Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-09-2005, 23:52
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Hallo,
ik zal maar vanaf het begin beginnen, wordt waarschijnlijk een lang verhaal, bedankt voor het lezen in ieder geval


Afgelopen zaterdag zijn we met een groep uitgeweest, tegen sluitingstijd wilden we weer weggaan, maar omdat 1 iemand een probleempje had zijn jas terug te krijgen (was zijn kaartje verloren) was de rest alvast de scooter gaan halen om naar huis te kunnen.
Toen we daar stonden met onze scooters om naar huis te gaan kwam de portier van de betreffende discotheek op ons af en zei letterlijk:"He! oprotten hier met die kolerescooters!!"
Waarop een maat van mij zei:"Waarom dan? We wachten alleen even op iemand en dan gaan we hoor..."
Waarop die portier weer zei:"Nix mee te maken! opk*ankeren nu!"
Enfin, toen volgde er dus een discussie dat wij daar best mochten staan en we toch zo weg zouden gaan.
Toen een maat van me z'n rug draaide naar die portier en met iemand anders een gesprek begon kreeg hij zomaar uit het niets 3 flinke klappen op z'n hoofd en toen hij op de grond lag vervolgens nog een trap ook.
Natuurlijk kwamen wij hem te hulp door die portier (op enigszins wat harde wijze) bij hem weg te halen (uit de bewegingen van de portier was wel af te leiden dat hij hem tegen z'n hoofd wilde trappen).
Daarna is die portier dus naar binnen gegaan, waarschijnlijk omdat hij zich wat ongemakkelijk voelde, we waren natuurlijk zacht gezegd niet blij met hem
Toen heeft hij dus de politie gebeld, die stonden er binnen 2 minuten al.
Eerst liep de portier naar een van de agenten toe om zijn verhaal te doen. Toen liep daarna een maat van mij naar de agent toe om zijn verhaal te doen, zonder dat hij ook maar iets zei greep de agent al naar zijn wapenstok en zei letterlijk:"Opk*nkeren nu of ik arresteer jullie allemaal!"
Toen ook weer een hele discussie, we zijn uiteindelijk maar weggegaan omdat de politie en die portier duidelijk maatjes van elkaar waren.

Mijn vraag is nu: Wat kunnen we er nu aan doen dat die portier er niet mee weg komt, een klacht indienen bij de politie lijkt ons wat zinloos, omdat hij daar duidelijk vrienden heeft zitten.
Er hangt daar wel een camera, maar die wordt beheert door de beveiliging (die portier) dus die video zullen we wel niet krijgen.

Iemand een oplossing voor dit probleempje?

Lengte van het verhaal viel nog best mee
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-09-2005, 00:02
Verwijderd
Ja, de tent in brand steken.

(Serieus: kijk even of die tent aangesloten is bij Horeca Nederland, zoja dien daar een klacht in.)
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 00:05
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-09-2005 @ 01:02 :
(Serieus: kijk even of die tent aangesloten is bij Horeca Nederland, zoja dien daar een klacht in.)
Zou het helpen bij zo'n grote keten een klacht in te dienen?
En hoelang zou het denk je duren voordat zo'n klacht eenmaal behandeld/onderzocht wordt?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 00:23
De Zwartkijker
Avatar van De Zwartkijker
De Zwartkijker is offline
Ga naar een advocaat, als je denkt dat je in je recht staat...
Zo een rechtsbijstand-advocaat...
__________________
En Nu Ga Je Dansen Klootzak
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 10:05
matrix21
matrix21 is offline
Hou het simpel. Dien een klacht in.
Geen reactie? neem je verlies. Ik denk dat je weinig kans maakt.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 10:49
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Het is heel eenvoudig, hij mag geen geweld gebruiken als hij zich door jou niet terecht bedreigd voelt. Daar zijn richtlijnen voor. Die maten van jou moeten aangifte doen van mishandeling door die portier en bedreiging door die politieagent. Er waren, neem ik aan, getuigen bij.

