur.
Oud 28-11-2005, 20:42
Phie.
Phie. is offline
5 euro per uur per kind en het zijn er 2. Het is erg veel, maar ze hebben het ervoor over omdat ze het belangrijk vinden dat ze hun kinderen zonder zorgen achter kunnen laten. Pas overigens erg weinig op.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 22:50
Verwijderd
Ik elke week, 7.5 euro per avond.. dus 30 euro per maand.. ach avondje tv kijken en huiwerk. aleen maar leuk!
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 00:14
Verwijderd
Citaat:
Anneka schreef op 21-09-2005 @ 21:40 :
Ik ga vanaf volgende week oppassen op een babytje van 3 maanden. Harstikke leuk, is mn eerste oppasadresje. Maar goed, hoeveel kan ik per uur vragen?
denk zelf 2.5 - 3 euro per uur. Maar wat is redelijk?
3 euro is het minimumloon. Als je het oppassen héél erg leuk vindt, okee, maar als mensen weigeren je meer dan 3 euro betalen dan zijn het eigenlijk wel enorme afzetters.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 00:17
Verwijderd
Citaat:
Babette schreef op 26-09-2005 @ 07:55 :
Ik krijg ook 2,50 per uur en ik pas op 2 meisjes van bijna 4 en 7.
Ik pas alleen doordeweeks op, op maandagavond ff anderhalfuur en op woensdag van 7 tot 11 maar dan verveel ik me dood, dan liggen de kinderen op bed en dat is absoluut niet gezellig dus ja kheb gezegd dat ik daar mee stop. Ik heb wel betere dingen te doen dan nutteloos daar zitten en tv kijken!
Jij bent echt gek dat je het doet. Je krijgt namelijk loon voor een 15-jarige. Dat is dus nog niet eens gemiddeld en het is ook nog eens voor 2 kinderen.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 00:20
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 29-11-2005 @ 01:17 :
Jij bent echt gek dat je het doet. Je krijgt namelijk loon voor een 15-jarige. Dat is dus nog niet eens gemiddeld en het is ook nog eens voor 2 kinderen.
Bwoah, een beetje op de bank chips vreten noem ik nou niet echt een goede basis voor een minimum loon

Als de kinderen vervelend of zeer hulpbehoevend zijn, wordt het een ander verhaal.
Oud 29-11-2005, 08:44
Verwijderd
Ik krijg altijd 5 euro per uur, ongeacht het aantal kinderen, koken of niet.. of dat ze al in bed liggen of niet.

Maar meestal pas ik op op 2 kinderen, tussen de 5 en de 12 jaar.. waarvoor ik alleen nog maar hoef te koken.. ze in bed te leggen.. ze uit elkaars kamer halen en weer in bed moet leggen. En dan tv kijken en wachten totdat paps en mams thuis zijn.

Ik heb dan ook geen vast oppasadres.. het is meer als de ouders plots een avond wegzijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten