Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-12-2003, 18:29
pieper
pieper is offline
ik ga binnekort op 3 kinderen passen. ze zijn 5, 7 en 8. en nou vroegen ze me hoeveel ik per uur wilde verdienen. meestal moet ik 's avonds oppassen. maar ik heb geen id hoeveel ik moet vragen. heeft iemand een ideetje?
thanx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-12-2003, 18:35
Co
Co is offline
Ik pas zelf niet meer zoveel op, maar kreeg meestal 2,50 á 3 Euro per uur. Vaak werd het flink naar boven afgerond
Het heeft misschien ook te maken met je leeftijd
Wat vinden je ouders ervan? Misschien hebben zij wel een idee
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 18:36
Ellàn
Ellàn is offline
Ik verdien 3 euro per uur.
Genoeg vindt ik eigelijk. Zoveel doe je niet vooral als het s'avonds is en de kids al in bed liggen
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 18:50
Balance
Balance is offline
Ik verdien 2,50 voor 2 kinderen. Vind ik een prima bedrag: het enige wat ik moet doen is ze op bed leggen en tv kijken.
Eventueel zou je 3 euro kunnen vragen, omdat het 3 kinderen zijn. Er boven vind ik al snel te veel, hoewel er wel mensen zijn die dat er voor geven.

Hoe oud zijn de kinderen eigenlijk?
Oud 22-12-2003, 18:54
Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Ikzelf ga dikwijls oppassen bij twee gezinnen. Het ene gezin is één met twee kinderen van 5 en 6. Ik moet er tegen 19uur zijn stop ze in bed, blijf er slapen en roep ze 's morgens op en blijf er tot rond een uur of 11. Hiervoor krijg ik €12. Volgens sommigen veel te weinig (ze hadden me namelijk ook gevraagd hoeveel ik wou, maar ik heb er ook geen gedacht van). Mijn moeder heeft eens navraag gedaan en moest ik in de 'bond' zijn (dan ben je ook verzekert maar dan moet je de posten om te gaan babysitten aannemen die zij je geven) dan zou ik minstens €25 moeten verdienen . Nou ik ben wel tevreden met mijn €12 . Bij het andere gezin is het meestal van 10u tot 16u dat ik moet gaan en dat is maar één kindje van 4jaar. Bij die mensen krijg ik €30 . Ben wel tevreden, 'k vind het veel te veel, maar ze wil het zo. 'k Denk ook dat €2 à €3 per uur zo ongeveer het juiste bedrag is.
Oud 23-12-2003, 10:15
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
3 euro vind ik een goed bedrag. dat is ook wat ik ervoor vraag en er ook altijd voor krijg.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 10:24
Verwijderd
Ik verdien 2,50 p/uur voor 2 kinderen van 10 en 11 jaar..
Met citaat reageren
Oud 25-12-2003, 19:59
my iron lung
my iron lung is offline
ik verdien ongeveer 2,5€ per uur, en 10-15 als ik blijf slapen.
maar eigenlijk laat ik de ouders gewoon geven wat ze willen
Oud 25-12-2003, 21:27
fib
fib is offline
ik kreeg altijd F4,- per uur nu hangt het altijd van hun stemming af
Oud 25-12-2003, 21:30
Verwijderd
Het wisselde bij mij een beetje, volgens mij verdiende ik op een avond (vaak van 20.00u t/m 24.00u/1.00u) meestal tussen de ƒ20,- en de ƒ25,- soms wat meer. 't ligt er natuurlijk ook aan hoeveel kinderen mensen hebben (in jouw geval dus 3 ) en aan wat je moet doen. Voor een beetje tv kijken en huiswerk maken en ondertussen er op letten dat die drie gewoon in hun bed blijven liggen ed, lijkt me iets tussen de €2,50 en de €3,00 me wel normaal.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 14:22
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Als je pas 15 bent, vind ik €2,5 wel redelijk
Vooral omdat het 's avonds is en je dus niks anders hoeft te doen dan tv kijken en misschien af en toe een kind weer 'in bed praten'
Oud 26-12-2003, 21:22
antigone
antigone is offline
ik ben 15 jaar, en pas eens in de 2 weken op op een kleine baby die altijd ligt te slapen als ik daar binnen kom. dan vind ik 2,50 per uur echt wel genoeg.

