Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2005, 19:27
MissCabaret
MissCabaret is offline
Ik was op internet een beetje aan het zoeken naar manieren van geesten oproepen en dan vooral het ouija bord. Op de meeste sites staat er: WAARSCHUWING! of KIJK UIT! of GEVAARLIJK! naja, je weet wat ik bedoel, maar op één site stond dat niet... Degen van wie de site is, is al "ervaren" zeg maar en heeft er nooit problemen mee gehad en zegt dat al die verhalen over obsessies en stemmen onzin is...

Ik ben het eigenlijk wel met hem eens... Ik bedoel, denk eens logisch na: wat gebeurt er nou eigenlijk? wat zou er nou voor verschrikkelijks kunnen gebeuren? Ja, dat er een geest in je komt, maar leg dat nou eens uit! Wát gebeurt er dan? Kijk, dat kun je niet beantwoorden! Is het nou niet iets wat de mensen zichzelf hebben wijsgemaakt, omdat ze bijvoorbeeld bang waren?
Heb je wel eens gehoord van hele skeptische mensen die geobsedeerd zijn geworden? ik eigenlijk niet...

Op de site vond ik dit:

Wees zelfverzekerd in je houding, wees niet bang boze geesten aan te trekken, want dan projecteer je negativiteit op de wijzer die dan heel wat rare dingen kan doen! Boze geesten bestaan niet, er bestaat alleen de negatieve energie van jou en je partner, of negatieve gedachten (bewust of onbewust) die in de vorm van boodschappen op het bord kunnen verschijnen

Mijn uitleg is een beetje gaar .. maar ik bedoelde dit dus:

Als je erin gaat geloven dat klopgeesten en dergelijke zich op het bord zouden kunnen manifesteren of dat je overgenomen zou kunnen worden, kan dat ook gebeuren!! Niet omdat zulke slechte entiteiten daadwerkelijk zouden bestaan, maar omdat je de suggestie bij jezelf opwekt. Verschillende universiteiten hebben onderzoek gedaan naar experimenten met het ouija bord en onveranderlijk is uit hun onderzoek gekomen dat suggestie de sterkste indicator is. Als iemand ergens al van overtuigd is, zal het ook gebeuren.

En dat dit (bekende) voorbeeld:

Het bekendste voorbeeld is dat van een tienermeisje dat bang was voor de dood en tijdens het glaasje draaien vroeg of ze snel dood zou gaan. Zij kreeg als antwoord dat ze zelfmoord moest plegen, door zichzelf van het dak te laten vallen. Zij was zo geobsedeerd door de dood en had voor zichzelf al bepaald dat er wel een negatief antwoord uit moest komen, dat dit ook daadwerkelijk kwam. Kun je je niet losmaken van dit soort angsten, dan moet je er ook zeker niet aan beginnen, het kan daadwerkelijk gevaarlijk zijn. Maar als je in staat bent een nuchtere en sceptische kijk op de dingen te houden, zonder alles bij voorbaat als onzin te verwerpen, kan het ouija bord zeer waardevolle boodschappen doorgeven!

Denken jullie niet dat de verhalen van "gevolgen van glaasje draaien" niet een KLEIN beetje zijn opgeblazen? Dat de mensen zelf niet erg slim bezig waren? dat ze al die obsessies zelf hebben veroorzaakt en niet de boze geesten?

Probeer er eens logisch over na te denken, er zit wel wat waarheid in denk ik.. ik hoor graag jullie mening..

dit is trouwens die site: http://www.reewoud.com/ouija//index.htm
Oud 17-03-2005, 19:55
Raven
Raven is offline
Het is inderdaad waar dat sommige mensen hun eigen demonen maken .. maar daarmee zijn ze nog niet minder gevaarlijk ..

een entiteit kan ook uit je eigen geest ontstaan
Oud 17-03-2005, 20:01
MissCabaret
MissCabaret is offline
Citaat:
Raven schreef op 17-03-2005 @ 20:55 :
Het is inderdaad waar dat sommige mensen hun eigen demonen maken .. maar daarmee zijn ze nog niet minder gevaarlijk ..
Maar dan moet je dus niet een waarschuwing geven voor het hele gebeure zelf, maar voor jezelf! Je moet dus zeggen dat het niet bedoeld is voor mensen die bang zijn, maar voor mensen die nuchter en skeptisch zijn...