De politie is echt niet blij met dit soort incidenten en zullen maar wat graag tot een oplossing willen komen. Doe aangifte, dan kunnen ze niet meer om je heen. Dit is natuurlijk te belachelijk voor worden. En je hoeft niet heel erg bang te zijn voor vriendjespolitiek, desnoods schrijf je een brief aan de hoofdcommisaris of het ministerie van justitie om wat vaart achter de zaak te krijgen.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 12:41
ganralph
ganralph is offline
aangifte doen natuurlijk. agenten gaan soms niet in discussie op drukke uitgaansavonden, dus dat is het punt niet. wel dat de portier geslagen/geschopt heeft en die de agent jullie "bedreigde".

stuur een nette brief aan de horecagelegenheid/Nederlandse Horeca en/of het beveiligingsbedrijf (als de portier door voor werkte).

laatste optie: geef er wat bekendheid aan. meldpunten van zinloos geweld. brieven in de plaatselijke krant. netjes zeggen wat er gebeurd is (niet de portier/agent zwart gaan lopen maken).
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 12:45
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Bedankt voor de reacties ik ga het er vanavond eens over hebben met de groep.
Een klacht indienen bij Horeca Nederland gaat overigens niet, omdat de kroeg waar dit gebeurt is daar niet bij is aangesloten.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 13:03
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
aangifte doen, als groep. daar wordt heus wel serieus mee omgegaan. desnoods is een aanklacht ook nog een optie, maar dat is nu denk ik nog niet aan de orde.

op drukke uitgaansavonden gaan agenten meestal niet in discussie met je, omdat ze het al druk hebben. weet jij veel de hoeveelste keer t was dat die agent naar een incidentje toe moest die avond ?
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 13:53
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 27-09-2005 @ 14:03 :
op drukke uitgaansavonden gaan agenten meestal niet in discussie met je, omdat ze het al druk hebben. weet jij veel de hoeveelste keer t was dat die agent naar een incidentje toe moest die avond ?
Dat vind ik nog geen excuus om maar meteen naar je wapenstok te grijpen en dat soort taal uit te slaan...
Maargoed, je hebt natuurlijk wel enigszins gelijk
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 14:32
Verwijderd
ik zou gwoon naar de politie gaan.
nee heb je ja kun je...
psies
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 14:46
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 27-09-2005 @ 14:03 :

op drukke uitgaansavonden gaan agenten meestal niet in discussie met je, omdat ze het al druk hebben. weet jij veel de hoeveelste keer t was dat die agent naar een incidentje toe moest die avond ?
Toch lijkt mij dat soort taalgebruik en intimiderend gedrag niet iets wat een agent zomaar mag toepassen.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 15:00
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 27-09-2005 @ 14:03 :
op drukke uitgaansavonden gaan agenten meestal niet in discussie met je, omdat ze het al druk hebben. weet jij veel de hoeveelste keer t was dat die agent naar een incidentje toe moest die avond ?
Als je daar als agent last van hebt, ben je niet helemaal geschikt voor je beroep, lijkt me zo.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 15:14
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Is het niet algemeen bekend dat je niet voor een discotheek oid mag staan? Zelfs niet als je op iemand wacht? Dat is hier in ieder geval wel altijd zo. Als ik de bus uitstap en wil wachten op iemand die nog uit moet stappen en dat duurt een beetje lang, dan word ik ook weggestuurd...

Zo proberen ze de orde te handhaven. Want als iedereen zou blijven wachten, kan het gewoon een zooitje worden dankzij randebielen en dronken mensen.

Dus jullie waren ook wel behoorlijk eigenwijs waarschijnlijk en misschien wel een tikkeltje brutaal. Die man is ook gewoon een eikel die zijn woede niet kan beheersen, maar jullie hadden ook wel beter kunnen weten.