gezien jij echter op 3 kinderen moet passen die al wat ouder zijn, zou ik 3 euro per uur vragen.
Oud 01-01-2004, 14:17
tewanneman
tewanneman is offline
Citaat:
Balance schreef op 22-12-2003 @ 19:50:
Ik verdien 2,50 voor 2 kinderen. Vind ik een prima bedrag: het enige wat ik moet doen is ze op bed leggen en tv kijken.
Eventueel zou je 3 euro kunnen vragen, omdat het 3 kinderen zijn. Er boven vind ik al snel te veel, hoewel er wel mensen zijn die dat er voor geven.

Hoe oud zijn de kinderen eigenlijk?
Uhm.. staat er denk vrij duidelijk

Zelf krijg ik 2,50 per uur voor 2 kinderen... ronden het ook altijd lekker naar boven af. Tarief is prima.. ik mag gewoon vrienden uitnodigen daar en film kijken of internetten als ik wil.. dus om dat werken te noemen..
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 17:07
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
Angel Of Faith schreef op 22-12-2003 @ 19:54:
Ikzelf ga dikwijls oppassen bij twee gezinnen. Het ene gezin is één met twee kinderen van 5 en 6. Ik moet er tegen 19uur zijn stop ze in bed, blijf er slapen en roep ze 's morgens op en blijf er tot rond een uur of 11. Hiervoor krijg ik €12. Volgens sommigen veel te weinig (ze hadden me namelijk ook gevraagd hoeveel ik wou, maar ik heb er ook geen gedacht van). Mijn moeder heeft eens navraag gedaan en moest ik in de 'bond' zijn (dan ben je ook verzekert maar dan moet je de posten om te gaan babysitten aannemen die zij je geven) dan zou ik minstens €25 moeten verdienen . Nou ik ben wel tevreden met mijn €12 .
Ik vind dat ook erg weinig. Als ik bij de buren oppas.. moet ik zo rond 8 uur beginnen met oppassen.. en ze komen altijd 's nachts terug.. duss ook blijven slapen. Ik mag 's ochtends als ik wakker word weg.. maar ik laat ze me altijd 's nachts wakker maken. Ik verdien daar €25,- voor.. vind ik normaal. Maar €12,- is echt wel te weinig. Voor de rest pas ik voor 1 uurtje bij 2 kinderen op.. en daar krijg ik altijd €8,- voor. (€4,- per uur, maar als het 1 uur is.. wat het meestal is.. dan €8,- omdat het best ver is).
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 17:51
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik pas op op twee kinderen van 6 en 8: ik krijg dan tot twaalf uur 3.80 per uur en na twaalven meer maar ik weet niet precies hoeveel. Het wordt bijna altijd naar boven afgerond. Ik ben hier zeer tevreden over.

