Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2014, 17:06
Verwijderd
Ik wilde wat blikjes elimineren want ik eet tegenwoordig liever verse groenten. Er was ook nog een kipfilet die ik wilde verwerken. Kip+blikje mandarijnen+potje wortelen+pot boontjes+hoop zoete en pittige kruiden blijkt nom te zijn. Wat meergranenrijst erbij

En ik had nog wortelsoep met spinazie en kaastortellini gemaakt.
Advertentie
Oud 09-04-2014, 12:57
Verwijderd
gevulde paprika's
Oud 09-04-2014, 17:39
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ovenschotel met aardappelschijfjes, courgette, spekreepjes, tomaat, aardappel anders en kaas
Oud 09-04-2014, 19:55
Miekje*
Miekje* is offline
Aardappelpuree van zoete aardappel met kaas en bosui, sla met honingdressing en rozijnen.
Oud 09-04-2014, 20:12
Hawahaai
Hawahaai is offline
Een mengsel uit de oven van courgette, witte bonen in tomatensaus, ui, knoflook en stukjes braadworst, met gekookte aardappels.
Oud 12-04-2014, 16:49
Verwijderd
Quiche met bloemkool en gerookte zalm.
Oud 12-04-2014, 17:24
Verwijderd
Citaat:
Quiche met bloemkool en gerookte zalm.
SUPERNOM!
Oud 12-04-2014, 21:07
Hawahaai
Hawahaai is offline
Loempia's met wokgroenten, woksaus en noedels.
Oud 13-04-2014, 18:58
Hawahaai
Hawahaai is offline
Zelfgemaakte uiensoep met zelfgebakken brood.
Oud 13-04-2014, 18:59
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Asperges met krieltjes, botersaus met ham en gekookt ei en peterselie
Oud 13-04-2014, 20:16
Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb roerbak van plakjes winterpeen, stukjes bleekselderij en ui met knoflook, gember, sambal en komijn gegeten. Met basmatirijst. Was supernom Morgen de rest koud mee naar school.
Oud 14-04-2014, 14:52
Verwijderd
Zelfgemaakte kippensoep

gemarineerde varkensfilet, aardappels, sla met dressing van honing, azijn, mayonaise en radijsjes.
Oud 14-04-2014, 16:50
Verwijderd
Vispanneke met zalm, kabeljauw, panga, bloemkool en broccoli.
Oud 14-04-2014, 18:07
Durian
Durian is offline
Andijvie stampot met gehaktballen hehehe
Oud 14-04-2014, 20:27
Hawahaai
Hawahaai is offline
Babi ketjap met rijst en bloemkool.
Oud 20-04-2014, 19:31
Hawahaai
Hawahaai is offline
Couscous met courgette, knoflook, ui, gegrilde paprika en Tival gegrilde stukjes.
Oud 20-04-2014, 19:34
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik maakte de courgettetaart met geitenkaas, beenham en tuinerwten die voorop de paas Allerhande staat. Hij leek er best op en zag er prima uit. Het was alleen niet op te scheppen waardoor het als een puinzooi op je bord terecht kwam maar het smaakte wel goed Volgens AH is het een lunchgerecht maar voor 's avonds was het ook prima.
Oud 20-04-2014, 19:47
WolterB
WolterB is offline
Kip-kerrie met zelfgemaakte saus en dat is voor herhaling vatbaar
Oud 20-04-2014, 20:12
Miekje*
Miekje* is offline
Ik had gisteren zelf groentencurry gemaakt, en die was ZO lekker Vandaag weer gegeten.
Oud 20-04-2014, 22:22
nikooo
nikooo is offline
spruitjes met kaas
Oud 21-04-2014, 12:02
Verwijderd

Flamenco-eieren
Oud 21-04-2014, 14:40
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Pasta met zalm, spinazie en groene asperges uit de paas Allerhande
Oud 21-04-2014, 19:18
Hawahaai
Hawahaai is offline
Laat thuis, dus even improviseren met het eten... het wordt pasta met roomsaus, broccoli en zalm.
Oud 22-04-2014, 19:12
Hawahaai
Hawahaai is offline
Gekookt ei, bloemkool, kerriesaus en gekookte aardappels. Note to self: deze kerriesaus kun je niet invriezen.
Oud 22-04-2014, 19:15
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Vega balletjes, chinese wokgroente, meergranen rijst en zoetzure saus.
Oud 23-04-2014, 16:19
Hawahaai
Hawahaai is offline
Gehaktballetjes, wokgroente, zoetzure saus en mie. En ik zie nu dat dat best lijkt op het menu van Daantje van gisteren!
Oud 23-04-2014, 19:16
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het smaakte mijn prima, hoop jou ook