Het is gewoon zo dat je bij de 1 niet iets kan accepteren en vervolgens bij de ander niet.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 15:23
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 27-09-2005 @ 16:00 :
Als je daar als agent last van hebt, ben je niet helemaal geschikt voor je beroep, lijkt me zo.
agenten worden ook niet goed genoeg opgeleid, maar het topic hoeft niet te gaan over het beleid van de agenten. wat ik vooral duidelijk wou maken, is dat je beter niet je frustratie op de agent kan richten. tenslotte was de portier in eerste instantie fout, en het meest agressief zo te lezen, dus die verdient imho de meeste 'aandacht'.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 15:47
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 27-09-2005 @ 16:14 :
Dus jullie waren ook wel behoorlijk eigenwijs waarschijnlijk en misschien wel een tikkeltje brutaal. Die man is ook gewoon een eikel die zijn woede niet kan beheersen, maar jullie hadden ook wel beter kunnen weten.
Het enige wat die jongen wilde weten is waarom we daar weg moesten, meer niet...
Ik vind niet dat het hem het recht geeft om hem (van achter nog wel!!) 3 klappen op zijn hoofd te geven en dan vervolgens ook nog eens door te trappen terwijl hij op de grond lag...
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 15:49
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 27-09-2005 @ 16:23 :
agenten worden ook niet goed genoeg opgeleid, maar het topic hoeft niet te gaan over het beleid van de agenten. wat ik vooral duidelijk wou maken, is dat je beter niet je frustratie op de agent kan richten. tenslotte was de portier in eerste instantie fout, en het meest agressief zo te lezen, dus die verdient imho de meeste 'aandacht'.
Toch zit die agent ook fout en dat mag hij best weten.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 15:57
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MTpower schreef op 27-09-2005 @ 16:47 :
Het enige wat die jongen wilde weten is waarom we daar weg moesten, meer niet...
Ik vind niet dat het hem het recht geeft om hem (van achter nog wel!!) 3 klappen op zijn hoofd te geven en dan vervolgens ook nog eens door te trappen terwijl hij op de grond lag...
Nee je hebt gelijk. Maar jongens die niet weg willen en blijven hangen kunnen behoorlijk irritant zijn.

Misschien had ie al 5 keer eerder van die irritante mensen voor zn neus staan en reageerde ie daardoor wat overdreven.

Maar inderdaad, wat hij deed is niet acceptabel.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-09-2005, 16:49
Verwijderd
Die portier moet je echt wel aanklagen en ik zou zeker een advocaat inhuren. Ze zijn je toch om te helpen en als je genoeg getuigen neemt dan zou ik voor de advocaat gaan. Heb je fotos van de mishandeling?

Laatst gewijzigd op 27-09-2005 om 17:55.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 17:00
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Syphon schreef op 27-09-2005 @ 17:49 :
portiet


__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 17:11
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Syphon schreef op 27-09-2005 @ 17:49 :
Die portiet moet je echt wel aanklagen en ik zou zeker een advocaat inhuren. Ze zijn je toch om te helpen en als je genoeg getuigen neemt dan zou ik voor de advocaat gaan. Heb je fotos van de mishandeling?
Er hangt daar een camera, maar die wordt beheert door die portier, dus die video zullen we niet krijgen. Getuigen hebben we genoeg (stuk of 15)
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Syphon schreef op 27-09-2005 @ 17:49 :
Die portiet moet je echt wel aanklagen en ik zou zeker een advocaat inhuren. Ze zijn je toch om te helpen en als je genoeg getuigen neemt dan zou ik voor de advocaat gaan. Heb je fotos van de mishandeling?
betaal jij het?0
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 17:25
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Een advocaat lijkt me een beetje onzin. Je gaat er toch niet meer geld in investeren dan nodig is? Voor dit soort zaken heb je een openbaar aanklager.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 17:28
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 27-09-2005 @ 15:46 :
Toch lijkt mij dat soort taalgebruik en intimiderend gedrag niet iets wat een agent zomaar mag toepassen.
Hij had wel eerst naar beide verhalen moeten luisteren, maar ik kan het me goed voorstellen, in de regel lijkt het me namelijk dat de jongeren fout zijn en hij hoorde waarschijnlijk van de portier dat ze niet wilden vertrekken, oo niet na flink aandringen. Dan is het niet zo gek dat die politie agent ze gewoon op een duidelijk manier wegstuurd