Ik pas ook op op twee andere kinderen, van 1 en 4: daar krijg ik iets van 10 euro voor een avond en dat is dan meestal van half 8 tot een uur of 11. Dit doe ik dan meestal met de babyfoon. Ik pas op bij de buren dus ik zit gewoon thuis met de babyfoon naast me.
Oud 01-01-2004, 18:04
Balance
Balance is offline
Citaat:
tewanneman schreef op 01-01-2004 @ 15:17:
Uhm.. staat er denk vrij duidelijk
oeps
Oud 01-01-2004, 19:34
Stefanie
Stefanie is offline
Ik pas op via een oppascentrale Dan krijg je betaald per dagdeel. 's Avonds krijg je iets minder dan overdag omdat de kinderen dan toch slapen. Overdag krijg je 4 euro, sommigen geven dan ook wat extra's
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 21:26
Verwijderd
Wat is het minimum loon voor een 15 jarige
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 23:50
Fade of Light
Fade of Light is offline
eurootje of 15 a 20 per avond zou ik vragen
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 02:57
Verwijderd
Citaat:
xStefjuhx schreef op 01-01-2004 @ 20:34:
Ik pas op via een oppascentrale Dan krijg je betaald per dagdeel. 's Avonds krijg je iets minder dan overdag omdat de kinderen dan toch slapen. Overdag krijg je 4 euro, sommigen geven dan ook wat extra's
Je bent 21 en krijgt 4 euro per uur? Damn doe je toch echt iets fout hoor..
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 10:46
zlatani9
zlatani9 is offline
5 Euro en als ze dan nee zeggen dan zeg je maar dat je met minder ook genoegen neemt maar dat je dan wel mannen ontvangt tegen betaling in hun huis
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 12:31
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Alex schreef op 02-01-2004 @ 03:57:
Wie zegt dat ik 21 ben? Internet is volledig anoniem, misschien ben ik wel n klein meisje van 12
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 12:37
Briseïs
Briseïs is offline
Ik krijg standaard 2,5 euro per uur, maakt niet uit voor hoeveel kinderen. Meestal krijg ik dan wel meer, zeker bij mn tante (dat mens is echt gestoord, geeft me echt veels te veel geld. maarja, klagen helpt niet). Laatst bijvoorbeeld moest ik van 3 tot 5 oppassen, zegt die vent zo: "wat krijg je van me? 5 euro he?" geeft ie me 7...
Oud 02-01-2004, 18:50
Redhair
Redhair is offline
bij mijn vaste oppasadres krijg ik gewoon standaard 7.50
soms moet ik maar een uurtje oppassen, dat is dan snel verdient, maar soms ook wel een halve dag. Ik ben er tevreden mee
Oud 02-01-2004, 19:24
Silver rain
Silver rain is offline
vraag anders eerst wat die mensen je willen geven. Is het boven de 2,50 dan doen (op deze manier krijg je vaak hoger), is het eronder meer vragen.
Oud 02-01-2004, 19:36
Balance
Balance is offline
Citaat:
Alex schreef op 02-01-2004 @ 03:57:
voor oppassen is dat goed betaald, ook als je 21 bent.
Oud 02-01-2004, 20:47
Miracle
Miracle is offline
Ik vraag/krijg nooit zoveel. Meestal rond de 2 euro per uur en dan naar boven afgerond oid.
Maar ik pas ook maar heel weinig op, alleen als ze echt niemand meer kunnen vinden.
Het gaat me meer om het gebaar dan om het geld en ik krijg ook drinken en eten van hen, wat zij dus betalen voor een avond.

Van familie weiger ik het geld altijd.

Laatst gewijzigd op 02-01-2004 om 20:50.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 13:11
Gwinnie
Gwinnie is offline
ik krijg 3 euro per uur bij een gezin met 3 kinderen. (meisje van 3, jongetjes van 6 en 9)
dit vind ik redelijk, omdat de kinderen makkelijk zijn en vaak om half8 al slapen.

en bij een ander krijg ik 2,5 euro voor 1 meisje van 8 ofzo. vind ik ook wel redelijk, al heb ik aan haar altijd veel meer werk dan aan die 3 kinderen uit het andere gezin.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 22:38
Verwijderd
wat zijn ze bereid te betalen?

Begin eens met 4 euro kan altijd zakken?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 12:10
Verwijderd
Ik krijg meestal rond de 12 euro. Ben er meestal van 8 tot 12. Nah 3 euro per uur, ik vind het wel genoeg hoor
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 11:30
Otis
Otis is offline
ik krijg 7,50 per uur.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 11:39
Verwijderd
Citaat:
xStefjuhx schreef op 01-01-2004 @ 20:34:
Ik pas op via een oppascentrale
Heb ik ook gedaan, maar die was maar tot 18 jaar oid.
En je kreeg gewoon per uur betaald.