De mensen zijn dus de boosdoeners! niet het Ouija bord/ glaasje of weet ik het...
Oud 17-03-2005, 20:05
Raven
Raven is offline
Citaat:
MissCabaret schreef op 17-03-2005 @ 21:01 :
Maar dan moet je dus niet een waarschuwing geven voor het hele gebeure zelf, maar voor jezelf! Je moet dus zeggen dat het niet bedoeld is voor mensen die bang zijn, maar voor mensen die nuchter en skeptisch zijn...

De mensen zijn dus de boosdoeners! niet het Ouija bord/ glaasje of weet ik het...
ik heb NIET gezegd dat er geen geesten zijn die je op zou kunnen roepen !!! en het verschil is niet altijd even duidelijk.
het is verstandig om daar niet mee te "spelen"
Oud 21-03-2005, 22:08
MikeyMo
MikeyMo is offline
Ik ben het helemaal met je eens, ts.

Mensen gaan zich er op focussen dat er iets uitkomt, en dan klopt dat ook sneller.
Oud 22-03-2005, 20:43
lady of the dark
lady of the dark is offline
Tsja, ik geloof niet dat boze geesten niet bestaan. Er zijn genoeg verhalen bekend waarin personen gekrabt en gebeten werden door iets oncontroleerbaars. Schrammen die spontaan op iemands huid ontstaan. Vaak gaan dat soort verschijnselen gepaard met het horen van vreemde stemmen, klopgeluiden en rondvliegende voorwerpen. En ja, dat soort dingen zijn door verschillende mensen gezien.

Ik ben het trouwens wel met je eens dat glaasje draaien vaak door emotioneel instabiele mensen wordt gedaan. Wie geestelijk gezond is haalt het niet in zijn botte hersens om glaasje te gaan draaien.

Nu gaat iedereen die ooit glaasje gedraaid heeft natuurlijk over mij heen vallen. Is niet nodig, ik denk dat de meeste glaasjes gedraaid worden door mensen die in de puberteit zijn. En dan bén je nou eenmaal emotioneel niet al te stabiel. Geloof me, ik heb ook in de puberteit gezeten. Ik was toen ook erg aangetrokken door dit soort dingen. Ik heb zelf nooit glaasje gedraait, maar heb er wel veel over gelezen.

maar goed, even terug koppelen....het is mogelijk dat in sommige gevallen mensen zich dingen inbeelden, vooral als ze emotioneel instabiel zijn en gevoelig voor suggestie. Maar het komt zeker voor dat mensen door glaasje draaien daadwerkelijk bezeten kunnen raken door geesten. En daarom, voor de honderdduizendste keer (en dan reken ik alleen nog de keren dat ík het heb gezegd en niet de miljoen keer dat het door anderen op dit forum is gezegd) Doe Het Niet! Het is onnodig en gevaarlijk.
Oud 23-03-2005, 03:31
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
En de meeste mensen die dat doen zijn onder de invloed van drank of drugs. dus helpt ook lekker mee
Oud 23-03-2005, 09:55
Verwijderd
Citaat:
Cosa_nostra schreef op 23-03-2005 @ 04:31 :
En de meeste mensen die dat doen zijn onder de invloed van drank of drugs. dus helpt ook lekker mee
En waar haal je dat? Op D&A wordt het toch niet besproken.
Oud 23-03-2005, 10:08
Raven
Raven is offline
Citaat:
Cosa_nostra schreef op 23-03-2005 @ 04:31 :
wel grappig dat een neut ook wel geestrijke drank genoemt wordt
Oud 23-03-2005, 10:39
Roosje
Roosje is offline
Perceptie, projectie. Zoals een vriendinnetje van mij altijd zegt.
Oud 25-03-2005, 16:09
tourmalijn
tourmalijn is offline
glaasje draaien is dom
Oud 02-04-2005, 10:00
lady of the dark
lady of the dark is offline
Citaat:
sazyah schreef op 25-03-2005 @ 17:09 :
glaasje draaien is dom
zoals ik al honderduizendmiljoenduizendheleboel keer gezegd heb: NIET DOEN!
Oud 02-04-2005, 12:19
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
lady of the dark schreef op 02-04-2005 @ 11:00 :
zoals ik al honderduizendmiljoenduizendheleboel keer gezegd heb: NIET DOEN!
hahahaha, en voor de honderdduizendmiljoenduizendheleboel WAAROM NIET?
leg uit, eigen ervaringen, weet ik veel.
Oud 02-04-2005, 13:16
Raven
Raven is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 02-04-2005 @ 13:19 :
hahahaha, en voor de honderdduizendmiljoenduizendheleboel WAAROM NIET?
leg uit, eigen ervaringen, weet ik veel.
als je na al deze posts nog niet snapt waarom niet.. dan kan ik je ook niet meer helpen ..