Overigens vind ik dat een agent dit oort dingen juist wel hoort te doen, want die mensen moeten gerespecteerd en zelfs een beetje gevreesd worden door de jongeren bij dit soort aangelegenheden.
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 17:56
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 27-09-2005 @ 18:00 :


hehe hij is grappig ja
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-09-2005, 18:07
Vanilia
Avatar van Vanilia
Vanilia is offline
Rechtsbijstand advocaten doen dit soort zaken niet, daarnaast is het bullshit net als wat Gimme more beer zegt om een advocaat in te huren.
__________________
Fe este dia que hora
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 19:41
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 27-09-2005 @ 16:14 :
Is het niet algemeen bekend dat je niet voor een discotheek oid mag staan? Zelfs niet als je op iemand wacht? Dat is hier in ieder geval wel altijd zo. Als ik de bus uitstap en wil wachten op iemand die nog uit moet stappen en dat duurt een beetje lang, dan word ik ook weggestuurd...

Dus jullie waren ook wel behoorlijk eigenwijs waarschijnlijk en misschien wel een tikkeltje brutaal. Die man is ook gewoon een eikel die zijn woede niet kan beheersen, maar jullie hadden ook wel beter kunnen weten.
over het eerste punt : ik heb er toch sterk mn twijfels bij of een discotheek dat uberhaupt wel mag doen, mensen wegsturen. bedoel je een bus van de discotheek oid of een taxibusje, of een 'echte' bus bij een bushalte ?

dat laatste argument slaat nergens op. je hebt NOOIT het recht om iemand te mishandelen, regeltjes of je daar nou mag staan of niet. een portier staat absoluut niet boven de wet.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 19:51
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 27-09-2005 @ 20:41 :
over het eerste punt : ik heb er toch sterk mn twijfels bij of een discotheek dat uberhaupt wel mag doen, mensen wegsturen. bedoel je een bus van de discotheek oid of een taxibusje, of een 'echte' bus bij een bushalte ?

dat laatste argument slaat nergens op. je hebt NOOIT het recht om iemand te mishandelen, regeltjes of je daar nou mag staan of niet. een portier staat absoluut niet boven de wet.
Wat betreft het eerste: ja dat mag. Bij ons wordt er regelmatig geklaagd wegens geluidsoverlast dankzij een kroeg in de buurt. Als de uitsmijters daar er niet voor zorgen dat iedereen direct vertrekt die buiten staat, moet de kroeg gesloten worden.
Ow en het was een bus van de discotheek.

En dat laatste was geen argument om het gedrag goed te verklaren. Ik zeg dus niet dat een portier boven de wet staat. Pfff.

Laatst gewijzigd op 27-09-2005 om 19:55.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 21:51
Verwijderd
Citaat:
MB schreef op 27-09-2005 @ 18:28 :
Hij had wel eerst naar beide verhalen moeten luisteren, maar ik kan het me goed voorstellen, in de regel lijkt het me namelijk dat de jongeren fout zijn en hij hoorde waarschijnlijk van de portier dat ze niet wilden vertrekken, oo niet na flink aandringen. Dan is het niet zo gek dat die politie agent ze gewoon op een duidelijk manier wegstuurd
Ik vind dat niet normaal je kan het toch ook normaal opdragen met opgaaf van redenen
Citaat:
Overigens vind ik dat een agent dit oort dingen juist wel hoort te doen, want die mensen moeten gerespecteerd en zelfs een beetje gevreesd worden door de jongeren bij dit soort aangelegenheden.
Ik denk dat hij meer respect afdwingt door gewoon een reden op te geven en ze te laten vertrekken, dan dat hij met z'n knuppel begint te zwaaien en taal uitkraamt van een Almeerse randgroepjongere.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 22:09
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 27-09-2005 @ 22:51 :
[B]Ik vind dat niet normaal je kan het toch ook normaal opdragen met opgaaf van redenen

