![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Toen ik echt klein was - 3 ofzo - ook, maar toen maakte ik er geen probleem van als mijn moeder mee ging naar de wc. Maar nu is dat echt anders.. Mijn vriend heeft helemaal geen probleem, hij laat altijd de deur van de badkamer open staan en gaat dan plassen. Ik kan het nog niet eens met de deur op slot ![]() Maar ja, misschien heeft iemand hierboven gelijk met het feit dat ik vroeger heb geleerd dat plassen en poepen vies is en privé... (overigens heb ik dat niet bij iedereen, bij mijn zus niet en bij een aantal vriendinnen ook niet... Maar bij mijn ouders wél en zelfs bij mijn vriend..) Hmm.. ik zal mezelf eens aanleren dat ik een veilig gevoel krijg wanneer ik naar de wc ga, ook al staat er iemand voor de deur ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Kijk hier en hier. Het is wel fijn om te merken dat meer mensen het hebben, omdat je dat normaal gesproken niet in de gaten hebt. Schijnt zelfs voor te komen bij 7% van alle mensen!
|
Vergeet ik deze hele goede website...
|
*Herkenning* ... ook inderdaad wanneer er iemand in een kamer naast ofzow bezig is, of wanneer ik weinig tijd heb ( in de trein, veel mensen in de rij ). Vet irritant
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Het beste is eigenlijk gewoon om je te realizeren dat iedereen poept, plast, scheten laat, een vagina (en voor deze "ook nog een periode") cq penis heeft.
Het klinkt misschien stom ![]() Ik had vroeger toen ik net ongesteld was geworden het geremd gevoel om naar het toilet te gaan om me te verschonen; omdat ik dan wist dat mede-toiletbezoeksters konden horen dat ik ongesteld was. Sloeg nergens op ![]() Met plassen had ik inderdaad moeite met "het geluid"; maar als je niet teveel druk erop zet en goed mikt ![]() Het is doodnormaal ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik denk niet dat het klopt wat je zegt, althans ik maak me helemaal nergens druk over mbt geluiden geurtjes etc. maar toch kan ik het gewoon niet. En ik weet heus wel dat iedereen poept, plast, scheten laat, een vagina (en voor deze "ook nog een periode") cq penis heeft. En volgens mij heeft het ook helemaal niks met schaamte te maken. |
![]() |
||
Citaat:
![]() (heh.. alleen al bij die gedachte moet ik naar het toilet ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ik tel namelijk ook altijd tegeltjes ![]() ben dus niet de enige lol ![]() ![]()
|
![]() |
kzou denk ik wel een verklaring weten met mn geweldige biologische kennis
![]() de blaas wordt namelijk afgesloten door 2 sluitspieren, de buitenste kun je bewust regelen (via je animale zenuwstelsel geloof ik) en de binnenste werkt onbewust, via het parasympatisch zenuwstelsel (dacht ik), dat wil zeggen dat deze spieren alleen werken als je zelf ontspannen bent. als je daar dus met al die mensen staat ben je niet echt ontspannen, en hoe erg je ook je best doet (waardoor het dus nog minder lukt) dr komt niks uit! denk dat het zoiets is... |
![]() |
|
Verwijderd
|
Oh ja, thuis zette ik heel vaak de kraan aan, zodat men alleen kraan hoorde lopen. Nu ben ik aan het oefenen met dat ding uit, beetje goed mikken, zodat het niet klettert en dat gaat echt goed
![]() ![]() Maar ik kan het niet zomaar altijd, alleen op bepaalde tijden.. Voor het slapen gaan, 's ochtends en verder moet de kraan gewoon aan wanneer d'r iemand thuis is ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik moet pissen van dit topic!
![]() Euh ik had als kind wel zo mn angst voor vreemde plees.. ik wou op school nooit naar de plee.. dat was echt kut.. want die plees zaten zegmaar zonder 'voorhokje' of halletje, gewoon aan de grote hal vast. Dus als je daar zat te pissen dan zag je onder de deur door AL die mensen voorbij lopen :/ Maarja verder heb ik nu geen problemen meer. Kan mij wat schelen of iemand me hoort plassen of hoort dat ik op de wc het plasticje van een tampon af haal. Ik voel me redelijk snel op mn gemak, maar niet als ik bijvoorbeeld onderweg op vakantie buiten moet plassen.. dan duurt het wel even ![]() Op lowlands hadden ze de plastuit trouwens.. wel een uitvinding.. maar niet als er 30 mannen naar je neplul staan te kijken ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
Als je constant denkt, ik kan het nie ik kan het niet, wordt je super gespannen en kan je het ook niet. Zoals je al zei, als je dronken bent lukt het wel! Nou hoe ontspannen wil je zijn!
|
Verwijderd
|
Ik ga waarschijnlijk binnenkort verhuizen.. Nu hebben we de wc in de hal zitten, dus tussen kamer en hal een deur en tussen hal en wc een deur, twee deuren die mogelijk gekletter ofzo tegenhouden.