Vanavond at ik een maaltijdsalade met mozzarella van de AH en wat Surinaamse nasi van het afhaaleten van mijn vriend.
Oud 24-04-2014, 14:54
Victoria_vicz
Victoria_vicz is offline
Spinazie met aardappelen en een rundervink! Spinazie is mijn lievelingsgroente
Oud 24-04-2014, 19:06
Hawahaai
Hawahaai is offline
Rijst en garnalen uit de oven.
Ik had afgelopen weekend de losse recepten in de la uitgezocht en daarvan maak ik er deze week een aantal
Oud 26-04-2014, 20:40
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Ik had afgelopen weekend de losse recepten in de la uitgezocht en daarvan maak ik er deze week een aantal
Vandaag werd het tartaar met kaasaardappels en courgette.
Oud 28-04-2014, 20:07
Hawahaai
Hawahaai is offline
Tilapia met een krokant kaas/tortilla jasje en tomaatjes (uit de oven) met gebakken aardappels en een restje tuinbonen.
Oud 28-04-2014, 20:10
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Gnocchi met spekreepjes, knoflook en sesamolie met salade met noten en ceasar dressing
Oud 30-04-2014, 10:59
Verwijderd
Zelfgemaakte gehaktballen met hutspot
Oud 01-05-2014, 18:17
Hawahaai
Hawahaai is offline
Quiche Lorraine. Ik moet echt eens een quichevorm aanschaffen, de laatste tijd maak ik allemaal recepten war je die bij kunt gebruiken.
Oud 01-05-2014, 21:31
Verwijderd
Vandaag soep, haring, broodjes en komkommer.

Morgen: kippenbraadworst, aardappels en groente. Ik denk Chinese bonen met rode uit en een verrukkelijk sausje
Oud 02-05-2014, 08:19
Verwijderd
Citaat:
Quiche Lorraine. Ik moet echt eens een quichevorm aanschaffen, de laatste tijd maak ik allemaal recepten war je die bij kunt gebruiken.
Waarom wil je dan graag een quichevorm? Een gewone springvorm doet het dan toch ook?

Heeft er iemand nog aanraders voor curry's? Ik heb een vast recept met spinazie, en gisteren heb ik er eentje geprobeerd met bloemkool. Ik vind ze erg lekker en wil ze eigenlijk wel vaker gaan maken. Iemand nog goede recepten?
Oud 02-05-2014, 10:01
Miekje*
Miekje* is offline
Yesh! Pompoencurry, vegetarisch, voor 4 personen.

Nodig: 1 kg pompoen (ongeschild), 1 grote ui (gesnipperd), 2 el kerriepoeder, 1 tl kaneelpoeder, 400 ml kokosmelk, 1 bouillonblokje (groenten), 2 grote tomaten in blokjes, 4 hardgekookte eieren in partjes, 400 gram basmatirijst. Eventueel gesneden bosuitjes en geroosterde pompoenpitjes voor de garnering.

Doen: Pompoen halveren en draden en pitten eruit halen, vervolgens met schil en al in kleine blokjes snijden. Pompoen en ui in een braadpan aanfruiten met een beetje olie. Kerriepoeder en kaneelpoeder erbij, kokosmelk erbij en bouillonblokje erboven verkruimelen. 20 minuten laten pruttelen op zacht vuur, af en toe roeren. Stukjes tomaat toevoegen en nog 10 minuten laten doorkoken op laag vuur. Serveren met basmatirijst en partjes ei. Eventueel bestrooien met gesneden bosui en pompoenpitjes.

Heel erg nom, mijn lievelingsgerecht voor de herfst, ook
Oud 02-05-2014, 10:04
Miekje*
Miekje* is offline
(Of je neemt gewoon de groenten die je op dat moment in je koelkast hebt liggen, schat in hoeveel tijd die nodig hebben om gaar te worden en bereid ze op dezelfde manier met kerriepoeder, bouillonblokje en kokosmelk als hierboven beschreven Moet ook goed gaan, eigenlijk.)
Oud 02-05-2014, 16:00
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb ook nog een recept voor pompoen curry. Zal het nog opzoeken.

Ik eet vanavond bami met kroepoek en gebakken ei.
Oud 02-05-2014, 18:29
Hawahaai
Hawahaai is offline
Pasta met champignons, spinazie en roomkaas.
Oud 02-05-2014, 18:40
Verwijderd
Spinaziemozzarellalasagne.
Oud 02-05-2014, 20:41
Verwijderd
Tof! Pompoen, sowieso <3 Ik wil dat eigenlijk meer gaan eten. Ik heb laatst een superlekker recept gemaakt met pompoen in couscous, waarbij de pompoen in melk gekookt wordt en daar allerlei kruiden bij gemikt werden en als laatste de al bereidde couscous bij het melkpompoenprutje gegooid werkt, waardoor je als eindresultaat een superlekker oranje prutje kreeg. Zo lekker
Oud 02-05-2014, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Yesh! Pompoencurry, vegetarisch, voor 4 personen.