( someone call a shrink ... )
Oud 02-04-2005, 13:28
RanC
RanC is offline
Alleen mensen die al demonen (willen) zien zullen ze ook zien.
M.a.w. je zult ze alleen zien wanneer je gevoelig voor dat onzin bent.

Maar misschien zijn ze wel bang voor mij en durfen ze zich gewoon niet te openbaren.
Oud 02-04-2005, 14:52
Dauron
Dauron is offline
pas op met glaasje draaien je stelt je astrale lichaam open aan de "negs" in de astrale demensie, die kunne je leven behoorlijk zuur maken.

heb je het al wel een keer gedaan of wil je het doen, voer dit uit: eerst een excorsime(op jezelf en de rest van de groep die mee doet), banish de kamer en draag een schild en aan het einde ook een excorsime.

Weet je niet wat dit is: NIET DOEN je brengt jezelf en je omgeving in gevaar.

veel succes en groeten Dauron
Oud 02-04-2005, 18:10
RanC
RanC is offline
Citaat:
Dauron schreef op 02-04-2005 @ 15:52 :
pas op met glaasje draaien je stelt je astrale lichaam open aan de "negs" in de astrale demensie, die kunne je leven behoorlijk zuur maken.

heb je het al wel een keer gedaan of wil je het doen, voer dit uit: eerst een excorsime(op jezelf en de rest van de groep die mee doet), banish de kamer en draag een schild en aan het einde ook een excorsime.

Weet je niet wat dit is: NIET DOEN je brengt jezelf en je omgeving in gevaar.

veel succes en groeten Dauron
Heb je ook maar _één_ zinnig argument om dit te onderbouwen? Ik zal niet eens om een goed beargumenteerd stuk vragen, maar één zinnig argument, dat kun je mij hopelijk toch wel geven?
Oud 02-04-2005, 18:36
legatus
legatus is offline
Citaat:
RanC schreef op 02-04-2005 @ 19:10 :
Heb je ook maar _één_ zinnig argument om dit te onderbouwen? Ik zal niet eens om een goed beargumenteerd stuk vragen, maar één zinnig argument, dat kun je mij hopelijk toch wel geven?
Het nocebo-effect.
Oud 02-04-2005, 19:21
RanC
RanC is offline
Goed, maar wat heeft de kwaardaardige tweelingbroer van het placebo-effect te maken met, ik citeer:

negs
astrale lichaam
astrale demensie
Oud 02-04-2005, 19:22
hatefukk
hatefukk is offline
Citaat:
RanC schreef op 02-04-2005 @ 19:10 :
Bergen en bergen getuigenverklaringen.