Ik denk dat hij meer respect afdwingt door gewoon een reden op te geven en ze te laten vertrekken, dan dat hij met z'n knuppel begint te zwaaien en taal uitkraamt van een Almeerse randgroepjongere.
Ik weet wel zeker van niet, als je alleen al in mijn oude woonplaats kijkt (een klein gemoedelijk dorpje) daar hebben ze al geen respect meer voor de politie. Als zo'n agent met redenen aankomt, dan zeggen ze gewoon dat hij die in zijn reet kan steken. En ik heb het vermoeden dat dat (helaas) zo'n beetje overal is met bepaalde groepen jongeren, dus ben ik van mening dat een agent het respect af moet dwingen...

Trouwens als ik dat verhaal lees en die agent had gezegd:
'het lijkt me beter dat jullie weg gaan, want jullie zijn hier duidelijk niet meer gewenst en we hebben er allemaal niks aan om problemen te gaan lopen schoppen' dan waren ze waarschijnlijk in discussie gegaan. En daar had die agent op dat moment waarschijnlijk geen tijd voor, of hij had het idee dat ze toch niet voor rede vatbaar waren.
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 22:23
Verwijderd
Citaat:
MB schreef op 27-09-2005 @ 23:09 :
Ik weet wel zeker van niet, als je alleen al in mijn oude woonplaats kijkt (een klein gemoedelijk dorpje) daar hebben ze al geen respect meer voor de politie. Als zo'n agent met redenen aankomt, dan zeggen ze gewoon dat hij die in zijn reet kan steken. En ik heb het vermoeden dat dat (helaas) zo'n beetje overal is met bepaalde groepen jongeren, dus ben ik van mening dat een agent het respect af moet dwingen...

Trouwens als ik dat verhaal lees en die agent had gezegd:
'het lijkt me beter dat jullie weg gaan, want jullie zijn hier duidelijk niet meer gewenst en we hebben er allemaal niks aan om problemen te gaan lopen schoppen' dan waren ze waarschijnlijk in discussie gegaan. En daar had die agent op dat moment waarschijnlijk geen tijd voor, of hij had het idee dat ze toch niet voor rede vatbaar waren.
Nee die agent had moeten aangeven dat daar wachten de openbare orde kan verstoren en daarom niet is toegestaan. Maar dan heeft hij zich iig normaal getoont als ze dan moeilijk doen dan kan je ze altijd nog wegruimen.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 22:49
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 27-09-2005 @ 23:23 :
Nee die agent had moeten aangeven dat daar wachten de openbare orde kan verstoren en daarom niet is toegestaan. Maar dan heeft hij zich iig normaal getoont als ze dan moeilijk doen dan kan je ze altijd nog wegruimen.
Ik denk dat een goede agent in dat soort situaties wel aanvoelt of het met 'geweld' moet gebeuren of dat er 'gepraat' moet worden.

Altijd dat eeuwige gepraat eerst, dat werkt niet bij bepaalde mensen/groepen, begrijp dat nou...
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 22:55
Sithan
Sithan is offline
Niet om het gedrag van de portier goed te praten, maar hadden jullie niet gewoon al in die mate een pilsje op dat jullie vrij luidruchtig en brutaal waren, dat de politieagent geen discussie wilde?

Want laten we nou realistisch zijn als er een groep beschonken gasten claimt gelijk te hebben, krijg je een oeverloze discussie en daar zou ik als politie ook geen uitvoerig uitleg aan gaan besteden, maar gewoon laten merken dat er opgerot moet worden.

Al die vergunningshit en overlast kan daarnaast bijzonder veel stress opleveren voor de tent en zijn werknemers, helemaal als een groep scooterfiguren het nodig vind daar te gaan staan wachten en op die manier wellicht de vergunning van de tent op het spel te zetten.