Nodig: 1 kg pompoen (ongeschild), 1 grote ui (gesnipperd), 2 el kerriepoeder, 1 tl kaneelpoeder, 400 ml kokosmelk, 1 bouillonblokje (groenten), 2 grote tomaten in blokjes, 4 hardgekookte eieren in partjes, 400 gram basmatirijst. Eventueel gesneden bosuitjes en geroosterde pompoenpitjes voor de garnering.

Doen: Pompoen halveren en draden en pitten eruit halen, vervolgens met schil en al in kleine blokjes snijden. Pompoen en ui in een braadpan aanfruiten met een beetje olie. Kerriepoeder en kaneelpoeder erbij, kokosmelk erbij en bouillonblokje erboven verkruimelen. 20 minuten laten pruttelen op zacht vuur, af en toe roeren. Stukjes tomaat toevoegen en nog 10 minuten laten doorkoken op laag vuur. Serveren met basmatirijst en partjes ei. Eventueel bestrooien met gesneden bosui en pompoenpitjes.

Heel erg nom, mijn lievelingsgerecht voor de herfst, ook
Ingegerd tvp terugvindpost
Oud 02-05-2014, 20:56
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
En nog een recept voor pompoencurry

Je hebt nodig:
- 3 el zonnebloemolie
- 1 el zwarte mosterdzaadjes
- 1/2 el gedroogde chilivlokken
- 2 middelgrote uien, fijngehakt
- 1 duimgroot stukje gember, geschild en geraspt
- 1 grote teen knoflook, fijngehakt
- 1 el kerriepoeder
- 1 tl sereh poeder (citroengras)
- 1 tl komijnpoeder
- 1 kg pompoen, in stukjes
- 2 tomaten, zeer fijn gehakt
- 400 ml kokosmelk (of een blok santen/kokoscreme)
- 50 ml groentebouillon
- 1/2 tl gedroogde munt
- versgemalen zwarte peper
- zeezout

voor de afwerking:
- 1/2 limoen (sap)
- 1 bosje fijngehakte koriander

bereiden:

Verhit de olie en voeg de mosterdzaadjes en chilivlokken toe. Zodra de mosterdzaadjes beginnen te poppen roer je de gehakte ui erdoor. Fruit de ui op middelhoog vuur ca. 5 minuten. Doe de gember en knoflook erbij en bak kort mee.

Roer de kerriepoeder, sereh poeder (citroengras), en de komijn door de uien en bak 30 seconden mee. Doe de pompoen erbij.

Giet de fijngehakte tomaten en kokosmelk erbij en roer goed door alvorens je de bouillon toevoegt. Breng op smaak met een theelepel zout en de gedroogde munt. Breng aan de kook en laat de pompoen zonder deksel in ca. 25 minuten gaar worden.

werk af:

Breng de curry op smaak met het limoensap en garneer met de fijngesneden koriander.

tip:

Serveer met gegrilde witvis en rijst. Of eet het met turks brood en kleine gehaktballetjes.

Ik heb het een keer gemaakt en vond het toen te pittig dus ik zou misschien minder chillivlokken nemen maar ik houd ook gewoon niet echt van heel pittig eten.
Oud 03-05-2014, 18:04
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Waarom wil je dan graag een quichevorm? Een gewone springvorm doet het dan toch ook?
Op zich wel, maar een springvorm is hoger en dus moet je zelf het randje afwerken en dat kan ik niet netjes. En bijv. de tarte tatin die ik laatst probeerde te maken, kan niet in een spring vorm i.v.m. de caramel die onderop moet.

OT: ik at weer quiche lorraine, lekker makkelijk vandaag!
Oud 04-05-2014, 16:48
Verwijderd
Meergranenrijst met victoriabaars, spinazie, broccoli, erwtjes en pijpajuin in een kerriesaus.
Oud 04-05-2014, 19:57
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Patatjes met een carrero en sla met komkommer
Oud 04-05-2014, 20:26
Verwijderd
Patat, sla, kippenbraadworst, perzik

Mijn moeder had te veel olijfolie in de sla gedaan. Als oplossing daarvoor had zE maggi erbij gedaan. Apart smaakje

Laatst gewijzigd op 06-05-2014 om 14:48.
Oud 05-05-2014, 17:28
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ovenschotel met gehaktballetjes, wortel en aardappel.
Oud 05-05-2014, 19:43
Calyx
Calyx is offline
Bimi hap van Jamie Oliver.

Regels voor berichten