Overigens laat ik me over de aard van de gebeurtenissen niet uit. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat hier werkelijk sprake is van spiritistische verschijnselen, maar dat er iets gebeurd is duidelijk.
Oud 02-04-2005, 20:49
legatus
legatus is offline
Citaat:
hatefukk schreef op 02-04-2005 @ 20:22 :
Bergen en bergen getuigenverklaringen.
En wij weten hoe onbetrouwbaar getuigenverklaringen zijn. Daar zijn bergen en bergen rapporten over.
Oud 02-04-2005, 20:54
legatus
legatus is offline
Citaat:
RanC schreef op 02-04-2005 @ 20:21 :
Goed, maar wat heeft de kwaardaardige tweelingbroer van het placebo-effect te maken met, ik citeer:

negs
astrale lichaam
astrale demensie
Ik refereer dan ook naar de vermeende schadelijkheid bron van ouija-boarden. Dat er allerlei paranormale verschijnselen als astrale dimensies en lichamen er met de haren bijgetrokken worden maakt het niet geloofwaardiger.
Oud 04-04-2005, 20:55
Dauron
Dauron is offline
Citaat:
RanC schreef op 02-04-2005 @ 20:21 :

negs
astrale lichaam
astrale demensie
ok ik heraal het nog 1 keer: weet je niet waar ik het over heb, dan hoor je niet met dit soort dingen bezig te zijn, je hebt kennis en begrip nodig om ook maar een stap in de richting van een contact met een geest te zetten.

dus RanC (Heey ik typte brezah ) als je niet weet waar je meebezig bent, moet je er niet aan beginnen.
Oud 06-04-2005, 23:22
Dauron
Dauron is offline
Ik heb wat meer onderzoek gedaan naar het "glaasje draaien". Wat je eigenlijk doet is het verstoren van geesten, deurtje bellen maar dan anders. vind je het gek dat mensen gek worden. men vraagt dan om stront door de ventilator.

Wat je doet is het verstoren van een rust (je wil ook niet om 3 uur s'nachts wakker worden gemaakt om onzin), dus het wakker maken is nooit goed en zeker van zo iets machtigs.

als je antwoorden wil zoek het in jezelf daar zijn antwoorden genoeg, hebt ze wel je moet gewoon wat dieper graven
Oud 07-04-2005, 15:57
legatus
legatus is offline
Citaat:
Dauron schreef op 07-04-2005 @ 00:22 :
Ik heb wat meer onderzoek gedaan naar het "glaasje draaien".
Lees: hysterische internetverhalen gelezen.

Citaat:
Wat je eigenlijk doet is het verstoren van geesten, deurtje bellen maar dan anders. vind je het gek dat mensen gek worden. men vraagt dan om stront door de ventilator.
Je geeft zelf al aan dat de allegorie niet helemaal opgaat. Zodra wij 'bellen', rennen we niet keihard weg om op een afstandje te gaan staan grinniken.

Citaat:
Wat je doet is het verstoren van een rust (je wil ook niet om 3 uur s'nachts wakker worden gemaakt om onzin), dus het wakker maken is nooit goed en zeker van zo iets machtigs.
Hebben geesten een druk sociaal leven? Waar storen we ze eigenlijk in? Eeuwige rust? En vica versa geven ze er geen moer om?

Citaat:
als je antwoorden wil zoek het in jezelf daar zijn antwoorden genoeg, hebt ze wel je moet gewoon wat dieper graven
Treffend. Waarom zoeken naar een antwoord van iets bovennatuurlijks als we het zelf weten. Wat hebben we aan paranormale gaven als we alleen maar psychologisch hoeven te 'graven'.
Oud 13-04-2005, 20:33
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Ik geloof nog steeds dat het gevaarlijk is met al die boze geesten en alles. Mensen kunnen ook bezeten raken en dat zijn ook boze geesten dus..
Oud 21-04-2005, 17:14
Frankrijk
Frankrijk is offline
Tip: Doe het op een tafel en zet naast het bord en camera neer, zodat het wordt opgenomen. Dit helpt als het glaasje zeer snelt beweegt, om het later rustig en relaxed nog eens door te nemen, om te weten welke informatie je gekregen hebt.
Oud 21-04-2005, 17:19
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
legatus schreef op 07-04-2005 @ 16:57 :
Lees: hysterische internetverhalen gelezen.