Maar wanneer we verhuizen, zit er maar 1 deur tussen kamer en badkamer, wel nog een keuken, maar die is klein en er zit geen deur tussen keuken en badkamer... Mja, ik vind het niet zoo erg, maar nu zou men wel mijn mogelijk gekletter kunnen horen in de woonkamer, vind ik niet zo fijn ![]() Mja, met mijn vriend word ik wel steeds losser, ik kan hier al plassen zonder de kraan aan (oh wat erg om zo te zeggen zeg ![]() ![]() Ik wil dus zeker weten wat losser worden wat 'naar de wc gaan' betreft (dat is overigens al een gevechtje op zich, in m'n hoofd dan) maar... hoe doe ik dat? Wanneer ik naar de wc ga en m'n vriend vraagt:'Wat ga je doen?' dan stotter ik rare smoesjes als:'Even m'n tanden poetsen.' of 'Even mijn handen wassen.' Of ik zeg dat ik wat te drinken ga pakken en ga dus gewoon niet naar de wc ![]() ![]() Maar goed, iemand tips?! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als ik naar de wc ga dan roept mn vader weleens vanaf de keuken (zit naast de wc), 'zo, moest je nodig?'.. das wel irritant maar ik ga daarom niet moeilijk doen. In de kroeg, waar ik regelmatig zit, moet ik ook vaak naar de wc omdat ik daar bier drink en sowieso veel water drink.. I really don't care.. En als je eraan went niet meer zo moeilijk te doen, dan is het in het vervolg echt een stuk makkelijker.. ik had er vroeger ook moeite mee om bij andere mensen in huis enzo naar de wc te gaan maar heb dat mezelf afgeleerd..
||
Citaat:
Van mensen met een fobie voor spinnen weten de meeste mensen dat die angst niet iets rationeels is; je kunt volledig op de hoogte zijn van de ongevaarlijkheid van spinnen en toch helemaal histerisch worden als je er één ziet. Zo is het ongeveer ook met paruresis. Misschien komt het omdat er zo weinig over wordt gesproken en geschreven, maar ik heb nog nooit gehoord van een geval van volled ige 'genezing'; veel mensen hebben het al járen, en denken vaak dat ze de enige zijn (dit heb ik gelezen op een aantal websites). Het is in elk geval al goed om te weten dat er veel anderen zijn die hetzelfde hebben.
|
Ik heb er niet zo'n last van, als het toilet redelijk schoon is en de deur op slot kan.
Dat mannen zo staand kunnen, naast elkaar, zonder echte afscheiding heb ik nooit gesnapt. Ik kan niet staand plassen. Misschien stom, maar de meeste mensen plassen als ze onder de douche staan en ze nodig moeten. Dat kan ik niet, hoe erg ik ook moet. Net alsof er iets 'op slot gaat'. :$ Dat is denk ik hetzelfde wat jij hebt, en ongetwijfeld is dat psychisch.
||
![]() |
Citaat:
![]() Tis best relaxed iedereen blijft tenminste geen uren op die plee hangen....vandaar de korte rij bij de heren altijd ![]()
||
![]() |
Citaat:
Ik bedoel dus niet mensen met een serieus probleem hier af te doen als 'oh gewoon niet zo aanstellen'! Laat dat duidelijk zijn ![]()
||
Citaat:
![]() Maar serieus no offence hoor ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Plassen onder douche bespaart water supergirl#1 | 9 | 24-09-2009 20:07 | |
Lichaam & Gezondheid |
In bed plassen... LoveGirl212 | 21 | 21-07-2006 20:21 | |
Seksualiteit |
Plassen inpassen Verwijderd | 16 | 29-12-2004 19:53 | |
Lichaam & Gezondheid |