Hoe zou je het zelf vinden als een of ander figuur je baan op het spel zet.
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -

Laatst gewijzigd op 27-09-2005 om 22:57.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 09:16
Verwijderd
Citaat:
MB schreef op 27-09-2005 @ 23:49 :
Ik denk dat een goede agent in dat soort situaties wel aanvoelt of het met 'geweld' moet gebeuren of dat er 'gepraat' moet worden.

Altijd dat eeuwige gepraat eerst, dat werkt niet bij bepaalde mensen/groepen, begrijp dat nou...
Volgens mij is het niet de taak van de politie om te generaliseren
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 11:56
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
MB schreef op 27-09-2005 @ 18:28 :
Overigens vind ik dat een agent dit oort dingen juist wel hoort te doen, want die mensen moeten gerespecteerd en zelfs een beetje gevreesd worden door de jongeren bij dit soort aangelegenheden.
Dat betekent niet dat ze domweg op de bek geslagen mogen worden als er van geweld geen sprake is. Dat is gewoon mishandeling, al ben je koning(in) van Nederland (al wordt dan volgens mij de minister in de bak gezet, maar goed), dan nog is het enige moment waarop geweld in een bepaalde situatie eventueel gelegitimeerd is, als je je met recht fysiek bedreigd voelt.

Na een voetbalwedstrijd ben ik wel eens achterna gezeten door een aantal politiehonden, -paarden en -agenten. Simpelweg omdat ik op dat moment op de verkeerde plaats was met een NEC shirt aan. Dan kun je wel roepen dat ik daar niet had moeten staan, de reden dat ik daar op dat moment was is niet relevant. Ik zal je in ieder geval zeggen dat ik geen kwade bedoelingen had. Toch is mijn broek kapot gescheurd door zo'n hond en heb ik flink wat blauwe plekken overgehouden op m'n schouders.

Op dat moment waren er geen rellen aan de gang, er was zelfs zeer weinig dreiging, buiten hier en daar wat afgestoken vuurwerk vlak na de wedstrijd. Er liepen zelfs nog kinderen en ouderen tussen de mensenmassa. De simpele aanname dat ik kwade bedoelingen had, door m'n kleding, is niet genoeg grond om mij zo te "mishandelen" en daar heb ik op dat moment aangifte van gedaan, samen met nog zo'n 20 andere supporters. Uiteindelijk is alle schade vergoed door de politie.

Ik hoop dat mijn punt duidelijk is. Mishandeling is mishandeling.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 11:58
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Sithan schreef op 27-09-2005 @ 23:55 :
Niet om het gedrag van de portier goed te praten, maar hadden jullie niet gewoon al in die mate een pilsje op dat jullie vrij luidruchtig en brutaal waren, dat de politieagent geen discussie wilde?
Dronken op een scooter is niet bepaald "the way to go".
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-09-2005, 13:04
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 28-09-2005 @ 12:58 :
Dronken op een scooter is niet bepaald "the way to go".
Laten we zeggen dat de kans van een avond in de kroeg hangen met een groep gasten zonder pils, aangezien ze met de scooter zijn, minimaal zal zijn.