Oud 24-04-2005, 14:22
Paulo Nuñez
Paulo Nuñez is offline
labielheid : ""persoonlijkheden die niet al te sterk in hun schoenen staan,goedgelovige,en kortzichtige mensen

dat is denk ik de grootste oorzaak
Oud 02-05-2005, 21:50
Verwijderd
als je sterk in je schoenen staat kun je het proberen.

als je instabiel bent kun je er t beste gewoon helemaal niet aan beginnen. logisch.

ik raad het af
Oud 03-06-2005, 18:49
Loisjuh
Loisjuh is offline
Je moet zelf wete of je het doet, maar als ik jou was zou ik het alleen doen met een ervaren iemand, die eventuele kwade geesten (entiteiten) weg kan jagen..
Oud 03-06-2005, 20:58
Trouble$on
Trouble$on is offline
hehe, ik heb het ook een keer gedaan...gebeurde niks dus ik hielp een handje...
Er kwam alleen niet echt iets zinnigs uit
Oud 03-06-2005, 21:08
Radium
Radium is offline
Dus in wezen moet je een zeer sceptische houding aannemen om een glaasje-draai trauma te voorkomen, maar tegelijkertijd bij het glaasje-draaien wel met volle overtuiging geloven dat je daadwerkelijk communiceert met 'geesten'? Nogal een vreemde, tegenstrijdige opvatting.
Oud 04-06-2005, 13:45
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
Je geeft zelf al aan dat de allegorie niet helemaal opgaat. Zodra wij 'bellen', rennen we niet keihard weg om op een afstandje te gaan staan grinniken.
Kom op, je snapt toch wel wat hij ermee bedoeld. Doe niet zo flauw

Citaat:

Hebben geesten een druk sociaal leven? Waar storen we ze eigenlijk in? Eeuwige rust? En vica versa geven ze er geen moer om?
idem.
Oud 07-06-2005, 19:28
legatus
legatus is offline
Citaat:
*oma* schreef op 04-06-2005 @ 14:45 :
Kom op, je snapt toch wel wat hij ermee bedoeld. Doe niet zo flauw
Dan wil ik minder flauwe vergelijkingen zien.

Citaat:
idem.
Pardon? Dat zijn legitieme vragen die mensen zich zouden moeten afvragen. Wij moeten ze niet storen in hun rust? Ze storen ons ook, als we mensen moeten geloven. Ze zijn dus hypocriet.
Oud 09-06-2005, 15:21
Paulo Nuñez
Paulo Nuñez is offline
ja leuk geesten oproepen in combinatie met een amfetemine keurtje en geesten tellen maar
Oud 09-06-2005, 18:48
Verwijderd
Ik denk niet dat er dergelijke dingen als geesten en demonen bestaan... Je zou het begin verhaaltje nog verder door kunnen voeren: De TS zei dit:

Citaat:
Ik ben het eigenlijk wel met hem eens... Ik bedoel, denk eens logisch na: wat gebeurt er nou eigenlijk? wat zou er nou voor verschrikkelijks kunnen gebeuren? Ja, dat er een geest in je komt, maar leg dat nou eens uit! Wát gebeurt er dan? Kijk, dat kun je niet beantwoorden! Is het nou niet iets wat de mensen zichzelf hebben wijsgemaakt, omdat ze bijvoorbeeld bang waren?
Ik denk dat je mensen doordat ze in dergelijke dingen geloven ook eerder verbanden zullen leggen naar zo'n situatie als iemand die er niet in gelooft. Dus in die zin kun je een boze geest oid oproepen, omdat je je op in stelt. (Klinkt mischien wel erg sceptisch, en dat is het ook, maar ik begrijp wel het standpunt van de andere kant)
Advertentie

Regels voor berichten