't zal dus per oppascentrale verschillen hoe en wat je krijgt.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 14:21
Multilot
Multilot is offline
ik krijg 2,50 voor 2 kinderen. Vind ik ook meer dan genoeg, je doet er gewoon helemaal niets
Oud 09-01-2004, 17:48
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 02-01-2004 @ 13:37:
Meestal krijg ik dan wel meer, zeker bij mn tante (dat mens is echt gestoord, geeft me echt veels te veel geld. maarja, klagen helpt niet). Laatst bijvoorbeeld moest ik van 3 tot 5 oppassen, zegt die vent zo: "wat krijg je van me? 5 euro he?" geeft ie me 7...
Wat is daar veel aan?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 18:14
ik=lief
ik=lief is offline
Heey heeyzz....
ik pas ook altijd savonds op (op 1 jongentje), ik krijg €3,-- per maand....wees gwn eerlijk...de meeste oppassers die'k ken krijge tusse de €2,-- en €3,-- geld per uur ...Dus najjahh dan weet je iig hoe veel ik krijg
Oud 10-01-2004, 18:14
ik=lief
ik=lief is offline
die erbove is ook van mij ...per maand = per UUR
Oud 11-01-2004, 17:48
^M_chelleeeH^
^M_chelleeeH^ is offline
ik verdien 3 euro per uur...maar vaak ronden ze het gewoon af...stel dat ik 6 uur oppas..dan is dat dus 18 euro, maar vaak maken ze daar dan dus 20 euro van..dat is bij de meeste zo dan..

en als ik op mn nichtjes pas dan krijg ik gewoon een vast bedrag (15,- per avond)
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 22:36
lucy48
lucy48 is offline
Als ik oppas, op een jongetje van tien, dan geven de ouders na afloop meestal gewoon een bedrag, en rekenen niet echt per uur uit, soms is het meer dan anders, vorige keer was het zestien euro, van zeven tot twaalf, dus 3,20 per uur.
Oud 12-01-2004, 15:54
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ik pastte vroeger (1 jaar geleden) op twee kindertjes (hij zes, zij acht). er stond altijd lekker veel in de kast; (chips, cola, biertje, zoutjes), ik kon lekker beetje tv kijken met colaatje d'rbij (of biertje zodra kindjes op bed lagen - pa en ma kwamen meestal pas om twee of drie uur 's nachts nog 's thuis, en die vonden het best als ik daar wat dronk, maar niet waar de kindertjes bij waren) en de kindertjes gingen om half negen naar bed (maar ik stuurde ze pas om negen uur naar bed : ik meteen helemaal populair natuurlijk).
hiervoor kreeg ik 22,50 per avond (eurootjes dat is)
het waren btw wel rotkindertjes, maar na vier keer oppassen werden ze steeds rustiger.
ik pastte daar 2x per maand op, maar in de vakanties meer. Ik heb daar ook wel eens met een vriend van me opgepast (dat wisten ze ook), dan kregen we 30 euro (en dat dan dus delen).

maar ik denk dat iets van 4,50 per uur redelijk is, of zo...
Oud 12-01-2004, 20:29
Somebody Special
Somebody Special is offline
Dan doe ik het nog niet zo gek!

Ik pas op op een jongetje van 16 maanden en een meisje van 4 en krijg €.5,- per uur.
Ik werk 2 dagen van 8.00 tot 18.00 = 10 uur = €50,- per dag en dus €.,- voor de 2 dagen die ik werk

Over 6 weken komt er een baby bij en gaat mijn tarief uiteraard omhoog!

Tja, vroeger paste ik op voor Fl.25,- per avond, dat vond ik best veel geld en denk ik ook heel normaal omdat je niet meer doet dan een beetje Tv kijken/computeren.

Nu doe ik alles, de jongste naar bed brengen, meerdere malen verschonen, meisje uit school halen, eten maken, spelen, evt. een boodschap en in bad.
Bovendien zitten er eigenlijk ook reiskosten bij.
Reageren

Regels voor berichten