En het NEC-gebeuren, ik ben persoonlijk voor de policy dat de goede onder de kwade moeten leiden, anders zullen de kwade zich nooit aanpassen en komt er wellicht nog eens een beetje sociale controle terug.
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 14:29
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Gewoon even voor de duidelijkheid: tuurlijk hadden we een paar pilsjes op, maar bij lange na nog niet dronken (we moesten immers nog op de scooter door het centrum, enkel de dreiging van een eventuele bekeuring zorgt er bij mij al voor dat ik dat niet doe)
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 14:41
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
MTpower schreef op 28-09-2005 @ 15:29 :
Gewoon even voor de duidelijkheid: tuurlijk hadden we een paar pilsjes op, maar bij lange na nog niet dronken (we moesten immers nog op de scooter door het centrum, enkel de dreiging van een eventuele bekeuring zorgt er bij mij al voor dat ik dat niet doe)
Je mag dus nog blij wezen dat de agent jullie niet aanhield, maar zei dat jullie op moesten rotten...
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 14:51
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Sithan schreef op 28-09-2005 @ 14:04 :
En het NEC-gebeuren, ik ben persoonlijk voor de policy dat de goede onder de kwade moeten leiden, anders zullen de kwade zich nooit aanpassen en komt er wellicht nog eens een beetje sociale controle terug.
En dat ben ik dus absoluut niet met je eens. Als ik huilende kinderen voor hun papa's uit zie rennen omdat de politie te paard een groep mensen aan het opjagen is, vind ik dat men te ver gaat. Als ik tot op zekere hoogte mishandeld word zonder dat ik kwade bedoelingen heb, gaat dat te ver. En vooral als er aan deze mishandeling ook geen geweld of dreiging van de "andere kant" vooraf gaat, gaat dat te ver.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 15:15
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 28-09-2005 @ 15:51 :
En dat ben ik dus absoluut niet met je eens. Als ik huilende kinderen voor hun papa's uit zie rennen omdat de politie te paard een groep mensen aan het opjagen is, vind ik dat men te ver gaat. Als ik tot op zekere hoogte mishandeld word zonder dat ik kwade bedoelingen heb, gaat dat te ver. En vooral als er aan deze mishandeling ook geen geweld of dreiging van de "andere kant" vooraf gaat, gaat dat te ver.
Ik ben van mening dat we het punt van naiviteit al dermate voorbij zijn, dat je je dan maar niet op plaatsen moet begeven waar aanleiding kan zijn tot dergelijke taferelen...
We zijn met zn allen in een spiraal gekomen, waar we klagen over te soft optreden totdat we zelf in het midden ervan staan. Mensen die bij ongelukken in de weg lopen, horen er niet te zijn, dat soort zaken...
Het is niet zo dat de politie uit het niets verschijnt, dus of je loopt er naar toe of je loopt er van weg...
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 16:59
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Jij zegt hier dat ik niet naar een voetbalwedstrijd moet gaan als ik niet door politie op m'n harses geslagen wil worden? Dat vind ik je reinste onzin.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 22:06
paco
Avatar van paco
paco is offline
portiers zijn 90% van de tijd lompe grove eikels.
maar 20 jongeren met scooters die voor de deur aangeschoten
lekker intelligent willen discussieren (hoeveel gelijk ze ook hebben)
is ook niet handig.

en die juten. laten we daar maar niet over beginnen. Fokkers.
__________________
"and the bass go Dark"
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 00:38
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Juten zak heutya
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 09:23
TRXD
TRXD is offline
Heel vervelend zoiets. Het is natuurlijk moeilijk de situatie goed beoordelen op deze manier maar als het precies zo is zoals TS het aangeeft dan is aangifte en een klacht zeker op z'n plaats. Ook zou je op het politiebureau aan kunnen geven dat je het gedrag van de agent beneden peil vindt, je kunt eventueel zijn naam opvragen en hem persoonlijk benaderen. Politie is niet heilig en ook al zitten ze in Nederland in een situatie dat het respect voor ze soms niet al te hoog is, horen ze zich fatsoenlijk te gedragen. Gedeeltelijk ligt dat gebrek aan respect misschien ook wel aan hun eigen.

Gimme more beer:

Het is al jarenlang bekend dat politie optreden rond voetbalwedstrijden heel vaak provocerend en geweldadig (ook vaak zonder aanleiding of heel weinig aanleiding) is, maar dat heb je zelf dus wel ervaren. De politie misdraagt zich ook heel vaak omdat ze simpelweg weten dat ze de schijn, zeker bij voetbalwedstrijden, mee hebben. Daar wordt dan in mijn ogen ook flink misbruik van gemaakt door bepaalde gefrustreerde sukkels die zich de man voelen als ze de witte helm en beschermd pak aanhebben. En nee zeker niet alle voetbalsupporters gedragen zich altijd voorbeeldig maar de politie dus ook niet. En ook niet alle politie agenten zijn zo maar uit ervaring weet ik wel dat er ook bij de politie een deel hele rotte appels zitten die het tegenovergestelde van respect oproepen.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 09:26
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Mee eens. Het is inderdaad vaak provocerend gedrag en dat kan imho niet.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 10:16
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 28-09-2005 @ 10:16 :
Volgens mij is het niet de taak van de politie om te generaliseren
Volgens mij is het wel de taak van de politie een inschatting te maken van de situatie en dat heeft die man dus gedaan. Of dat een goede inschatting was of niet, kan ik niet met zekerheid zeggen, want ik ken dat groepje niet en ik was er niet bij, maar als ik het zo lees dan kan ik het me goed voorstellen.
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 10:18
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 28-09-2005 @ 12:56 :
Dat betekent niet dat ze domweg op de bek geslagen mogen worden als er van geweld geen sprake is. Dat is gewoon mishandeling, al ben je koning(in) van Nederland (al wordt dan volgens mij de minister in de bak gezet, maar goed), dan nog is het enige moment waarop geweld in een bepaalde situatie eventueel gelegitimeerd is, als je je met recht fysiek bedreigd voelt.

Na een voetbalwedstrijd ben ik wel eens achterna gezeten door een aantal politiehonden, -paarden en -agenten. Simpelweg omdat ik op dat moment op de verkeerde plaats was met een NEC shirt aan. Dan kun je wel roepen dat ik daar niet had moeten staan, de reden dat ik daar op dat moment was is niet relevant. Ik zal je in ieder geval zeggen dat ik geen kwade bedoelingen had. Toch is mijn broek kapot gescheurd door zo'n hond en heb ik flink wat blauwe plekken overgehouden op m'n schouders.

Op dat moment waren er geen rellen aan de gang, er was zelfs zeer weinig dreiging, buiten hier en daar wat afgestoken vuurwerk vlak na de wedstrijd. Er liepen zelfs nog kinderen en ouderen tussen de mensenmassa. De simpele aanname dat ik kwade bedoelingen had, door m'n kleding, is niet genoeg grond om mij zo te "mishandelen" en daar heb ik op dat moment aangifte van gedaan, samen met nog zo'n 20 andere supporters. Uiteindelijk is alle schade vergoed door de politie.

Ik hoop dat mijn punt duidelijk is. Mishandeling is mishandeling.
WTf?? Ik heb het helemaal neit over wat die portier deed, maar wat die agent riep Wel beter lezen voordat je zo reageer... En bij dat NEC gebeuren, als het zo is als jij zegt dan is dat inderdaad heel erg fout wat daar gebeurde toen, maar misschien zag JIJ geen dreiging tot rellen en de politie wel...
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 15:13
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
MB schreef op 30-09-2005 @ 11:18 :
WTf?? Ik heb het helemaal neit over wat die portier deed, maar wat die agent riep Wel beter lezen voordat je zo reageer... En bij dat NEC gebeuren, als het zo is als jij zegt dan is dat inderdaad heel erg fout wat daar gebeurde toen, maar misschien zag JIJ geen dreiging tot rellen en de politie wel...
Die dreiging was er niet, de doorstroom was prima en achteraf heeft het hele team een flinke berisping gehad. Het enige probleem was dat er een weg afgezet was die normaal niet afgezet werd en wij dus terug moesten om een andere route te pakken. Toen werden we dus de andere kant uitgejaagd door de politie.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Weerwolfspel # 54
Fantôme
500 15-12-2008 21:07
Lifestyle Ik zoek....lifestyle gerelateerde artikelen
Verwijderd
501 11-12-2008 18:53
Verhalen & Gedichten [verhaal] ik zie, ik zie... wat jullie niet wíllen zien
Verwijderd
2 01-08-2003 18:39
De Kantine de beste mopjes: hier!
fruitvliegje
144 21-03-2003 20:50
ARTistiek [Verhaal] De reis
Verwijderd
4 09-09-2002 16:13
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:40.