Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik maakte de courgettetaart met geitenkaas, beenham en tuinerwten die voorop de paas Allerhande staat. Hij leek er best op en zag er prima uit. Het was alleen niet op te scheppen waardoor het als een puinzooi op je bord terecht kwam maar het smaakte wel goed
![]()
|
Pasta met zalm, spinazie en groene asperges uit de paas Allerhande
![]()
|
Yesh! Pompoencurry, vegetarisch, voor 4 personen.
Nodig: 1 kg pompoen (ongeschild), 1 grote ui (gesnipperd), 2 el kerriepoeder, 1 tl kaneelpoeder, 400 ml kokosmelk, 1 bouillonblokje (groenten), 2 grote tomaten in blokjes, 4 hardgekookte eieren in partjes, 400 gram basmatirijst. Eventueel gesneden bosuitjes en geroosterde pompoenpitjes voor de garnering. Doen: Pompoen halveren en draden en pitten eruit halen, vervolgens met schil en al in kleine blokjes snijden. Pompoen en ui in een braadpan aanfruiten met een beetje olie. Kerriepoeder en kaneelpoeder erbij, kokosmelk erbij en bouillonblokje erboven verkruimelen. 20 minuten laten pruttelen op zacht vuur, af en toe roeren. Stukjes tomaat toevoegen en nog 10 minuten laten doorkoken op laag vuur. Serveren met basmatirijst en partjes ei. Eventueel bestrooien met gesneden bosui en pompoenpitjes. Heel erg nom, mijn lievelingsgerecht voor de herfst, ook ![]()
|
(Of je neemt gewoon de groenten die je op dat moment in je koelkast hebt liggen, schat in hoeveel tijd die nodig hebben om gaar te worden en bereid ze op dezelfde manier met kerriepoeder, bouillonblokje en kokosmelk als hierboven beschreven
![]()
|
Verwijderd
|
Tof! Pompoen, sowieso <3 Ik wil dat eigenlijk meer gaan eten. Ik heb laatst een superlekker recept gemaakt met pompoen in couscous, waarbij de pompoen in melk gekookt wordt en daar allerlei kruiden bij gemikt werden en als laatste de al bereidde couscous bij het melkpompoenprutje gegooid werkt, waardoor je als eindresultaat een superlekker oranje prutje kreeg. Zo lekker
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
En nog een recept voor pompoencurry
Je hebt nodig: - 3 el zonnebloemolie - 1 el zwarte mosterdzaadjes - 1/2 el gedroogde chilivlokken - 2 middelgrote uien, fijngehakt - 1 duimgroot stukje gember, geschild en geraspt - 1 grote teen knoflook, fijngehakt - 1 el kerriepoeder - 1 tl sereh poeder (citroengras) - 1 tl komijnpoeder - 1 kg pompoen, in stukjes - 2 tomaten, zeer fijn gehakt - 400 ml kokosmelk (of een blok santen/kokoscreme) - 50 ml groentebouillon - 1/2 tl gedroogde munt - versgemalen zwarte peper - zeezout voor de afwerking: - 1/2 limoen (sap) - 1 bosje fijngehakte koriander bereiden: Verhit de olie en voeg de mosterdzaadjes en chilivlokken toe. Zodra de mosterdzaadjes beginnen te poppen roer je de gehakte ui erdoor. Fruit de ui op middelhoog vuur ca. 5 minuten. Doe de gember en knoflook erbij en bak kort mee. Roer de kerriepoeder, sereh poeder (citroengras), en de komijn door de uien en bak 30 seconden mee. Doe de pompoen erbij. Giet de fijngehakte tomaten en kokosmelk erbij en roer goed door alvorens je de bouillon toevoegt. Breng op smaak met een theelepel zout en de gedroogde munt. Breng aan de kook en laat de pompoen zonder deksel in ca. 25 minuten gaar worden. werk af: Breng de curry op smaak met het limoensap en garneer met de fijngesneden koriander. tip: Serveer met gegrilde witvis en rijst. Of eet het met turks brood en kleine gehaktballetjes. Ik heb het een keer gemaakt en vond het toen te pittig dus ik zou misschien minder chillivlokken nemen maar ik houd ook gewoon niet echt van heel pittig eten.
||
Citaat:
OT: ik at weer quiche lorraine, lekker makkelijk vandaag! |
![]() |
|
Bimi hap van Jamie Oliver.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa e-hazeleger | 12 | 18-05-2011 17:09 | |
De Kantine |
Tribute to Quiana: Control C en ook Control V hasseltboy | 500 | 28-07-2005 22:58 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Liefde & Relatie |
Jullie moeten deze chat lezen!! devilcat | 105 | 03-12-2002 09:56 |